- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Gaming notebook topik
- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Raspberry Pi
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
Elden Ring - Túl a 25 millión
gp Nagyon sokan beszerezték a játék a megjelenés óta, alig egy hét múlva pedig végre befut a várva várt DLC is.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
it Kitalált a mobilokra egy AI-alapú lopásgátló funkciót a Google – Brazíliában kezdi el tesztelni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
félisten
válasz Polarstar #7723 üzenetére
A gyakori kérdések honlapján az alábbiakat olvastam, aláhúztam amit érdekesnek találtam:
A filmek, videók, játékok mozgóképét állóképek gyors egymás után vetítésével/megjelenítésével állítjuk elő. Az fps azt mondja meg, hogy másodpercenként hány állóképből áll az adott mozgókép. (FPS = frames per second, azaz képek száma másodpercenként.) Ha ez az érték túl alacsony, akkor a mozgás darabos lesz. Nagyjából 24 fps az, amit már a szem folyamatos mozgásnak lát.
A filmek szinte kizárólag ekkora fps-sel kerülnek rögzítésre, de manapság vannak, akik ezt az értéket keveslik, pedig kb. 100 évig mindenkinek megfelelt, és már ez is folyamatos mozgást jelent. Az ennél nagyobb fps filmek esetén nagyon zavaró hatást kelt, amit a legtöbben "szappanopera"-hatásnak neveznek. Ez azt jelenti, hogy a mozgás túl folyamatos, és a filmek emiatt úgy néznek ki, mintha valaki egy olcsó kézikamerával vette volna fel a forgatást. Vannak, akik mégis emellett a nagyobb fps mellett érvelnek, mondván, hogy több az állókép, ezért közelebb van a mozgás a valóságoshoz. A probléma csak az, hogy ez pusztán az elmélet. A gyakorlatban a film rögzítése és vetítése egész máshogy történik, mint ahogy a szemünk a valóságot mutatja. Azoknak, akik ezt a teljesen téves érvet hangoztatják, valójában csak annyit kéne csinálniuk, hogy körülnéznek, majd összehasonlítják ezt az élményt azzal, amit a magasabb fps-ű filmek nyújtanak. Egyből látni fogják, hogy a magasabb fps nem a valóságosabb látvány irányába tett lépés.
A számítógépes játékok esetében már más a helyzet. Ott egész magas fps-ek is előfordulnak, de ott azért nem szokott zavaró lenni, mert a számítógép képelőállítása megint egész más, mint ahogy a kamera rögzíti a valóságot.
[ Szerkesztve ]