- Melyik tápegységet vegyem?
- Asztrofotózás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Apple notebookok
- Ülésezik a hardveregylet
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bot1978
senior tag
Az is jajj, ahogy kiszámoljátok, hogy mennyivel olcsóbb autót fenntartani adómentesen.
Olcsóbb „tankolni” ha adómentesen tankolsz. Gratulálok.
Sőt ha van házi erőmű (napelem, akármi) akkor pláne. Igen ám, csak ezeket ugyanúgy agyon fogják adóztatni abban a pillanatban, ahogy az üzemanyag adótartalma nem folyik be az államkasszába, szóval olcsóbb nem lesz, de lehet majd xopni az elöregedő akkuval.
Nézzük már meg a magyarországi autók átlagéletkorát, aztán egy ezzel megegyező korú akku állapotát. Gyönyörű.
Hihetetlen, ahogy felfűzitek arra a láncra a logikát, hogy adómentesen tankoltok, mintha az adómentes benzin drága lenne. Nem. Nem az.
Ehh? -
Ijk
nagyúr
Ha itthon 1 millió villamos autó futna és éjszaka csak 2kW-al csorgatnák az áramot az pont egy Paks teljesítménye. Megjegyzem KSH alapján jelenleg az itthoni személygépkocsi állomány 3,6 millió, tehát kicsit több mint csak a negyedét feltételeztem, ami be is következne 10 év alatt ha lemenne 6 millióra az elektromos autó ára.
Szerintem itthon képtelenség lenne ilyen mértékű teljesítménybővítés 10 év alatt, miközben folyamatosan növekedik az elektromos áram igény. Fokozatosan terjednek az indukciós tűzhelyek, elektromos sütők, villany fűtésrendszerek, légkondícionálók.
Valószínűleg felrobbanna az elektromos áram díja, ráadásul az államnak komoly bevétele van az üzemanyag jövedéki adójából, ami jelenleg villanyból nem jönne be.Nagyon szép divat ez az elektromos autó meg zöld szemlélet, gazdagoknak hobbiszinten. Ráadásul a másfél milliós állami pénzzel olyanok adóját csoportosítják át akiknek esélye sem lenne 10 milliós e-autót venni, ahelyett hogy a minősíthetetlen állapotú utakra költenék. Közben valószínűleg a helyi zéró kibocsátáson kívül szinte semmivel nem környezetbarátabb, ráadásul az elterjedésével mivel drasztikusan emelkedne az elektromos áram ára még a jelentős megtakarítást is megkérdőjelezném az üzemanyagon.
És akkor nem beszéltünk arról hogy a megfelelő akku még mindig csak sci-fi, jóformán laboratóriumi szinten sem létezik kézzelfogható eredmény csak ígéretek.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Mint írtam is egy vezérelt óra kellene amelyek völgyidőszakban kapcsolgatják az áramot, de a mostani vezérelttel szemben ha sok az autó akkor több zónát kialakítani, legalább hármat hogy ne egyszerre terhelje le a kocsitöltés a rendszert. Minden autótöltő fixen bekötve egy ilyen órára. De ez megint költséges, főleg fogyasztói oldalon és inkább bekötik valahogy nappalira, hiába drágább 16 forinttal. Illetve nem biztos hogy mindenkinek elég lesz egy 2-3 órás éjszakai turnus kellő töltést biztosítani, főleg ha csak 2kW/h-val számolunk.
bot1978 : Egyre több helyen hőszivattyús fűtést használnak, elég gyorsan ki lehet futni a keretből. Vagy esetleg H tarifás órát mellőzni a mérésből.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Vezérelt áramot tudtommal azért tiltják, kivéve bojler, elektromos fűtés mert így kiszámítható és biztos fogyasztás völgyidőszakban. Ugye eletkromos autó is felfogható egyfajta hőtárolónak, szóval elméletben ezzel nem lenne probléma.
A gond a fogyasztás mértéke, nálunk a 80L-es bojler fél év alatt 500kWh-t vett fel, autónként viszont napi 50km-re lenne mondjuk 1500kWh, összesen 2000kWh, évente 4000, ha két autó van akkor már 7000kWh, ami 6000-el több mint bojlernél, de egy autó esetében is 3x annyi.
Jelenleg azért legtöbb helyen még gázzal csinálnak melegvizet, de ha itt háztartásonként évente 3000-6000kWh vesz fel akkor szerintem képtelenség az olcsó vezérelt áram.Logikus hogy a stabilan működő erőművek termelnek olcsó áramot, de jelenleg milyen fejlesztések mutatják hogy itt 10-20 éven belül megduplázzuk ezeknek a kapacitását? Pont a zöldek ágálnak legjobban Paks2 ellen, azt meg nem tudom napenergiával hogy akarják éjszaka termelni e-autók töltéséhez való áramot.
Erre megoldás lenne cégeknek adókedvezményekkel támogatni napelemes parkolók létesítését hogy napközben töltsék az autókat.De a lényeg hogy önmagában semennyire nem zöld az e-autó, ahhoz kell megfelelő áramtermelés és infrastruktúra.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Azért van benne a listában mert hőtárolósak.
Nálunk szerintem éjfélig biztos nincs vezérelt áram, utána pótolja a bojler az esti fürdéshez elhasznált melegvizet.
A vezérelt áram és a H tarifa értelme hogy olcsóbb a nappalinál. E-autó tarifát nem fognak nappali díj alatt adni mert relatív magas a fogyasztás, akkor meg hülye lenne nem nappaliról tölteni. Ha mégis olcsóbban akarják adni akkor meg a nappali tarifát kell emelni.
És mint mondtam itt 1 millió személyautóra kalkuláltunk. 3-4 millió személygépkocsi, 200 ezer autóbusz, félmillió tehergépkocsi fogyasztását mi termelné ki?/人◕ ‿‿ ◕人\