- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #29 üzenetére
"érdemes megnézni a CP2077 VRAM igényét, RT-vel és annélkül."
Aztan majd lehet magyarazkodni, hogy a 10GB 3080-en miert fut jobban a jatek RT alatt mint a 16GB-os Radeonon. (Nem neztem teszteket)Mire lesznek olyan konzolportok az meg kb 2-3 ev. Addigra kijon megegy gen.
En csak azt mondom, hogy jelenleg felesleges a panikkeltes. -
arabus
addikt
válasz makkmarce #70 üzenetére
Az is mókás hogy a már eljött technológiát sem támogatja a nagyon emlegetett
directx 12 ultimate szintet sem.
Kiváncsi lennék erre a kis tesztre Yes-t dobna-e?Kétlem. [link]Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #70 üzenetére
Szerintem meg a piac 80%-ával rendelkező Nvidianak legalább ugyanannyi ha nem több rálátása van a jövőre.
Pontosan ez volt az AMD gondja eddig. Hozták nekünk a sok jövőt, Oszkár bácsi meg nem gyütt.
Ez volt a narratíva itt PS4-kor is, meg minden egyes Radeon rajt előtt, ment a hype épp melyik jövőbelátó ígérgetés forgatja majd fel a piacot és söpri le az Nvidiát.Lásd RadeonVII vs 2080 esete.
Azt már nem említem meg, hogy ott is volt balhé, amikor a DMC 5 bemutatón fejlesztők 12gb vramot emlegették az AMD kérésére, vegye mindenki a 16gb RadeonVII-et. Az userek védelme miatt természetesen.
Valóság meg kicsit más volt. -
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #76 üzenetére
Tehat a jovo diktalasat abban merjuk, hogy melyik gyartotol van CPU/GPU a konzolokban?
Igen ezt mondtam, ez volt a duma a PS4/XBOX-nal is, ami 7! eve megjelent.
Azota is varjuk a jovot.Ezzel szemben az Nvidia 2 eve elhozta az RT-t PC-re (es a DLSS-t), azota jott megegy gen, most koveti az AMD es a konzolok. Persze 16GB vrammal, elso genes RT teljesitmennyel.
Az Nvidia mar sokkal tobbet elhozott a jovobol 2 ev alatt, mint az AMD az elmult 7 evben.#77 andy19770128
"a 10 GB is 3080 egy elbaszott tétel. Pöpec GPU kevés van. Ennek spórolás szaga van"
Ezt a gent kiszolgalja, nincs mas szaga. Ha 2 ev mulva keves lesz, akkor ott lesz a 3090 24GB vrammal, RTX 4080 12-16GB vrammal vagy AMD megoldas. Lehet feljebb valtani.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz makkmarce #93 üzenetére
Azért kíváncsi leszek mi lesz ha Sikerül az ARM biznisz plusz ha sikerül az felhozni egy jó kis PS4 szintre valóban megturbózni az új Switchet. Abból is már 58 millió talált gazdára, ami azért szintén NV hardver.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #107 üzenetére
Nem nagyon valasz a memoriara, mert jatek sincs, ez a cucc sincs implementalva, illetve rengeteg hasonlo remhirt talalni ebben a temaban PS4/GCN/Vega temaban, amibol aztan nem lett semmi.
Ugye az is be lett itt lengetve RDNA2 elott, hogy a DXR1.1 miatt a Turinok mehetnek a kukaba,
hat nem igy nez ki.Amit en allitok az az, hogy az RT elhozasaval az Nvidia tobbet hozott el a jovobol mint sok ev alatt az AMD ideigert.
-
félisten
válasz makkmarce #109 üzenetére
Abu mondta ezt többször az nvidia találgatósban volt is több vita erről köztünk.
A Crytek megoldása nem DXR alapú, egy hibrid megoldás egy demó, a crysis és amúgy a DXR is megy Pascalokon .
Nem éppen egy darab effekt, GI, Reflection, stb . Control 6 féle RT eljárást tartalmaz.
A vulkannal összehasonlíthatod, mert épp Nvidia több mint egy éve támogatja RT-t , az összes raytracing játékuk nyílt szabványra épül, Dx 12 és Vulkan alapú, ezért lehetett tesztelni a 6800 kártyákat RT alatt, mert nyitott szabványos megoldás.
Ezzel a 2 hete megjelent szabványos Vulkan RT-t, Nvidia már kijelentette hogy támogatja és áttér rá attól függetlenül hogy van saját megoldása, ma meg az a hír jött hogy AMD megkerüli . [link] érdekes hogy akkor ki zárt és ki nyitott az utóbbi időkben nem igaz?[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz makkmarce #112 üzenetére
Mert a physx évek óta nyitott és CPU-n fut talán? VGA független.
A CUDA professzionális szintén brutal sok pénz és eroforrasba került ne várd már el hogy ezt majd úgy atengedik mindenkinek. Ez nem egy effekt. X86 és 64 is licensz köteles ha megkapid egyáltalán.Sehol nem olvastam olyat egy cikkben sem hogy Nv megkeruli. Mutasd meg. Mire gondolsz. Már a megjelenés napján nyilatkoztak, hogy minden játékukban szabvány Vulkant fognak használni. Az összes játékuk szabvány RT, kivéve Quake 2. A crytek megoldása nem szabvány. Egy demó. A Windows Dx 12 alapú. Arra tudsz építkezni és Vulkanra.
A programozható bejárás nem azt jelenti hogy nincs dedikált hardver RT re. Mindegyik mai konzol és VGA amin értékelhetően fut hardveres blomkokjal gyorsítja azt. Az RDNA 2 nem fix funkciós blokkokat használ. Magyarul ha RT aktív akkor a dedikált hardver RT szamitasokat végez és elvész a raszter képességbol ha nincs RT akkor természetesen megmarad a teljesítmény. Természetesen nehéz megmondani melyik jobb. Attól hogy van fixfunkció egy adott RT re a bejarható út nyitott marad míg fordítva nem igaz. De viszont ha a fixfunciós blokk nem támogatott akkor csak nehezék a GPU-n. Plusz idővel elavul, de cserébe az RT számítás közben a texturazas nem jelent plusz terhet a GPU többi elemének.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #112 üzenetére
Te, a Radeon Chillt hol tudom bekapcsolni GTX 1080-hez?
Bárhol keresem a listában csak AMD only kártyák támogatottak.
A nagy open source miatt csak nem zárták le "szándékosan", üzleti érdekek miatt?Ez most komoly? Profitorientált cégekről beszélünk.
Egyik cégnek sem érdeke, hogy a saját fejlesztéseit nyitottá tegye, amibe dollármilliókat ölt. A 20-25%-os piaci részesedéssel rendelkező AMD-nek esetleg.
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #126 üzenetére
Már hogy ne tudnám. Viszont nem a kettő közti különbségről van szó, hanem a hasonlóságról.
Ugyanis mindkettő proprietary cucc. Ez a lényeg.
És mivel a cégek versenyeznek egymással, beleölik a cuccaikba a lóvét és erőforrást, abból lóvét akarnak látni, mert nem szeretetszolgálat egyik sem. -
hokuszpk
nagyúr
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #133 üzenetére
Mindkettő saját cucc.
Te azon voltál fentebb felháborodva, hogy az Nvidia csúnyán lezárta a Physx-et. Azon már nem vagy felháborodva, hogy az AMD ugyanazt teszi, a saját cuccával, ugyanabból az üzleti megfontolásból.Annyira futotta tőled, hogy a Physx és a Chill nem ugyanaz, mintha ez magyarázatra szorulna.
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #137 üzenetére
Forrást linkeljél már. Fogalmam sincs ki mos itt össze dolgokat.
Az AMD megvette a HiAlgot és csak Radeonon tette elérhetővé a Chillt.
Az Nvidia megvette az Aegist és csak a saját kártyáin tette elérhetővé. Ahogy a cuda-t sem adták oda az AMD-nek mert puszipajtások.Tessék utána néztem. De amint írtad, mondhattam volna az AMD-s logót Nvidia kártyán és fordítva. Mert ugyanaz.
-
félisten
válasz makkmarce #139 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű Az Open Cl azért ingyenes mert a CUDA mellett nem igazán rúg labdába ami piac 70 % részét elviszi.
Ráadásul nem csak NV-n hanem Amd -n is problémás a multi GPU támogatás, szóval ez nem egészen Nvidia specifikus probléma.
Fut több GPU-n de megnő sokszor a késleltetés.
Baromi sok erőforrást emészt fel egy szabvány támogatása, gondolom nem azt várod el hogy jófejségből ugyan úgy támogassanak egy nyílt, konkurenciának nagyon megfelelő szabványt, mint a saját maguk által fejlesztett CUDA platformot, amire építkezik az egész professzionális kártya részlegük.. érdekes elképzelésed van az üzleti világról, hogy szerinted jótékonysági intézmények a cégek.Chillre pedig nem volt éppen szükségé az Nvidiának ha megnézed a GTX / pascal fogyasztás teljesítmény grafikonját a vega GCN mellett.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #139 üzenetére
Az Aegia is kulon ceg volt, egy jo otlettel/termekkel, megvettek es az Nvidia hasznalja oket.
Miert osztanak meg az AMD-vel?A versenyszferaban, profitorientalt cegekrol beszelunk, ne gyere nekem itt a keresztlicense-el.
Ha az AMD meg akar osztani valamit, ossza meg. De ne ekezzuk mar emiatt az Nvidiat, amikor az AMD-nek is vannak Radeon only cuccai. Ez alszent, hipokrita allaspont.Pontosan, ez a lenyege a versenynek. Miert lenne barmelyik cegnek erdeke, foleg amikor o hozza a jobb cuccot, hogy konkurenciaja legyen?
De ugyanaz, az AMD AMD exkluzivva tette a Radeon Chillt, az Nvidia meg Nvidia exkluzivva tette a gpu gyorsitott Physx-et.
Te azzal vedekezel es ervelsz, hogy Chill nem ugyanaz mint a PhysX, hat no shit Sherlock, nem ez a lenyeg.hokuszpk #140
Az AMD-nek meg megvolt a lehetosege, hogy megvegye az AGEIA-t. -
félisten
válasz makkmarce #144 üzenetére
Szerintem azért nem annyira rossza helyzet [link]
ha nem megy a multiGPu akkor az a szoftver problémája, a hivatalos támogatás meg van hozzá de nem az elsődlege felületük, ebben igazad van.
Amúgy AMDn is Firepro-t igényel Nvidián meg Qadrot és teslátnekem nem baj, hogy nincs Chill, az szerintem sem jó példa arra amiről beszéltek inkább az X86/ A64.
A CUDAt támogathatná AMD is,soha nem is tervezték, hogy támogassák azt. Ezt már leírta több Nvidás fejlesztő az Nvidia developer fórumán. Gondolom nem fogja Nvidia felkeresni őket ez miatt, hogy rájuk erőltesse[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #157 üzenetére
Fogalmam sincs mirol beszelsz megint.
Olvasd el a hsz-em, hogy mi a lenyeg. Meg azt is irtam, hogy regadtal a chillnel.
Az Nvidianak nem kell megosztani semmit, ahogy az AMD-nek sem kell.
Ezert nincs *insert proprietary AMD cucc* Nvidian, es ezert nincs *insert proprietary Nvidia cucc* AMD-en.
A kulonbseg az nalad, hogy emiatt az Nvidia csunya rossz bacsi, az AMD meg nem.
End of story."Az mókás, hogy megtaláltad azt a funkciót, ami a lőtéri kutyának se hiányzik, mert SENKI az égvilágon senki se támogatja már"
Te hoztad fel a PhysX-et, ami a mai napig el es virul illetve a hardveres PhysX ugyanugy ott van a 100+ jatekban.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vezetékes FEJhallgatók
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210