Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Busterftw

    veterán

    válasz Tapsi #232 üzenetére

    Tehat a Google, PSStore, Xbox, Windows Store, Steam es tucat masik ceg 30%-a az egyszeru monopol arazas. Vagy ez mar kartell? Szolni kell az Epicnek, rosszul pereltek. :U

    Ha ennyire szet akarod szedni a dolgot, akkor a vilagon megannyi monopolium van.
    Nezzuk csak a Windows Calculatort, szerintem ez is monopolium mar.

    [ Szerkesztve ]

  • Giovan!

    addikt

    válasz Tapsi #232 üzenetére

    Aha, csak pont a lényegi részre nem reagáltál (hogy van választása a usernek), inkább jösz te is a párhuzamokkal. Nem értem miért van erre szükség, szerintem eléggé világos hogy miről van szó ezek nélkül is.

    Nincs monopólium, mert a két rendszer teljesen pariban van egymással funkciók tekintetében, tehát nem jelentheted ki, hogy az iOS olyan dominanciával rendelkezik, ami miatt a user kénytelen azt választani (mert mondjuk olyat tud, amire a droid nem képes, ezért akinek kell az a bizonyos funkció, az kénytelen iPhone-t venni). A verseny nem a platformon belül van, mivel az iOS egy zárt rendszer, hanem a platformok között (mint mondjuk a konzoloknál, ahol szintén nincs verseny a platformon belül, és ez így is van jól). Droidon platformon belül is van, így annak aki erre igényt tart, ott van az alternatíva. Nincs kényszerítés, enélkül pedig nem lehet monopóliumról beszélni továbbra sem. A user bármikor választhat mást iPhone helyett, nem kell az Apple zárt rendszerét használnia ha nem akarja.

    Az iOS-re nem kötelező fejleszteni. Aki elégedetlen az Apple üzletpolitikájával, és nem akarja gazdagítani őket, az nem iOS-re tanul fejleszteni, hanem keres olyan platformot ahol szerinte nem zsákmányolják ki. Ha lehetetlen feltételeket szab az Apple, akkor egy idő után senki sem fog fejleszteni iOS-re. De már 10 éve ugyanazok a feltételek vannak, ennyi idő alatt csak látszanának a számokon az elviselhetetlenek feltételeik következményei, nem?

    A 30%-ot a piac árazta be, a kezdetektől fogva ennyivel dolgozik az Apple. A fejlesztők ezzel pontosan tisztában voltak, mégis belevágtak az iOS-es appfejlesztésbe, és megtöltötték az App Store-t appokkal, részben ennek köszönhető az iPhone sikere is. Ha elviselhetetlen lenne az a 30%, akkor erre nem került volna sor. Nem mellesleg eléggé átlagosnak számít a piacon. Pl. a Steam, vagy a Google Play is ekkora feevel dolgozik.

    [ Szerkesztve ]

    Speak softly and carry a big stick, you will go far.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Tapsi #232 üzenetére

    "Senki sem akarja lerombolni, az EPIC sem."

    Az Epic konkretan azt akarja elerni, hogy az iOS legyen nyitott es barki mas is telepithet sajat storet. Ez nalam kimeriti a lerombolas fogalmat, egy 100%-ig Apple altal tulajdonolt es fejleszett rendszernel.

    "Azért, mert a saját a piacán a Google Play kvázi monopol helyzetben van, és ezt ugyanúgy kihasználja, mint az Apple. Ha nem lenne, akkor a Huawei nem lenne akkora szarban nélküle."
    A Huawei koszoni szepen jol van, ok fogtak magukat es csinaltak egy sajat rendszert, amire ugyanugy azt telepithetnek amit akarnak.
    Ezt kellene csinalni az Epicnek is, nem pedig perrel befurakodni mas altal felepitett okoszisztemaba.

  • #86564352

    törölt tag

    válasz Tapsi #232 üzenetére

    "IOS esetében a legnagyobb gond a zártsággal van."

    Szerinted. Mára 1 milliárd iOS user és 20 millió fejlesztő pedig vígan választja a platformot 10 éve tudva, hogy zártabb. Ami szerinted gond, az sokaknak előny! Fel kéne már fogni. Ha neked nem jó, rendben választhatod az Android platformot is. Van választásod. Ha bíróságon erővel szétvernék az Apple üzleti modelljét, akkor nekem nem lenne választásom. Az 5. topikban te vagy a 10. ember akinek legelejéről magyarázni kell alapvető dolgokat, mert a "szarazepül" buborékból nem láttok ki.

    "Ha te be akarsz lépni a saját alkalmazásoddal erre a platformra, akkor az Apple keményen lesápol."

    30%-ról: egyrészt iparági bevett "sáp", másrészt kérdezd meg App Store, Play Store előtt az indie fejlesztők mégis mennyiért, mennyi idő alatt tudták kiadni a cuccokat, mennyi volt a sáp akkor, voltak piacterek? Mert ugye disztribúció, fizetés kezelés, piactér, szerverek, userbázis elérhetősége, fejlesztő környezet, biztonsági szűrés, warez elleni védelem stb. az mind benne van a "sáp" összegben, 20 millió regisztrált fejlesztő van Apple-nél, ennyien döntöttek így jó bolt ez 30%-ért ahelyett, hogy lenne 20 millió db downloadmynewapp.com oldal mind külön privacy, mind külön fizetés, mind külön szerver, és akkor a fejlesztő foglalkozzon könyveléssel, biztonsággal, terjesztéssel stb.
    Az is fix egyelőre, hogy az iOS áruház hoz több bevételt a fejlesztőknek, tehát nem lehet mondani ne működne jól az Apple üzleti modellje. Ám, ha még mindig nem tetszik, rendben viheted a cuccod Androidra.

    "Ugyanis ha én PS4-re akarok venni egy játékot, akkor azt nem csak a Sony-tól szerezhetem be, hanem besétálhatok a sarki boltba és megvehetem a kiadótól lemezen. Úgy, hogy ahhoz a Sony-nak semmi köze."

    Viszont gondolom az Xbox lemezt hiába tuszkolod bele a Playstationbe. Egyébként biztos semmi köze? Authorized Sony dealer akkor mit jelent? A jelölések a dobozon mit jelentenek? Konzolvilág üzlet honlapján láttad a hivatalos Sony partner kiírást? A játékkiadókkal szerinted nincs partnerségben a Sony? Mi az, hogy semmi köze? Tudod, attól a sarki boltban tudsz venni egy doboz Coca-Colát Marika nénitől, az még gyártól a terjesztési láncban ellenőrizve volt, tudni micsoda, honnan jött, hogy "igazi".

Új hozzászólás Aktív témák