Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz Osynho #71 üzenetére

    "Magyarisztán" többek között éppen attól lesz az ami, hogy a tudatlan és/vagy bárotralan fogyasztók nem állnak ki saját jogaikért, saját magukért.

    A fenti jogszabályra bárki hivatkozhat amennyiben egy általa vásárolt termékre nem adja meg a forgalmazó a gyártó által vállalt jótállást.

    A fogyasztói panaszt köteles a vállakozás azonnal, érdemben kivizsgálni. A törvény rendelkezik a panasz rendezésének kötelező módjaival.

    Ha a vállalkozás nem ezeknek megfelelően jár el, akkor annak fogyasztóvédelmi kivizsgálását követően az ominózus vállalkozás komoly fogyasztóvédelmi bírság elé néz.

    Ezt nyugodtan lehet közölni a vállakozás üzemeltetőjével, amikor valami lekezelő dumával fogad, s megpróbál "elhajtani".

    Aztán hamar kiderül, hogy mit tart fontosabbnak: betartani a jogszabályokat és törvényesen üzemeltetni a vállalkozását, vagy hülyének nézni a vásárlóit.

    Utóbbi esetben még mindig lehetőséged van az illetékes "Békéltető Testület"-hez fordulni.

    (Tény... nem szerencsés, hogy a korábbi kormányzat által hozott törvénymódosítás a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörét jelentősen "megnyirbálta"; egyéni panaszokat például nem vizsgálnak ki.

    Azért a "Békéltető Testület" döntése sokat segíthet. Pláne, ha a vállalkozás hajthatatlan, s bírósági per lesz a dologból. Egyébként pedig lehet, hogy könnyen meggyőzik a vállalkozást a testületi eljárás során arról, hogy helytelenül jár el.

    Hangsúlyozom: a konkrét esetről - "gyártói jótállás" - beszélünk. Hiszen nyilván nem minden fogyasztói panasz jogos. Jelen esetben viszont nem kérdés, hogy a 10.000 forint feletti tápegység tartós fogyasztási cikknek minősül, így a fent idézett törvény vonatkozik rá.)

    A tudatos fogyasztók honlapját pedig érdemes rendszeresen olvasgatni. ;)

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák