- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen TV-t vegyek?
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Dell notebook topic
- Hobby elektronika
- RAM topik
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
olyan dolog ez, mint a recsiropi műanyagobi kontra rendes fémházas pro obi. az egyik egyszerűen nem bizalomgerjesztő, ciki. ettől függetlenül a mai műanyagobik is jól rajzolnak. no, a 20-as af-je is pont ilyen. működik, de kínos, az áráért pláne.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
rumos14
nagyúr
A55-ön a DOF preview gomb átprogramozható focus hold-ra. tehát amig nyomva tartod, átmenetileg kikapcsolod a folyamatos/követő AF-et.
ugyanakkor pl. feléd közeledő téma (autó, bicaj, kutya, gyerek) esetén verhetetlen az A55 videós AF, a fázisos AF ebben sokkal jobb mint a Pana féle kontraszt detektálós. ezt a gépet családi, hobbi felhasználásra készítették, nem profiknak, a megcélzott réteg díjazni fogja az AF-et.
ugyanakkor megvan a lehetőséged manuál fókuszra, a középső fókuszpont ekkor is figyeli az élességet és "zöldre vált", ha élességet talált. kipróbáltam, nekem tetszik.
sajnos az arcfelismerés nem megy videó közben, nemtom, technikai akadályai vannak-e. -
rumos14
nagyúr
nem tudom, majd a gyakorlatban kiderül. beszámolok róla, ha lesz A55-öm.
ha te választod ki a fókuszpontot, azt felvétel közben is tudod változtatni. az A55-ön 15 fókuszpont van, a sarkokat leszámítva eléggé lefedik a képmezőt. tehát nem kell átkomponálni.
sőt azt is lehet még, hogy felvétel közben átkapcsol az ember MF-ra, kézzel "átélesít", így sem kell átkomponálni.
persze az sem mindegy, hogy, ha rábízom, mennyire intelligens az AF rendszer, mennyire találja ki, hogy én mire akarok élesíteni. jóeséllyel a hozzá legközelebb eső, leginkább kontrasztos témára fog ráállni.
az érintőképernyős C-AF kiváncsi vagyok, mennyire használható. vicces dolog, hogy az ember nyomkodja a képernyőt felvétel közben.
de amire utaltam: azért mégis csak fényképezőkről beszélünk, és mivel van x db minőségi alpha bajonettes obim, a minimálisnál is kisebb az esélye, hogy a jobb videó miatt másra váltsak. -
rumos14
nagyúr
-
sebgutkopf
őstag
AF nálam alapból fixen a középső részen van. Amikor ott neki nem elég a fény átáll automatikusan valami egész képfelületet néző módra, hogy mindenképpen tudjon állítani valamit. Tippre szerintem rááll a hiperfokális távolságra, ekkora látószögnél nagy valószínűséggel minden benne lesz az élességi tartományban. Jó fényben nem tévesztett még, kevés fényben 1-2x mellé ment. Az biztos, hogy nem tökörészik órákat, de azért gyorsnak se mondanám. Elfogadható, szerintem jobb mint az Oly mft vázainak az AF-je és elmarad a Pana G-ktől, de súlyozva inkább picit a jobbik arányhoz van közelebb mint félúton.
-
sebgutkopf
őstag
Ezt saját magam teszteltem, amikor összelőttem az E3-al. Eredetileg képminőség összehasonlításnak indult, de ha már difit vettem észre, akkor megnéztem ezt is. Az Oly e3 vázról köztudott, hogy pontos az érzékenysége. Manuális módban azonos expó beállításokkal a nex képe túlexponált lett. Ha csak zár vagy rekesz előválasztással engedtem, hogy a fénymérésük is dolgozzon, akkor 1/3 talán 1/2 FÉ eltérsésel mérik ki a helyes expót az azonos végeredményhez. Ez utólag összevetve egyezik a dpreview eredményével is.
-
sebgutkopf
őstag
A 16-os pancake esetén igazad van valóban mindegy. A 18-55 használatánál gondolom már nem mindegy, hogy az előrébb vagy hátrébb lévő témára állít. Lehet én bonyolítom túl a beidegződött megszokások miatt, hogy az AF ott legyen ahova akarom különben nem ott és az lesz az éles sávban amit akarok (legfeljebb ha középen nem talál, akkor úgyis kiterjeszti a keresést az egész képmezőre). Megint a fényerősebb obikból indultam ki.
-
Degeczi
nagyúr
a DXO-s szenzor-érzékenységgel sehol nem találkozol a gyakorlatban:
az pusztán annyit jelent, h a fehér szintje a tényleges nyers adatokban nem használja ki a DA konverter bitmélységét, hanem tartalékot hagy fölötte (kicsit alexpózza a képet) - de ezt nem csak a JPG motor, hanem az összes RAW konverter is már beépítve ellensúlyozza!
itt fontosabb (bár háttérinfónak persze hasznos a DxO mérése is), gyakorlatiasabb a dpreview tesztje, ahol a középszürke szintjét vizsgálják
-
sebgutkopf
őstag
Alapvető nehézség, hogy nem tudjuk melyik oldal pontosan, hogyan tesztel. Az se kizárt, hogy más fw-el szerepelt a gép azon a teszten, vagy egyéb más körülmény lehetett.
Az tény, hogy az e3 és a nex3 fénymérése elég eltérő eredményeket hoz ki (az e3 egyenletesebb eredményeket produkál).
Mindenesetre itt van a példa azonos expó iso800, F5.6, 1/4 záridő állványról.
E3
Nex3
A képek fényességének különbsége nagyjából minden iso lépcsőnél hasonló, nem egy óriási különbség, de látszik. A kép torzítás nyilván eltérő a zoom vs fix obi miatt, valamint a képarány is más mint tudjuk.
Valamikor ezeket raw-ból is elő akarom hívni, mert hiába van alacsonyan a zajszűrés a szotyi-nál az akkor is szűr, míg az e3-ban valósan kikapcsolható. Ennek ellenére a magas iso-s teljesítménybeli különbség egyértelműen az újabb szenzort mutatja előnyösebbnek.
-
sebgutkopf
őstag
A fénymérésről már nem írtam le, hogy a fix expónál melyik gép mit javasolt. Az E3 szerint a fenti kép 1/3-al a helyes alá van lőve, míg a szotyi szerint az ő képe 1FÉ-el fölé. Ha a kis gép ajánlására hagyatkoznék ilyen fényviszonyok között akkor az bizony keményen alexpós lenne.
-
sebgutkopf
őstag
El se merem hinni, hogy kezdene megjönni a gyártók esze?!
Mondjuk ha tudnak előre valamit és úgy számolnak, hogy megéri kis bázistávolságú aps-c obit fejleszteni, mert azt esetleg el tudják sütni majd a még meg se jelent nikon milc-nél és több hasonló szenzoros rendszernél, akkor igenis itt az ideje, hogy lépjenek. De eddig mire vártak? Nem voltak az adatok elég egyértelműek, hogy az embereket ez érdekli?
-
Ijk
nagyúr
Nem kell bántani azt a sony palacsintát. Egyrészt a pana 28-asával szemben 24mm-es nagylátót ad, másfelől meg a pana másfélszer annyiba kerül, ráadásul a sony kitben még olcsóbb. Arra a piacra ahova a NEX-et pozicionálták meg mi a túrónak hogy karcoljon az obi a sarkokon? Az a lényeg hogy legyen kicsi, adjon elfogadható képminőséget, és legfőképpen legyen olcsó. Ki a fenének kellene egy 200k-s nagyobb méretű 24mm-es nagylátó?
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Lehet csinálni kiváló rajzú, f2.8-as 16-os APS-C obit, 200k-s áron és nem palacsintában. A panával meg már csak azért sem érdemes összehasonlítani, mert az ekv. 28mm-es, amiből tudsz csinálni 24mm-t, egy megintcsak nem túl olcsó előtéttel.
Ez a sony obi arra tökéletesen megfelel hogy max. A4-es nyomatokat készíts, meg hogy a neten mutogasd a képeidet. Tehát arra jó, amire az amatőrök 99%-ka használja a fényképezőt.
A lényeg amit megkapsz a kis méret, fix 24mm-es nagylátó, jó fényerő és játszható mélységélesség, megfizethető áron. Ha jól sejtem akkor ezt jelenleg a piacon csak a NEX3+16-os kombó kínálja. Amiért nekem nem kellene az elcseszett kezelés és a vakupapucs hiánya./人◕ ‿‿ ◕人\
-
rumos14
nagyúr
az NX vázakkal én sem nagyon tudtam mit kezdeni, de az obi roadmap ígéretes.
a 16-80/3.5-4.5 nekem Sony-nál nagyon bevált, ezért vagyok kiváncsi, h az u.ilyen paraméterekkel rendelkező Samu obi mit fog tudni.
az új NEX fixek sztem optikailag jobbak lesznek mint a 16-os, de az árukra kiváncsi vagyok... -
-
Mercutio_
félisten
-
op9
aktív tag
De akkor miért nem úgy marketingelnek, hogy az A580-as szenzorát kapja meg?
Így átnézve a dolgot, akkor tetszik az újítás, tényleg csak a kezelhetőség kérdéses, hogy még a NEX-3-at is összenyomva vajon mennyire lesz kényelmes.
Pancakekel még "kompakt" lehet, de egy 18-55-tel tényleg nem sok előnye van egy SLT-hez képest.. sehogy sem lesz zsebibaba.How Bad Do You Want It?
-
sebgutkopf
őstag
Nem semmi ez a roumor. Megint sikerül a Sonynak egy ellentmondásos terméket csinálnia? Bakker, ha megkapja azt A 16MP-es szenzort attól önmagában (bokán fosom magam) baromi kívánatos a gép, míg a vázat tovább kicsinyíteni érdekes döntés. A képeken a nex3-al azonos kezelőszerv található. Tehát jobb kezelésről szó se lehet. Hihetetlen!
-
sebgutkopf
őstag
Az új gépeket bejelentették, de az új fw-re úgy tűnik júni 20-ig még várnunk kell.
Tényleg nektek mit a tapasztalataitok a jpg képek fehéregyensúlyával kapcsolatban?
Mostanában úgy tűnik, hogy az automata valahogy napfényben sem talál be rendesen, korrigálva +1 vagy +2-vel már jobb, de raw-ból lehet igazán a helyére rakni a színeket. -
sebgutkopf
őstag
Ha valóban AF szenzor is lenne ebben az adatperben, akkor tényleg a nex váz alapon lehetne használni egy lényegében reflexes rendszert, ráaggatva az alfa obikat, amik a normál AF-el az alfák sebességét tudnák hozni, míg minden kiegészítőtől megfosztva nyaralós sétálós zsebibabaként funkcionálhat a nex.
-
sebgutkopf
őstag
Egyébként érdekes, hogy pont a sony lépe meg ezt először. Ha jól rémlik akkor dslr vonalon se épp a sony af rendszere a legkifinomultabb, se a leggyorsabb. Míg egy igazán betyáros AF rendszert birtokló márka esetén ez vonzóbb bővítési lehetőség lenne. Bár ott meg nem igazán tobzódnak a milc gépek.
-
sebgutkopf
őstag
jahhh! Ilyen tempót még nem láttam.
A múltkor próbálgattam talán ep1-en meg e-pl valamelyiken adapterrel FT obikat. Amelyik obi már eleve cd af-re fel van készülve egész tűrhető, de a többi igaz belátható időn belül talált élességet, de semmiként se tűnt alternatívának, hogy slr váz helyett egy mikrón is jól használható lenne. Küzdöttek az swd-s obik is keményen. Azért kíváncsi lennék, hogy az ep3 féle új af rendszerrel ez vajon mennyit javulhat?
Ez a próba azért érdekelt, mivel rendelkezem 12-60 és 50-200swd-vel, így erősen izgat, hogy a jövőben mire tudom majd ezeket az obikat felcsavarni, ha mondjuk az e3 beadja a kulcsot, vagy már annyival jobbak az aktuális szenzorok, hogy a méretén kívül semmiben se különb a kis vázaktól. Egyelőre még mindig azt kell mondanom, hogy ha nem e3-ra akkor e5-re kell ezeket felrakni
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
1,8-as fényerővel biztos kisebb. Annyi azért zavaró ebben az obiban, hogy gyutótáv szempontból nem bővíti a kínálatot ilyen már van, mondjuk ez legalább fényerős, de portéhoz ahogy írod is elég rövid. Mondjuk egy hollywood-i portéhoz, ami combközéptől fölfelé mutatja az alanyt arra jó.
Mindenesetre ezen az áron még azt mondom, hogy elgondolkozom rajta, hogy esetleg vegyek egyet, ha a képminősége elég jó. -
FEDman
addikt
Szerintem nem is nagyon akartak erre energiát fordítani, ez ugyanaz az obi lesz mint az SAL 50/1,8 csak megtoldották a bázistávból adodó difivel.
-
sebgutkopf
őstag
Ezek a sonyék kitalálták, hogy a 18-55 a tökéletes méret és minden obi ekkora lesz, akár fix, akár macro akármi?
Ahhoz képest a zeiss se sokkal nagyobb, bár a gyujtótáv ismeretében, akkor is indokolatlan. Igazad lesz, hogy ez az obi úgy készült, hogy a tervezőasztaltól fogva nex vázra szánták, hanem valami másból átültetett konstrukció. -
sebgutkopf
őstag
2200 usd-ért pedig valószínűleg te se ezt a párost választanád..
Persze ki tudja, ha hirtelen annyi pénzem lenne, amit nem tudnék hova tenni, akkor egy minőségi kis szettnek biztos elcsábulnék. Amúgy az ára erősen pro kategória, nyilván a képminőség is, de a pro felhasználók más méretet és kezelhetőséget várnak el.
Úgy is fogalmazhatnánk, hogy nem látom hol metszi egymást a kereslet és a kínálat ezen az áron. -
sebgutkopf
őstag
Ha eleve E-re fejlesztették, akkor viszont ilyen nagy méret mellett feltételezném, hogy képminőségre van optimalizálva.
Már vannak tesztképek, de azokból sose tudok értelmes véleményt leszűrni.
A nex5n viszont ahogy egyre többet olvasok róla egyre kívánatosabb számomra. 1080/50p videó nyammm... mégre folyékonyabb mozgást lehet majd látni a videókon. Nem tudom valós képek-e, de az új szenzor magas iso-s teljesítménye úgy néz ki, hogy kiérdemli az új "varázssenzor" nevet. Na meg a touch screen... nagyon úgy néz ki beleragadok a nex rendszerbe.
Lehet poén lenne hozatni egy usa piacos darabot és akkor a videó 1080/60p lenne, mellette a kisebb sebességű pedig 24p az európai 50/25-el szemben. LCD monitorok és tv-k amúgy is szeretik a 60p-t. -
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
ahogy mondod. amit eddig látni A77 tesztképeket, eléggé... nem pozitívak. igen, a Sony jepg motorok, főleg a 0.xx fw-ek esetén siralmasak.
de azt gondolom, a raw-ból sem lehet majd - megfelelő konverterrel - több részletet előhozni, mint a mostani csúcs 16 mpixeles lapkákból. marad a nyűg a nagyobb file méret miatt - az A77 puffere 13 raw után megtelik, az én A55-öm 20 raw-t elbír.
aztán lehet, majd a Nikon D400-nál fogjuk meglátni, mennyire jó ez a Sony szenzor.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- DIGI internet
- Milyen TV-t vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Hagyományos és extrém roller, kickbike, Boardy topik
- Azonnali játékos kérdések órája
- Háztartási gépek
- Synology NAS
- További aktív témák...