- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- OLED TV topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Steam Deck
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Én nem. Van egy kis zenei kiadóm, ami amerikai licences, szóval ránk nincs közvetlen hatással az európai kavarc. Ha a streaming szolgáltatók nem fizetnének (nem mondom, hogy rengeteget fizetnek), akkor a kisebb zenészek semmit sem kapnának, ahogy ez működött is a streaming előtt. Elhiszem, hogy a nagyágyúknak ez nem optimális, de a kicsik sokkal jobban járnak, mint nélkülük. Összeségében a zenei iparnak nem lett kisebb az árbevétele a streamingszolgáltatók érkezésével, sőt képesek voltak megfordítani a zuhanó trendet, de az elosztás sokkal igazságosabb lett a pontos mérhetőség miatt. Már nem csak a nagy marketingköltségvetésű produkcióknak jut pénz. A nekik kevesebb jut tortából, mert eleszik előlük a kicsik a kaját, és ez fáj nekik nagyon.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Foglalt név
addikt
Teljesen igazad van, nem teszem ki magam ilyen stressznek
Talán éppen ezért lehet érdekes a nézőpontom, hiszen a külső és a belső szemlélő, máshogy látja a dolgokat esetenként (legalábbis Einstein szerint ).
Az elméletemben, az általad hozott példa irreleváns, mert a zeneszerző/szövegíró is a termelő halmaz része. Az elvetemült piacos példában akkora anomáliát okoz, hogy továbbra is 20Ft a krumpli kilója mindenkinél, de kivételt képezhet Józsi, aki a lángos mellett rósejbnit is árul, fenntartva ezzel az árusok energiaegyensúlyát is.
Nem szeretném elvenni a kenyereteket, de történelmileg elérkezettnek érezném az időt bizonyos racionalizálásokra a kereskedő réteg tekintetében. A XX. század technikai fejlődése végképp indokolatlanná tette a közvetítő réteg magas járulékát, mert már nem minden harmadik hajó legénysége él túl egy indiai fűszerszállítást. Az internet nyújtotta lehetőségek pedig elérhetővé teszik a szinte globális közvetlen termelő-fogyasztó interakciót.
Persze nem látom a számokat, mint ti, más zsebében pedig nem turkálunk, de érzésre pár Madonna szintű karaktert leszámítva, nem a zenészek/zeneszerzők akik az igazi nyertesei ennek az eddig zsugorodó piacnak, ahol a lejtmenet ellenére azért még dolgoznak páran, sőt új szereplők is vannak, a fejvesztve menekülés helyett.[ Szerkesztve ]
-
Foglalt név
addikt
Köszönöm az informatív választ!
Ami engem nem átlag fogyasztóként zavar, hogy nem látom a számomra élhető alternatívát. Széles körből, de viszonylag kevés számot hallgatok, változó környezetben. A stream számomra így pazarlás, mert folyamatos hálózati erőforrás igénye van, miközben a tárigényem kicsi. Az ajánlórendszerek AI ide vagy oda nem értenek még sajnos, így ez sem add semmi pluszt számomra. Koncertre a távolság miatt nem járok, viszont annak a pár előadónak, akit tehetségesnek gondolok szívesen fizetnék, de nem számomra használhatatlan saját logós portékáért vagy fizikai adathordozóért, ami lejátszó nélkül mit sem ér.
Ergo amit nem találok/hiányolok az egy-egy saját webshop, ahol le tudom tölteni a számokat/albumokat. Nem szeretnék DRM-el, iTunes telepítéssel bajlódni, hanem bepötyögni, hogy halottpenz.hu, letöltés menüpont, köszönömszépen.
Tudom vén hülye vagyok, a tömegből van annyi pénz, hogy senki nem fog vesződni az én baromságaimmal azokért a pár ezer forintokért. -
vicze
félisten
Én nagyon nem értem, hogy mi a jó fenét óhajt. Azt hogy minden zenész saját maga 1 platformon ossza meg a zenéit és ezt a platformot ingyen adná nekik valaki, hogy minden pénzt az előadó kapjon?
Mondjunk nyilván nincs tisztában azzal, hogy egy db zeneszám után akár 20-30 vagy több felé oszlik az a bevétel. Az előadók továbbra is a koncertezésből élnek meg, az eladott zenéből utóbbi 15évben éhenhalt volna mind, az a kiadók bevétele elsősorban, ezt írtad is csak finomabban, de a valóság kb. ez sajnos nem sajnos.
-
vicze
félisten
Amúgy Google Music esetében azért a kiadás az Artists Hub-on keresztül elég egyszerű és viszonylagosan olcsó is($25). Apple esetében már vannak buktatók, külön szerződés kell minden előadónak, meg "Apple-approved encoding house", akkor meg már inkább aggregátorhoz mész, ez az elrettentés az egyéni előadóknak. Spotify/Deezer-en meg kötelező egy aggregátor.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Igen tudom az arányokat kb., és hogy GM-ből marginális a bevétele lenne egy előadónak, csak a lehetőséget mondom, hogy van "nagy" aki máshogy csinálja, értelmesen. Azt is tudom, hogy a legtöbb előadó számára ez lehetetlen lenne, a kiadói struktúra miatt.
Világszinten minimálisan jobb a helyzet, de Google a Music marketingjére nem költ semmit sajnos, még mindig a Youtube Red-del szenvednek, meg hogyan legyen belőle pénz... Kellenének a szolgáltatói megállapodások is nagyon, de ott a Sopotify meg exkluzivitással kiszorított mindenki mást.Sopotify marketing marketing marketing. Ahogy írod, minden 1 lapra tesznek fel és vagy beledöglenek magával rántva az egész piacot, vagy sikerül valahogy túlélni... Kíváncsi vagyok mi lesz velük, azért a piac többi része egy fokkal egészségesebb.
-
vicze
félisten
Jó de ha a Spoti nem tudja gazdaságos alapokra fektetni az egészet akkor, hosszútávon bedől a fenébe, már most is kezdi felépíteni az adósságokat(ha jól tudom voltak csúszások a kifizetéssel), kisebb kiadók felé, a tőzsdei tőke injekció +2évet adna a jelenlegi "burn rate" mellett. IPO-nak amúgy csak nyereség mellett lenne értelme, mivel ez nem egy Tesla hogy veszteség mellett is megvan a bizalom benne. Amúgy nem csak a befektetői pénzből van fenntartva, hanem kölcsönökből, ami jelenleg 1,5 milliárd, ez az adósságuk jelenleg, és ez év végére 2 fölé mehet elég könnyen. Jelenleg az IPO jó esetben ~3 milliárdot hozna, és a maradék 1 milliárd ki tudja meddig elég, vagy nem fizetik ki a kölcsönt és addig húzzák ameddig csak lehet.
A növekedés meg kb. fenntartatlan ilyen tempó mellett, és inkább csak a veszteségeket növeli, míg el nem éri azt a kritikus tömeget, hogy a sokat hallgatók eltartsák a keveset hallgatókat, pont mint egy biztosítási rendszerben. Kérdés az hogy létezik-e ez a tömeg, és hogy a Sopti az IPO vagy a csőd előtt éri-e el?Megvenni meg csak olyan tudja, aki finanszírozni is tudja a veszteséget, vagy teljes átalakítás user vesztés stb. Egyetlen potenciális felvásárlónak a FB-t tudom elképezni, ők könnyen tudnák finanszírozni a veszteséget, amíg át nem alakítják nyereségessé. Mindenki másnak már van platformja, nekik max. a userek kellenének.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gyúrósok ide!
- LEGO klub
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Proxmox VE
- Távcső topik
- Mobil flották
- További aktív témák...