Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pengwin

    addikt

    válasz t72killer #41 üzenetére

    Azért vannak egy-két utast szállító vonatok, buszok, mert rengetegen közlekednek pusztán kényelmi szempontból autóval.
    Tudom, hogy milyen vidéken közlekedni, ott tényleg indokolt jelenleg a kocsi. De egy 10 milliós országban akkor is óriási léuxus 3,6 millió autót tartani.

    A vidékre nagyon elkélne a közlekedés fejlesztése, mert ott is vissza kéne szorítani az autóhasználatot. Pl. iskolabusz-szolgáltatás kéne, meg egy jó "hívom a buszt" rendszer, csak nyilván ebbe nem fog belevágni egy kormány sem, mert nehéz és időigényes feladat lenne. Szóval marad az üzemanyagár-emelés, idehaza és külföldön is.

    Azért azt hozzátenném, hogy ha a nagyon alacsony utasforgalmú tömegközlekedési vonalakat lelőnék, akkor meg amiatt menne a hiszti, hogy XY eldugott faluban vagy budapesti környéken nincs más lehetőséged, mint autózni. Ha meg az átlag utasszám még ezekkel a járatokkal is kellően magas adott viszonylaton, akkor meg nem is olyan kulcsprobléma.

    Egyébként a nagy csuklós buszok kb. 60l/100km-es fogyasztással mennek Pesten.
    Ez alapján azért elgondolkozhatsz azon, hogy mi a luxus: saját kocsival pöfögni a dugóban, vagy felszállni a buszra. Még ha jóindulatú vagyok, akkor is 7-9 autó már túltesz a 160 fős Volvo buszon fogyasztásban. Átlag utasszámot figyelembe véve ez városokban azt jelenti, hogy 15 vagy 160 embert mozgathatsz azonos mennyiségű üzemanyaggal. Ebbe azért jó sok 1-2 utassal futó busz is belefér, mire adott viszonylaton visszaesik a buszok hatékonysága a személyautók szintjére, mert a csuklósbuszos vonalak azért csúcsidőben igencsak maximális kapacitáson mennek, sőt, a heringesdoboz 8E-ből és hetesbuszból meg 133E-ből kiindulva gyanítom néha még felette is.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

Új hozzászólás Aktív témák