Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gicz
addikt
nagyon szép leírás de teljesen felesleges...
megtettem ugyanezt az utóbbi 1 évben legalább 20 szor az LCD topikokban, és csak azt kaptam h hülye vagyok, mert neki bizony 800hz-es TV-je van, és amúgymis milyen hülyeség ez.
reménytelen a helyzet, az emberek 99%-a bizony csak arra megy hogy 4K, meg vigye usbről az mkv-kat.
-
q8
tag
"Már csak az a kérdés, hogy jön létre a fehér OLED? .... összekevernek vörös, zöld és kék fényt kibocsátó OLED anyagokat. Ebből a mixből a kék ugyanúgy gyorsabban fog öregedni..."
hmmm...őőőőőő....érdekes kérdés....(amire persze nem gondoltam...)
de egy kis keresgélés után találtam pár dolgot amit kb 2 éve írtál ..."Más kérdés, hogy hogyan érik el a fehér fénykibocsátást? Az ember azt hinné, vörös+zöld+kék fényű OLED anyagok keverékével. De még ha így is van, ez is előnyösebb, mert így legalább (nagyjából) egyenletesen "fogy" a kék szín az egész képernyőn, amit a fehéregyensúly (akár a használati időtől függő automatikus) utánállításával kompenzálni lehet."
" a "fehér OLED" az pl. vörös, zöld és kék OLED anyag keveréke lehet. Bár talán megoldható másként is, pl. ahogy az egyszerű fehér LED-ek működnek (UV-közeli kék led + "fénypor" [foszforkeverék]).
A színszűrő nélküli fehér szubpixel valamennyire kompenzálja a színszűrők miatti hatékonyság-csökkenést."mondjuk tippem sincs melyik az igazi, de nekem az uv+foszfor megoldás jobban tetszene ...
azóta 100%, hogy keveréket használnak ? mert a mostani hozzászólásból az jön le...-------
én azt sajnálom, hogy a SED tv-t elkaszálták, pedig nagyon jó elképzelésnek tűnt a kilapított képcső ötlet.. és amennyi időt beleöltek az oledbe annyi idő alatt ebből is termék lehetett volna... -
Partz
senior tag
Igen tisztában vagyok a QD Vision (Sony) mostani triluminos technológia elvével: kék led + 2,5, 5 nm-es qd filc (a hagyományos kék led + sárga foszfor helyett). Amiről én beszélek a quantum dotok oled-be való injektálása. Ezek a kutatások folynak jelenleg, pont a szerves oled élettartamát szeretnék így kitolni. Mivel magában a full qd kép még távolabbi jövő. bár állítottak már elő, mint valamelyik korábbi topikban már említettem.
igen a link az akart lenni -
sb
veterán
Ez nekem elég nyakatekertnek tűnik.
Az elvet értem, de szerintem túllövünk a célon két módon is:
- Miért szeretnénk olyan tűéles képet amit gyakorlatilag a szem mozgáskövetése nehezít meg? A gyors képfrissítéssel/villogtatással élesedik ugyan, de normál esetben sem villogó képet lát a szem.Persze van (lehet) különbség, hiszen megjelenítőn pixelenkénti mozgás/frissítést lát és nem egy analóg, tökéletesen folyamatos mozgást. Gyakorlatilag ha jól értem ebből következik a szem követési hiba és az ezáltal okozott blur.
1. Erre szerintem megoldás a pixelsűrűség növelése. (Bár én nem vagyok nagy támogatója).
2. Vagy pixelsűrűség helyett a motion blur, AA ami végül is ezt a mozgásbeli folyamatosságot próbálja helyreállítani.Ezzel el is érkeztünk a másik kérdéshez, ami már régi, de ide kapcsolódik. Tényleg érdemes gyorsítani és élesíteni egy 24fps, erősen blur-re épülő mozin? De 60fps-nél sem érezném nagyon fontosnak ahol a mozgásfázisok felgyorsulhatnának.
Ahogy írtad is: 24fps nem tud akadozásmentes lenni. Maximum szép egyenletesen tud akadozni.
És nem tud gyors mozgásnál éles sem lenni. Maximum interpolációval. Azon a BFI sem segít sokat, ha marad a mozgásfázisok száma. Az utánhúzásnál szerintem ez egy nagyságrenddel nagyobb probléma egyelőre. -
szab.tam
nagyúr
volt már lehetőséget a gyakorlatban megnézni 2 db egyforma méretű kijelzőt egymás mellett ugyanarra a forrásra dugva?
fhd vs 4k.
érdekelen a véleményed(nem az elvi pixelméret számolgatás, hanem az, hogy olyan valaki, aki azért ért hozzá, személyesen összeveti.)
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
-
Ijk
nagyúr
Nem azt mondom hogy nem látható, hanem hogy túl sok energiaforrás kell a minimálisan jobb képért. Ahogy írták is a különbség nem nagy.
Azon a ponton nem értünk egyet hogy szerinted szükséges 50-55"-ban a 4k felbontás, én meg legfeljebb 65"-os és nagyobb csúcskészülékekbe raknám bele. Főleg hogy egyelőre csak LCD-ben elérhető és van számomra fontosabb probléma is, mint a kontraszt (feketeszint) és a mozgásmegjelenítés sportműsorokhoz.Hipotetikusan ha lenne egy 1080p-s és egy 720p-s 50"-os LCD, a fullhd egy mostani csúcs lcd, míg a 720p a VT széria feketéjét és mozgásmegjelenítését nyújtaná, akkor a 720p-set választanám.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Gicz
addikt
-
szab.tam
nagyúr
tehát akkor ebből te meg tudod mondani, hogy 2 azonos méretű, de eltérő felbontású kijlelzőnél hol van az a távolság határ, ahonnan a kettő közt különbség látható válik.
úgy, hogy nem egyszerre látod a kettőt.
emlékezetből.
értem.[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
MaUser
addikt
A 4K remasterből készült 720p-n is látványosan a jobb kép. Itthon nálam gyak, csak 720p van mert nem tudom megmondani mozgás közben még a Blu-Ray és a jó 720p rip (gyak. 7-8GB a másfél órás film) között a difit mozgásban, pedig nem rossz a szemem.
Valamelyik másik topikba raktam fel 4k remastered ripből képet valamint az eredeti blu-ray anyagról is. Az egyik volt a gyári 1080p, a másik meg a 720p trinity rip madvr felskálázott. Utána valahogy elült a reklamálás, hogy a 720p rip az szar és egyből látni rajta, hogy 720p. Van némi különbség, de csak akkor látod, ha egymás után váltogatva nézed a képeket, mozgásnál ráadásul esélytelen észrevenni, ha normális upscaler-t használsz. Szvsz nagyobb a difi a softcubic upscaled 720p -> 1080p és a jinc upscaled 720p -> 1080p között, mint ez utóbbi és a gyári lemez között. Pedig a itt már mindkét upscaler elég jó egy sima hw-es vacakhoz képest a filléres lejátszókból, így pl. jobb képet kapok a 720p ripből, mint pl a régi blu-ray lejátszómból.
A 4K-t aláírom, az teljesen más világ 4K forrással.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
szab.tam
nagyúr
ő csak arra próbált utalni, hogy nem szereti közelrél nézni.
édesanyám 3m-ről nézi a 32-eset.
KAMELOT kolléga 2 m-ről.
én 1-ről.
mert így szeretjük.én meg vagyok győződve, hogy az 1-1.2 m táv tökéletes a gyakorlatban ehhez a mérethez és felbontáshoz, de nem fogok táblázatokkal, és egzakt(nak hitt) számításokkal megpróbálni megyőzni senkit egy abszolútnak és tévedhetetlennek hitt igazságról.
és rajtunk sajnos sem a szemészed, sem a látómező számításod a pixelméret és távolság viszonylatában nem fog segíteni...
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
szab.tam
nagyúr
"a látómező számításod a pixelméret és távolság viszonylatában"
Hülyeséget viszont nem kellene beszélni.te tényleg nem érted, mire akarok kilyukadni.
igen, ez direkt hülyeség akart lenni.
a megjegyzés szatirikus volt.
még a pendrive-ot is beleírtam, csak tröröltem...elmagyarázom:
nem állítom, hogy nem vagy objektív.
azt sem, hogy nem pontosan közelíted meg a dolgokat.
túlszakérted helyenkét a dolgokat.
és szinte személyes sértésnek veszed, ha valaki végeláthatatlanul nyomja a hülyeséget.tudom, fárasztó, amikor ugyanazok az arcok, minden ilyen témájú hírnél, évek óta ugyanazt nyomják több tucat hsz-okon keresztül.
a távolság, felbontás, pixelméret, képátló.
és mondom: ugyanazok az arcok, uganazzal a dumával.
függetelenül attól, hogy kinek van igaza, és kinek nincs.tudom, nem én fogom ezt megváltoztatni, csak azért jólesik ezt néha szóvátenni...
***
mint a 3d.
ott is mindenki tudta az objetív igazságot.
hogy miért jó, és miért rossz.aztán most szépen megy a levesbe.
vb-t sem közvetítik abban..***
ezt most viszont komoly:
az objektív véleményed szerint, (szemészet után ), kb. milyen optimális távolságból kéne nézni egy 32"-os fullhd kijelzőt.
nálam a 90-120 centi jött ki.
90-nél már látoma pixeleket, de a játékélmény miatt bevállalom, de 120 fölött már kicsi a képernyő.
(szerinem, nekem, stb...)fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest