- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Apple notebookok
- A Plus modell gyengébb lett
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dokanin
aktív tag
Mi az, hogy a skálázhatóság?
Egyébként nekem még 100 darab tranzisztor is felfoghatatlan egy négyzet-milliméteren.
[ Szerkesztve ]
-
-
#04824576
törölt tag
-
Reggie0
félisten
Csak ennyit. A technologiak kozott vannak mukodesi parameterben kulonbsegek, de az mas kerdes. Itt az a baj, hogy FinFET-nel nincs tovabb es nem azert nincs tovabb, mert nem valtozik FinFET-nel a freki, hanem azt, hogy nem lehet kisebb meretben gyartani. (Nem veletlen, hogy a skalazasi problemat nem a FinFET->GAAFET atallasra mondta, hanem csak a FinFET technologiara)
[ Szerkesztve ]
-
Kinder
senior tag
Ugyanmár, technika órán a negyedmilliárd tranzisztor csak kettes alá.
-
Dr V
őstag
ÉS a hűtése mennyire lesz megoldható? Egyre kisebb felületen tudja átadni a hőt, így érdekes lesz a helyzet.
-
Armagedown
őstag
Majd ha elérik a gyakorlatban elérhető legkisebb csíkszélességet, utána optimalizással jobban ki tudják majd azt használni, az Intelnek sok tapasztalata van ebben
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
#04824576
törölt tag
Elvileg a méretcsökkentéssel javul a hatásfok, így csökken a hőtermelés. Plusz az össz méretet nem szokták csökkenteni, hanem inkább ugyanarra a helyre tesznek több tranzisztort. Szóval amíg nem térnek át a 3D tokozásra, addig nem lesz ezzel gond.
A hűtési problémák majd akkor jelennek meg, ha a csíkszélesség csökkentés már nem hoz elég pluszt, hogy érdemi fejlesztésnek tudják eladni, és elkezdik egymásra pakolni a chip-eket. De biztos erre is készülnek már a tervek, hogy fogják megoldani. -
#04824576
törölt tag
válasz Armagedown #9 üzenetére
Az elérhető legkisebb csíkszélességtől még nagyon messze vannak. Elméletben egy atom különböző állapotait is fel lehet használni, hogy tranzisztorszerű működést érjünk el. A probléma inkább a gazdaságos gyártással, és fejlesztéssel van. Tudnak még bőven lejjebb menni, csak nem biztos, hogy meg is éri anyagilag.
A föld kőolajkészlete sem fogy el, mint ahogy azt sokan tévesen mondogatják, csak már olyan mélyre kell menni érte, hogy nem éri meg. Pedig van még bőven. -
Reggie0
félisten
válasz #04824576 #10 üzenetére
De hiaba javul, a meret gyorsabban csokken a javulashoz kepest. Azaz a feluletre vetitett teljesitmenysuruseg folyamatosan no. Emiatt van a dark silicon is.
(#11) Startup: Viszont az elektromigracio miatt nem lehet lemenni akarmilyen kis meretre, mert az aram elhordja az atomokat.
[ Szerkesztve ]
-
Gicz
addikt
2022-re már lesz némi esély az inteltől 10nm desktop cpu-ra nem?
-
rii
nagyúr
válasz #04824576 #11 üzenetére
és mi fog történni akkor, ha ezt meglépik? hogy mar nem éri meg?
egész tarsadalmunk a kőolajra épülnapellemmel nem fog menni a légiközlekedés, sem a kamionok, sem a teherhajók.
mikor fogjak azt mondani, hogy nem mennek le mar olyan mélyre, .... szóval, mikor mondjak h itt a vége és bezarnak a benzinkutak, és kidobhatjak az emberek a kocsikjukat?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
jedis
senior tag
Amúgy meg hidd el, hogy meg van már az a technológia, ami leváltaná az otto-motort-t, csak szépen pihen a fiók alján. Amíg olaj van, addig nem lesz itt semmi féle nagy technológiai áttörés. A világ leggazdagabb embereinek mind olajban van a pénzük, vagy legalább is a pénzük nagy része, szóval őnekik marhára nem opció, hogy egyik pillanatról a másikra jöjjön valami áttörés, amivel ki lehet dobni a belsőégésű motorokat. Elektromos autók.
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
niof
addikt
Meg elég régóta léteznek, csak jegelve lettek a hidrogénhajtásúak is. Szóval alternatíva most is van, legalábbis személyautókban. Aztán hogy a teherszállítókkal, repülőgépekkel, hajókkal mi lesz, az passz... Bár ha relatíve kicsi tengeralattjárókba is tudnak atommeghajtást szerelni, akkor gondolom a sokkal nagyobb hajókba sem jelent gondot igazából. A repülők alternatív üzemanyaga az igazán érdekes, erről még sosem hallottam semmit, hogy oda készülnek e valamivel erre a még valószínűleg távoli eseményre...
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
rii
nagyúr
sajnos affelől nincs kétségem nekem sem, hogy az alatalad is említett érdekeltségek miatt igéretes technológiaktól esik el az emberiség, csak mert van olaj, abból van pénz, abból van hatalom. nem is tudom a benzin hany szazaléka hasznosul, és mennyi megy ki a levegőbe? 30-70 az ara'ny?
csak most néztem meg a crude awakeing dok filmet, és radöbben az ember hogy most jelenleg az olaj-korszakot élkük, oil-age.
és mi lesz ha vége lesz?
100 év múlva azt fogjak majd mesélni az emberek a gyerekeknek h volt egy ilyen korszak?
vagy még mi fogjuk mesélni?
át fogunk élni egy ilyet?lesznek majd mindenfele üres benzinkutak?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
#90088192
törölt tag
A hőtermeléssel kapcsolatban, pl értem, hogy a magoknak a lehető legközelebb kell egymáshoz lenni, így a busz futhat középen, de mi lenne a Cache lenne közepén, mivel az nem melegszik annyira, és a magokat köré rakni?
Akkor kevesebb lenne a hőtranszfer magok között és egyenletesebb hőeloszlás SZVSZ és a Cache késleltetése is jobb lenne. Aztán lehet forditva gondolkoznak, és a fizikai erőket akarjak csökkenteni ami hőmérsékletet különbségek miatt keletkeznek a zónásodás kiváltó okai akarjak megkerülni így? Vagy ne működjön Pertiel elemként?
Valaki tudja a választ?[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
A nanométeres tartomány alatt már lassan tényleg az atomi szint jön. Szóval átlagosan az atomok átmérője a pártíz pikométer környékén van, a "nagyobbak" 100 pikométer környékén. Szóval 10db "nagyobb" atom egymás mellett már 1 nanométer.. És tartunk jelenleg 3 nanométernél.
A következő áttörés szerintem valami hatalmas technológiai ugrás lesz, mert ha jól tudom, eléggé nem lineárisan drágul a csíkszélesség csökkentésével járó technológiai fejlesztés/átállás kivitelezése. Szóval nem fogja megérni már lejjebb menni. De aztán ki tudja..[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
devast
addikt
válasz Criminalhdz #20 üzenetére
A kolléga rosszul fogalmazott...
Az olcsón kitermelhető kőolaj fogy el először, hisz azt termelik ki először. Így ahogy fogy az olaj, egyre drágább lesz (ha csak a kitermelési technológia nem tud olyan mértékben javulni / olcsóbbá válni). Nem fog elfogyni kb soha, csak ahogy nő az ára, az alternatív energiák egyre versenyképesebbek lesznek. -
-
-
#04824576
törölt tag
-
#04824576
törölt tag
Egyrészt Musk-ék már egy ideje kísérleteznek az elektromos repülőkkel, másrészt pár autó konszern összefogva évek óta fejleszti a mesterséges üzemanyagot, ami nem földből kitermelt kőolajból van, hanem erre tenyésztett baktériumok állítják elő. Érdekes próbálkozás, keress rá.
-
Reggie0
félisten
válasz Criminalhdz #20 üzenetére
Ahol olyan nyomas es homerseklet van, ott mar termeszetes uton krakkolodik a koolaj, szoval nem nagyon talalsz koolajat.
(#18) niof: Pusztan gazdasagi okokbol. Hiaba talalsz ki valamit, annak egy meglevo es agyonoptimalizalt infrastrukturaval kell versenyeznie. Lasd: elektromos auto es annak a toltohalozat problemaja. Ugyanez van hidrogennel is, arrol nem is beszelve, hogy meg nagyobbak a biztonsagi problemak. A suritett hidrogent se lehet csak ugy boltban megvenni, mindenfele engedely kell hozza, mert elegge robbanekony, mig akkumulatort barhol barmilyet vehetsz.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz #04824576 #15 üzenetére
Igazabol a hutes egyre nagyobb gond. Nem is a teljesitmeny miatt, hanem a teljesitmenysuruseg miatt. 1W/mm^2 elegge a felso hatar kornyeke leghutessel es egyre jobban kozeliti ezt. A dark silicon is emiatt van, egyszeruen nem lehet a teljes aramkort egyszerre hasznalni, mert tul sokat fog disszipalni.
[ Szerkesztve ]
-
#04824576
törölt tag
Olyan hatalmas gond nem lehet, ha az intel sok helyen még mindig a pasztákkal bohóckodik forrasztás helyett. Meg sok procira gyárilag nem túl nagy borda és venti kerül.
Szerk.: Am elég jók már az alsó kategóriás procik teljesítményei is általános felhasználásra. Én azon csodálkozom, hogy nem nagyon jönnek 15w alatti fogyasztású termékek. Igény lenne rá.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz #04824576 #32 üzenetére
Pont ez a baj, hiaba van nagy bordad, pontszeru hoforrasnal nem ad hozza sokat. Nyilvan a kis csipcsup lakossagi prociknal ez nem problema, de egy sokmagos szerverprocinal mar igen, ott agyon kell throttlingolni hogy a kereten belul maradjon. GPU ugyanez, pedig ott a csikszel meg nem is ment le annyira. De lasd radeon vii.
[ Szerkesztve ]
-
#04824576
törölt tag
Egyébként meg ez is ugyanolyan, mint amit a kőolajhoz írtunk. Ha már kezelhetetlen lesz a dolog, úgyis előkerül más megoldás, ami am már évek óta ott lapul a fiókban, csak amíg így is működik, nem fognak pénzt költeni az átállásra. Majd jön az, hogy magának a tranzisztor működésének hatásfokán javítanak.
-
Reggie0
félisten
válasz #04824576 #34 üzenetére
Elobb utobb igen, csak kerdes, hogy mennyi ido alatt. Lasd akkumulatorok fejlodeset mennyien szidjak, hogy lassu stb. stb. es valoban mennyire kerekkotoi ez a raepulo technologiaknak, ami vegul mindenre kihat. Na pont ezert problemak ezek a felvezetoiparban. A tobbi tarsteruleten a problemak tovabb bonyolodnak(pl. a szamitasigenyes kutatas-fejlesztes), amit ha nem tud alulrol tamogatni az informatika, akkor nem gyorsul elegge pl. a gyogyszeripar, mint ahogy arra eddig szamitani lehet. Erre jo pelda az intel mostani szivasa a 10nm-el. Sok evnyi visszaesest sikerult osszehozniuk maguknak. Szoval a felvezetoipar elorelathato problemai tenyleg komoly problemak.
-
Tetsuo
aktív tag
Egyrészt ennél SOKKAL nagyobb problémái vannak jelen társadalmunknak, másrészt ne féltsd a kapitalista cégeket, amennyire fogy el az olaj, olyan mértékben állnak át más technológiákra: mindig lesz valami, amit megvehetsz. (Napestig lehet sorolni az újabb technókat.)
Harmadrészt ez nem egy pillanat alatt megy végbe, hanem folyamatosan - már tart. -
Tetsuo
aktív tag
válasz Criminalhdz #20 üzenetére
Jelenleg az olajpala felhasználása a kérdés. Ha elég drága az üzemanyag, akkor anyagilag megéri, viszont ez a környezetre leginkább káros kitermelési módszer.
Az Egyesült Államok a legnagyobb olajpalás kitermelő, de az alacsony olajár betesz az iparuknak rendesen.[ Szerkesztve ]
-
Tetsuo
aktív tag
válasz #04824576 #44 üzenetére
Nem is 1-2 évre terveznek előre a cégek, hanem nagyságrenddel hosszabb időre.
A villanytól először tartottak, az olajtársaságok ellenségként kezelték a technológiát, majd a 90-es évektől felvásárolták a fejlesztéseket, illetve a részvénytulajodnosok diverzifikálták a portfoliókat, mára egy tömb lett az egész nyugati energiaszektor, kezükben minden megújulóval.
Londonban és környékén tesztelik a hidrogénes üzemet, majd mehet a világban nagyobb "robbanással" (reméljük csak átvitt értelemben), mint az elektromos autózás.
Óriási igény van rá a nagyobb szállítójárművekben (pl. kamionok, buszok). -
-
opr
veterán
Ekkora baromsagokat azert ne irjunk mar le legyszives. Egy atlag autot ~5 even at fejlesztenek, mire piacra kerul. Ez azt jelenti, hogy minimum ennyi idovel a megjelenes elott mar sok dontes meg van hozva, a tobbi meg nyilvan ut kozben alakul, ahogy alakul. Szerintem sarki kisboltnal bonyolultabb olyan uzlet, aki nem lat messzebb egy evnel konkretan nem letezik (vagy ha igen, mar nem sokaig fog).
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
#90088192
törölt tag
Amit leírt nem hülyeség, csak elfelejtette odaírni, hogy PÉNZÜGYI oldaláról beszelünk a dolognak
Az megint más, hogy egy fejlesztés, vagy éppen egy felvásárlás, hogyan fogja befolyásolni az elkövetkezendő 5 évben a cég eletet. Arra csak kiadjak az ükászt és megkérdezik kb mennyi lesz a költség negyedévre kivetítve, a többi nem érdekli őket, mert a részvényeseket sem érdekli.
Ami majd érdekli őket mennyivel no a profit amikor vége a fejlesztésnek.Pont ez volt az Intel eseteben is, azért lőtték tokon magukat sok szempontból....Es latod mégsem dőlt be SZVSZ
Aztán lehet hogy tévedek
-
válasz #90088192 #48 üzenetére
Egészségügyi hasonlattal:ha az új háziorvos (ceo) kihozza, hogy súlyfeleslege van a páciensnek és karcsúsodni kéne, akkor meghatároznak egy cél bmi t amit záros időn belül el kell érni.
A sikerhez vezető legrövidebb és legegyszerűbb út egyértelműen a páciens karjainak a levágása, hiszen így egy csapásra lehet súlyt veszteni és teljesíteni a kitűzött célokat. A komplikációk majd a következő életmód tanácsadó problémája lesznek
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Politika
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Gitáros topic
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- 2db Iceriver KS0 KASPA bányagép + 180W új tápegység 2 év garanciával.
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest