- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a DX10-ben javaslat az Shader Based AA eljárás, attól még használhatod az MSAA-t is. A DX10.1-ben jelent meg először követelményként a szabvány szerinti Pre-defined mintavételezéssel való SBAA. Jelenleg ez a legjobb kompatibilítást nyújtó megoldás, ezért az MSAA problémákat látva az MS API követeléssé tette 2x/4x-es mintavételezéssel, de ez csak a DX10.1-es kártyákra vonatkozik. Nyilván ha egy motor csak ezt a megoldást használja élsímításra és nem DX10.1-es a kártya akkor AA nem lesz vele.
DX10 kritériumait teljesíti az összes DX10-esnek nevezett hardver, a GF8-9 ugyan egyes eljárásokat rendkívül alacsony sebességgel, de a szabvány csak a tudást követeli, a sebességre nem tesz javaslatott.
DX10-ben az AMD kártyák a gyorsabbak, játékokban ez azért nem mutatkozik, mert csak a Call Of Juarez valós DX10-es játék jelenleg.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Figyelj, amikor kijött a GF8800GTX és a 8800GTS640 akkor tök jó vétel volt a 8800GTS. Ez azért volt, mert a Shader power-en kívül mindene megvolt amivel képes volt közel kerülni a 8800GTX-hez. Mára láthatod, hogy mekkora különbség lett a két kártya között.
Ugyanez a helyzet a 9600GT-vel, az elején megy aztán összecsuklik, és a 8800GT el fog húzni tőle, vagy a 9600GT fog elgyengülni, de ez mindegy az eredmény ugyanaz lesz, mint a 8800GTS640 esetében.
[link] - Némileg Shaderigényes programban már, ha picit is, de alácsúszik a 8800GS-nek. Ha a 8800GS-t nem akadályozná a 384MB memória akkor magasabb felbontásokban is nyerne.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Firestormhun #370 üzenetére
Legalább annyira rajta volt a 8800GTS a GTX-en, mint most a 9600GT a 8800GT-n. Idővel le fog kopni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GS-re egyszerű a magyarázat a GF8-9 erősen függ a Triangle Setup-tól. A 9600GT előnye csak ennek a számlájára írható. Komolyabb stream output használattól a G94 hamarabb kifekszik mint a G92.
A VS az már árnyaltabb, oda vélhetőleg komoly data path optimalizációk kellettek. Bár az sem lehetetlen, hogy a G94 már 32-es batchmérettel dolgozik VS esetén, bár ez még nem bizonyított.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem teljesen veszik el a munkát a ROP-tól egyszerűen a feladata egyszerűsödik, de ahogy Gbors mondja a vezérlés továbbra is terheli.
Abban persze igazad van, hogy a ROP jelenleg minimális esetben jelent limit problémát.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez valamilyen szinten azért ésszerű ... azokban a bizonyos dolgokban amiben többször gyorsabb az R600, a G80 gyakorlatilag életképtelen. Hiába megy az R600-on a stuf 50-60FPS-sel ha a G80 képtelen 5FPS fölé menni, ez csak az AMD számára üzlet a többieknek nem.
A GF FX-nél sem gyilkolták meg rögtön a rendszert, megvárták szépen az nV új generációs motyóját...Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak a Catalyst AI-t kell birizgálni és mindig van gyorsulás.
A PT boatsba egészen hihetetlen... 4x gyorsabb a CF rendszer Advanced AI mellett.
Persze van olyan eset is ahol nincs gyorsulás, de átlag 60-80% plusz borítékolható.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én nem látom annyira eltérőnek a helyzetet. Vegyünk példát:
Az Obliviont a PH! High-on tesztelte, míg az Ipon Maximum-on, tehát minden manuálisan maxra volt rakva, illetve az is eltérő lehet, hogy nem ugyanaz a játék környezete (erdőben nyilván lassabb a program, mint a városban).Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az 1.005-ös patch-ben már van kártyákra szabott SBAA eljárás, gyakorlatilag elég gány megvalósításban. Full AA tizedeli a sebességet bármilyen kártyán.
Ezen majd a DX10.1-es szabványosított AA eljárások fognak segíteni. Persze ezek bekapcsolásához DX10.1-es kártya kell majd.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából az AMD Ati részlege nem hibáztatható szerintem. Biztos nem futot át az agyukban, hogy a DX10 szabványt gyakorlatilag nem fogja támogatni az nVidia. Ez tök logikátlan lett volna akkor amikor megkezdték az R600 fejlesztését. Ez nem rajtuk ment el...
A prociknál nem tdni mi volt a helyzet, de ahogy én tudom rengeteg terv ment a kukába a K8 utáni időszakban amikor még az Athlonok még uralták a piacot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az nV-t sem hibáztatom én. Az ő elveik azon elgondolásnak fekszenek, hogy értelmet nyerjenek a több GPU-s rendszerek. Erre volt szükségük, hogy rákényszerítsék a játékosokat a csúcskategóriás VGA-kra.
Látható, hogy a Crysis a DX9-es elvekkel teljesen életképtelen az előállított grafikai szinten. Erre a DX10 fejlesztői már az elején gondoltak. Egyszerűen látszott, hogy a DX9 erőforráspazarló eljárásokat használ, így átgondolták a rendszert és megreformálták a DX10 szabvány alapjait. A DX10 nem teremt látványbeli újdonságot, de kétségtelen, hogy szükség volt rá, mert egyes eljárások sebessége a többszörösére gyorsítható.A K10-et már az elején úgy tervezték, hogy desktop frontot lényegében beáldozzák, bár akkor szerintem még azt gondolták, hogy elég lesz a K8 előnye a Bulldozer megjelenéséig.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Alapvetően ez igaz, de nem mindegy, hogy mondjuk a Displacement Mapping-ot milyen eljárással valósítjuk meg. A DX9.0c Vertex Texture Fetch megoldása a memória elérése miatt böszme lassú, a DX10 megoldást kínál Geometry Shader útján való leképzésre ami sokkal gyorsabb. A DX11 még ennél is továbbmegy az már alkalmazza az R600-ban debütált programozható tesszalátort ami csökkenti a gép egyébb részeire kerülő terhet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az nem baj ha van textúrázás...
A Rightmark GS teszteket azóta nem nézem amióta a HD2600Pro eredményeit hozta a HD2400XT. Ez egyszerűen non-szensz... Eleve ott van a galiba, hogy a HD2400-as szériában nincs R/W memory cache, következésképp jelentősen rosszabb a nagyméretű adatokkal dolgozó Stream output kezelés. Ez annyit jelent, hogy a sokkal rosszabb eredményekre képes a HD2400XT, de mivel a Rightmark-ban nem gyengülnek, így azon egyszerű dologra lehet következtetni, hogy a Rightmark GS tesztjeiben olyan kicsi a Stream output terhelés, hogy az adatok egyszerűen elférnek regiszterekben, ergo pont a stream output lényegét nem tesztelik.Előkéne kaparni valahonnan a Microfos DX10 GS sample-öket, ők biztos írta olyan kódokat ami minden szempontból leteszteli a karikat. Majd meló után ránézek a dolgokra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt a novemberi DX10 SDK.
Érdekes tesztek:
CubemapGS (van gömbös és autós tesztje is)
PipesGS (ez elég durván dolgoztatja a cuccot)
Displacement mapping (ezt csak azért érdemes letesztelni, mert jó technika)
MotionBlur10 (ez is kemény GS cucc)
ParticleGS (tipikusan kis erőforrásigényű, de GS ugye)
Skining10 (elég komoly mennyiségű objektum van képernyőn, aranyos kis teszt)Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Motion blur az egyértelmű... megy a vonat elötted kétszázzal és elhalványul a sebességtől.
A PipesGS az inkább gyüjtőnév, sok mindent meg lehet vele csinálni, pl a Microsoft teszt arra használja, hogy szimulálja a növények növekedését (persze jelentősen felgyorsítva).Ha belegondolsz például a GS alapú Motion Blurba akkor látod, hogy GF8-9 karin max 20-25FPS-re képes (és nem is túl bonyolult a kép). A játék mondjuk helyenként jól fut majd GF8-9-en, de amint bejön egy GS alapú Motion Blur, belassul a rendszer. Ez ugyan nem teszi alkalmatlanná a kártyát, de iszonyat magas lesz a játék sebesség skálája. Tehát ha mérsz a progival átlag 100FPS-t GF8-9-es az nem fogja garantálni, hogy helyenként nem esik a sebesség 10-15FPS-re le. Pontosan ez a bajom a GF8-9-el helyenként iszonyat gyors, míg máshol összecsuklik, mint a részeggyerek a legénybúcsúján. Pont ezt mondtam máskor is, kiegyensúlyozatlan. Ha megnézed a Radeon karik átlag sebeségét az garantálja kb állandóan garantálja, hogy +/-10-15%-os lesz a frame eloszlása.
Crysis-nél nekem ez volt a problémám a GF8800GT-vel, átlagban ment 25-26FPS-t saját config beállításomon (Heldér Pinto módot babráltam meg egy picit), de a frame skála 5 és 55FPS között mozgot. HD3850CF is kb. 25-26FPS-t megy, de 20 és 35FPS között van a frame.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HD3850CF-et olcsóbban kaptam meg, mint a 8800GT-t. Azért hasonlítottam a kettőt, mert erről van komolyabb tapasztalatom.
A nagy robbanásoknál az nV szinte mindig érezhetően megakadt.
Az nem baj, hogy nV-s a játék Helder Pinto, úgy átírta a fájlokat, hogy közelében sincs a grafika a Very High-nak. [link]Mit mondjak a 728-ra Gbors-nak igaza van, annyit persze érdemes hozzátenni, hogy a teszthez tartozó arányok megmaradtak, tehát legalább ennyivel gyorsultak a Radeonok is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Lost Planet csak a Fur-re használ GS-t azt is csak kényszerből, mert a DX10-ben használt texturaformátum nem lenne kompatibilis a PS alapú fur-rel (láthatod, hogy milyen ronda az effekt DX9-ben).
A Crysis az totál DX9, csak egy kisebb GS particle dolog van benne robbanásoknál és vízfelverődéseknél. Gyanítom robbanásoknál ez viszi le az FPS-t.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De a DX10 SDK-ben szereplő verzió nem GS-sel van leképezve.
Displacement mapra a leggyorsabb megoldás a tesszalátor használata, amíg ennek az eljárásnak nem lesz megoldva API-ból a támogatása addig aligha lesz ilyen effekt a játékokban.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210