Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Tazsam01 #9 üzenetére

    "Hiába lesz az AMD gyorsabb memekkel szerelve, hiába lesz mantle api rá és hiába fogja ügyesebben használni a meglévő erőforrásokat, amíg a konkurenciára fejlesztenek mert abból van több a piacon. Nem fogja tökön lőni magát a fejlesztő azzal, hogy kiad valamit amit az AMD tudására írt mert akkor egy inteles/nvidiás felhasználónak sem fogja tudni eladni."

    Fokozza a problémát, hogy már AMD oldalon is többféle memória lesz, több GCN generáció, stb., amikre midnre optimalizálni kéne. Az egységesítés helyett még jobban fragmentálódik a PC-s piac.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Menthirist #15 üzenetére

    És szerinted működni fog a nagy fragmentáció? Lesz a fejlesztőknek ideje, pénze, kapacitása minden architektúrára optimalizálni? Úgy, hogy most is egyre gyakoribb a bugos kiadás miatti sírám a játékosok oldaláról?

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Bici #28 üzenetére

    És lesz erőforrás? Mert van NV oldalán minimum három rendszer, az AMD oldalán jelenleg szintén kb. három, plusz jönnek az újak, plusz a DGPU-APU állapot, plusz aki elvetemült, annak az Intel. Mennyi ember, idő, pénz kell mindenre optimalizálni? Vagy csak x részére a piacnak? Mondjuk csak AMD? A maradékot meg kukázni akarják? Vagy most várjuk a DNF reinkarnációkat?

  • #06658560

    törölt tag

    válasz velizare #35 üzenetére

    El tudom képzelni, hogy valós, ha fenn állnak olyan követelmények, mint: tökéletesen ismert hardver, tökéletesen ismert API, tökéletesen ismert programkód. Kérdés, ez egyszerre teljesülhet-e.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz sb #63 üzenetére

    "De ami egy ideig működik az nem megy törvényszerűen az idők végezetéig. Most olyan gap lesz a működő és optimalizált játékok között, hogy a lusták hullani fognak előbb utóbb."

    Ezt soha nem vitattam. Azt vitattam, hogy gyakorlatilag minden architektúrára optimalizálni fognak, pláne visszamenőleg, ha az is szóba kerül.

    "Magyarul NEM működik a jelenlegi modell sem. Annyit tud, hogy biztosan és hibamentesen tud k*va lassan DX11 kódot futtatni.
    Stabil, de legalább lassú és nem tudsz már sehova előrelépni."

    A probléma megoldása nem az lenne, hogy mindent rábaszunk a fejlesztőre, hogy csináld, ahogy jól esik.

    "Igennel is válaszolhatsz, de ez azt jelenti, hogy arra bólintasz rá, hogy rendben van, hogy 6-8 mag kell a prociba drivert hajtani és X rajzolási parancs mellett így is mindegy, hogy 2Gflops gpu-t raksz-e mellé vagy 4-5gflops-ot."

    Szerintem jobban, mint fog az alacsony hozzáférésű mondjuk öt év múlva.

    "A másik amit át kéne gondolnod:
    1. Ha lehetne is a fentin javítani akkor sem érdeke a driverirónak, vagyis a hw gyártónak, mert inkább megpróbál eladni neked egy gyorsabb kártyát.
    (Az más kérdés, hogy lassan nem tud, mert attól sem gyorsul semmi… és driverből megoldhatatlan ez a probléma)
    2. Az alacsony szintű programozással pedig a fejlesztő dolga lesz a fragmentáció kezelése… ami szerencsére pont az ő érdeke. Ha 3db vga-n fut a programja, a maradék 50db-on lassú, 40db-on meg el se indul/kifagy akkor vajon miből fog megélni? Mert játékfejlesztésből aligha…"

    Egy, már átgondoltam. Kettő, ha igazad lenne, akkor az első pontra már ma sem jönnének gyorsító, hibajavító driverek egyik oldalon sem, mondván vegyél erősebb kártyát. A második pontra pedig felteszem a kérdést, szerinted egy projektet addig fejlesztenek, amíg mindenen jó nem lesz, a közben megjelenő új hardvereken is, vagy vannak határidők, keretek munkaórában és pénzben? Pár -nem szoftveres-projektet már végigvittem az életben, hogy tudjam ezekre a választ, s okkal legyek pesszimista a nagy csodavárókkal szemben.

    "Persze erre lehet legyinteni, hogy eddig is lusták voltak, most is elkerülik a plussz munkát."
    Mégis miért gondolod, hogy adott bevételért több kiadást vállalnak be? Te megtennéd? A magad ellensége vagy? A főnököd jó szemmel nézné, hogy a semmiért költesz el egy halom plusz pénzt?

    "Nem arról van szó, hogy beletolsz még +30% munkát és kapsz 15% sebességtöbbletet... ami eddig nem érte meg. Most ha beletolod a munkát akkor 1-2 nagyságrenddel több annyi rajzolási parancsod lesz, a vga kihasználtság 2-3x lesz. (Legalábbis az eddigi cikkek, demók szerint)."

    Hogy ezt el lehessen érni, nem biztos, hogy az az egyetlen út, hogy mindent a fejlesztő kell optimalizáljon. Valamint hasonló csodákat olvashattunk, láthattunk anno a DX10, DX11 megjelenésekor is, aztán láttuk mire lett elég.

    "Ezt ha jól használod látszik, hogy nem sz*rral gurigázol hanem jelentős különbség lehet játék és játék között. Olyan amivel már meg lehet nyerni egy piacot vagy el lehet bukni."

    Látjuk AMD példáján, mennyire sikerült neki piacot nyernie. A játékok terén is látjuk, mennyire az optimalizáción múlik, hogy megveszik-e, vagy sem. AC, BF, stb.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz #45185024 #72 üzenetére

    Két tippem van: az Interposer komplexitása, hőtermelés problémája.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz sb #68 üzenetére

    "Ha így lesz az azért lesz csupán mert büdös a munka."

    Nem feltétlen: egyrészt gondolom te se szeretsz ingyen dolgozni, másrészt amit valamiért mintha rendre ignorálnál: nincs korlátlanul rendelkezésre álló idő. Valamint nem is tudnak minden konfigra tesztelni.

    "Nem létezik optimális megoldás több célra."

    Nem is optimális megoldásról van szó mindenre, hanem arról, hogy nem lesz optimalizálva mindenre. Ami végeredményben akár nagyobb szopás lehet, mert hangosabb lesz a vevő. Pláne, ha egy közepes kártyán jobban fut az adott program, mint az ő csúcskártyáján.

    "Ha viszont pár hónap munkával van egy a mainál 3x jobb grafikájú játékod... mondjuk egy 30k-s 7850-en. Míg sw nélkül nincs meg ugyanez egy Titan X-en se... ? Melyik az olcsóbb össze fejlesztésben?"

    Ha mint szoftverfejlesztő cég gondolkodom, nekem az, ha leszarom a plusz három hónap munkát.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz sb #79 üzenetére

    Szerintem te nem vagy hajlandó felfogni, megérteni. Mindegy.

    "Teljesítményigényes játékból viszont nem tudsz 3x szebbet/jobbat gyártani mert nincs hw ami futtatná. És nem is tudsz hozzá letenni az asztalra... vagy ha egyszer mégis akkor 10x annyiba fog kerülni mint a mondjuk megtriplázott sw fejlesztői költséged."

    Problémára példa: Crysis 1, pl. Le volt szarva milyen hardver kell alá, megcsinálták olyanra amilyenre, megvette a nép. Miért is optimalizálták volna jobban? Most miért optimalizálnák jobban, mikor vakon is megveszik az emberek a játékokat, mert marketing, mert hype, mert hú de jók a renderelt videók? Illetve hol lesz ezek után érdeke a fejlesztőnek egy utolsó szutyok iGPU-s rendszerre optimalizálni? Mennyit fog vele nyerni a cég?

Új hozzászólás Aktív témák