Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Necc

    addikt

    Az első, amolyan komolytalan stamina warden pve healer buildem után szeretném bemutatni az első, komoly buildemet ami teljes mértékben megállja a helyét az endgame tartalomban is, azaz veterán DLC dungeonben és veterán triálban is.

    Örök vita szokott lenni a játékban a templar healer és a warden healer kérdése, és rendszeresen szúrja az oldalam, hogy mindig mindenki az ún. "no brainer" megoldást böfögi be: templar healer, csakistemplar healer és a többi.
    Több évnyi templar healer, és több hónapnyi warden healer tapasztalattal mögöttem bátran ki merem jelenteni, a warden healer többet adhat a csapatnak, mint amit a templar healer tudna, ha szigorúan supportról van szó. Nem állítom azt, hogy az egyik mindenben jobb a másiknál, mert vannak olyan szituációk ahol a két fő support közül az egyik jobban tündököl, mint a másik, aztán pár eseménnyel később a fordítottja, de ezek az eltérések többnyire eltörpülnek amellett, hogy Te, kedves DD vagy tank játékos, mit tudsz, a legfontosabb befolyásoló tényező továbbra is Te maradsz, a Te képességeiden fog múlni, hogy megkapod-e a DD-t segítő buffokat, rajtad fog múlni hogy használod-e a synergy-t, illetve csakis rajtad fog múlni életben maradsz-e vagy sem, nem pedig a healereden...

    Azoknak ajánlom a warden healer-t, mindegy hogy új a játékhoz vagy haladó, akik valamennyire tudnak célozni a játékban. Nem kell a pályáról mindenkit lesöprő, FPS-en csakis fejlövéseket lövő aszolút ultimátum célzógépnek lenned, de látnod kell hol van bajban a csapattársad, és célzottan felé kell tekintened, sőt igény esetén ki kell tudnod jelölni az adott játékost, hasonlóképpen mint ahogy azt a tank is teszi, amikor a tömegből kijelöl egy bizonyos ellenfelet, hogy pl. azt tauntolja, vagy magához rántsa.

    Race: argonian, argonian, argonian. Nem vagy argonian? Semmi gond, legyél argonian :DDD egyszerűen a +5% healing done faji passzívot semmi se múlja felül a mai napig a játékban, más fajok +9% max. magickája is eltörpül amellett, amit a +5% healing done bónusz önmagában ad, ráadásul ott van még a +5% healing received, +9% hp, +3% max. magicka, +2.25% poison/disease resist, és az akármilyen potion elfogyasztásakor kapott durván +4600 bónusz HP és magicka és stamina.
    Ha ennek ellenére nem tudtalak meggyőzni hogy argonian legyél, alternetívának ott van még a high elf, nyersz kb. +3.14% -ot elemental damage-re (a fő sebzésed magic damage, amit egyetlen faji bónusz se ad így a high elf se), illetve egy kis magic recovery-t, breton is alternatíva a magic resist illetve reduced magic cost bónuszai révén, illetve ott van még alternatívának a dark elf vagy a tankosabb, de heal skilleket abszolút semmilyen formában nem segítő nord.

    Gear: Spell power cure, mondhatni abszolút kötelező szett minden healernek. Sajnos DLC kell hozzá, ami ha nincs meg neked, nincs meg ez a szetted se. Csak akkor te értsd meg, hogy nem fognak healerként bevenni néhány csapatba.
    Twilight remedy egyszerűen kiválóan alkalmazkodik a wardenhez, mind dungeonben mind trialban. Sajnos ehhez is DLC kell.
    Fegyvernek front bar-hoz Timeless Blessing restoration staff, vagy bármilyen más restoration staff megteszi. Back bar pedig vagy ice staff vagy shock staff attól függően, hogy inkább defensive vagy offensive-re szeretnéd finomhangolni a karaktered.
    Mivel nincs meg mindenkinek a DLC, megemlítek pár szettet amit bárki ráaggathat az endgame helerére is: Torug's pact infused staffal, Kragenac hope, Necropotence, Willpower, kezdőknek pedig: komplett Seducer + Magnus vagy Innate Axiom (DLC, de csak 2 traites).

    Traitnek armorra divines a cipő, öv, kéz, váll; infused a láb, test illetve fej részek, vegyvernek pedig restoration staffra powered, precise, charged, decisive; back bar destruction staffjára pedig infused vagy néha szituációtól függően charged vagy decisive. Az a legjobb trait, amit a legjobban finomhangolni tudsz a skilljeidhez, vagy a csapathoz. Egyértelmű BiS szerintem nincs, én is sokszor váltok fegyvert és cserélek ki 1-1 skillt, a dungeon/trialhoz vagy az adott boss-hoz igazítom a karakterem. Kezdőknek ajánlom a powered-et resto. staffra, infusedet destro.staffra.

    Enchantnak armorra mehet csak magicka, és bár én elvagyok 15-16K HP-val is, de ha valaki úgy érzi pár enchant mehet HP-ra magicka helyett.

    Skillek: Komlett lista, mundussal, legfontosabb CP kiosztással. A fel nem használt CP-ket mindenki saját ízlésének megfelelően oszthatja el, vagy a meglévőkhöz adhat még hozzá. Arra ügyelj, hogy % alapú CP pontoknál minden kerek egész % számít csak, a tizedes értékeket a rendszer nem nézi! Pl.: 10.95% = 10%!

    1-es bar:
    - Enchanted growth: warden egyik burst heal skillje, célozni kell, 20 méter hosszú, 60 fokos háromszög alakú heal, azaz az átlagos, classtól független healing skilleknél rövidebb hatótávú, illetve akadálytalan rálátás a célszemélyre szükséges. Egyszerre maximum 6 személyt tudsz healelni. A skillnek van egy másodlagos buffja, +10% stamina illetve magicka regenerálás neked, és 5 másik játékosnak. Ha spammeled a képességet, a +10% stamina+magicka buff csak 6 játékoson lehet jelen egyszerre, aza nekik a buff időtartamát csak meghosszabbítod, de a heal rész ettől független, azaz ideális esetben kétszer castolva egy egész trial csapatot fel tudsz gyógyítani, feltételezve hogy idő közben nem történt a csapatra sebzés, és mindenki a heal hatótávján belül van.
    - Rapid regen: heal over time buff, fő célja hogy kisebb karcok miatt ne kelljen az erősebb és magicka szempontjából drágább burst healhez nyúlnunk, illetve a spell power cure buff aktiválása. Trialokban célszerűbb a grand healing skill bármelyik morphja (master resto. ekkor staminát is tölt vissza mindenkinek).
    - Combat prayer: kicsit gyenge burst heal, pici resistace boost (2%), és a legfontosabb: minor berserk buff, +8% DPS, valamint Timeless Blessing resto.staff esetén aktiválódik a 27% vagy 30% magicka/stamina cost reduction a heal skillekre.
    - Budding seeds: a warden legerősebb healing skillje, és tetszőleges helyre castolható. A legfontosabb, hogy mindenkinek ad synergy-t, amit aktiválva a Twilight Remedy set bónuszát is aktiválhatják (dps-nek több dps, tanknak dupla heal over time). Ha nem használod ezt a szettet, a skill helye fex spot, azaz szabadon rakhatsz helyére másikat. A synergy cooldown ideje saját mérésem szerint 12 másodperc.
    - Blue betty: ingyenes skill, magickát tölt vissza apránként, major sorcey buf (+20% spell damage, azaz erősebb heal), 1 debuffot leszed rólad, illetve ha lejár vagy újracastolod, healel téged (Bond with nature passzív), és a legfontosabb a Flourish passzív, miszerint ha legalább 1 animal companion van a skill bar-on, +12% stamina és +12% magicka recovery.
    - Ultimate: northern storm: passzívan ad +8% max. magickát azaz erősíti a healt, de magát a képességet csak vészhelyzetben aktiváld: AoE major protection buff a csapatnak körülötted (30%-al csökkenti a bejövő sebzést), valamennyit sebzel is magad körül, de ami még fontosabb az a frost damage általános, másodlagos hatása: minor maim, az ellenség 15%-al kevesebbet sebez. Hátránya, hogy a másodlagos effekt nem minden esetben aktiválódik, ezen segít a Glacial Presence passzív, valamint a Charged trait a fegyveren.

    2-es bar, avagy back bar:
    - Flex spot: Elemental drain: az ellenfél legfeljebb 8%-al több mágikus sebzést kap (nem lehet az ellenfél spell resistje 0-nál alacsonyabb, semmilyen körülmény között, ezért legfeljebb 8%), illetve minor magickasteal: +300 magicka visszatöltés a csapatnak, mindaddig míg a célpont sebezve van. Ha a csapatban valaki használja ugyanezt a skill-t vagy ugynezeket a debuffokat, netán nincs magicka dps, akkor cseréld ki ezt a skill-t.
    - Energy orb: AoE heal, és synergyt aktiválva kb. 4000 staminát vagy magickát kap az illető. 20 másodperc cooldown van a synergy-n ami osztozik a templar spear synergyjével. Ügyelj rá hogy kb. 20 másodpercenként dungeonban mindenki kapjon belőle, trialban lehetőleg a csapat fele.
    - Ice Fortress/Expansive frost cloak: mindegy melyik morphot választod. 6 fő kap major ward, major resolve buffot, legfeljebb 8% resist, ice fortress esetén te kapsz minor protection-t, 8% resist. Sajnos a major ward, major resolve buffokat nem biztos, hogy az azt castoló warden is megkapja, így expansive frost cloak morph esetén nehéz követni a cooldownt, addonok nélkül.
    - Flex spot: efficient purge: 2 debuff eltávolítása a csapatról, slotolva kapsz +10% magicka recovery-t (magicka aid passzív). Nincs minden esetben szükség erre a skillre.
    - Flex spot: Growing swarm: egy kis dps ami 10 másodperc után átterjed a célpont körüli többi ellenfélre (akkor is ha a célpont idő közben halott), effektív 20 másodpercre növelve a skill idejét. Erre a skillre a Flourish passzív, valamint a Savage beast passzívok miatt került ide.
    - Ultimate: Aggressive horn, mondhatni a kötelező support ultimate PvE-ben, 30 másodpercig megnöveli mindenki magicka és stamináját +10%-al, a HP-t is, de azt a maturation passzív (green balance) rendszeresen felülírja, illetve 9.5 másodperces major force, több critical damage a dps-nek, ami szépen stackelődik a twilight remedy minor force buffjával.

    Flex spotokra pár skill:
    - 1-es barra Blue betty és Northern storm ulti helyett: Inner light és eternal guardian ulti: bár így 1%-al kisebb a max magickád, cserébe kapsz ezen a baron állandó +10% spell criticalt. Felesleges a medvét megidézni, bar swapkor úgyis elillan, de a Florish passzívod megmarad!
    - 1-es barra Budding seeds helyett efficient purge: még ha nem is használod, a Magicka aidből a +10% recovery jól jön. Alternatíva még a Dampen magic (light armor skill) aminek erőssége csak a max. magickádat veszi figyelembe, azaz logikus hogy azon a baron a helye, ahol használunk max. magickát növelő skilleket.
    - 2-es barra flex skill: elemental blockade (shock), a shock damage másodlagos effektjéhez. Ha többen is használnak shock damage-et (pl. sorcerer), akkor előny alig származik belőle. Elemental blockade (frost) helyett a winter blockade skillt célszerű használni, az állandóan aktív Glacial presence passzív miatt. Fontos észben tartani, hogy charged weapon trait esetén a bónusz csak akkor aktív, ha azt a fegyvert tartod éppen a kezedben, azaz ha cast után weapon swappal átváltasz egy powered reso. staffra, se a charged trait, se az Elemental force destro. passzívod nem lesz meg, de a Winters embrance skillekre korlátozott Glacial presence passzív mindig aktív!
    - Frozen retreat, ha olyan tankot fogsz ki aki nem tud magához cibálni ellenfelet, gripping shards morph esetén te is megfoghatod a trash-t a tank helyett, ha nincs neki aoe root-ja! Minden egyéb esetben bízd rá ezeket a feladatokat!
    - Ha sokat kell mozogni, Deceptive predator, 14 másodpercig +30% movement speed és +20% stamina regeneráció (illetve kac kac, 5% evasion... lehet imádkozni RNGesushoz, egyetlen egyszer mentette meg az életem egész warden pályafutásom alatt, PvE-ben)
    - Living wines, vagy bármelyik morphja, ha a tank tartósan küzd az életéért. Fontos hogy a Leeching wines által az ellenfélre rakott minor lifesteal nem triggereli a green balance passzívjaidat! (Ellenkező esetben PvP-ben mondhatni az egész zergnek adnád a maturation+10% hp buffot!)
    - Bursting wines, pontos célzást igénylő (aura segít) single target burst heal, és a csapattárshoz ránt. Sajnos a hatás késleltetett, ami a célpont távolságával arányosan nő, de közelre illetve közepes távolságban rendkívül hatásos. Főleg PvP-ben van értelme, de pár esetben PvE-ben is segíthet.
    - Lotus Blossom, ha sokat light/heavy attackolsz (pl. Torug's pact set + infused staff).

    Mundus stone, és alternatívák: saját tapasztalatom, hogy a legjobb az altronach (increase magicka recovery) amit a divines trait illetve a warden passzívja és egyéb passzívok nagyon jól megdobnak, mindent összedobva az effektív 3000 feletti magicka recovery nagyon könnyen összehozható. Jó alternatíva még a ritual (+ healing done), kevésbé jó, de alternatíva még a the mage (+max. magicka), the apprentice (+spell damage), the lady (increase max. resistance by >+4%, összesített hard cap. továbbra is 50%), vagy a the tief (increase critical chance).

    Food buffnak Witchmother, vagy tehetősebbeknek Clockwork citrus filet, ha pedig mindenáron kell a több HP, akkor bármelyik max hp + max. magicka food megteszi, vagy Orzorga's red frothgar.

    Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!

Új hozzászólás Aktív témák