- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat
repvez:
A Predator címképért bocsi. Amint olvashattad, pont abból indult ki a cikk, hogy jelenlegi szabályozás szerint majdhogynem egy kategóriába sorolják őket, és ahogy te is mondtad, nagyon nem az. Egyébként igyekeztem úgy alakítani a cikket, hogy ne az alufóliával fejükön alvó embereknek szóljon elrettentésül, hanem azoknak, akiknek nincs kedvük bogarászni a hasznos infók után.avika:
A drón és a multikopter nem egymást kizáró kifejezések. Az UAV-k általánosan használt szinonímája a drón. Onnantól kezdve, ha te felülsz a kvadródra, és vele repülsz, már nem drón, addig viszont helyes a megnevezés, ha van hírértéke, ha nincs.UnA
Valóban magam is utánanéztem, mert nem tudtam mi a magyar megfelelője. Amikor megtaláltam, rájöttem, miért nem fordítjuk[ Szerkesztve ]
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
válasz potyautas #12 üzenetére
Teljesen jogosan teszed, mert a magánterületed fölött repül a beleegyezésed nélkül, ami szabálysértés, kamerával felszerelve pedig már törvénysértés, amit megakadályozhatsz (a vasvilláddal ).
Abban a részben inkább az volt a fontos kiemelés, amit nem jogosan kértek, de ha belenézel, azt is megjegyeztem benne, ami teljesen jogos kérdés volt.
Brain_Dead - Eltartott pár pillanatig, mire leesett
[ Szerkesztve ]
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
válasz Hieronymus #17 üzenetére
Köszönöm.
djgeg Lehet, hogy annál a résznél kicsit kevés volt a fűszer (irónia), hogy érezni is lehessen, de tettem bele, kóstold meg még egyszer
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
szacsee, szerintem nyitott kapukat döngetsz. Talán le is írtam, hogy a cikkben lévő infókkal nem mindenütt értek egyet, de ezek a tények. Nos, pont azokat emelted ki, amikkel nem értek egyet.
Tudom a különbséget quadro és modellgép között. Amikor a barátaim között divat volt etilmotoros gépet venni több százezerért, majd összetörni hozzáértés nélkül, akkor én csak lapítottam, mert nekem nem volt ennyim eltapsolni. Ma mondhatni kisebb drónrajjal rendelkezem, lévén hogy a szakmámhoz is illeszkednek.
Egyáltalán nem állt szándékomban megítélni a hobbit, sőt! Sajnálom, ha fordítva jött le, de az egyik legklasszabb dolog szerintem ez az egész móka (amint mondtam, nem csak röptetek, építek is).
Mégegyszer csak azt tudom mondani, hogy ezzel nem engem kell meggyőznöd, a cikket pont azért írtam, mert a magamfajta emberekkel is szeretném megismertetni, hogy most mi az állás, és szeretném, ha eljönne a nap, hogy vegzálás nélkül kimehetek repülni a városba. Jelenleg nem merek...
caprine
Miért kell összekeverni a kerekedelmi és vállalat szerű légifolyosón történő repülést a magáncélú drónozással, miért? Ha ennyire nem lenne egyértelműen kiemelve a különbség valahol, akkor kérlek jelezd, hogy hol, mert javítani szeretném. Jelenlegi törvény szerint a bűncselekményt jogodban áll megakadályozni. A magáncélú lajstrom nélküli géppel repülés magánterületen engedély nélkül ugyan csak szabálysértés, de ha kameráznak, az törvényt sért, ami a bűncselekmény kategóriába tartozik. A mogyorófa vessző is az, amit korábban említettek itt a hozzászólásoknál. Ha valaki bekamerázik a kapudon, jogodban áll megakadályozni, ha valaki berepül drónnal kamerázni, miért ne lenne? Megint mondom, a bejelentett légtérhasználati engedéllyel repülés más. A kismotoros sárkányrepülőkre is kell már légtérhasználati engedély, amit megad nekik a NKH. Ez mind benne van a cikkben, ha hasznos infókat akarsz, és nem csak a komment szekcióban szakérteni, akkor olvasd el alaposan. Le ne bazookázd nekem a permetezőgépet otthon a kert fölött, aztán meg bemártsál itt, hogy a razorbenke92 azt mondta, hogy lehet[ Szerkesztve ]
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
,,A fogalom tehát felöleli az összes olyan repülőeszközt, melynek mozgása irányítható, de fedélzeti legénységet nem igényel."
A papírsárkány több okból sem tartozik ide:
- Az irányíthatósága megkérdőjelezhető, nem tudsz vele manőverezni például. A sárkánynál inkább a levegőben tartás miatt irányítod, nem az általad tervezett röppálya szerint.
- A sárkány nem képes önerőből felszállni, ami kvázi megint csak az irányíthatóságáról szól: Nem te mondod meg neki, hogy emelkedjen vagy süllyedjen.
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
-
őstag
válasz _X10Dead_ #72 üzenetére
,,de akkor a vitorlázó repülők, sárkányok, siklóernyők sem lennének azok"
Vigyázz, ez már megint más! Ezek embereket szállítanak a levegőben, és van "fedélzeti" pilótájuk.
Eredetileg a pilóta nélküli légi járművekről kezdtünk beszélni, ezeknek pedig üzemi feltételük, hogy irányíthatóak legyenek. Egy kite, vagy egy papírsárkány (mit ahogy már említettem) nem abban az értelemben irányíthatóak, mint egy drón. (Személyes véleményem még, hogy ezekkel azért is másként járnak el, mert a "pilóta" és a jármű közvetlen fizikai kapcsolatban vannak, ami már megkérdőjelezi a távirányíthatóságot)Oké, az okfejtésed elfogadom a vitorlással kapcsolatban. Valószínűleg amint a légtérbe emelkedik valaki egy vitorlás hajóval, azonnal felszállnak a kecskeméti Gripenek, és elkísérik a legközelebbi leszállóhelyére, majd megbüntetik.
Alapvetően értem a problémát, és hidd el, hogy nem veled van a baj a törvénycikkek értelmezését illetően. Sajnos ezek tényleg ilyen kacifántosak, sokszor a hatóság sincs velük tisztában, de velük meg a helyszínen nem tudsz mit csinálni (főleg ha felsőbb utasításra vannak kiküldve). Ilyenkor az egyik logikus teendő az együttműködés, majd később ügyvéddel egyeztetve akár pert kell indítani a szabálytalan eljárás miatt, ha megéri.
Szerk: Távol álljon tőlem, hogy a rendőröket bántsam, hálás vagyok a munkájukért, amit nap mint nap tesznek. Csak néhány kellemetlen eset miatt fel-felháborodik az ember.
[ Szerkesztve ]
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
válasz Teréz Atya #76 üzenetére
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
-
őstag
Néhány aktuális módosítás miatt a cikk néhol pontatlan, nem a hatályos jogszabályokra hivatkozik.
Amint időm engedi, frissítem a cikket.
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...