Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .Szaki.

    addikt

    A probléma az, hogy a közlekedési kultúra a béka feneke alatt van.

    Napi szinten vezetek, és mellette amikor az időjárás megfelelő, akkor rengeteget biciklizem. 10 éven át közlekedtem egyébként biciklivel, akkoriban ugyebár nem volt még ez divat és nem is voltak olyan szinten kialakított bicikliutak, mint most.

    Ennek ellenére érdekes módon konfliktusom úgy, hogy biciklin ülök mindösszesen egyetlen egy alkalommal volt. A Hungária melletti bicikliúton közlekedtem szabályosan, a kereszteződésnél a lámpa nekem zöld volt, egy kanyarodó autó viszont nem vett észre. Szabályosan indexelt, csak épp megfelelően fékezni felejtett el, szóval satu. Normális volt, elnézést kért, nem jött nekem, de azért megkérdezte, hogy minden rendben van-e, majd mindenki ment a dolgára. Összesen ennyi volt a kellemetlen tapasztalatom. Ez annak tudható be, hogy minden közlekedési eszközt defenzíven kell vezetni, a biciklire pedig ez hatványozottan igaz, mivel ezen vagy a legsebezhetőbb. Mostanában az a legújabb, hogy az autósok, ha épp jobbkezesben megyek és félrehúzódok, hogy ő tudjon haladni, elakadásjelzővel megköszönik, hogy nem tartom fel őket. Éppen ezért már én is így teszek ha normális biciklistával találkozom.

    A legtöbb biciklis pont ezt nem hajlandó észrevenni. Tekernek mint az őrült KRESZ-t, lámpákat, jobbkézszabályt nem ismerve, olyan útvonalakon is, ahol épeszű embernek eszébe se jutna biciklivel menni, csak azért, mert nekik ez is jár. Nem, nem jár. Én már régen, amikor bicikliutak alig voltak is tudtam olyan utakat megtenni, ami nagyon minimális kihagyással, de végig bicikliúton tudott történni. Van minimális kerülő ezekben az utakban? Persze, hogy van, de ez ezzel jár, inkább közlekedek szabályosan a számomra kijelölt úton, ami javarészt ráadásul olyan környezetben megy, ahol nem az autók bűzét szívom. Ennyi kompromisszumnak bele kell hogy férjen annak, aki biciklizik. Mint ahogy autóval is valamilyen szinten kell kerülőket tenni, mert az út épp úgy megy, bezzeg légvonalban sokkal közelebb lenne az adott cél. Mégsem tepersz át a kocsival a sétálóutcákon, meg tereken.

    Ehhez képest a mostani biciklisek, amikor Pest egyik végéről Buda másik végéig kb végig ellehet jutni bicikliúton, csak azért is az autóúton mennek, már-már direkt provokálva az autósokat. Mindezt úgy, hogy ott van mellette a jó minőségű bicikliút, de ő inkább kerülgeti a kátyúkat, amivel iszonyat balesethelyzeteket alakítanak ki. Általánosítani persze nem szabad, de sajnos egyelőre a döntő többség ilyen.

Új hozzászólás Aktív témák