- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- OLED TV topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Melyik tápegységet vegyem?
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Miből él a mester?
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Isten vezesse a kezeit.. .
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Nem-nem John, előbb egy SIGIL 2 pls.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Tudom, csak kérdés, hogy meddig. Mondjuk mostanában nagyon fincsi vanilla gyöngyszemeket találtam, szóval elvagyok;
Akeldama
Anomaly Report
Doom the Way id Did
Doom 2 the Way id Did
Double Impact
Thy Flesh turned into a draft-excluderEgy kivételével mind Cacoward vagy honorable mention, de az az egy is 2022-es, szóval még bármi lehet belőle. Az összes complevel 2 vagy 3, és a két limit-removingoson kívül (Thy Flesh és Double Impact) mindegyik fut DOS alól is.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
R3laX
addikt
Végre vmi. [link] Tolják az ipart csak.
-
Fitzgerald
veterán
válasz Plazmacucci #1 üzenetére
Egykori id-es royaltykból gondolom, meg előadásokkal haknizik.
De rá valahogy sosem tudtam haragudni, nagy arc lehet.
Meg ha ő nincs, akkor Thief: Deadly Shadows sincs, ami a kedvenc játékom a mai napig.[ Szerkesztve ]
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Fitzgerald #7 üzenetére
Meg 10 000 euróért lehet vele egész napos Doom LAN-t szervezni, illetve ott vannak a mindenféle merchandise-ok, plusz más játékokat is fejlesztett azóta.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
CocooN-z
őstag
válasz Fitzgerald #7 üzenetére
17 ben volt idehaza az insert-coin on. Zseniális a csóka .
Most a Masters of Doom-ot olvasom, anno adták PC Guru-hoz. Nagyon jó könyvek[ Szerkesztve ]
BRSZK 9.0 - 2024.06.29-30
-
Fitzgerald
veterán
-
nyunyu
félisten
Kiváncsi leszek, meg tudja-e ismételni az öreg a Daikatana huszonévvel ezelőtti sikerét.
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
válasz Fitzgerald #10 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Fitzgerald #10 üzenetére
Á, ha megvolna mindenem, és lenne némi égetni való lém, pár spannal simán összedobnám. Egész napos DM a DM atyjával? Maradandó élmény. Mások nyaralni mennek ennyiből.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
(#9) CocooN-z: Nekem is megvan, de gondolkodtam rajta, hogy az eredetit is meg kéne venni.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
CocooN-z
őstag
válasz Fitzgerald #14 üzenetére
Hívjuk a legközelebbi brszk-ra , akkor beszállok a Lan szekcióm fogadóképes
BRSZK 9.0 - 2024.06.29-30
-
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Javarészt Sandy Petersen sebtében összedobott, experimental stílusú mapjai. Tényleg nem rossz, de azért egy egészséges hányaduk inkább csak az ősök tisztelete miatt, illetve a készítésük körülményei miatt emelhető piedesztálra, a dizájnon/gameplayen már jóóóócskán túlléptek a 3rd party PWAD-ok.
De kétségtelen, hogy nagyon sajátságos hangulatuk, atmoszférájuk van, az American McGee mapok meg valamiért akaratlanul is bevonzzák nálam a speedrun késztetést; kompaktak, akciódúsak, és általában van rajtuk sequence break.Milyen source porttal nyomtad?
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Fitzgerald #14 üzenetére
Az az igazság, hogy ehhez szerintem jóval kevesebb havi pénz kéne (nekem), mint azt gondolod. Na mindegy, sajna egyáltalán nem fenyeget a John-trancsírozás veszélye.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
válasz Synthwave #18 üzenetére
Doom3 BFG edition nativban viszi a Doom 1 & Doom 2ot
anno megjeleneskor jatszottam a wolf3d - doom1 - doom2 harmassal. a 3rd party PWADok erdekesek, hogy mit tud az engine, de nekem igy majd 30 evvel kesobb a jatekmechanikaja volt, ami erdekes volt. Petersen palyain probalkozott modern level designnal is (pl 28:Spirit World es 16:Suburbs), de ezek mai szemmel szerintem nem oregedtek jol.
immerziora es tempora altalaban valami teljesen eszmeletlen. hasonlitsd ossze pl egy Half-Life2vel ahol latszik, hogy regimodi game designerek dolgoztak rajta, a Doom1-2 kb szamit az immerzio es a sebesseg, es kb semmi mas.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
nevemfel
senior tag
válasz Plazmacucci #1 üzenetére
Jogdíjakból, meg médiahaknizásból.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"Doom3 BFG edition nativban viszi a Doom 1 & Doom 2ot"
Azért az nem egészen ugyanaz.
"Petersen palyain probalkozott modern level designnal is (pl 28:Spirit World es 16:Suburbs), de ezek mai szemmel szerintem nem oregedtek jol."
Nem modernnek nevezném, hanem inkább kísérletinek, új koncepciók próbájának (pl. map 13 és map 24, hogy csak a kedvenc Sandy mapjaimat említsem), de igen, a legtöbb Doom 2 pálya nem öregedett valami jól, azonban néha ez nem csak a játékmenetre értendő, hanem a geometria/textúrázás puritánságára is; azért sok helyen látszik rajta, hogy siettek vele.
"a Doom1-2 kb szamit az immerzio es a sebesseg, es kb semmi mas."
Igen, a motor által keltett atmoszférán kívül a fő-fő ok, amiért játszom, az a sebesség és az advanced movement. Meg persze a combat balance. Imádom a dinamikus bobbinggal folyást; kellemes a szemnek, léleknek.
"3rd party PWADok erdekesek, hogy mit tud az engine"
Nagyon kemény dolgokat ki lehet belőle hozni, de egyébként nem feltétlenül a Z/GZDoom only modokra/total conversionökre (ez például Doom engine, ami nem semmi, de akad golf, meg ezer másféle kreálmány is), hanem inkább Boom/MBF/MBF21 funkciókra (complevel 9/11/21) vagy DeHackEd patch-ekre gondoltam. Sőt, a modern, szimplán csak limit-removingos vagy vanilla anyagok is brutális minőségbeli ugrást jelentenek az IWAD-okhoz képest.
Ez pl. complevel 2 limit-removing (!) stuff, ergo simán megy Crispy Doom alól is. Azért durva. Elképesztő minőség, és efféléből akad szép számmal. Ha érdekel ilyesmi, tudok ajánlani ezt-azt.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
-
válasz Synthwave #22 üzenetére
nekem eleg volt az elsore, hogy siman ment minden haxolas nelkul W10 alatt
doom2nel a fejlesztesi ido 10 het volt, egy kb 10-15 fos teammel. ez jelenleg kb az a szint, ami BSc top game dev kepzeseknel az evi nagy fejenkent 15 kredites projekt. tetejeben (foleg a Doomnal) latszott, hogy a nintendoval ellentetben nincs igazan tradicionalis game designeruk. doom2nel igy mai szemmel elegge vicces, hogy ugyan volt egy design documentjuk, de egy 10 hetes fejlesztesi ciklus alatt konkretan a kukaban landolt .
a doom engine egyebkent ennyit tudott, es kb az is csoda volt figyelembe veve az akkori PCk tudasat. modoknal amit mutattal az nekem inkabb erdekes, bar a featureok egy resze nem tunik hatalmas fejlesztoi munkanak (mondom ezt a kod ismerete nelkul), plusz jelenleg nem is cel, hogy egy 386SXen rendesen fusson. Build engineben anno epitettem palyat, meg valamennyi kozom Unityhez is volt az evek alatt.
nyunyu: nem, azert mondom, hogy ket ion storm volt. az egyik foldbeallt a Daikatanaval, a masik meg osszehozta a Deus Exet.
Daikatananal utott az vissza, hogy nem volt rendes game designerjuk, plusz a technologia nem allt azon a szinten, hogy mukodjon, amit akartak.
visszanezve egyebkent az egesz koncepcio volt mukodeskeptelen
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"nekem eleg volt az elsore, hogy siman ment minden haxolas nelkul W10 alatt"
Semmit nem kell haxolni a source portokkal Win 10 alatt. Olyan egyszerű a használatuk, mint az 1 x 1.
Ezeket érdemes használni:
abszolút vanillás, autentikus DOS-élményhez: Chocolate Doom 3.0.1 – Azért van autorun és vertical mouse movement off, viszont minden limitáció és bug DOS-hű. 320 x 200 @ 35 fps only. Speedrun legal.
limit-removing cuccokhoz: Crispy Doom (én az 5.8.0-ra esküszöm, de vannak újabbak) – Ez egy Chcocolate fork néhány QoL funkcióval (például widescreen support, Full HD, uncapped fps stb.) és feloldott statikus limitációkkal.
