- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Uzi74
senior tag
A beltér maga prosztóbb, de ennek ellenére az utóbbi időben voltak olyan hírek, mint pl. "Tesla Model 3 sales beat BMW 3-Series and Mercedes C-Class during first quarter in California, says report" [link]
"In the US, Tesla’s Model S sales were up by nine percent last year to 28,800 cars, beating rivals like the Cadillac XTS (16,275 units) and the Mercedes S-Class (15,888 units)." [link]Régebben BMW-fanatikus ismerősömnek most 2 Tesla-ja van (S és 3)...
-
cucka
addikt
De szintén mai hír, ami megmutatja, hol tart a BMW az elektormos autózásban: [link]
Röviden annyit sikerült nekik, hogy a 2 évvel ezelőtti tanulmányautójukat lerenderelték egy másik szögből . De persze majd 2 év múlva bemutatják ezt is.Szóval amit mondani akarok, hogy a hagyományos autógyártók, akik 3-4 éve teli pofával röhögték ki a Teslát most pánikolnak, mert kezdenek rájönni, hogy bajban vannak, nem csak lemaradtak technológiában, de az innovációs képességük is szerénynek tűnik.
-
Máté94
addikt
Nem is igen fog ez változni szerintem. Amíg be nem jönnek a szilárdtestes akkumulátorok, és a gyártók nem kezdenek el saját maguk aksit gyártani, addig a Tesla mindig előttük lesz.
(#104) cucka: Azért érdemes máshonnan is informálódni. Nyilván nem fognak még valami prototípust mutogatni. Javában tesztelik, mint ahogy a többit is.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Mondjuk a hagyományos autógyártók valahogy megragadtak a nyolcvanas években. A fedélzeti elektronikát sem sikerül nekik sehogy sem épkézlábra hozni: rettenetesen vacak, soha nem frissülő, bugos, átgondolatlan cuccokat tesznek fel az autókra, a Tesla ezen a téren is nagyon rávert mindenkire (cserébe meg fogalmuk sincs arról, hogy hogyan kellene összerakni egy beltért, a többiek meg igen, mert azt már a nyolcvanas években is nagyjából így kellett).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Uzi74
senior tag
Azért ne túlozzunk a szállítási időkkel:
EQC: 6-9 hónap
e-Tron: 5-6 hónap
iPace: 3 hónap
(mobile.de-n van mindegyikből új is, ha valaki gyorsan akarna)A kurrens modellek régebben sem jöttek gyorsabban, egy rendelt benzines C Klasse szedán is 6+ hónap alatt jött meg.
Azzal, hogy a hagyományos gyártók fedélzeti szórakoztató elektronikája egy elavult trágya már új korában is, azzal egyetértek. A tavaly májusi (facelift előtti) C-Klasse még nem támogatta az android auto-t (legalábbis comand nem, csak az alap audio 20 furcsa módon)
2008-as gyártású C-Klasse navigációjában még PATA rendszerű merevlemez volt, ha valaki emlékszik még rá, hogy létezett ilyen.[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Arra azért kiváncsi leszek, hogy mikor lesz VW-nél, vagy bármelyik hagyományosnál a Teslahoz hasonlóan fejlesztések egy akár 7 éves autóra, hogy OTA kapnak software frissítést valódi extrákkal, újdonságokkal, funkciókkal. Legyen az sentry mód, kutyahűtés, vagy netflix, esetleg plusz teljesítmény, hatótáv, gyorsabb töltés stb.
Ma azért a többség ott tart, hogy navigációt vedd meg x pénzért pluszba, és új térképért is évente fizethetsz ha frisset akarsz.
Nekem 2019 áprilisban átadott Nissan Leaf-hez 2017/2018as térképet adtak, és nincs is újabb még. Elvileg valahogy lehet kérni majd újabbat, korlátozott ideig ingyen, aztán pénzért. Arról nyilván nem is álmodok, hogy a 360 kamera sentry módot kapjon software-esen, vagy a propilot lényegesen fejlődjön frissítéssel, vagy bármi hasonló. Az ülésfűtés egy 1980as évekből származó billenőkapcsolóval van megoldva. Így pl hiába lehet telefonról, vagy időzítve fűtést kapcsolni, arra se képes hogy ezt bekapcsolja (csak a kormányfűtést). Bár ha úgy szállok ki a kocsiból hogy bekapcsolva hagyom, akkor ez is kap áramot.Hogy a VW jó irányba megy-e az is érdekes kérdés. Itt a csoda megfizehető elektromos jövőautó, az ID3, amiben hőszivattyús fűtés nincs az 50k EUR csomaggal se. Persze WLTP mérésbe nem számít a fűtés, így nekik az nem fontos, hogy télen ne legyen 25% hatótáv bukó a primitív fűtés miatt.
A 40k EUR fapad ID3-ban még egy tolatókamera sincs, de még a fullos verzióban sincs 360as kamera, így nyilván pl egy sentry mód már nem csak software kérdés.(el tudom képzelni, hogy a sokáig mesélt 30kEUR olcsó VW villanyautó, azaz full fapad id3 mit fog tudni)
45K EUR körül meg Model3-at kapni. Nagyobb méretben, hasonló hatótávval, nagyobb teljesítménnyel, több extrával, jobb töltőhálózattal.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Uzi74
senior tag
Azért tényleg lehet ez problémás:
Egyes országokban lehet adócsalás (teljesítményadó) vagy a biztosító mondhatja, hogy nem erre az állapotra kötötted, ezért érvénytelen. (mint ahogy ez (chip)tuningolt benzinesnél is előfordult már) - vagy maga a típusbizonyítvány lesz érvénytelen, nem erre az állaportra kapott engedélyt... Sok helyen egy másik felnit is be kell jegyeztetni a forgalmiba, nem hogy.
a megváltozott a teljesítményt - bár ez lehet elektromos autónál nehezebben definiálható, az iPace forgalmiba 172Kw (234 LE) van beleírva, pedig az 400 LE. ...(az ellenpróbaként megnézett benzinesnél stimmel a 180KW/245LE)[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Leaf-nél a vészfékező asszisztens korábbi verziója kicsit túlbuzgó. Arról lehet vitázni, hogy ez mennyire zavaró, vagy esetleg veszélyes is. Az biztos, hogy látszólag indokolatlanul szeret befékezni, akkor is ha az előttünk lévő már szinte ott sincs, lekanyarodott, stb. Ha valaki eléggé közel jön a seggünkben, akkor eléggé meglepődhet.
A jelenlegi, szervizben történő frissítéses rendszerben ezt "javítják" új software verzióval, aki szervizbe megy, az megkapja kérdés nélkül. Nincs visszahívás, addig a user akár 1 év/30k km-t mehet így az nem számít. Ha meg nem megy márkaszervizbe 40ezer forintos pollenszűrő cserére, akkor örökre így marad akár.
OTA frissítés mellett meg mindenkinek javítva lenne.
Model3-nál pl féket javítottak OTA frissítéssel, rövidebb lett a fékút. Frissítés nélkül meg maradna szar.
gyilkos bug-ot meg drótos, szervizes frissítésnél is lehet kapni, max azt lassabban/kevesebben kapják meg.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti - Apple USB-C kábellel és Magsafe 2 - minden típus - macbook töltő - garancia
- Macbook Pro 16" - 2020 gyártás, i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2019, 8 mag i9, 32/512 GB, 4GB Radeon, 90 ciklus, garancia, doboz, szürke (65)
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke