Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Én az ilyeneknél mindig arra gondolok, hogy vajon mennyire lesz tartós? Itt is lesz vajon csodálatos RoHS forraszanyag? Egy hasonló kaliberű GPU-val szerelt kártya manapság csoda, ha megéri a garanciaidő végét, de 5 évesen már szinte garantáltan megpusztul, pedig nem is kell az autókban jellemző rázkódással és hőhatásokkal szembesülnie. Egy autónak viszont illenék 15-20 évet kiszolgálni, főleg, mivel az elektromos autókkal kapcsolatban az az egyik fő beetető szöveg, hogy a jóval kevesebb mozgó alkatrész miatt tartósabbak lesznek a benzineseknél. Igen ám, de ha ennyire komplex elektronikát kapnak, aminek a megbízhatósága erősen kérdéses (gondoljunk csak a már manapság is reális problémaként jelentkező Tesla-féle SSD halálra, ami természetesen csak a komplett elektronikával együtt cserélhető hivatalosan), akkor a végeredmény az lesz, hogy a bontókban tömegével fognak állni a tökéletes állapotú autók BGA hibás elektronikával
[ Szerkesztve ]
-
válasz #32839680 #11 üzenetére
Kérdés, hogy az autó feladata-e egyáltalán elemezni, hogy kinek az élete ér többet? Ha féktávon kilépnek elé, baleset lesz. Ez az élő emberrel is így van, nem hiszem hogy bárki azt mérlegeli tizedmásodpercek alatt, hogy most kisgyerek vagy nyugger lépett-e ki elém, és ha nyugger, akkor elüthetem, de ha kisgyerek, akkor inkább behúzom a kocsit a szembejövő kamion elé és én halok meg...
Másik meg, hogy ki venne olyan autót, aminek bármelyik algoritmusában szerepel egy olyan ág, hogy nem a saját vezetőjét védi bármilyen szituációban?
Pedig egyébként nem különösebben szeretek vezetni, szóval én kifejezetten várom az önvezető autók korát, de nem nagyon hiszem, hogy az én életemben elérhetőek lesznek...
[ Szerkesztve ]
-
válasz #32839680 #14 üzenetére
Akkor a megoldás: paraméterezhetővé kell tenni mindent, és a szalonban az extralista mellett egy végtelen hosszúságú usecase-listán kell eldöntenie a vevőnek, hogy hogy viselkedjen az autó bizonyos esetekben És akkor ő döntött, nem a feje fölött a software. Bár még akkor is fennáll a kérdés, hogy mi legyen a második ...sokadik tulaj esetén?
-
-
válasz Busterftw #21 üzenetére
Csak lesz jelentős átfedés, főleg itthon. Talán 14 év az autópark átlagéletkora, szóval minimum ennyi idő lesz, mire többségbe kerülnek az önvezető autók, attól a pillanattól fogva, hogy az átlagos modellekben is szériafelszerelés lesz a funkció. Mert kezdetben majd néhány vadonatúj S Merci szaladjál vele, az csepp a tengerben És szívni is fognak rendesen az early adopterek, a dokanin által említett okokból.
Vegyünk egy példát: az ESP-t (ami azért egy önvezető rendszerhez képest elenyésző bonyolultságú) 1995-ben mutatták be az akkor aktuális S Merciben, és 2014-től kötelező a beépítése, vagyis a megjelenésétől számítva 19 év telt el addig a pillanatig, hogy már Dacia Logant sem vehetsz nélküle. Namost ehhez a 19 éhez kell hozzáadni a 14 évet, ami az autópark átlagos életkora, azaz leghamarabb 33 év múlva lennének többségben az önvezető autók abban az esetben, ha most azonnal bemutatnának vele egy S Mercit
[ Szerkesztve ]
-
Akkor lehet bannolni, amikor a legszegényebb népréteg számára is elérhető áron lesz (persze használtan) az önvezető autó. Tehát a mai 1-200k-s Suzukik meg F Astrák szintje. Na, az hány év, ha még a technológia bemutatásától is év(tized)ekre vagyunk? Márpedig amíg ez nem adott, addig nincs az a politikus, aki azt mondja, hogy a minimálbéren tengődő, de vidéken az életét autó nélkül megoldani nem tudó emberek hirtelen nem ülhetnek autóba, mert elsöpri a népharag.
