- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- OLED TV topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- iPad topik
- Steam Deck
- Magyarországra is megérkezik az LG új okosmonitora
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
Egyetértek. Simán kötelező lehetne...
A műszaki is "elvileg" azért kötelező, hogy az autód megfelelő műszaki állapotban legyen a forgalomban való közlekedéshez, nehogy "gebasz" legyen és balesetet okozz. Na a téli gumi ugyanilyen dolog. Én is megvettem idén. Bele is rokkant a családi kassza... (jó ebbe az őszi telefonvásárlásom is beletartozik... ) De ez egyszerűen kell. Évi kb 5-10 ezer km-t megyünk. Így minimum 5-6 évig jó lesz ez a gumi. Úgy meg leosztva évekre nem nagy összeg.Plusz nem muszáj újat venni. 2-3 éves jó állapotban lévőt még olcsóbban lehet kapni.
-
Dany007
veterán
Erre megint csak azt a közhelyet tudom mondani, hogy itthon a kultúrával van gond.
Nézd meg, leesik 5cm hó és megakar halni a fél ország... Kamionosok csúsznak az út szélére, autók rohannak egymásba... És csak 5 centi hó esett meg egy kis jég.
Mert annak a baromarcúnak muszáj volt előznie tükörjég úton... Mert nem bír pár perccel tovább utazni... mindenki olyan k...va fontos ember, hogy sietnie kell még ilyen időben is...El se tudom képzelni mi lenne ha olyan igazi hóesés jönne... Amikor egy este alatt leesik 50 centi... De nem ám úgy, hogy 2 nap múlva elolvad... Hanem megmarad mondjuk 2-3 hétig és közben még esik rá pár 10 centi...
-
Dany007
veterán
Én abszolút nem értem. Gyerekként emlékszem rendszeresen olyan telek voltak, hogy az autót úgy kellett kiásni a hóból! Asszem 6.-os voltam, mikor egyik éjjel annyi hó esett, hogy reggel a hasamig ért!
De nem halt meg az ország. Nem volt olyan h ne ért volna ide a kenyér vagy a tej stb...A kamionost azért hoztam fel, mert azt gondolnám, hogy nekik azért van rutinjuk plusz eléggé fontos a rakomány meg a célba érés annyira, hogy jól felszerelt legyen az a jármű. Lehet naiv vagyok.
-
Dany007
veterán
válasz Victoryus #23 üzenetére
Nyilván a kötelezettség is csak arra vonatkozna aki használja az autót. Az elakadásjelző háromszögre sincs szükséged ha csak a ház előtt áll az autó.
Egyébként úgy tudom 7 fok alatt ajánlott a téli gumi útviszonyoktól függetlenül. Mégpedig azért, mert a nyári gumi a meleg és annak hatásai miatt keményebb, mint a téli. Télen meg ugye a hideg miatt a nyári gumi még merevebb, még ridegebb lesz. Ezáltal jelentősen veszít a tapadásából. Kisebb lesz a tapadási súrlódási együtthatója. Egyszerű fizika. Aminek következtében Te télen, még száraz úton is nagyobb eséllyel csúszol meg vagy ki, mint az akinek téli van fent.
Szerk.:
Amúgy én 60k-ért vettem 4db jó minőségű téligumit. Nem prémiumkategória, de jónak minősül. Ez kb 4-5 vagy akár 6 évig is jó lesz. De vegyünk csak 4 évet. Ha leosztjuk így máris csak 15 ezer forintba kerül évente.
De apám pl használtan vett gumikat ennél jóval olcsóbban. De volt már mikor azt csinálta, hogy csak a hajtott kerékre tett téli gumit... Szóval van itt lehetőség bőven... És ha az ember nem megy sokat autóval ahogy te is mondod akkor meg még több évig jó...Amúgy én is tervezem hogy ha lesz egy rendes hó akkor kimegyek csúszkálni egy üres bev.központ parkolóba. Kíváncsi vagyok mennyire tudom kezelni a csúszást... meg tapasztalatnak is jó.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Bizony. Nyáron a melegben az amúgy is lágy téli gumi még lágyabb lesz. Akkor meg azért veszít a tapadásából. Ráadásul piszkosul gyorsan kopik. Ami szintén a lágyságából ered. Nyáron téligumival menni tiszta pénzkidobás... Télen nyárival meg életveszély...
Amúgy a 4 évszakos gumikról mi a véleményetek? Azokat annyira nem ismerem. A tanulókocsin volt 4 évszakos, amivel vizsgáztam... Az első hóba, első kanyarban meg is pördültem vele... a vizsgán! De átmentem.
-
Dany007
veterán
A probléma ott kezdődik, hogy még előzni se tanítanak meg az oktatáson. Én vártam mikor lesz ilyen... Meg is kérdeztem az oktatót előzni mikor tanulunk... Aszondja' azt majd kint élesben ha megvan a jogsim... Jaaaa mondom vagy úgy....
Pedig azt hiszem az egyértelmű, hogy az egész autóvezetés móka legveszélyesebb része az előzés. Amíg erre se tanítanak addig nem várhatjuk hogy majd hóban vezetést fogják oktatni, gyakoroltatni.
A téli gumi azért megfog télen. Olyan helyzetben is, ahol a nyárival csúszol vagy 200 métert mire megállsz. Én apám Ford Sierrájával mentem egy telet nyári gumival... Minden kanyarba úgy kellett bedriftelnem vele! Szó szerint minden kanyarba úgy csúsztam bele olyan 20-30-cal. Egyszerűen hóban használhatatlan volt.
Tavaly pedig egy nagyon leharcolt téligumival mentem. 5 centis hó, baromarcú kisteherautó nem adta meg az elsőbbséget és kijött elém a kereszteződésben. Kis fék(!) de vagy 10-15 métert csúszott az autó mire megállt. Azt is csak azért mert próbáltam "pumpálni" neki a féket nem tövig nyomni, csak finoman...
Úgyhogy azt túlzásnak tartom hogy nem sokat ér a téli gumi télen a hóban.
De nyilván oktatni se ártana. Nem elméletben, gyakorlatban! Hirtelen helyzetben és így tovább. Persze már azzal is rengeteg életet lehetne menteni ha az emberek változtatnának kicsit a mentalitásukon. Nem muszáj annyira sietni... -
Dany007
veterán
Volt abs ütött is vissza, pedig tényleg finoman próbáltam fékezni. Viszont mikor felengedtem a féket a motorfék jobban megfogta a kocsit. Nem csúszott úgy. Persze aztán egyből megint egy kis fék és vissza...
De mindez elég lassú kb 30km/h környékén volt. Az egész kb 5-8 másodperc volt mire megálltam.[ Szerkesztve ]