Boom/MBF/MBF21 (complevel 9, 11 és 21) anyagokhoz: DSDA-Doom 0.24.2 (kint van már a .3, de jobb szeretem az eggyel korábbit) – Speedrun legal, de ez már a nevéből is adja magát.
ZDoom v2.8.1/GZDoom v4.8.2 meg csak azokhoz, amikhez a feature set miatt kötelező, mert nem csak az egérkód más, de például a fizika is, és egyik sem képes adekvát complevel emulációra. Mondhatni úgy is, hogy azokat hívjuk filthy casualnak, akik ezeket használják azoknál a WAD-oknál is, ahol nem nélkülözhetetlenek. Amúgy nyilván király cuccok, de nagyon nem akkurátusak.
Multiplayernél a Zandronum/ZDaemon/Odamex trióé a főszerep, ezek közül egyértelműen az Odamexet kedvelem a legjobban, mert ott a legreszponzívabb az egér, és annak van leginkább Crispy-szerű feelje. Egyébként mind ZDoom-alapú és single player WAD-ok is játszhatók velük, de kár, hogy botok tudtommal csak ZDaemonhoz vannak.
Korábban 95 százalékban Crispy guy voltam, de átszoktam DSDA-ra, ami egy jelentős mértékben továbbfejlesztett PrBoom+ fork rengeteg, speedrunnereket segítő funkcióval (set keyframe/restore keyframe egy gombnyomással, rewind, demo tools, százados pontosságú advanced HUD, ghost fájlok, millió paraméter az indítófájlhoz, analízis exportálása szöveges dokumentumba stb.), amik után elég nehéz visszatérni a gyökerekhez. Ezzel gyakorlatilag minden is megy a GZDoom/Eternity Engine-only WAD-okon kívül, és az előbb említett funkciók baromi kényelmesek ám.
Alapvetően a 8 bites software rendererben hiszek, de mivel a DSDA a PrBoomból ered, ezzel a rendererrel elég sok az input lag, szóval OpenGL/shaderst használok, természetesen 640 x 480-ban. Ez hasonlít legjobban a szoftveres módra, viszont sokkal reszponzívabb. Persze az ideális az lenne, ha úgy harapna szoftverben az egér, mint Crispy 5.8.0-ban, de hát semmi sem lehet tökéletes, viszont az OpenGL performansz elég kellemes ilyen szempontból, és a GZDoomot kettéhugyozza frame rate-ben (de a DSDA OpenGL része tud amúgy GLBoomot és GZDoom renderer emulációt is).
tl;dr: Ha nincs kísérletező kedvében az ember, akkor a létező single player WAD-ok 99,9 százaléka hibátlanul lejátszható akkurátusan, ha csak két source port van vinyón (DSDA-Doom, GZDoom). Igazából elég a GZDoom is, de a compleveles cuccokhoz (WAD-ok döntő többsége) az elég meh.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
CriticalHit
őstag
Remélem nem a rossz emlékű, hatalmas bukás Daikatana folytatása.
Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
válasz Synthwave #26 üzenetére
koszi a tippeket!
a Doom3BFG nekem pont amiatt jott be, mert volt autorun es mouse support. utobbi az eredeti Doomban nem volt az emlekeim szerint, bar mondjuk DOS alatt eleve OS szinten konfigolni kellett, hogy egyaltalan menjen az eger es a Doom1et szerintem meg DOS5.0 alatt toltam.
fpsre a Doom1-2 eleve szornyen futott barmin egy 486DX60 alatt. a fo monitorom tud 144Hzt, de igazabol en nagyon nem erzem a kulonbseget 60/75/144 kozott. az igazsaghoz mondjuk az is hozza tartozik, hogy a 90-00es evekben kb a 24fpsnek is orultunk, 2010 korul harom kijelzore valtottam es onnantol 2015re lett olyan setupom, ami eloszor megbirta a 60 fpst, es ott csak a VGA subsystem a hutessel egyutt volt vagy 1200 euro. sw dev hatterem van, szoval programozas szempontbol az engine limitaciokat vagom, doom sourcet anno nezegettuk egy idoben amikor nyilt forrasu lett.
btw, ha mar modok: [link] vizdoom, van doomhoz machine learning wrapper is! kivancsi leszek egyebkent, hogy mikor jonnek ki az elso ML speedrunok, technikailag egy lower level completion timeot igy be lehetne mutatni. mas kerdes, hogy idoben ez eleg sok lenne, pl 24:Chasmra azert eleg sok iteracio kene .
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
oriic
HÁZIGAZDA
-
nyunyu
félisten
Ez jelent bármit is a projekt sikerére nézve?
Lesz-e elég lore, vagy csak egy újabb agyatlan hentelésre tellik?
Mennyire sikerül majd a látomásait kódba önteni?Erre fokozottan érvényes lesz az örökérvényű APEHes szólás, miszerint nyugtával dícsérd a napot.
[ Szerkesztve ]
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"2010 korul harom kijelzore valtottam es onnantol 2015re lett olyan setupom, ami eloszor megbirta a 60 fpst, es ott csak a VGA subsystem a hutessel egyutt volt vagy 1200 euro"
Azt hogy csináltad? Mármint néhány évvel ezelőttig soha nem volt olyan konfigom, ami összesen ért volna ennyit, mégis időtlen idők óta három számjegyű fps-sel játszottam a legtöbb esetben. Hz-ből meg már '95 végén is 75-öt használtam.
Egyébként mouse support már a shareware-ben is volt, még a user manual is bíztat a használatára (és ha a setupban lévő sensitivitycsúszka nem volt elég, manuálisan átírható a cfg magasabb értékre), de az autorunra (meg a 640 x 400 és 640 x 480-as felbontásokra) a Doom95-ig várni kellett, bár ezt a szemfülesebbek korábban is megoldották (gomb leragaszt vagy a default.cfg-ben a joyb_speed változójának 31-et kell megadni).
A vertical mouse movement (felfelé tolod az egeret, akkor előre, ha magad felé húzod, akkor hátra mész) kikapcsolására pedig az egérdriverekben vagy mondjuk Pataki István Novert programjával volt lehetőség a source portok megjelenéséig.
Azért durván érződik az a 144 Hz, bár ha 35 fps-sel nyomod, akkor célszerű visszavenni 105-re vagy 140-re, ergo a 35 egész számú többszörösére. Uncapped fps-sel (adatlapomon lévő konfiggal szoftverben jellemzően 700-1100 fps, OpenGL-ben meg sokszor felmegy 3-3500 fps-ig is, de az 1500-2200 általános, hacsak nem a leggépigényesebb WAD-okról beszélünk) meg nyami. Ja, mindenféle sync off ofc, és zéró screen tearing.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
válasz Synthwave #31 üzenetére
5760x1080 , teljesitmenyre altalaban ez majdnem 4K szintu fpst jelentett, Far Cry 4 a megjeleneskor az akkori csucs 980/290X szintu kartyan 30-35 fpst tudott es kellett neki a 4GB memoria, igy lett ennyire draga a VGA, mert ketto kellett, aztan a 700Wos GPU subsystem fogyasztasra meg az akkori kb csucs vizhutest kellett rakni. jelenleg 7680x1440et hasznalok pl Dirt Rally 2.0ra.
Hz mas, 98tol en ha jol emlekszem 100-120Hzn voltam az LCD korszakig. 75ot nem birta CRTnel hosszu tavon a szemem. 50en meg konkretan fel ora utan mar ki akart folyni.
ja, vertical mouse movementtol hulyet kaptam anno, azert nem hasznaltam az egeret.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Fitzgerald
veterán
Jaja, az Ion Storm Austin jórészt egykori Looking Glass fejlesztőkből állt.
Warren Spectorhoz Romero hozzávágott egy zsák pénzt, aszonta neki hogy "Mester, csinálj olyan játékot, amilyet csak akarsz...", és így született a Deus Ex.
Mondjuk egy Daikatana után elég abszurd is lett volna, ha Romero nekiáll egy Warren Spectort dirigálni.
Aztán nagyjából ugyanez volt a recept a Deus Ex 2-nél és a Thief 3-nál is.
Az előbbinek mondjuk velem nem igazán sikerült rezonálnia, 1x játszottam végig, még 2004. elején.
Azért lehet nekiugrok majd valamikor megint, úgyis tervezek már régóta egy új Deus Ex végigjátszást az első résztől a Human Revolution-ig (Mankind Divided-el mostanában is sokat játszottam, úgyhogy az kimarad). -
Synthwave
HÁZIGAZDA
Jesszum, ez állatkínzás.
Soha nem rajongtam játékokban a magas felbontásért, mert low resen sokkal jobbak a frame time-ok, plusz a HUD-ok méretezése. Az előbbi objektív tény, az utóbbi szubjektív preferencia, mindenesetre frame rate + frame time + Hz >>>> all. Még GTX 1080 Ti VGA-val sem igazán mentem 720p fölé (talán csak az egyik Resident Evilt nyomtam 1080p-ben).
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
-
válasz Fitzgerald #33 üzenetére
Deus Ex: Invisible Wart par eve vittem vegig, es nagyon jol oregedett. Ujkoraban foleg a kis palyak es a performance problemak voltak a nagyon zavaroak, elobbit megoldja az SSD, utobbit pedig megoldja a modern hardver. Az engine es a design mai szemmel meglepoen modern. Sztorira par pillanataban siman jobb, mint az eredeti Deus Ex, mert tenyleg elmegy a falig transzhumanista vonalon (
). Mondjuk nekem Mankind Divided alatt is a Church of the Machine God volt a kedvenc kuldetesem.Helios es Omar ending, de NG Resonance is nagyon erdekes Dishonored szeria, Prey es Cyberpunk gondolom megvolt
#34Synthwave: Nekem az idSoft az immerzio kereseset jelentette. Gyakorlatilag a jelenleg 35-45 eves SW dev korosztaly egy joreszenel a wolf3d, a doom, a quake1 es a quake2 ott lesz az okok kozott, hogy miert vagy itt.
anno fekete-feher TVn kezdtem (C+4 @ 89), volt 14" (@91), 15" (486DX60 @ 94), 17" amit szo szerint a Heroes3 miatt sirtam ki otthon 98ban, 19 @ 2004, 2x19" @ 2006, 3x22" IPS @ 2012, 55" @ 2015, Oculus VR @ 2017, 120" @ 2020, 3x32 @ 2022. bonusz: volt egy pont, amikor masterkepzesen felvettem egy targyat a teruleten (vizualizacio teruleten), ahol szo szerint arra kaptam maxpontot vizsgan, hogy PC state-of-art cimen leirtam az utolso gepfejlesztesem, igaz ott kb 50 evnyi szakirodalommal alapozva, hogy mire is kellett ket 290X elerni a 60fpst egy 48:9es setuppal.
frametimera annyira nem vagyok erzekeny, frametime variancere nagyon is, harom kijelzovel meg altalaban a frametime betonstabil szokott lenni. VRnel meg ugye frametime variancia elsodleges, mert a belso ful diszkrepanciaja hanyassal vegzodik.
viszont pontosan ertem, hogy te miert a roundtrip timeot (frametime inputtol) jelolod meg elsodlegeskent, a frametime-purista hozzaallasod pedig minimum tiszteletremelto .
Archttila: Maget en csak tervezoirodaban lattam
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Fitzgerald
veterán
Valamikor beszélgettünk már az Invisible War-ról (talán a Cyberpunk topikban), de azóta sem kezdtem még neki az újrajátszásnak. Majd hamarosan.
Fun fact: annak idején az Invisible War miatt vettem shader model 1.2-es kártyát (Geforce FX5200, diafilm volt vele szinte minden korabeli játék 800x600-as felbontás fölött, de legalább elfutottak), hogy egyáltalán el tudjam indítani a játékot. Aztán ugye pár hónappal később már a Thief: Deadly Shadows-hoz is kellett az 1.2, ami ugyanazt a motort használta.
Dishonored-el elvoltam, de nem tartozik a kedvenceim közé sajnos.
Sokan mondják, hogy a Dishonored a legközelebbi dolog a Thief-hez, én ezzel abszolút nem értek egyet.
Mondjuk nálam elsősorban a hangulata, az atmoszférája miatt került a Deadly Shadows a toplista tetejére, nem a játékmenete miatt.
Az ambience, a zseniális soundtrack, a baljós, sötét atmoszféra, az elborult átvezetők...
Nemhogy reprodukálni, megközelíteni sem sikerült semmilyen más játéknak azóta sem azt a hangulatot. Ezért is játszom újra relatíve gyakran, pedig azért mai szemmel nézve már sok szempontból borzasztóan elavult, és ezen nem sokat segít a Sneaky Upgrade sem.
Komolyan reménykedem még, hogy most, hogy végre már nem az Eidos/Square-nél vannak a jogok, készül még igazi Thief játék.Cyberpunkról igazából rengeteget beszélgettünk már a topikjában is, meg a kapcsolódó hírek komment szekcióiban is.
A véleményem talán annyiban változott, hogy az 1.5-os update után kicsit megenyhültem, és megbocsájtottam néhány dolgot a játéknak. De alapvetően nem tartom kiemelkedő vagy igazán emlékezetes játéknak (emlékezetesnek igen, csak sajnos nem a pozitívumai kapcsán), és ennek az ellenkezőjéről csak maga a játék győzhetne meg, amire nem hiszem hogy valaha sor fog még kerülni.[ Szerkesztve ]
-
válasz Fitzgerald #37 üzenetére
Igen, emlekszem.
Thief nekem nagyreszt kimaradt. Elso resz a Doom utan nekem ertelmezhetetlen volt, 2015 korul meg mar elegge elavult. Kb ugy jartam vele, mint a System Shock 2vel. Deadly Shadows egyebkent megvan, akkor lehet teszek vele egy probat. Dishonored nekem inkabb a Deus Ex utodja, szerintem hangulatra is.
Invisible Wart talan 2006 korul probaltam eloszor. Vegigvittem, de ugy 10 evvel kesobb, immar 60 fpssel es kimaxolt grafikaval jott ki, hogy tenyleg mit is tudott a sztori, es nem csak a toltokepernyok . Jo, rovidebb az elso Deus Exnel, de a lezarasa valami egeszen zsenialis.
Cyberpunknal nekem a hangulata jott be nagyon. Tenyleg nem csinal mindent jol, de en egy open-world varos meretu Deus Exre vartam 20 evig (vagy cyberpunk varosi Far Cryra), es a Cyberpunk nekem pontosan az. Patchban es contentben remenykedek, ahogy tudom a Witcher3nal is kellett a ket DLC, mire kiforrott.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Fitzgerald
veterán
Igen, maguk a készítők is szkeptikusak voltak annak idején a Thief sikerével kapcsolatosan, pont azért, amit írtál. Akkoriban ugye a pörgős arena shooterek éppen fénykorukat élték, és egy ilyen piacra kellett betörniük egy teljesen új koncepcióval.
De azért csak megtalálta a sorozat a maga nem is olyan kicsi közönségét.
Én játszottam mindegyik Thief játékkal, a klasszikus trilógián kívül még ezzel a szar 2014-es remake-el is.
Nagyon szerettem az első kettőt is, de a Deadly Shadows volt számomra a Looking Glass (akkor már Ion Storm) magnum opusa.
A maga idejében sajnos nem kapta meg a neki járó elismerést, mert nem volt elég a fan service a klasszikus Thiefhez szokott közönségnek, illetve sokan irtóztak a third person játékmenettől (ami egyébként opcionális, first person nézetben is játszható, de a keményvonalas pózerek számára valamiféle ősbűnnel ért fel, hogy egyáltalán került bele tps mód).
De aztán idővel igazi kult klasszikus lett belőle, és ma már sokan - köztük én is - a legjobb Thiefként tartják számon.
Nem készült se előtte, se azóta olyan játék, ami ekkora hatással lett volna rám.
A fő szál is rohadt jó, a kis mini-sztorik is (pl. Lauryl és Inspector Drept története borzasztóan hangulatos, még ha mérhetetlenül szomorú is).
És hát a játéktörténelem egyik legfélelmetesebb pályája is ebben a játékban található (Shalebridge Cradle).
Aztán persze nyilván vannak sokan akiket nem kap el a hangulata, egyszerűen nem nekik való a játék.
Ezt is el tudom fogadni, de egy próbát mindenképpen érdemes tenni vele még akkor is, ha az első kettő nem jött be.
Nem is szükséges játszani az első kettővel ahhoz, hogy kerek legyen a sztori, de azért persze ajánlott.
Nincsenek benne rpg elemek, immersive simekre jellemző karakterfejlesztés, de nem is hiányoznak belőle ezek a dolgok. Van néhány gadget amit használhatsz, és ennyi.
Ha esetleg elkezded, a Sneaky Upgrade-et mindeképpen tedd fel, rengeteg dolgot lehet benne állítani. Magasabb felbontású textúrák is vannak benne, widescreen fix (a 4:3 éra vége felé készült a játék), meg még egy csomó minden.Invisible War-ra már csak azért is vagyok kíváncsi, mert azért nyilván más élmény huszonegykét évesen játszani egy komplex, branching immersive sim-el, és más majdnem 2 évtizeddel később felnőttként, 40 környékén.
Cyberpunkhoz azt hiszem csak egy kieg jön végül, pár hónapja erről szóltak a hírek. Meglátjuk, azért természetesen kíváncsi vagyok, hogy milyen irányba viszi a játékot.
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xbox Series X|S
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Autós topik
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...