- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam Deck
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- Autóhifi
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Google Chromecast topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Nézz utána, hogy a "jéghegyeket olvasztó" környezetszennyezésért milyen arányban felelős a közlekedés!
"azon már igazán el lehetne gondolkodni, hogy egy sűrűn lakott viszonylag kicsi kontinensen miért kell REPKEDNI!?"
Nézőpont kérdése. Túristaszezonban a német A5 -ön araszolva arra gondolok, hogy miért kell lakókocsival, lakóautóval nyaralni menni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz t72killer #24 üzenetére
Persze, rengetegen. Jamina-belváros pl. Az egész kb 3km, közben a vasúti felüljáró amit meg kéne mászni. Sok ember egyáltalán nem gyalogol, még ekkora városban sem. Ez kb. ugyanaz, mint Pesten a metró, 2-3 megállót simán le lehetne gyakogolni.
Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
adlersson
aktív tag
válasz t72killer #14 üzenetére
Mondjuk a szarvasmarhák ürüléke, az általad említett tulajdonságok miatt, az egyik legjobb alapanyag (lenne) a biogáz előállításához. Svédországban voltunk egy ilyen technológiát alkalmazó marhafarmon, melynek fűtéséről és a világításról is biogázzal üzemeltetett generátorok gondoskodtak. (A jóember egyébként magának rakta össze az egész biogázkeltető-rendszert fillérekből, Magyarországon meg inkább kib*sszák illegálisan a hígtrágyát a földekre, mert mind a trágya szabályos felhasználásának, mind a biogáz üzem engedélyeztetése annyira bonyolult, pénz- és időigényes folyamat, hogy a többség inkább nem is vesződik vele.)
Kínai nagyvárosok biogázzal való ellátásához nyilván nincs elég tehén a Földön, de érdekes volt látni, hogy a helyi, svéd áramszolgáltató pl. csak depóniagáz használatával egy egész lakótelepet el tud látni villannyal.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
adlersson
aktív tag
válasz t72killer #29 üzenetére
Olyan is a fűtőértéke... Annak ellenére, hogy egy amerikai (értsd: Amerikai Egyesült Államok) cég fillérekből, kis munkával kivitelezhető, mondjuk nem túl hosszútávú biogáz fejlesztőket is telepített Afganisztánban.
A fotoszintetizáló mikroalgáknak egyébként kell az a kis szén-dioxid a biomassza gyártásához, de drágább erőművek pl. kriogén módszerekkel visszanyerhetik azt szilárd és/vagy folyékony halmazállapotban, aztán már lehet is vinni hegesztő védőgáznak vagy szárazjégnek.
[ Szerkesztve ]
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
pengwin
addikt
válasz t72killer #41 üzenetére
Azért vannak egy-két utast szállító vonatok, buszok, mert rengetegen közlekednek pusztán kényelmi szempontból autóval.
Tudom, hogy milyen vidéken közlekedni, ott tényleg indokolt jelenleg a kocsi. De egy 10 milliós országban akkor is óriási léuxus 3,6 millió autót tartani.A vidékre nagyon elkélne a közlekedés fejlesztése, mert ott is vissza kéne szorítani az autóhasználatot. Pl. iskolabusz-szolgáltatás kéne, meg egy jó "hívom a buszt" rendszer, csak nyilván ebbe nem fog belevágni egy kormány sem, mert nehéz és időigényes feladat lenne. Szóval marad az üzemanyagár-emelés, idehaza és külföldön is.
Azért azt hozzátenném, hogy ha a nagyon alacsony utasforgalmú tömegközlekedési vonalakat lelőnék, akkor meg amiatt menne a hiszti, hogy XY eldugott faluban vagy budapesti környéken nincs más lehetőséged, mint autózni. Ha meg az átlag utasszám még ezekkel a járatokkal is kellően magas adott viszonylaton, akkor meg nem is olyan kulcsprobléma.
Egyébként a nagy csuklós buszok kb. 60l/100km-es fogyasztással mennek Pesten.
Ez alapján azért elgondolkozhatsz azon, hogy mi a luxus: saját kocsival pöfögni a dugóban, vagy felszállni a buszra. Még ha jóindulatú vagyok, akkor is 7-9 autó már túltesz a 160 fős Volvo buszon fogyasztásban. Átlag utasszámot figyelembe véve ez városokban azt jelenti, hogy 15 vagy 160 embert mozgathatsz azonos mennyiségű üzemanyaggal. Ebbe azért jó sok 1-2 utassal futó busz is belefér, mire adott viszonylaton visszaesik a buszok hatékonysága a személyautók szintjére, mert a csuklósbuszos vonalak azért csúcsidőben igencsak maximális kapacitáson mennek, sőt, a heringesdoboz 8E-ből és hetesbuszból meg 133E-ből kiindulva gyanítom néha még felette is.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
szazbolha
addikt
válasz t72killer #12 üzenetére
Jó ez az ábra. De nagyon érdekes lenne mellé tenni, hogy a kaliforniai erdőtűz vagy egy közepes vulkánkitörés mekkora szeletet mutatna.
A "prehistorikus" időkben ezek elég gyakoriak voltak, szóval volt gond az emberi tevékenység nélkül is.
.
És ugye az mindenkinek megvan. hogy melyik a legdurvább vegyület amely üvegházhatásért leginkább felelős?
(nem a CO2, hanem a víz)
Meghogy a dizel autókkal sem a CO2 a probléma, hanem a részecske kibocsájtás.
Ami valóban nagy probléma, egészség károsító, de nincs összefüggésben a globális felmelegedést okozó tényezőkkel. (ami ciklikus, de nem emberi léptékkel) -
szazbolha
addikt
válasz t72killer #14 üzenetére
Ezt a témát az eu-ban kéne felvetni, ugyanis a fajlagosan az egyik legnagyobb támogatást a szarvasmarha tenyésztésre lehet felvenni. Ez megöli a többi ágazatot is, mert legelőket alakítanak ki az addigi termőföldeken, és ha elhisszük, hogy a bölények kora után a szarvasmarhák bármiféle öko-veszélyt jelentenek, akkor az írtásukért kéne lobbizni, de hát az se valami szép zöld cselekedett lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- MIUI / HyperOS topik
- Mobil flották
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen