- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
ph A HW-Q990D/EN 11.1.4 csatornás, külön mélynyomóval megtámogatott termék.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiP
nagyúr
Annyiban más szerintem, mint a 3D esete, hogy idővel lehet itt majd elterjedt 8K, csak még nincs itt az ideje. Tehát nem a berobban vs. süllyesztő a két opció, hanem túl hamar akarják lenyomni a torkunkon, tartalom nélkül, de majd idővel lehet, hogy realitás lesz. És ennek a legfőbb mércéje az lesz, hogy mikortól lesz megfizethető.
-
BiP
nagyúr
Én nem érzem, hogy azokkal lenne a közvetlen verseny. Amúgy jó a vízió lenne, de azok (VR) még a 4K-t sem érik el, tehát felbontásban nincs verseny.
Játékhoz a 2 szem miatt dupla számítási kapacitás kell (ezért sem tudnak annyira felfelé ugrani felbontásban, pedig igény lenne rá.).
És azoknak ugyanaz a hátránya, mint ami miatt nem tudott berobbanni a tévés 3D: mégpedig hogy külön szemüveg kell hozzá, gyártói/forgalmazó oldalról meg az extra költség, és külön 3D-re való komponálás. Ezért nem tud úgy elterjedni, mint pl. a 4K tévé, meg majd a 8K tévé. -
BiP
nagyúr
Az a baj, hogy HFR-re ugyanúgy máshogy kell forgatni a filmet a simához képest, mint 3D-nél. Más beállítások kellenek, máshogy kell komponálni a jelenetet. Nem egyszerű úgy megcsinálni, hogy ki is használja a HFR előnyeit, de ne is legyen szappanoperás. Meg az egész iparág nem erre rendezkedett be, ezer éve 24fps-re csinálják a berendezéseket, effecteket, stb.
Én úgy vagyok vele, hogy filmnél zavar a HFR, kb. minden másnál nem zavar, inkább előny. Pl. természetfilm, sport, dokumentum, CGI, játék.
Tehát mindenhol, ahol pont az a lényeg, hogy a valóságot mutatjuk (első 3), vagy ahol a tudatalattim is tisztában van vele, hogy ez nem valóság (CGI film, játék), ott nem okoz gondot.
De mozifilmnél (mindegy, hogy ez gyors vagy lassú folyású), nem tudom megszokni, werkfilm hatású lesz az egész, így elvész a filmélmény.
De egyet tudok érteni azzal a feltételezéssel, hogy ha anno a filmkészítés úgy alakult volna, hogy kezdettől fogva 60fps-sel forgattak volna, erre épült volna a filmgyártás, akkor azt szokta volna meg az agyunk, szemünk, nem lenne furcsa. De hát nem így lett, így filmnél nekem a 24-30fps a "természetes".[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Nem pont erre jó ez ? #215
Amúgy filmnél mire is lenne jó a változó képkockaszám?
Játékoknál, ahol teljesítményfüggő, hogy mennyi is a végleges, ott van értelme.
Ha alapból gondot okoz a HFR elfogadása nézői szemmel, alkotó oldalról meg nehézség, hogy ehhez kell igazítani magát a képszerkesztést, komponálást is, ott csak plusz egy nehézség, ha ez még filmen belül még változhat is. Nem látom értelmét.[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
bátor kijelentés. 32" 4k mellől én is azt mondom, hogy túlzás ilyet kijelenteni.
Anno 27" 4k-ról váltottam, megérte. Azóta van egy másik 27"-os fullhd is, az csak home office-ra, de munkára is ugyanúgy szeretek a 32 elé beülni, mert jobb a nagyobb.Én most a 42" monitorra érzem azt, amit TE a a 27-32 kapcsán, de ismerősöm azzal tolja 4k-ban, nem panaszkodik, sőt. Azt mondja, játékra teljes az "immerzió élmény". (ugyanúgy asztal mellől tolja, így értendő a nagy monitor)
(#451) -=RelakS=- : 4K120Hz-et a népnek,
Erre várok már egy jó ideje, de 32"-ban csak nem akar jönni. Vagy méretben kéne visszalépnem 27-re, vagy felbontásban WQHD-ra, (egyik sem opció igazán) vagy felmenni 42"-ra, de azt nem venné be a család gyomra
Ez a 32" 4K >60Hz ilyen fekete bárány.Az otthonit azt 200%-on használom, amikor a melós gép van rádugva, 1440p-n megy, mert a laptop béna HDMI-je nem bír többet kitolni. (ja, 4K 30Hz, köszi szépen). Ez olyan 150%-nak felel meg. Pont ma viszem haza a dokkolót, DP-n elvileg mennie kellene a 4K 60Hz-nek, akkor 150%-ra fogom állítani.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
válasz -=RelakS=- #456 üzenetére
Na igen, a képarány az trükkös.
Én most azt nézegettem, hogy mik lehetnek az alternatívák, ha 60Hz fölé akarnék menni 32" körüli méretben. És közben beleszaladtam a 34"-esekbe. Ami 21:9-es, és emiatt csak olyan magas, mint a 27-es.
Úgyhogy ha szeretném megtartani a magasságot, az 21:9-ben már 38". Például: [link], és ez még csak 75Hz, ráadásul ívelt[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
válasz -=RelakS=- #492 üzenetére
A megjelenés körül voltak olyan pletykák, hogy a 1660-okban van Tensor, csak az RT hiányzik. De elvileg nincs benne.
Mondjuk nem értem, hogy ez az integer scaling miért akkor macera. A legegyszerűbb lenne ez a scaling, hogy "ne csinálj vele semmit, csak pakold egymás mellé", ne számolgass, ne átlagolj, ne mosd el, stb.
Erre van a legnagyobb igény, mégis ez okozza a legtöbb fejtörést.[ Szerkesztve ]