- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Melyik tápegységet vegyem?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DraXoN
addikt
és?
intel se éri be 10nm-en a 14nm-ert ...az ügye megvan, hogy amd szemtelen profittal dolgozik a 7nmes cpuivan? és úgy néz ki az asztali cpu-k kapják a legrosszabbul sikerült példányokat... de hiába amíg van olyan szerver cpu ahol egy szem chipleten 1000$ is kereshetnek...
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
DraXoN
addikt
ki miatt nem létezik a 10nm.. végül sikerült összerakni, de pár mobil terméken kívül nem hoznak rá terméket mert nem érné utol a 14nm-es technikájukat.. a 10nm-es chipeket is csak azért gyártják, hogy valamit visszahozzon a fejlesztés, és mert kicsit leveszi a terhet pár termék esetén a 14nm-es sorokról kicsit (havi pár ezer waffernyi szabad kapacitás is nagy tétel ha túlterhelt a gyártósor).
egyébként szerintem tökmindegy a gyártástechnológia, a teljesítmény és gyártási költség a lényeg. bár elnézve, hogy mit csináltak a zen2ben, megtudták volna ezt valósítani 12/14nm-en is, csak akkor nem fért volna el ekkora tokozáson vagy csak 1 chipletes változatban gyártják a holmit (asztalon, szervernél is kevesebbnek lett volna hely, bár ha L3mat nem dupláz, akkor nem sokkal lett volna nagyobb, lehet akkor elfért volna a 2 modul 12/14nm-en is.. most is a memória foglalja a legtöbb területet a chipletekben)...
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
DraXoN
addikt
ha az új PS tényleg az általad említett erősséggel jön ... nagyon gyorsan elfognak avulni a mostani 4-8 magos cpuk.. és rambol is hamar kifuthatunk (32GB minimum, de a fordítás miatt lehet annál is több kell majd)
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
DraXoN
addikt
tudom, hogy a mostaniakban is 8 van, de azok már megjelenéskor "gyenge" magok voltak, viszont ezek jelenleg nem mondhatóak annak, így nem tudják erőből pótolni a szálakat (ténylegesen kellenek majd)..
persze 2-3 év kellhet amíg mindent használnak az új konzolokban, de ha az megtörténik a "kevés magos" pcknek végük lehet (játékban).[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
DraXoN
addikt
csak ne úgy járjon a részesedéssel az intel mint a nokia (mondjuk ott kb. tudatos brand leépítés ment)...
mondjuk egy-egy generáció maximuma mindig drága, így az segít magason tartani a használt piaci árait (egy szintig), ezért drága használtan a 7700K és a 4790K is (utóbbi már kicsit mérséklődött, de még mindig azonos vagy jobb teljesítményű ÚJ procit is lehet kapni a használt piaci árán, csak hát teljes platformcsere "megdrágíja")... csak legyen utóbbi alá "jó" alaplap, fogynak nem kicsit (a sandy/ivy sorozathoz valók detto, oda is szerintem egy 30-40%-al drágább a "csúcs" mint amit ténylegesen érne teljesítményben, de hát a piac az igény alapján is áraz).
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
DraXoN
addikt
válasz nemszabad #215 üzenetére
az a baj a villanyautó és benzines grafikonokkal, hogy rendszerint 3-4 dolgot kihagynak a grafikonokból, a nyersolajkitermelés, szállítás és finomítás részeit (aztán újra szállítás a kútra)..
ezen kívül a villanyautók akkumulátora se csak 100eKm-ert megy, az első teslák adatai alapján még 200e mérföld után is rendre 80% felett van a 10+ éves akku (és azok még hőmérséklet menedzsment nélküli akkupakkok voltak, 1-2 cella időnként meghall amit cserélni kell, de nem dobja fel a talpát hirtelen az összes) ... Ellenben a benső égésű motorok rendszeresebb karbantartásigénye is ott van mint szennyező tényező.Az akkumulátorok meg korrekten megsemmisíthetők ha nem a szeméttelepre dobják őket ... drága dolog igen (jelenleg nem is akarják nagyon megtenni, mert "büdös" az a rész), a benzines autók.
Persze az akkumulátor végső soron "szennyező" és igencsak "robbanékony" a természete akár külső akár belső sérülés történik vele (az akku tüzet se egyszerű eloltani, sőt).
De hogy mennyire éri meg az elektromos autó nagyban függ attól, hogy az adott térség ahol használják mivel is termeli az elektromos áramot... ha gáz és szénerőművek annak túlnyomórészben mint nálunk, meg "importáram" mert a hazai termelés nem elegendő, akkor nem gazdaságos a drága elektromos költségek miatt... DE városban még így is megérheti, az elektromos autó dinamikusabb és nem okoz akkora "helyi" légszennyezettséget ami a belvárosban azért jó dolog tudna lenni (egyre több elektromos autót látok), de egyre többen használnak "car sharing"-ot, ami javítja a használati arányt és környezeti "megtérülést" persze ott nem mind elektromos (még).
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
DraXoN
addikt
egyértelmű, hogy "megborulna minden" ha egyik napról a másikra kéne elektromos járműveket használni, nem is érzem azt, hogy az volna az "ultimate" megoldás, szerintem városon belül jó az elektromos autó, a nagyobb akkus modellek a "néha leugrom vidékre" módban is.. De azok akik sokat mennek autópályán, illetve szállítmányozásra inkább a hidrogént érzem a "befutónak" (a hidrogén pl. csak olyan járműben jó szerintem amik sokat mennek akár nagy távokat megtéve, egy helyben állva 1-2 hónap alatt elszivárogna az egész az autó tartályából).
Az infrastruktúra meg majd kialakul.. Manapság is "nem hirtelen" cserélődnek le az autók, sokan használnak 20-30 éves autókat (nekem pl. 33 éves autóm van, de én nem használom sokat évi 3-4ezer Km, "csak" okból nem cserélem le eddig, idén keresek majd mellé valami másikat, a mostani meg megy garázsba felújítás után, amit jó eséllyel magam csinálok majd meg hobbiként szabadidőmben)..
De hiába jönnek az elektromos autók, az önvezető autók, nem egyből történnek az átállások ez egy 20-30 éves folyamat is lehet, hacsak nem lesz állami szabályzás (tiltás) a "régi" modellekre (bár nyugaton népszerű dolog a városból kitiltás).de nagyon eltértünk a fő topic témától
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
Új hozzászólás Aktív témák
- Hibátlan - AMD Ryzen 5 2600 - 6 mag 12 szál 3.4GHz + gyári hűtő
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Hibátlan - INTEL Core i5-9400F 6 mag CPU + gyári hűtő - LGA1151v2
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ Intel Core i5 11400F / i9 11900KF / i9 11900K tálcás processzorok 27% áfás számlával
- Intel I5 13600KF 14mag/20szál - Új, Tesztelt - Eladó! 88.000.-