-
-
válasz #06658560 #48 üzenetére
Nem nagyon hiszek abban, hogy ez életképes lehet ebben a formában. Esetleg a nagyvárosokban igen, de vidéken semmiképp. Ahol nagyobb távokat mennek, sokat cuccolnak, vagy olyan munkakörben dolgoznak, ahol a nap nagy részét autóban tölti ...stb. Vagy egyszerűen csak aki egy bizonyos szintnél gazdagabb (nem én ) nem fogadja el, hogy más után üljön be egy kocsiba, mert az kvázi tömegközlekedés kategória neki, és mindenképp saját kell, még akkor is, ha 23 órát áll egy nap. Márpedig ez a technológia a luxuskategóriában fog megjelenni először, és majd onnan szivárog le év(tized)ek alatt a halandó emberek számára is megfizethető modellekbe.
-
válasz #06658560 #50 üzenetére
Elhiszem, hogy ez a jövő, csak azt mondom, hogy ez egy nagyon távoli jövő Nem 10, sőt nem is 20, hanem inkább 50 év múlva reális talán. Legalábbis nálunk biztosan. Elég ha csak abból indulunk ki, hogy azok az autók, amit jelen pillanatban gyártanak le, azok fognak 10-15 év múlva külföldről frissen behozott használt autóként megjelenni a piacon És azok még nagyon nem önvezetőek.
Ha egy új autó megvételéhez hasonlítod egy autómegosztós szolgáltatás árát, akkor elhiszem, hogy megéri. De az emberek többsége itthon nem engedhet meg magának új autót. Sőt, még használtból is csak 10-15 éveset. Mondjuk vesz 1 millióért valamit használtan, mert erre futja, és azt használja még minimum 5 évig. És ez nem a kisebbség, hanem ez az átlag. Vagyis sokan vannak, akik még ennyit sem tudnak autózásra szánni. Ehhez képest még a jelenlegi Greengo/MOL Limo is baromi drága. És nehezen hiszem el, hogy a méregdrága technológiával felszerelt önvezető autókból álló carsharing flotta ennél lényegesen olcsóbb lesz belátható időn belül.
Szóval nagyon szépek ezek a jövőképek, és akár még azt is elhiszem, hogy a gazdag országok nagyvárosaiban viszonylag hamar teret fog nyerni, ha valóban működőképes lesz. De még az is messze van, mert az egy dolog, ha izolált tesztpályákon, vagy az USA-beli birkatempójú forgalomban, 2 autó széles sávokban, tükörsima aszfalton elvezetget baleset nélkül. De tegye meg ugyanezt a felhullámosodott, lekopott festésű Hungária körúton, kátyúkat kerülgetve, csúcsidőben, hóesésben Lehet, hogy lesz ilyen, de ez sem ma lesz.
Félreértés ne essék, én örülnék neki, ha még az én életemben elterjedne, mert nem különösebben szeretek vezetni, főleg nem a városban. Szóval én azok közé tartozom, aki szívesen cserélné a saját autót egy jól működő és megfizethető önvezető autós szolgáltatásra.
-
válasz #06658560 #53 üzenetére
Az egész gondolatmenet a #21-es hozzászólástól indult, miszerint akkor működhetnek jól az önvezető autók, ha többségben lesznek, és ezzel egyet is értek. Viszont erre írtam, hogy itthon nagyon-nagyon sokára fog ez megtörténni, az említett okok miatt. És ha az lesz, amit írsz, hogy bezuhan a hagyományos autók használtpiaci ára, az méginkább tolni fogja itthon az önvezető autók elterjedését, mert özönleni fognak be külföldről a használt hagyományos autók fillérekért.
Persze, igaz amit írsz, hogy az autógyártóknak nem számít a magyar piac. Nekem (nekünk), akik itt élünk, viszont csak ez számít. Engem legalábbis egyáltalán nem érdekel, hogy külföldön milyen jól megy az embereknek, és ott milyen hamar el fog terjedni. Itthon viszont az lesz, ami a #20-as hozzászólásban olvasható (amivel szintén egyetértek), hogy az a kevés önvezető autó, ami bejut az országba, lényegében használhatatlan lesz a magyar közlekedési morál miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Laptop 15,6" -70% i7-10610U 4Mag 32GB 512GB SSD FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia