Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
"8K resolution refers to any screen or display with around 8000 pixels width. 8K UHD, also known as Full UHD, FUHD, or Full Ultra HD"
(#61) Raymond Egyébként van már 8K kamera, ami 8192-t hoz: Red Dragon 8K Full Format (8192 × 4320), szóval biztosan ez lesz a mozis szabvány.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
Én maradnék a 24fps-nél. Voltam a Hobbiton 48fps-sel moziban. Sokkal jobban látszik, hogy mi a díszlet és mi a CGI, szóval sajnos gagyibb hatás kölcsönöz mindennek, ami nem igazi és kevésbé hiteles így a film. Ha nem lenne a filmekben CGI, akkor talán jó lenne a 48-60fps, de még úgy sem biztos, hogy minden filmnél szeretném.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"De már sokszor gondolkodtam rajta, hogy össze kéne kalapozni a pénzt 24p szemüvegre ami a valós életből is szaggatott, ámde filmszerű "hiteles" élményt varázsol."
A 24p tényleg ad egy érzést, amit más nem ad, hiába nem "valóságos". Ha elmész színházba az első sorba és nézed a színészeket a valóságban, akkor az teljesen más élmény, mint egy film és nem feltétlenül hiszed el jobban, ami ott történik. Ezért furcsa ez a dolog. Annyira összenőtt a 24p a filmmel, hogy nem vagyok benne biztos, hogy el fogunk szakadni tőle bármikor is.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz BerserkGuts #135 üzenetére
1080i is FullHD a szabvány szerint, szóval igen, már 2009 óta van FullHD sugárzás Magyarországon 1080i és 1080p között nincs akkora különbség, ha egymás mellé teszed őket, azonos bitrátán.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz zorrokalap #165 üzenetére
"First Man-nel volt az hogy az indokolatlan kamera rangatas miatt nem birtam vegig nezni elsore."
A kamera rángatás 60fps-sel is rossz, ez nem a 24fps-től van.
""24 fps jo ha nincs gyors mozgas, de amint van total nezhetetlen epilepszia az egesz foleg a mai 55-os gyors frissitesu TV-eken."
"Nem reg megneztem az Avatart ~10 ev utan es regen moziban az volt az erzesem hogy a 3D technologia nem tart ott hogy rendesen megjelenitse a kepet gyors mozgasnal ezert esik szet, de maga a forras super low fps."A 24fps folyamatossága semennyiben sem különbözik egy mai TV-n és egy 15 évvel ezelőtti TV-n és a mozihoz képest. Ha epilepszia szerű érzésed van, akkor ülj hátrébb a TV-től, de ez sem a 24fps-től van, hiszen emberek százmilliói járnak moziba és semmi bajuk sincs. Ha nálad szétesik a kép, akkor kapcsold ki a TV képmódosítóit.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz zorrokalap #168 üzenetére
"De van elteres mert a mai TV-ek 1ms alatt valtjak a kepet regen ez sokkal magasabb volt a CRT-ekrol nem is beszelve."
Az LCD TV-k csak 8-20ms alatt váltják a képet, egy lassított kamerás felvételen látszik. Az hogy a marketingesek mit írnak le, nem számít, azaz a specifikációk sosem számítanak. Mindig érdemes olyan tesztet nézni, ahol lemérik a dolgokat, mert mondani és írni bármit lehet. Az OLED TV-k váltják 1 ms alatt és a CRT TV-k elmosódása is sokkal kevesebb, mint az LCD képernyőké a technológia miatt. Ezt anno láttuk, amikor CRT monitorokról LCD-re váltottunk, hogy csökkent a mozgásfelbontás, de ezt is könnyű volt összevetni. Rakj egymás mellé egy CRT és egy LCD monitort és egy játékban húzgáld jobbra-balra az egeret. Tisztán látszik, hogy a CRT-n tisztább a kép, kevesebb az elmosódás, nagyobb a mozgásfelbontás. Plazma is hasonló.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
TV adásnál 50fps van, kivéve, ha egy 24fps-es filmet nézel a TV-ben, mert akkor 50fps-ben van benne a 24fps Sportközvetítéseknél biztosan 50fps-sel találkozol és simán látszik a különbség egy mozihoz vagy egy filmhez képest.
(#176) ZnVjaw0K: "A legfinomabb kameramozgástól is vadul ugrál a kép." Túl ráfeszültél a témára, nézd hátradőlve és nem fog "vadul ugrálni".
(#178) Chaser: TV adásoknál is már sokszor 24fps-t használnak a hatás miatt, tehát simán lehet, hogy a sportműsor 50fps, de a sportműsorban egy 3 perces kis összefoglaló már 24fps vagy reklám.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz ZnVjaw0K #202 üzenetére
"Vannak azok a filmek, amikben a látványon kívül gyakorlatilag nincs érték. Ezek sajnos eléggé felülreprezentáltak manapság a moziban. Tökéletes táptalaj lennének a HFR-hez."
A sok CGI miatt pont ezek nem lennének jók HFR-ben, hiszen túlságosan elütne a szereplőktől a CGI és gagyi hatást ad, mint a Hobbitban A HFR pont olyan filmekhez lehet jobb, ahol nincs CGI, tehát történetes, elmesélős dolgokhoz.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz zorrokalap #220 üzenetére
"post process meg CGI miatt pedig manualisan kellene mindent blurrolni amit nyilvan nem csinalnak."
De, ezt már PC játékoknál is csinálják. Per-object motion blur a neve. Néztél már egy CGI-s képkockát amin mozgás van? Mielőtt leírsz dolgokat, nem ártana utána nézni, mert nagyon sok állítás hibádzik nálad
"de a kamerak se ugy mukodnek(a zarido lehet 1/10000 attol mert 24fpssel vesz)"
Lehet, de ilyet csak nagyon ritkán szoktak csinálni. Vagy láttál valahol ilyet?
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz zorrokalap #222 üzenetére
Hát erre már én sem gondoltam, de én jelenleg nem veszem észre, hogy ugyanolyan vagy más mennyiségű blur van a különböző dolgokon, mert nem figyelem Egy időben figyeltem a 24p-t meg az időzítéseket is, de több időm elment vele és inkább hagytam a fenébe. Azóta már 60Hz-en nézek 24p-t. Minden megszokható.
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
válasz ZnVjaw0K #244 üzenetére
Azért, amiért egy felújított 1960-as autót is örömmel tudsz vezetni és mellette lehet egy mai szupermodern autód is, mert másra valók. Attól mert az egyik alig gyorsul és nincs benne ABS meg millió minden más igénytelen lenne? Azt veszed elő a garázsból, amelyik élményre épp vágysz. Pont ugyanez a 24fps és a 120fps kapcsolata.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz ZnVjaw0K #246 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy a 24 fps a filmeket jelképezi. Ahogy a linkelt véleményekben van, a 48 fps-es Hobbitot nézve olyan érzése volt sok embernek, mintha egy élő színdarabot vagy egy videójátékot nézne és nem filmet A 70 év alatt ennyire összeforrt az emberek agyába ez a dolog és ezért én sem vagyok biztos benne, hogy valaha is más lesz a film, mint 24 fps, hiába engedi a technika.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Jut eszembe, egyáltalán nem akkora többlet a magas fps, akik ettől rettegnek. A mai korszerű tömörítési eljárások HEVC és társai, a sok hasonló képkocka miatt itt dolgozik a leghatékonyabban."
A stúdióknak nagyon magas költség, ahol tömörítetlen videó formátumot használnak és feldolgozni a kétszer akkora adatmennyiséget is sok plusz időbe telik Videjó. Szóval ahogy manapság a stúdiók annyira spúrok, hogy 2K-ban csinálják főként a CGI effekteket, pont ugyanennyire nem érdekli őket jelenleg a 48fps, mert jóval drágábbak lennének a filmek a mostani elég sok 100-200 millió dollárnál is és kevesebb lenne a profit.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz ZnVjaw0K #285 üzenetére
"A kérdés az volt, hogy minőségi, élménybeli szempontból mi a HÁTRÁNYA?"
Minőségi szempontból nincs hátránya. Előnye van, mert gyors mozgásoknál jobb. Élménybeli szempontból meg, ahogy már írtam, nem számít a sok fps. Pont ugyanúgy élvezik az emberek TV-ben az 50fps-es focimeccset, mint a 24p-s filmet a moziban
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Egy jó kis lézer projektoros Dolby Cinema kellene ide, ahol VA LCD TV szintű 1:4000 kontraszt van, de ugye nem megyünk elegen moziba, tehát nem éri meg ide telepíteni ilyet Allee 6-os teremben például tök jó kontrasztos a kép, majdnem mintha LCD-t néztem volna, de a 3-asban már például nem.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz #54625216 #323 üzenetére
"Alapjáraton persze mindennek van zaja, de pl. egy kimerevített digitális képnek nincs"
Mire gondolsz? Ha fényképezek egyet a digitális fényképezőgépemmel ISO100-on, annak is van zaja, ha eredeti méretben nézem Az már másik kérdés, ha a képet leméretezem mondjuk FullHD-ra vagy 4K-ra, akkor már nem látszik a zaj, hiszen ISO100-on annyira kevés.
"Azaz a 24p lejátszása 72Hz-en jobb, mint 24Hz-en, 120Hz-en meg még jobb."
Sample and hold kijelzőn tök mindegy, mert a képkockák között nincs villogás és váltás, hacsak nem kapcsolod be ezeket a speciális dolgokat. Vedd fel a TV-d képét lassított 240fps-sel és meglátod, hogy ha ugyanazt a képkockát kétszer küldöd ki a panelra, akkor a kép nem változik. Ha őedig 1 képkockát küldesz ki, akkor az a képkocka addig marad ott, amíg nem küldesz másikat, ha 2 óra múlva küldöd, akkor 2 óra hosszáig az az 1 képkocka lesz kint.
[ Szerkesztve ]