Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adapter07

    csendes tag

    Hát...
    A véleményem nem írom ide a magyar felsőoktatásban uralkodó állapotokról, nem akarom elvenni a kedved. Azonban ha matematikából nem voltál kitűnő, és nem tudsz legalább elfogadható szinten programozni, akkor jobb ha mindkettőt már most elkezded nagyon, de nagyon tanulni, mert különben hamar a bré rossz oldalán fogod magad találni.

  • adapter07

    csendes tag

    válasz buherton #16 üzenetére

    Biztos neked van igazad! Csak azt áruld el nekem, hogy akkor mi értelme van egyetemre járni, ha a szakmádat, amiről papírt kapsz, hogy értesz hozzá, azt máshol kell megtanulnod, mert az egyetemen nem tanítják meg. :W
    A felsőoktatás is dübörög, mint a gazdaság! Szerinted miért hiányzik, állítólag több ezer informatikus a magyar gazdaságból, mikor évente több ezer hallgatót vesznek fel az informatikai képzésekre? Azért, mert a 10% sem végez, de biztos minden rendben van ha te mondod.

    [ Szerkesztve ]

  • adapter07

    csendes tag

    válasz elithun #19 üzenetére

    Nem akarom szétoffolni a topikot, csak jó szándékú tanácsot akartam adni a posztolónak, és a kedvét sem szeretném elvenni. Lehet, hogy menni fog neki a dolog, ha elég szorgalmas, de biztosan nem lesz sétagalopp.
    Arról, hogy miért végeznek kevesen már tanulmányok sorát írták. A bolognai rendszer bevezetése óta fennáll a probléma. A szomorú az hogy semmi változás nem tapasztalható. A legrosszabb pedig, hogy mindig jön néhány ember aki megmagyarázza, hogy nincs itt semmi probléma, csak a lusták és buták esnek ki, pedig ez nem igaz. Személyes ismerőseim között is van 4-5 ember, aki szorgalmas, jó képességű, érdeklődő, és mégis abbahagyta az egyetemet, rengeteg befektetett munka és küszködés után. Ez az egyetemi oktatás kudarca, kárt okoz a társadalomnak, és az egyénnek is.
    Példa: Programozás, bevezető tárgy, neves egyetem. Az előadáson 15 éves jegyzetből, full elmélet. Kb. a félév vége előtt egy hónappal jut el a dolog odáig, hogy vannak ciklusok. A példák Ada és PL1 nyelven. :W
    Gyakorlaton a követelmény C programozás. A gyakorlatvezető C elméletet nyom a legegyszerűbb mintapéldákkal. Az egész félévben kb. 2-3 feladatot megoldva. A zh-kon kitenyésztett informatikai versenyfeladatok megoldása a követelmény. Másfél óra alatt 4-5 olyan feladatot kellene megoldani, amihez a részvevők felkészültségét figyelembe véve feladatonként legalább egy óra kellene. Mindez megfejelve gépi ellenőrzéssel, ahol lehet, hogy teljesen jó a programod, csak azért nem fogadja el a gép, mert pl. egy tömb nincs elég nagyra dimenzionálva. Természetesen arról semmi infó, hogy mi nem jó. A bukási arány 80% fölött. Én ezt nem nevezném oktatásnak, ez szívatás. Aki erre azt mondja, hogy jó, azt csak sajnálni tudom, mert még nem látott rendes oktatást.

  • adapter07

    csendes tag

    válasz buherton #21 üzenetére

    Egy jó oktatási intézmény, inspirál, fejlődésre ösztönöz. Nem elveszi a kedvedet attól, amivel egyébként szeretnél foglalkozni. Aminek alig várjuk, hogy vége legyen az nem lehet valami jó.
    Igen vannak, akik nem alkalmasak a pályára. Őket a felvétel előtt kellene kiszűrni. Akiket pedig felvettek azokért mindent meg kellene tenni, hogy be is fejezzék amit elkezdtek. A mostani rendszerben egyik sem valósul meg.
    A munkám miatt sok egyetemistával, oktatóval vagyok napi kapcsolatban. A legtöbb egyetemen a tanárok túlterheltek, alulfizetettek, sok esetben motiválatlanok, sőt a kontraszelekció miatt sok alkalmatlan is van köztük. Óriási a káosz, ellenőrzés szinte nulla, egy tanár amíg nem kezdi el letolt gatyával molesztálni a tanítványait addig szinte bármit megtehet. Elmaradt órák tömkelege, ötvenperces óra helyett húszperces, közben az előadó folyamatosan sír, hogy nagy az anyag, nincs idő semmire. A leadott tananyaggal köszönőviszonyban sem lévő számonkérés, és még hosszasan lehetne sorolni.
    Jelenleg az egyetemnek nem érdeke, hogy a felvettek nagy része egy évnél tovább maradjon. Nincs elég oktató, terem eszköz. Ez oda vezet, hogy az oktatás színvonala folyamatosan esik, pontosan azokban az években ahol a szakma alapjait kellene elsajátítani. Azoknak sem jó akik maradnak, mert nem kapnak megfelelő alapozást. Akik kiesnek azoknak meg végképp nem, mert éveket veszítenek, és még meg is fizettetik velük a nagy semmit.
    Ezért tartom felháborítónak amikor valaki megpróbálja ez az egészet leegyszerűsíteni, arra hogy "tanulni kellett volna".
    A való világban élek elég régóta, és nem tetszik amikor valaki meg akar győzni arról, hogy egy nyilvánvalóan rosszul működő dolog úgy jó ahogy van.

    [ Szerkesztve ]

  • adapter07

    csendes tag

    válasz muszurkefal #25 üzenetére

    Hogy ne csak offoljak! Néhány fogás a túléléshez. :)
    A mintatantervben nézd meg milyen programozási tárgy lesz a következő félévben. A tantárgyleírásban nézd meg a követelményeket, az ajánlott könyveket próbáld meg beszerezni. Derítsd ki, hogy ki a tanár. Ha van honlapja nézd meg, hátha tett fel segédanyagokat. A Markmyprofessor-on csekkold le hogy mire számíthatsz vele kapcsolatban. Ugyanez a gyakorlatvezetőkre. Segíthet, hogy kinél érdemes felvenni a gyakorlatot. Keress fórumokat, ahol felsőbb éves sorstársaiddal beszélhetsz. Járj el az előadásokra még akkor is ha feleslegesnek tűnik, a vizsgán még hasznos lehet. Ezután már csak néhány száz, a gép előtt nagyrészt káromkodással eltöltött óra kell és tisztában leszel a programozás alapjaival. :K
    Sok sikert!

  • adapter07

    csendes tag

    válasz buherton #32 üzenetére

    Nem ez, ez nem siránkozás halmaz. Hanem leírtam egy létező problémát, amit sokan, mint Te is, nem hajlandók tudomásul venni. Az egyetem oktatási intézmény, és a legfontosabb feladata, hogy mindent megtegyen a rábízott fiatalok fejlődéséért. Ez az ami nem teljesül a mostani rendszerben, és ez nem csak azoknak rossz akik nem végeznek, hanem azoknak is akik igen, mert ők sem kapnak olyan szintű képzést amilyet kellene. Az már csak mítosz, hogy a magyar felsőoktatás kiváló, nyilván maradt még néhány intézmény és szak ami jól működik, de ezekből van kevesebb. A többi meg küzd azokkal a problémákkal amiket leírtam. Nem véletlen, hogy egyre többen (akik megengedhetik maguknak) külföldi egyetemeken tanulnak tovább. Ez ellen csak akkor lehet tenni valamit, ha nem söpörjük a szőnyeg alá a problémákat. Szerencsére vannak már intézmények, ahol legalább próbálkoznak pl. a DUF HASIT programja.

  • adapter07

    csendes tag

    válasz bambano #34 üzenetére

    18-19 éves fiatalokról beszélünk, akik a törvény szerint felnőttek, de mindannyian tudjuk, hogy szükségük van támogatásra, útmutatásra. Arról beszélek, hogy az egyetem feladata egy korrekt, kiszámítható oktatás kialakítása, ahol a munkának van értéke, értelme. Továbbra is fenntartom, azt a véleményem, hogy a mostani rendszerben sok értékes embert veszít a felsőoktatás, és ezzel nem kevés pénzben is kifejezhető kárt okoz az egyénnek és a nemzetgazdaságnak is. Nem a lusták pátyolgatásáról beszélek, hanem arról, hogy ha pl. egy 4-es átlag fölött érettségizőt elveszít az egyetem (nem egy ilyen embert ismerek), akkor ott már keresni kell a hibát. Konkrét példa: 1 félév, fizika gyakorlat, olyan hallgatónak nincs meg az aláírása, aki emelt szinten jelesre érettségizett fizikából egy elit gimnáziumban. Nyilvánvaló, hogy valami baj van a követelményekkel. Sajnálatos, hogy erről győzködni kell embereket, mikor ennek teljesen magától értetődőnek kellene lenni. A felsőoktatás jelenleg rettentő rossz hatékonysággal működik. Ebben a folyamatban a hallgató alapanyag (nem szeretem ezt a szót) és nem lehet csak rájuk fogni a sikertelenséget. Az egyetem sok ember szemében valami magasztos, szent tehén, ami nyilván csak jól működhet, és biztos a lusta, és alkesz hallgató a hibás ha nem tud megfelelni. Hát ezek az idők elmúltak, és bőven vannak megoldásra váró problémák.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák