Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • krx21

    nagyúr

    válasz -=RelakS=- #161 üzenetére

    Hát én a Panasonictól kaptam... Ilyen lemezeket keress valahol...
    A 2011-es 3D vol 1-en rajta van azt hiszem, az itt mondjuk pont nincs, de több lemezen is rajta van...

    (#162) Warck : Mintha plazmára írták volna... Ha ezt komolyan gondolják akkor a Plazma könyveikbe meg azt kellene írni, hogy olyan TV csatornát ne is nézzen az ember aminek logója van...

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz -=RelakS=- #174 üzenetére

    De. Nagyon hülyén van megoldva a dolog az LCD tévéknél. Ez még abból az időből maradt így, amikor fixen magas volt a háttérvilágítás és mindent digitálisan oldottak meg, a fényerőt is.

    Szerintem a legtöbben ma sincsenek tisztában vele, hogy miért van 3 szabályzási lehetőség (Fényerő, Kontraszt, Háttérfény) [néhány tévén az utóbbi kettő kombinálva van egymással], és melyik pontosan mit csinál.

    Tehát, tévéken (ellentétben a monitorokkal) a Fényerő a digitális feketeszintet tolja le-fel. Ezt igazából csak akkor kell állítani, ha az adott képi anyag feketeszintje nincs a helyén. Ennek egy opcionális állítási lehetőségnek kellene lennie (de a legjobb, ha automatikusan tudja a tévé, mint néhány), ehhez képest a legtöbben ezt állítgatják.

    Sok esetben láttam, hogy a háttérfény közepesen és helyette a Fényerő van jól feltolva nappal és le sötétben, aztán csodálkoznak, hogy szürke a fekete.

    (#175) krx21: Egy élő közvetítés nem lehet szappanopera hatású, csak egy film, ami ~24 fps helyett 50+ fps-sel jelenik meg mozgás-interpolációval, miközben az élő közvetítés eleve 50/60 fps-es. Az élő közvetítésnek jót tesz a mozgás-interpoláció, mert még folyamatosabb lesz a mozgás.

    Kár, hogy a legtöbb tévén nem lehet külön állítani, hogy hogyan kezelje a ~24 fps-es és a magas fps-es képi anyagokat. Ez igen nagy hiányosság.

    (#176) Warck: Így bizony.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz -=RelakS=- #190 üzenetére

    Ez így van. Ott ez egyben az analóg forrás nem megfelelően beállított feketeszintjének korrekcióját is megoldotta, amire manapság ritkán van szükség és a jobb tévék automatikusan is tudják. Azonban, ez itt LCD... A digitális feketeszint tologatása mínusz irányban nem tudja módosítani a háttérvilágításból fakadó "derengést", azt csakis az utóbbi lejjebb vétele tudja csökkenteni.

    A Kontraszt pl. máshogy működik itt már, a CRT-vel ellentétben nem a középvilágost alapnak véve húzza szét a szinteket lefelé-felfelé, hanem a digitális 0-át veszi az alapnak, amit nem mozgat (ez az LCD monitoroknál is így van). Ennek megfelelően a Fényerő beállítást is "modernizálhatták" volna. Legjobb lett volna az LCD monitorokhoz hasonlóan a háttérfényt szabályozni vele, csak akkor kapásból be kellett volna építeni ezt a szabályzást. (És külön lehetett volna egy beállítási lehetőség a menüben a digitális feketeszint korrigálására, arra az esetre, ha egy forrásnál rosszul lett beállítva, ami ma már elég ritka.)

    (#191) krx21: Mert látod a különbséget 50 és 100 fps között. :) (És persze helyenként a mozgás-interpoláció artifactjait.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz -=RelakS=- #193 üzenetére

    Lehet, hogy úgy volt szabályos a kontraszt szabályzás, de nálam 3 CRT tévével is máshogy működött. (A kontraszt 0-ra állítása szürke képet eredményezett.) Negatív értéket nem vehetett fel a kimeneti jel, hiszen az a Fényerő (amiről a szerző is megjegyzi, hogy az lényegében a Black Level) túl alacsonyra állítása is negatív jelet eredményezne - ha 0 alatti rész nem lenne levágva a végén egy diódával.

    (#195) MaUser: A ~24 fps-től hogy várod, hogy ne legyen darabos? Két esetben nem lesz az: frame-enként egy felvillanás (ez túl erősen villogna, nem járható út) vagy mozgás-interpolációval. A moziban és egyes egyéb megjelenítőknél frame-enként 2-3 felvillantás van, ami kis mértékben csökkenti a darabosságot, de megszűntetni nem tudja.

    (#197) krx21: De mit csinál az a Normal? Ha 2x-re növeli az fps-t (24->48), az máris szappanopera hatású. Szappanopera = tévés kamerával felvett filmek, 50/60 mozgásfázis/mp.

    "ha 24p-ben játszom le a filmeket akkor (Sony S790 bluray) az darabosabb egy kicsit mint a 60p-vel"

    Itt most hogy kell érteni a 60p-t? Mozgás-interpolációval, vagy mint PC-n, ahol a frame-ismétlési mintázat 2x-3x-2x-3x-stb. Utóbbi esetben te a telecine judderes, akadozó(bb) mozgást látnád jobbnak, ami érdekes lenne.

    (Más szemével sajnos nehéz nézni, a sajátommal kellene látni, hogy mi is történik.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák