Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz cwn #39 üzenetére

    Az ATI a Z generációs részleget eladta a Qualcomm-nak. Az Adreno mag lényegében ATI alapokra épül. Pár éve a mobilok 90%-ában ez az IGP volt. Most már egyre bővebb a piac ebből a szempontból ... PowerVR, Mali, PICA stb. Véleményem szerint a ImgTec PowerVR összességében elég ütős konfigurációkat kínál, de a konkurensek is rendelkeznek olyan extrákkal, ami tényleg elázós. Például ott a Maestro modullal szerelt PICA 200, ami a programozhatóság szempontjából kötöttnek mondható, de olyan gyors, hogy generációk kellenek, míg beérik a szabadon programozható rendszerek. Ezért épít a Nintendo erre a 3DS esetében. Gyakorlatilag a komplett rendszer a Maestro modul teljesítményén alapul.

    Az a gond, hogy itt egységnyi fogyasztás mellett kell alkotni. A GeForce architektúráját nem úgy tervezték, hogy milliwattos energiaigény mellett adjon überbrutál teljesítményt. A PowerVR-nek és a konkurenseknek itt van előnye. Alapjaiban az energiahatékony működésre vannak tervezve. Ez a gondja jelenleg az Intelnek is. Az ARM sokkal hatékonyabb, mint az Atom az aktív energiaigény szempontjából, és hiába van az Intelnek gyártástechnológiai előnye, ha az alaparchitektúrát nem arra tervezték, hogy kis fogyasztás mellett legyen gyors.

    Nem vagyok meggyőződve, hogy a Microsoft az Android mellett szóhoz jut. Még mindig nagyon le van maradva a mobil oprendszerük vezérlése a konkurens Apple és Google rendszerek mögött. Ez a felhasználás rovására megy. A Tegra 1 ebbe bukott el. A Windowshoz húzott az NV, és buktak az MS-sel együtt. A Tegra 250 már az Androidhoz húz, ott meg nulla DX11 lesz, mert az az MS API-ja. Egyébként itt a lényeg az OpenGL ES 2.0 támogatás, mert ezek a mobil kütyük eléggé az internet felé mennek, és a játékok a jövőben WebGL-en futhatnak. Egyébként az OpenGL ES 2.0-t minden érintett támogatja, szóval technológiai előnyt ebből nem lehet kiépíteni. Ami érdekessé teheti ezt az a CUDA portolása Androidra, de egyelőre ez nem halad olyan ütemben, ahogy szeretnék. Amit ki lehet használni az az OpenCL, mert azt még csak a legfrissebb PowerVR architektúra támogatja.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák