Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tapsi

    addikt

    válasz Giovan! #370 üzenetére

    Ez a lényege a piaci versenynek, hogy nem holmi okoskodó "szakértők" döntik el mit mennyiért lehet adni, hanem a piaci szereplők interakciója határozza meg, hogy mi mennyit ér.

    Fogalmad sincs a legalapvetőbb közgazdasági összefüggésekről. Tényleg érdekel, hogy mire alapozod ezeket a kijelentéseidet?. Már a piaci verseny definíciójával sem vagy tisztában, pedig arra hivatkozol. Monopóliumok esetén nincs piaci verseny, hanem monopol árazás van. A 30% nem verseny eredményeként jött létre, hanem diktátumként. És nem arról van szó, hogy a 30% miatt ne érné meg a fejlesztőknek a biznisz. A gond az, hogy a 30% nem piaci folyamatok alapján alakult ki, ezért lehet az Apple-nek olyan pofátlan extraprofitja az alkalmazásbolton. Fejlesztőként nincs alternatívád, nem viheted el az appodat egy olyan store-ba, ahol csak 20%-ra charge-olnak le. Ez itt a probléma, ez a per tárgya is.

    (#371) Busterftw

    Hat ilyen a showbusiness.

    Aham, tehát akkor végül csak elismered, hogy monopol piacról beszélünk?

    De ezt mondd az Apple-nek es a Googlenak, akik Symbian monopoliumkor leptek be.

    Az okostelefonok piaca ekkor elhanyagolható méretű volt, nem volt valódi korlátja a piacra lépésnek.

    Nem hisztizni kell es perelni, hanem tenyleges versenyt letrehozni.

    Erre törekszik az EPIC, ezért perel. Hogy megnyissák a zárt rendszert.

    Egyébként tényleg az a probléma veled is, hogy tök laikusként ragaszkodsz a saját elképzeléseidhez, miközben a monopóliumok árazásával sem vagy tisztában.

    De hozok egy újabb példát Magyarországról. A GVH megbüntette a repteret, mert túl drágán adta a parkolóhelyeket. Ennek az lett az eredménye, hogy a parkolási díjak jelentősen csökkentek, amivel a fogyasztók jól jártak. Pedig parkolni lehet a reptértől távolabb is, csak ugye kényelmetlen. Ha az EPIC sikerrel jár, akkor a végén a fogyasztók járnak majd jobban, mert csökkenő jutalék és növekvő verseny mellett a végfelhasználói árak is csökkennek. Definíció szerint. A versenyhivatalok pedig elsősorban a fogyasztók érdekeit képviselik, és nem a nagyvállalatok profitját akarják növelni. Ezért abszurd számomra az a Stockholm-szindrómás eset, ahogy az Apple-t véditek foggal-körömmel.

Új hozzászólás Aktív témák