- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- TCL LCD és LED TV-k
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Problémás a kék szín megjelenítése HDR tartalmakban az OLED kijelzős iPadeken
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
Hirdetés
-
Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
it Vizsgálatot indított az USA közlekedésbiztonsági hatósága a Waymo robotautók váratlan viselkedése miatt.
-
Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
ph A 8000F-es sorozat ezzel bárki számára beszerezhetővé vált.
-
Jövő év őszén jön a Mortal Kombat mozifilm folytatása
gp A folytatásban felbukkan végre Johnny Cage is, akit Karl Urban alakít majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
igaz, sokkal többet lehet kihozni ha közvetlenebbül programozzuk a hardvert. de ez igaz az xbox one x-re is, abból még többet lehet kihozni.
az ok, hogy miért alakult így, egyszerű: mert egyszerűbb. sokkal könnyebb programozni, cserébe a programok nagyobbak, lassabbak, de sokkal gyorsabban elkészülnek. nem mellesleg sok programozónak a mostani programozási szint is "kihívásokkal teli" és kérdéses a végeredmény minősége. De ha gépközelebbi nyelven kéne írni, lehet bele se kezdenének (biteket, és bájtokat számolni, "fejben tartani" mit és hova raktunk a memóriába, stb.)
A konzolok ettől függetlenebbül jobban kitudják használni a hardvert mint bármely pc a jelenlegi szinten is, mert "kevesebb a réteg" amíg a program kód lefut a hardveren egy PC-hez képest.The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
dokanin
aktív tag
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
Amíg egységes hardware-en fut egy szofver addig még el is képzelhető valami hardwarespecifikus kód, de ha ezer féle eszközön kell működnie, akkor csak valami magasabb réteg jöhet szóba. Nyilván senkinek sem éri meg külön külön minden eszközre leprogramozni valamit.
-
T J
tag
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
Mert nem egy fix konfiguráción kell futnia.
Vegyél 20 féle CPU-t, RAM-ot, Chipset-et, hangkártyát, 50-féle vga-t. Ezek szorzata adja meg a lehetséges konfigurációk számát. Olcsóbb 5x erősebb gépet megvenni, mint amennyibe a szoftver kerülne, ha minden variációra megírnák. A szoftver mérete is sokkal nagyobb lenne. -
addikt
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
Nem egyszerű dolog - főleg a mai hozzáállással
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
nagyúr
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
> Olvasgattam több helyen hogy ha nem ezer meg egy driveren és op rendszeren keresztül szólítanánk meg a hardvereket hanem közvetlen írnánk rájuk a programokat/játékokat mint az ős időben ezer meg egyszer többet érnének ezek a teljesítmények/ugyan az a hardver sokkal szebb játékokat lenne képes meg jeleníten
Hat ez nem igy van sajnos, a fordito jobban tudja, mint a programozo, az esetek jo nagy tobbsegeben.
while (!sleep) sheep++;
-
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
Ha közvetlenül kezelnék a programok a hardvert, visszajönne az időszak, amikor egy rosszul megírt program magával rántja az egész OS-t. Képzeld ezt el, amikor az üzleti kritikus szerver lefagy, mert a programozó nem gondolt egy előforduló kondícióra - üzletmenet leáll, adatvesztés, tomboló ügyfelek, kapkodva elvégzett visszaállás...
https://www.coreinfinity.tech
-
Dr. Akula
félisten
válasz pelgrim_v1 #5 üzenetére
Ja, csak visszajönne a DOS korszak, ahol GUS-al ment a program, SB-el meg nem, és ennyi, ha az volt neked akkor helló... Nem hiányzik ez már. Nem jó út a közvetlen programozás, hiába lehet jobban optimalizálni.
(#6) DraXoN: ASM-ben se kell fejben számolni, vannak függvények, változók (memóriahely címkék). Viszont akkora lesz a kódod, meg annyi hibalehetőséggel, hogy még 10 év múlva is debzggolni fogod. Nem véletlen hogy drivereken (már amelyiket nem simán C-ben lészítik) és néhány beágyazott gyors rutinon kívül már semmit nem írnak benne. Anno, azokra a (mai szemmel) rövid kódokra még elég volt, ma már semmi nem készülne el benne a határidő 10x-esére se. Meg aztán azt portold át más platformra... Konzolon igaz hogy nem kell foglalkozni más hardverrel, de nem is szempont hogy a következő generáción is fusson. Most épp igen, de az is inkább csak véletlenül, mert nem találtak az AMD-nél jobb architektúrát. Régebben minden generáció tök más volt, nem is volt átjárhatóság, buktad a régi játékaidat. Pc-n meg előveheted a 20 éveset is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- War Thunder - MMO Combat Game
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- BMW topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs