- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hobby elektronika
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- LG LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
"Aztan a Pentiumra mar nem tudtak valaszolni."
Már a 68060 is hozta a Pentium teljesítményét. A PowerPC-k pedig a P2-P3 szintet. Ami a desktopot illeti. Szerver szintem sem voltak(?) rosszak a Powerek.
(#14) Mister_X "hát valahogy nehezen jött össze nekik a 32bit."
Már a legelső 68k is 32 bites volt belülről (amit hw-esen fordított 2x16 bites írásra/olvasásra kívülről, a programok számára átlátszóan). 1979-ben! Aztán a 68020 már kívülről is, 1984-ben! A Power/PowerPC meg persze eleve kívülről/belülről az volt.
Nem a 64 bitre gondoltál véletlenül?
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Itt csak te szóltál be az összes (ex-)amigásnak... Ha egy "vélemény" sértő és megalapozatlan, akkor talán nem kellene leírni. Az pedig modortalanság, hogy nem válaszoltál a #15-ösre. Én nem tudom, mit csináltál te az Amigával, de messze nem Enterprise szint. Sem prociban (Z80 vs. 68k, nem egy súlycsoport), sem grafikában, sem OS-ben. (Az utóbbit talán nem is ismerted. Lemez be->game.)
Annyiban van igazad, hogy az A500 HW-e (proci környezete [turbókártya nélkül] és a custom chipek) 16 bites. De az OS környezet messze nem 16 bites benyomást keltett, hiszen túlmutatott a Win95-ön is (ami akkor még sehol sem volt...). Ugyebár az első kisgépes preemptive multitasking oprendszer volt, jóféle ablakkezeléssel és sok egyéb újítással. (Bár szerintem te csak az AOS 1.2-t ismerhetted, ami még kicsit nyers kinézetű volt alapból. De gondolom, még ezt is ritkán láttad. Volt hozzá egyátalán vinyód? Turbókártyát nem is kérdezem.) Csak hát az Amiga != A500.
(#31) Alchemist: Fizikailag is 32 bites a 68000, csak kifelé multiplexelt az adatbusz (és mint korábban írtam, automatikusan intézi a 32 bites adatok írását/olvasását). A címvezetékek A1-A23-ig "tartanak". A programok mind 32 bitesek voltak és azonnal profitáltak a 68020-asból és társaiból.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Jó, de akkor ilyen korlátozott tapasztalatokkal nem érdemes véleményt alkotni.
"Enterprise meg grafika terén szinte volt Amiga szintű"
Hát Nagyon nem! Az Amiga500 640x512-ben (overscanben 768x576-ban) tudott 256 színt, illetve HAM-ban 262k-t. (Az A500+ már 1280-ban is [oc 1536].) Az Enterprise 2 színnel tudott 640x512-t, 4-16-tal 320x512-t és 256-tal 80x512-t... Aztán Amigán még ott volt a Copper (saját programot futtató cooproci, ami képernyősoronként ~100x tudott átírni kvázi tetszőleges custom chip regisztereket [mint pl. színek, bitmap pointer és modulo, vagy éppen a Blitter regiszterei], sorra és 4 pixelenkénti pozícióra időzítve) és a nem csak memcopy-t tudó Blitter, továbbá az akár 16 színű, korlátlan hosszúságú sprite-ok. A memóriával sem kellett sprórolni, lévén a többszöröse volt.
Mit nem lehetett Workbenchben csinálni, amit Win95-ben igen? (Mellesleg ugye a Win95 10 évvel később is csak cooperative multitask volt, azaz ha egy program terhelte a procit, minden akadozott, nem beszélve arról, ha lefagyott. És még a GUI kezelés is butább volt.) Ismerted a 2-est, vagy csak a grafikailag kezdetlegesebb 1.2/1.3-at? Mi akadályozott meg, hogy akár a Workbench screenen, akár saját screenen mindenféle egyéb programot futtass?
Egyébként csak annyira volt előremutató, hogy világszerte több ezren még mindig használják, na nem az A500-at (játékra talán), hanem az A1200/A4000-et, PPC-s turbókártyával, újabb OS-sel...
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Jó, akkor félig cooparative volt, félig pre-emptive. Maga az OS is, és a korábbi (16 bites) programokat is a cooperative scheduler kezelte. Lassan kezdtek szállingózni a 32 bites appok.
(#37) Mister_X: És most azért volt kezdetleges az Amiga, mert te csak az A500-at ismerted, 1.2-es OS-sel (a kinézetet leszámítve mellesleg az sem volt rossz), vinyó nélkül? (Turbókártyáról nem beszélve.) Most erre mit lehet mondani? Ilyen alapon bizony nem lehet szakmai véleményt alkotni. Ha mégis megteszed, ne csodálkozz az eredményen...
Így néz ki egy AOS4.1: [link]
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz quailstorm #30 üzenetére
"Node hiába használtam most android 4.0.4-es tabletet, amiben már-már néha tudjuk szimulálni a multitaskot (ugyanott nyitja újra az alkalmazást)"
Érdekes, nekem akadásmentesen megy pl. a PowerAMP, miközben mindenféle mást csinálok (web, filekezelés, játék [utóbbit ritkán, kislányom miatt vannak fent játékok])...
"2 folyamatot nem tud lekezelni."
2-t!? Jóval többet is!
"Nem fogok kibékülni azzal, hogy amit nem használok az le van fagyasztva."
Ez az app beállításaitól függ.
(#41) Mister_X: Mindezeket csak utólag írtad... Szerintem egyébként a Porshe egy szar autó. Egyszer láttam egyet lerobbanva...
Amúgy igen, az sem mindegy, pl. milyen PC-hez hasonlítjuk. Az már nem volt olyan rossz, mint a korábbiak. Bár Amigával is hozható volt az szint, jobb OS-sel (A1200/A4000, 68060, esetleg videokártya, OS3.1 [felcsinosítva]).
-
dezz
nagyúr
válasz quailstorm #43 üzenetére
"powerAMP natív, nem számít."
Nem tudok róla, hogy az lenne, de szerintem nem is kell annak lennie. Itt nagyon fontos szempont az energiagazdálkodás, úgyhogy a default a befagyasztás, de van lehetőség a háttérben futásra.