- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
ma Spoiler: az AI-ra, ami májusban még az évszakot is megváltoztatja.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
válasz petipetya #13 üzenetére
Nem lehet feltölteni. Spotify-nak maradt ez az elég erős hátránya számomra. Hiába nagyobb a kínálat, ha az amit szeretnék nincs fent, az pedig kitárt hogy ne hallgassak valamit mert nincs fent. Illetve mindent meg lehet venni, akkor ugyan úgy streamelhető.
Sajnos Google Music-nál erős probléma számomra hogy a licencenszelés miatt gyakran ki és visszatérnek albumok számok, ami sokszor nagyon zavaró.
GM nagy hiányossága még az előadók tiltásának hiánya, ami szintén zavaró. -
vicze
félisten
válasz tothjozsi96 #12 üzenetére
Csak hogy pontosan legyen itt Spotify-nak is.
"Spotify uses 3 quality ratings for streaming, all in the Ogg Vorbis format.
~96 kbps
Normal quality on mobile.
~160 kbps
Desktop and web player standard quality.
High quality on mobile.
~320 kbps (only available to Premium subscribers)
Desktop high quality.
Extreme quality on mobile." -
vicze
félisten
Tidal-al még azért van egy olyan apró technikai probléma kiadói szempontból, hogy DRM mentes a FLAC teljesen, és így nem éppen kívánatos dolgokat lehet csinálni. (csak developer mód és ADB kell, amivel minden offline tárolt dolgot már csak másolni kell.) Ugyanez van mindenkinél aki offline-ba enged FLAC-et tárolni. És ez a FLAC technikai korlátozása, egyszerűen direkt így lett tervezve.
Ugye a kiadók ezt nem feltétlen szeretik, ha a zenék csak úgy másolgathatóak szabadon. -
vicze
félisten
válasz Foglalt név #79 üzenetére
Most ha figyelembe veszem a leírt igényedet, akkor pl. Google Music-kel mi a gond a szempontodból?
Te példádat vegyem alapul, fogod Google Music-ba bepötyögnöd, hogy Halott pénz és láss csodát megvehetsz bármit számonként 1-esével, vagy teljes albumot, és letöltheted DRM mentes 320-as MP3-ban! Szerintem ez pontosan az amit te szeretnél... Vagy mit nem látok?
Pont hogy egyesíti a Google Music a stream és a iTunes előnyeit, és még hozzá is ad + lehetőségeket.
Magában a Google Music vásárlós részében még nem nagyon találkoztam olyannal ami nincs fent.Extra lehetőség: 50 ezer számot teljesen ingyen feltölthetsz(tételezzük fel, hogy legálisan birtoklod őket), ezeket az alakozásból Android és iOS alkalmazásban offline tárolhatod, egyetlen hátrány, hogy PC klienssel csak feltölteni tudsz. Nincs semmilyen hálózati erőforrás igény.
De gyakorlatilag bárhol hallgathatod egy webböngészőből. -
vicze
félisten
Én nagyon nem értem, hogy mi a jó fenét óhajt. Azt hogy minden zenész saját maga 1 platformon ossza meg a zenéit és ezt a platformot ingyen adná nekik valaki, hogy minden pénzt az előadó kapjon?
Mondjunk nyilván nincs tisztában azzal, hogy egy db zeneszám után akár 20-30 vagy több felé oszlik az a bevétel. Az előadók továbbra is a koncertezésből élnek meg, az eladott zenéből utóbbi 15évben éhenhalt volna mind, az a kiadók bevétele elsősorban, ezt írtad is csak finomabban, de a valóság kb. ez sajnos nem sajnos.
-
vicze
félisten
válasz Foglalt név #93 üzenetére
Aha... És milyen platformon népszerűsítené magát az előadó? Ki fizeti a stúdió költséget, marketing és reklám költséget? Ők maguk? Persze... A kiadó belerak nem kevés tőkét abba, hogy egy előadót felfuttasson, ami vagy sikerül vagy nem. Sokkal több a nem sikerült projekt, mint a sikerese és a sikeresből kell finanszírozni a sikertelent. Vagy megérted, hogy a kultúrhazasas haknizás, és a világsiker között egy kiadó a különbség, vagy tolod tovább a hülyeséget.
Youtube, Google Music, Spotify, mind veszteséges, egyedül a Spotify utolsó negyedéves vesztesége 300millió EUR volt. Google lassan 5éve próbálkozik azzal, hogy a legkisebb profitot is kipréselje a Youtube-ből, és eddig nem sikerült.
"ráadásul az én szememben a legkevesebb értéket képviseli"
Az egy dolog hogy te mit képzelsz/mit szeretnél, a valóság egy csöppet más. Legnagyobb probléma, hogy azt hiszed, hogy a zenész csak kiáll zenél és híres lesz, csak úgy a semmiből... Vagy pénz kell hozzá, vagy sok sok év kemény munkája.Csak példának okáért Halott Pénz saját kiadóval rendelkezik, így az online megvett tartalomból kapja a lehető legnagyobb százalékot, mivel minden más médium esetében, sokkal több közvetítő közeg van.
És itt halkan megjegyzem, hogy egy kis előadó saját maga tudjon kiadni, az pont a Youtbe-nak, az internetnek a streamingnek köszönhető, és ezt a irányt pont a streaming támogatásával segíted. Az zeneipar hál ég elkezdet megváltozni, és ez 100%-ban a streamingnek köszönhető. Tehát az általad kedvelt előadót pont úgy támogatod a legkevésbé, ha nem az említett platformokat használod. -
vicze
félisten
Amúgy Google Music esetében azért a kiadás az Artists Hub-on keresztül elég egyszerű és viszonylagosan olcsó is($25). Apple esetében már vannak buktatók, külön szerződés kell minden előadónak, meg "Apple-approved encoding house", akkor meg már inkább aggregátorhoz mész, ez az elrettentés az egyéni előadóknak. Spotify/Deezer-en meg kötelező egy aggregátor.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Igen tudom az arányokat kb., és hogy GM-ből marginális a bevétele lenne egy előadónak, csak a lehetőséget mondom, hogy van "nagy" aki máshogy csinálja, értelmesen. Azt is tudom, hogy a legtöbb előadó számára ez lehetetlen lenne, a kiadói struktúra miatt.
Világszinten minimálisan jobb a helyzet, de Google a Music marketingjére nem költ semmit sajnos, még mindig a Youtube Red-del szenvednek, meg hogyan legyen belőle pénz... Kellenének a szolgáltatói megállapodások is nagyon, de ott a Sopotify meg exkluzivitással kiszorított mindenki mást.Sopotify marketing marketing marketing. Ahogy írod, minden 1 lapra tesznek fel és vagy beledöglenek magával rántva az egész piacot, vagy sikerül valahogy túlélni... Kíváncsi vagyok mi lesz velük, azért a piac többi része egy fokkal egészségesebb.
-
vicze
félisten
Jó de ha a Spoti nem tudja gazdaságos alapokra fektetni az egészet akkor, hosszútávon bedől a fenébe, már most is kezdi felépíteni az adósságokat(ha jól tudom voltak csúszások a kifizetéssel), kisebb kiadók felé, a tőzsdei tőke injekció +2évet adna a jelenlegi "burn rate" mellett. IPO-nak amúgy csak nyereség mellett lenne értelme, mivel ez nem egy Tesla hogy veszteség mellett is megvan a bizalom benne. Amúgy nem csak a befektetői pénzből van fenntartva, hanem kölcsönökből, ami jelenleg 1,5 milliárd, ez az adósságuk jelenleg, és ez év végére 2 fölé mehet elég könnyen. Jelenleg az IPO jó esetben ~3 milliárdot hozna, és a maradék 1 milliárd ki tudja meddig elég, vagy nem fizetik ki a kölcsönt és addig húzzák ameddig csak lehet.
A növekedés meg kb. fenntartatlan ilyen tempó mellett, és inkább csak a veszteségeket növeli, míg el nem éri azt a kritikus tömeget, hogy a sokat hallgatók eltartsák a keveset hallgatókat, pont mint egy biztosítási rendszerben. Kérdés az hogy létezik-e ez a tömeg, és hogy a Sopti az IPO vagy a csőd előtt éri-e el?Megvenni meg csak olyan tudja, aki finanszírozni is tudja a veszteséget, vagy teljes átalakítás user vesztés stb. Egyetlen potenciális felvásárlónak a FB-t tudom elképezni, ők könnyen tudnák finanszírozni a veszteséget, amíg át nem alakítják nyereségessé. Mindenki másnak már van platformja, nekik max. a userek kellenének.
-
vicze
félisten
válasz Foglalt név #109 üzenetére
Random magyar előadó, akinek nincs nagy kiadóval szerződése.
"Most így működik, máskor máshogy működött, jó eséllyel a jövőben is máshogy fog."
Hát kb. a 50-es(lehet korábban) évek óta így működik a zeneipar ezért is ipar, amennyire tudom, lehet hogy változni fog, de azt mi már nem fogjuk megélni. (bár szeretném) Szóval lehet hogy úgy gondolod, hogy változnak a dolgok, valójában csak az adathordozó változik folyamatosan, ami mögötte van, az nem nagyon. Még az "átkosban" se volt ez máshogy, 1 kiadó aki megmondta, hogy ki mit játszhat, annyi hogy ott politikai volt a kiválasztás alapja, most pénzügyi.Igen lehet hogy szürreális, de igazából elég egyszerű gazdasági folyamatok, csak nem kicsiben hanem jó nagyban kell gondolkodni hozzá.
Én nagyon nagyon kívül vagyok, csak egy olyan téma amit meg kellett értenem nekem is, mert érdekelt hogyan működnek és miért történek bizonyos dolgok.
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PlayStation 5
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Vezetékes FEJhallgatók
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...