Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • axioma

    veterán

    válasz Bog #18 üzenetére

    A Type-2 csati hogy kerult a DC vonalra? Ott (szerintem) valami el van irva. Vagy tudja a Type-2 AC-bol az 50kW toltest (mode3), vagy van kulon DC csatlakozo es ott tudja, vagy mindketto, de ahogy most van a szovegben az fura.

  • axioma

    veterán

    válasz SkyLine3000 #36 üzenetére

    Neked sincs e-autod :) Masodik autonak, varosba(n) ingazni jobb. Es a fel napos toltest felejtsetek mar el (en direkt - az aramfelhasznalasi profil javitasa erdekeben - ejfeltol toltom csak, de nem sikerult meg olyan koran kelnem hogy ne lett volna kesz, mikor jobban kiurult akkor sem).
    En mondjuk semmilyen autot nem vennek soha 4 eves kor alatt (nem eri meg nekem az uj-saga a felarat), ugyhogy elektromosbol is csak a hasznalttal szamolok, es a hasznalt benzines vs. hasznalt elektromos az mar behozza az arat (ugy hogy csak a kedvezmenyes, havi 15e-ert parkolhatok a melohelyemen parkolasi megtakaritassal szamolok). Mar 1 eve nalam van (most fordult a kotelezoje), ha meg 2 evig igy maradnak a kedvezmenyek, akkor benzinen es parkolason behozta a csere felarat (az aramot itthoni nappali tarifaval szamolom).
    Es szoktam emlegetni hogy az 1-es prius akkupakkja 16 eves koraban lett cserelve (sokkal regebbi technologia), nem felek az ebben levo 2011-es akkuk rovid idon belul torteno megmukkanasatol.

  • axioma

    veterán

    válasz Vesa #79 üzenetére

    Jajj.
    1. elektromos autoval igenis van valamilyen ertelmu sportossag. En, az alapbol ovatos noi vezeto ezzel sokkal inkabb be merek vallalni savvaltasokat, mert tudom, hogy van tartalek ill. oda fogok erni (a legjobb piros lampanal elsokent indulva, nem zoldek kozul keves tudja tartani a tempot, siman besorolok a tobbi ele)
    2. az autok toltese, foleg ha normalis tarifa lenne hozza, NEM robbantja fel az igenyeket. En - direkt, pedig nem vagyok motivalva benne - ejfeltol toltok. Az enyem jelenleg nem szabalyozhato modon van a halozaton, igy 10 ampert fogyaszt (2.2kW). De lehetne korlatozni ha akarnam, ido van ra, akkor 1.5kW alatti is lehet, egy jobb vasalonal kevesebb.
    +1. nem egyideju, de mivel van e-auto, erdemes napelemet felrakni, tehat a kornyek atlagos terhelese szallitasban csokken (a nappali csucsba besegit a napelemem, az auto meg az ejszakai volgyben vetelez)

  • axioma

    veterán

    válasz bot1978 #87 üzenetére

    Egyreszt ez a posztom pont egy szot se szolt az olcsosagrol.
    Masreszt azert adomentes, mert mashol megtakaritas erheto el vele (tarsadalmi szinten).
    Harmadreszt ha csak annyira adoztatjak meg, hogy nem buntetoado (amikor hatarozottan az a cel hogy dragabb legyen mint a normal auto), akkor meg mindig sok okbol megeri ingazasra e-autot hasznalni (a benzines helyett).
    A prius I-ben 16 eves akkukat csereltunk, de az 2001-es technologia. A 2011-es ion-omban nem tartok attol hogy 5 even belul barmi szamottevo problema lenne (ertsd: napi igenyemet nem szolgalja ki).
    Jelenleg a ferjem autojat mondom, egyreszt mert nagyobb nem lehet le-szappantartozni, masreszt mert rendszeresen szinte nullara hasznalja: Ampera, napi 50km korul (max. tud 60-at), es napi max. 10kWh aram. Tehat 20kWh nala sincs a 100km. Nekem inkabb 16. Ezt nem az auto fedelzetijebol olvasva (ott en is tudok 6.5-7 km-t menni az amperaval is per kWh), hanem mar a "falbol kijovo elektronokat" szamolva. A benzin mikor volt utoljara olcsobb mondjuk akar 5 literes fogyasztassal szamolva? Raadasul ez a nappali arammal. Ha lenne normalis tarifa arra, hogy mibe kerulne ha csak volgyidoszakban toltom (fyi: Paks kb. 3-5 Ft-ert termel egy kWh-t, ez mindennel megpakolva is kevesebb mint a mai aramdij fele), akkor egyreszt segitene az aramszolgaltatoi piacon, masreszt meg ennel is olcsobb lehetne.
    Napelemrol amit eladok az elmu-nek azt a sajat fogyasztasomon felul kb. felaron veszik at (a nappali tarifa kb. 38Ft-os kwh-nkenti arahoz kepest). Amig a hazon belul toltok vele (azonnali elhasznalas, nem erinti az elmu-t) addig igen nehezen tudok elkepzelni hozza adonemet (foleg hogy nincs merve).

  • axioma

    veterán

    válasz Ijk #89 üzenetére

    Szamold mar ujra... 2000MW nem 2000kW! Nem volt ez egy "aprocskat" gyanus neked csak ugy gyakorlati erzekbol???
    Ezen kivul elfelejtettel egy "apro" szorzotenyezot: a 2mill auto NEM fog egyszerre tolteni.
    A masfel millas tamogatast hagyd ki, azt en is uldozom. Meg a kamu zoldrendszamos suv-okat is meg 4 kipufogos sportkocsik sose toltve de zolddel jarnak.
    Az aramigeny no, de a gond a nagyon valtakozo igenyekhez szukseges gazuzemu meg szentuzelesu (gyors felfutasu, de draga es kornyezetszennyezo) a nagyobb problema, nem a zsinorarambol keletkezo igeny. Az mashol is olcso. Persze, tarifa kene hozza, de hat Mo-on mar van ennek tradicioja, ott a vezerelt aram, ki van epitve a mukodtetes, csak egyszeruen torvenyi hatteret kene modositani (per pill 1. nem kotheto ra fix autotolto sem 2. a vezerelt ma csak hotar.kalyha es elektromos bojler csoportokat kezel, amiket meg szocialis okokbol este 6-tol - lepcsosen, csoportonkent, de - mind bekapcsolnak).

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz schawo #95 üzenetére

    Upsz, jogos, a szamokat elneztem. El nem tudom kepzelni hogy le lehetne fogni teljes Paksot...

  • axioma

    veterán

    válasz Ijk #98 üzenetére

    Ez nagyon nem igaz. Az atlagparaszt is fogta magat es az elektromos bojlerhez vezereltet kert, mert olcsobb... mondom, mindossze a tarifat kene kiboviteni es par plusz RKV-t felrakni, ez tkp. egy nemzeti kincs hogy letezik... arrol nem is beszelve hogy a user sajat lakasanak is jobb, nem kell csoda-fali-tolto hogy ne hasznalja tul (ertsd: a szabad kapacitasnal jobban).
    [Azt meg egeszen pontosan tudom, hogy mennyire egyszeru a plusz tarifat meg az eltolasokat kivitelezni, mert az egyik RKV rendszer parameterezojet, amiben ezeket a csoportokat definialtak, evekig en csinaltam fejlesztoi oldalrol. Ha ezen mulik, tarsadalmi munkaban bevallalom es a masik gyarto keszulekehez is tudunk exportalni :) ]

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz Ijk #107 üzenetére

    Megsugom, a nagyobb szolgaltatoknal a vezerelt is 16 db bojler es 16db kalyha csoport... azok el vannak egymashoz kepest tolva, mint csoport, plusz a vezerlo keszulek pluszban ad ra egy veletlen kesleltetest, mert a legnagyobb gond a nagy meredeksegu emelkedes (a kikapcsolas nincs veletlenesitve, arra nem erzekeny a rendszer, plusz a legtobb eszkoz kikapcsolas elott mar hosszabb ideig nem vetelezett, tele lett).
    Ja es a 16 csoport veletlenszeruen van az egy utcaban levo fogyasztokhoz rendelve, es a tavirattal vezerles az tud csoportra es/vagy foldrajzi cimzeshez kotodo tartomanyra kapcsolni. Igaz, a tavirat ritka, az alap feladatokat tokeletesen megoldja a vezerlo rendszer kialakitasa es a keszulek szoftvere. Ha akarna'k akkor tudnanak feszultsegfuggo kapcsolast is csinalni (tulterheles a kornyeken -> esik a fesz (derivaltat nez, nem alapfeszt!) -> lekapcsolja a vezereltet, ha rendbejon, akkor vissza, persze kesleltetos bekapccsal).
    Szoval szinte barmi megoldhato, es a keszulekek is atallithatoak mas programra (reszben a vezerlesi csoportok kapcsolasi meg egyeb adatai protokoll szerint, reszben a sw patch-elheto ha olyat vesznek/ugy kerik).

  • axioma

    veterán

    válasz Ijk #110 üzenetére

    1. egyelore tiltjak a vezerelt erre hasznalatat, ezzel ertek el hogy inkabb napelemezek (az oda-vissza ora csak a nappali arammal van "szaldosan" szembeallitva, a vezerelt olcsobb arammal nem... ez is hulyeseg, meg hogy csak a "szocialis" vezerelt van, volgyidoszaki direktben nincs)
    2. a vezerelt tarifa ma tudtommal 2/3 koruli aron megy, de igy is megeri a szolgaltatonak is...
    3. de, a 22 Ft-tal pont hogy jo lenne, HA ezt cserebe mas idoszakra tudnak atterhelni es nagyjabol kiszamithato a fogyasztas (az atlagos lefutas ismert, ha az egyes autoke nem is).
    +1. siman lehet ezt (mert ugyis fix bekotes kellene) kombinalni azzal, hogy kevesebbet kap a csatlakozasi pontbol, mondjuk csak 3A-t ha az is eleg a reggelig feltolteshez (sot, az is megoldott mar, csak nem itthon, hogy a program es/vagy radios parancs azt adja meg, hogy milyen teljesitmeny legyen az adott idopontban)
    Szoval szabalyzoi alkalmazkodas es akarat kerdese, nem muszaki.

  • axioma

    veterán

    válasz Ijk #112 üzenetére

    Ez igy netto nem igaz (az ara'nyos emelkedes).
    A zsinoraram NEM draga. Az a draga, amikor az elore leadott gorbetol ELTERO az igeny (aramkereskedoi oldalrol). Azok mennek a rossz hatasfoku eromuvekkel.
    Ha van eleg igeny akkor a lassan valtoztathato de abban a formaban olcsobban termelo eromuvek szama emelkedni fog.
    15-20%? Inkabb max. 10%. Es mondom, en ami energiaigenyeket irtam, az mind toltesi oldalon mert.

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz schawo #111 üzenetére

    Megneznek azert egy statisztikat a maganautok es a szallitas celjara hasznalt jarmuvek altal kifizetett jovedeki adorol. Utobbit fizeted az osszes aru araban es raadasul jelenleg esely sincs arra, hogy azt kivaltani akarna valaki elektromossal (jo, tudom, trolibuszos kiserlet van, de ott meg toltesi para nincs). Szerintem ha a maganautok nem fizetnenek jovedekit akkor se emelkedne duplajara a dizelen levo jovedeki, azonos allami bevetelek mellett. Persze tevedhetek...

  • axioma

    veterán

    válasz schawo #120 üzenetére

    Ez nem valasz. A kerdes, hogy ha a szemelyautokra nem lenne jovedeki ado, mennyit kene emelni a teherszallitason. [Es hogy ez miert is az autozas adoja, mennyi ebbol a valodi utalapba meno.]

  • axioma

    veterán

    válasz Ijk #123 üzenetére

    Nem, nem azert nem engedik. Hanem mert nincs benne a vezereltre kotheto eszkozok listajaban... (es csak javitasi-szerelesi munka nelkul oldhatatlan kotessel lehet, ennek ugyan megfelelne a fali tolto, ami mar kulon megvasarlando de amugy is vettunk, de azt mondjak hogy nem az a keszulek "hasznalja" az energiat az csak transzformalja, es a felhasznalo keszuleket meg le tudom kotni - valojaban az a bajuk, hogy ha nincs vezerelt akkor bedughatom a rofibe is).
    Amugy H tarifat tudtak csinalni, miert ne lehetne E mint e-autos tarifa? Es nem kene hogy a "szocialis" szempontok szerint menjen. A legnagyobb baja a vezerelt rendszernek hogy felig van kihasznalva, ejjel 1 korul mar tulajdonkeppen semmi nem kapcsol be, es hiaba akarnak eloszlatni, 6 ora egybefuggot kell adniuk este 6-8 kozott kezdve ha jol emlekszem a szamokra. Torvenyileg. Erre nyilvan nem akarjak rarakni az autokat... de ha lenne egy ejfeltol tarifa, azt most a kutyanak nem tudjak eladni, az lehetne jo az autoknak.
    Az ingazo auto ingazasra csak 200 napot megy egy evben, a tobbi szabi/szunnap stb.
    Nem csak az atomeromu van ebben a kategoriaban, de nyilvan nem mindegy a piaci igeny, hogy mivel erdemes belepni. Amugy azt se kene fixnek venni, hogy most milyen az arszerkezet es milyen a termeloi profil fele az elvaras - ha modosul a valosag, hozza fog idomulni a tobbi tenyezo is.

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz Ijk #127 üzenetére

    A lista feltetele a kozvetlen bekotes es az, hogy nem zavarja a keszuleket, hogy hol van aram, hol nincs (bar a gyakorlatban - korlatozas kivetelevel, de az ritka mint a feher hollo - 15 percnel kisebb szakaszt nem kapcsolnak).
    Kizart, hogy nincs aram a vezereltben ejfelig, ott mas gond lesz a felfutessel szerintem.
    Persze hogy az a lenyeg hogy olcsobb, hiszen a csucsrol at akar terelni a volgyidoszakba. De azt az ervelest nem ertem, hogy azert nem fognak ilyet adni MERT magas a fogyasztas. Minel nagyobb tomeg amit iranyitani tudnak (akar az ugynevezett volgyidoszakon belul is), annal konnyebb tartani az elore megvasarolt gorbet (ne felejtsd, szet tudjak darabolni pici csomagokra!). Foleg ha tudja hogy egy kapcsolassal mennyit valtozik (a kulon taviratnak is van par euros ara, meg a gorbetol elteresnek is van ara, ebbol jon ki hogy mikor erdemes mikor nem).

  • axioma

    veterán

    válasz schawo #141 üzenetére

    Ezt a szar cimet... azt hinne az ember hogy az e-auto birtoklasnak van veszelye. Kozben a tartalom meg az, hogy mennyivel jobban jar a tulaj. (De jo ezt a szerviz oldalarol leirva latni, mert amikor mi mondjuk a fustosoknek, nem hiszik el...)

Új hozzászólás Aktív témák