Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz mati12 #25 üzenetére

    Érdekes, amit írsz. Saját tapasztalatok?

    Nekem ugyan csak S2-m van, de a lépésszámláló kifejezetten nagyon pontos (1000 lépésnél 10 alatt tévedett), a pulzusmérő is elfogadható, és bő egy év alatt egyszer sem fordult elő, hogy akaratlanul elfordult volna a lünetta, mivel egyáltalán nem túl könnyű a tekerése. Meglepne, ha ezek az S3-ban hátrányukra változtak volna.

    A szkeptikusokhoz:
    Mindig is tetszett az a hozzáállás, hogy ha valami nekem nem tetszik / nincs rá szükségem, akkor az eleve felesleges hülyeség, ami persze implicite azt is tartalmazza, hogy a használói is hülyék.
    Ehhez képest csak mellékvágány, hogy itt is van, aki szerint ez nem igazi okosóra, mert túl kicsi a kijelzője, mások szerint meg túl nagy az egész.
    (Ebben a témában régi nagy kedvencem egy motorosoldalon megjelent motorteszthez fűzött kommentek között volt az a gyöngyszem, amiben a mindenképpen látványosan megnyilvánulni kívánó olvasó tömören és intenzív szóhasználattal fejtette ki, hogy eleve a motorkerékpár mekkora baromság, instabil, veszélyes, csak ketten férnek el rajta, esőben megázik rajta az ember, hidegben fázik, szóval tök felesleges maga a motor is, ennél fogva meg maga a teszt...)

    Ez a cikk egy TÍPUS tesztjét tartalmazta, szerintem nagyon alaposan, informatívan és élvezetes stílusban. Nem arról szólt, hogy mire jók az okosórák, van-e létjogosultságuk, hanem egy márka egy típusát mutatta be.
    Ehhez képest annak a taglalása, hogy úgy általában mennyire felesleges az egész műfaj, színtiszta trollkodás -- persze androidos telefonok tesztjei mögött is rendszeresen megjelennek Android-fikázások, iPhone esetén vice versa, és mindkét esetben előjönnek a "hülye, akinek egy 5110-esnél okosabb telefon kell" beböfögések is, GPS-teszteknél persze az "érdekes, azelőtt 30 évig nem tévedtem el papír térképpel sem", játékoknál pedig a "túl sok időtök van baromságokra, inkább dolgozzatok!" okosságok.

    Szóval, nem lehetne valahogy úgy, hogy ha valakit eleve az egész téma nem érdekel, akkor ennek a véleményének a téma létjogosultságáról szóló vitákban ad hangot, nem pedig a típusspecifikus fórumokon mérgezi a levegőt, kellemetlenkedve azoknak, akik tényleg az adott típust szeretnék megvitatni?

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz dutrás #56 üzenetére

    A lényeg pont az, hogy nem kell elővenned a telefont, mert az óra kéznél (kézen) van. Én elég jól tájékozódom, a GPS előtti időkben sem voltak navigálási gondjaim, ismeretlen helyre menet mégis hasznos segítség az, hogy bármikor előttem az aktuális helyzet, ami az útvonaltervezésben az előre megnézett térképhez képest azért nagyságrendi többletszolgáltatás.

    Kocsiban persze előttem lehet (és van is) a telefon, de gyalog, és különösen a robogón hatalmas komfortot jelent az órán megjelenő navigáció.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz dutrás #65 üzenetére

    A "hülyének néz" távolról sem Hozzád szólt.

    Az írod, hogy a gyártók nem tudták bizonyítani, hogy elengedhetetlenül szükségünk lenne az okosórákra, de kitársz a kényelmi funkciókra is.

    Szerintem a műszaki cikkek többségéről még a 2017-es szinten is elmondható, hogy igazán szükségünk nincs rájuk. A 2017-es szinten meg azt értem, hogy már messze nem a puszta létfenntartás, hanem egy bizonyos, fejlett civilizációban mindennaposnak tartott komfortszint az alap. Hogy mást ne mondjak: játékok. Bár még a hasznosságuk is védhető, azt azért senki nem mondja, hogy elengedhetetlenül szükségesek, mégis (a trollokon felül) elég kevesen kérdőjelezik meg a létjogosultságukat -- pedig hozzájuk képest egy okosóra azért némi valós hasznosságot is tartalmaz.

    Eleinte én is idegenkedtem tőle, nagyon boldog voltam az igényes, elem nélküli, DCF-es mutatós órámmal -- aztán rájöttem, hogy mennyire kényelmes tud lenni az okosóra. Nagyon jó, hogy látom az üzeneteimet, méri az aktivitásomat (bizony, komoly visszajelzés és ösztönző erő!), napi rendszerességgel használom számológépnek és zseblámpának, nem is beszélve a navigációról, ami ritkábban válik szükségessé, de a motoron, pláne hidegebb időben az, hogy nem kell előbányászgatni a telefont, bizony nagy királyság. Úgyhogy én már nemigen térek vissza a hagyományos órákhoz, a kedvenc darabomat babusgatom még, de felvenni már aligha fogom.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz mati12 #64 üzenetére

    Ezt komolyan sajnálom, és remélem, hogy a szoftveres részt javítani fogják -- ha már egyszer jó volt, csak nem dobták ki a receptet.

    A lünettát komolyan nem értem. Az S2 Calssicomon közel tökéletes mind a recézettség, mind az elfordításhoz szükséges erőszükséglet -- ezen vajon miért kellett változtatni? (Bár a két alváltozat az S3-nál is más lehet, a kevésbé sportos kinézethez nem kellenek a feltűnő recék.)

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz dutrás #108 üzenetére

    A pulzusszámnak azért van jelentősége, pl. azt kiszűrni, hogy nem éppen halába edzem-e magamat. Életkot, egészségi állapot, stb. Egy kicsit is okos rendszer a mozgás intenzitása és a fizikai, egészségügyi paramétereim alapján nagyjából meg tudja mondani, hogy jól csinálom-e.

    Komolyabb edzéscélok esetén, gondolom, az edzés hatékonyságára is értékes adatokkal utal.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    Üdvözlöm a topiclakókat!

    S2-ről váltanék S3, és a döntő szempont a következő:

    Megoldható-e az S3-mal GPS tracklogok rögzítése?

    Jelenleg a telefonon nyomogatom a rögzítést, de sokkal praktikusabb lenne, ha ezt az órán tehetném meg, ami ugye egyrészt jobban kézre esik, másrészt GPS-vétel szempontjából is jobb helyen szokott lenni.

    Köszönettel: MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák