- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPad topik
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
Új hozzászólás Aktív témák
-
atti_2010
nagyúr
Hatalmas tévedésben vagy a konzolokat illetően, az előnyük onnan származik hogy direkt módon érik el a hardvert és nem DX szoftveren keresztül, tehát mondjuk ugyanaz a hardver konzolban 2-2,5x jobban teljesít és a PC-s játék már olyan ritka mint a fehér holló úgyhogy nem a PC-s játékot butítják le a konzolhoz hanem a konzolos játékot portolják át PC -re, most akinek hasonló konfigja lesz mint a konzolok valószínű hogy jobban fog járni.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Eyesis
őstag
válasz atti_2010 #51 üzenetére
Részben igazad van, hiszen az xbox360 nem mai csirke, de én a grafikáját nagyon régóta gyengének tartottam. Szerintem egy konzol 1, max 2 évig van versenyben.
unokatesóm (11éves) xboxával toltunk már kinectes játékot együtt, és láttam már konzolos játékokat.
na de mindegy nem akarok tovább flamelnién még nem írtam le a SteamOS-t, ennyi
[ Szerkesztve ]
Eyesis
-
Lacccca87
őstag
Ehhez képest mást se hallani a PCs (amit én is erősítek) tábortól hoyg a konzolok miatt van visszafogva a grafika, ergo hiába van erősebb géped akkor sem szebb a játék, csak nagyon kivételes esetekbe.
2 dolgo van amibe nem tud versenyezni a PC-vel:
1. felbontás
2. textura részletességMert hát végesek az erőforrások és ezeken nem lehet "optimalizálni" mint egy kódsoron mondjuk.
Speciel ezért is nem értettem hogy ha már ugyis van rajta x mennyiségű ram akkor tolhattak volna mellé vagy 2 GB-ot annyival szerintem nem lökte volna meg az árakat de leglaább részletesebb texturákat használhatnának.[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
Az xbox 360 több mint 8 éves, s az első 5-6 évben semmi probléma nem volt grafikailag vele, nem volt egyáltalán lemaradva annyira a pc-s mezőnytől hogy az zavaró lett volna... A konzolok 1-2 évében még csak elkezdik bontogatni a szárnyaikat a devek, utána levő időben is elég sokat fejlődnek rajta a játékok, meg 1-1 cím ami minőségi az nem 2-3 év alatt lesz kész...
-
nagyúr
Bocsánat, de azért én 5-6 éve is élsimitással játszogattam a játékok döntő többségét, erre pedig az XBox360 sem akkor, sem most nem volt képes. Persze kérdés, hogy kinek mennyire zavaró az élsimitás hiánya... nekem eléggé... :\
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
csabsz13
aktív tag
jó sok itt a kárrogó. méghogy a steam meg a valve bukóba fektetne ennyit...hááát, szerintem ők okosabbak.
de: lehet-e, hogy a steam OS megvalósítja azt a közvetlen elérést (jobb hardware kihasználást) a szoftverekenek (játékoknak), amit a konzoloktól úgy irigyel mindenki?
és lehet-e, hogy ehhez megkapjuk azt a lehetőséget, amit csak a PC ad - a saját fejlesztésű hardware összeállítást, amiben bármikor cserélhetsz memóriát, processzort, videokártyát?ha igen, akkor szerintem ez egy nyerő üzleti modell lehet. persze az 1bites (elnézést előre is, nem sértegetésnek szánom) konzolos tinik nem fognak steam gépet venni, mert ők nem akarnak hardwareben turkálni. de a PC gamerek nagy részét és a konzolosok 10-20 %-át el lehetne ezzel csábítani.
személyes magánvélemény: már olvastam itt valakitől, hogy a steam szoktatta le a virágbolti játékokról. én ugyan így vagyok. azóta csak gyűjtöm a 50-75% off áron beszerzett játékokat. közben már szinte nincs játék, amit nem steam alól indítanék - ergo ha nem kellene hozzá windows, nem fájna. ha azon a vason, ahol a windows van, tudnék steamOS-en játszani (ami jobb hatásfokkal használná a hardware-t, mint a win), tökéletes állapot lenne.
AMD Ryzen 2600x 3.6GHz - BE QUIET! Shadow Rock Slim - MSI B450 Tomahawk - KINGSTON HyperX Predator 32GB DDR4 3200MHz - ZOTAC RTX2070 AMP! EXTREME - FSP Aurum Gold 550M - Bitfenix Merc Alpha
-
veterán
ok-okozat...
"az xbox360 az elmúlt években nem volt annyira lemaradva a pc-k grafikájától"
Nem látsz ebben összefüggést? Ezt hívják úgy, hogy limitáció. Pc-re tized annyi idő jutott (ha jutott egyáltalán), és mindennek úgy kellett létrejönnie, hogy minden pillanatban a konzolok bottleneck-jeihez igazodjanak.Milyen fura, hogy ugyanazokon a gépeken, amik már megvannak vagy 1,5-2 éve (pl az én 7950-em) hirtelen megsokszorozódtak az igen csak szemrevaló játékok (pl BF4), amint lett egy erősebb konzol, amire még lehet fejleszteni. lásd. Mindezt fullhd-ban high/ultrán.
De már hosszú évek óta homályos mosott xar a legtöbb program konzolon (720p, nevetséges textúra felbontás, 0 élesség, mindezt ráadásul 100 centin...), vagy átkozottul aliansing-os.
Ennek a váltásnak nem most jött el az ideje. Ennek már itt lett volna vagy 2-3 éve.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz atti_2010 #59 üzenetére
azért ezt cáfolnám. FullHD mellett még kevesebb AA mellett is látni darabos, mozgás közben zizegő éleket. 4k-nál már lehet hogy eltűnik, de fullhd-nál még nagyon kell...
Csabsz:
én is hasonlóan vagyok, bár nálam hozzáadódott az is, hogy fizetésem lett. Az utóbbi kb 2 évben kb megnégyszereződött az eredeti játékaim száma (steam-en most cirka 180 játékom van, és ezek kb negyede csak a bundle-ből szerzett, a java külön vásárolt, persze leárazások alatt a legtöbb)[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
atti_2010
nagyúr
Az hogy Steam OS még nem jelenti azt hogy minden játék fog működni vele, természetesen a Win -re megírt játékok semmilyen Steam OS -en nem fognak futni és itt az a kérdés hogy milyen játékot fognak megírni hogy Steam OS -en is működjön, más kérdés hogy felteszed a Wint és a Steam klienst majd játszol amivel akarsz, de azt egy szimpla PC is tudja.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
nagyúr
válasz atti_2010 #59 üzenetére
Bocsánat, más véleményen vagyok, FullHD-n játszom egy 40"-os LCD TV-n másfél méterről (mert mint tudjuk, nem a képernyő mérete, hanem az a lényeg, hogy mennyire tölti ki a látóteret). És rohadtul zavar az élsimitás hiánya játékoknál.
Ugyanez különösen igaz konzolon, egy 55"-os LCD TV van a nappalimban, és zavaróak a pixeles, recés élek vagy még rosszabb, elmosott foltok vannak még 3 méterről is...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
mekker
őstag
@valaki
Azért az is túlzás, hogy egy konzolon 2,5x annyit tud egy vas, mint egy PC-n...
Egy GTA4 is elfut 720p-n egy gt220+X2 250 kombón, ami összvissz ~20ezer Ft (hátha még lenne optimalizálva is). Szóval egy low-end gép is azért meg tud küzdeni a mostani generáció játékaival.
Persze, konzolra könnyebb optimalizálni, meg DirectX-nél jobb API van hozzájuk, de 30-40% plusznál többet nem hiszem, hogy nyújtanának és ha több időt szánnának a portokra, még jobb lenne a helyzet.Bár lehet nincs igazam, csak lassan már ott tartunk, hogy ugyanabból a cuccból 10x annyit ki lehet hozni, csak azért mert más az APIja.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
Lomha 8V
addikt
A mindenit, hát tényleg elég látványos a különbség.
-
atti_2010
nagyúr
Nem ilyen extra TV -re gondoltam hiszen a pixelméret miatt ott valóban látható a különbség de 27" tartományig szerintem lényegtelen, ez manapság egy normál monitor mérete.
mekker A konzoloknál nincs API és ez a lényeg, az API arra van hogy a PC-n x-y-z hardveren is működjön ugyanaz a játék de konzolnál a hardver FIX tényező tehát nincs ilyen probléma.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
nagyúr
válasz atti_2010 #67 üzenetére
Véletlenül nem azt említettem az #58-asban, hogy az XBox 360 sem 5-6 éve, sem most nem tud normális élsimitást biztosani? Én pedig ennek hiányát hoztam fel hátrányként.
Vagy most belebonyolódunk abba, hogy mekkora képátlón, milyen felbontáson, milyen távolságból nem lesz az adott natív felbontás recés?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
atti_2010
nagyúr
Nem kell belebonyolódni de mégis mi késztet engem arra hogy ne tegyem fel a Wint a Steam klienssel a jelenlegi gépemre és ugyanott legyek mint ha egy Steam OS -el szenvednék egy 1500$ gépen?
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Madwe
nagyúr
Ha ez így lenne, akkor életképes történet lenne... pont hogy azért károgunk, mert erről szó nincs, csak opengl-es baszakodásról,a ttól meg nemhogy optimalizáltabb, jobb lesz a játék mint winen, hanem pont hogy rosszabb... Low level elérésről eddig szó nem volt, s ez a probléma...
Aliasing igenis hiányzik, kell az 1080ra, főleg konzolokra, amik akár 55ös tv-kne is futhatnak, vagy még nagyobbon...
(#61) Menthirist A konzolok indulása utáni pár évben nem kell visszafogni a pc-s portokat is, a megjelenésük után 5-6 évvel viszont igen... De mitől lenne jobb a steamos, mitől optimalizálnának rá jobban?
[ Szerkesztve ]
-
mzso
veterán
Így szerintem bukó a Steammachine. Túlárazott PC-k egy rosszul támogatott OS-sel. A SteamOS esetleg el vegetálhat mivel bármely PC-re telepíthető.
-
veterán
válasz atti_2010 #67 üzenetére
23-ason is zavaró nekem.
API pedig mindenhol van, mert enélkül biza kb 1-eseket és 0-kat írhatnánk, vagy legalábbis assemblyt. Csak a konzoloknál a PC-vel ellentétben nem egy API-n át érsz el egy olyan drivert, ami továbbítja egy olyan rétegnek, ami továbbítja egy kernelnek, ami továbítja a hardvernek. Konzoloknál nagyon alapszintű utasítások is kiadhatóak a hardvernek (másold ezt a tömbnyi adatot a memóriába ide vagy oda, stb), és közvetlenül, emellett ugye egyetlen hardvert kell csak támogatnia, nem kell bele redundáns kód. De ennek ellenére egy nagyon vékony API rétegre szükség van, mert bizonyos szintig azért emelni kell az absztrakciós réteget.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
nem vonhatjuk le ezt a következtetést ilyen könnyedén, ugyanis eddig mindig amikor megjelent egy konzolgeneráció, az hardveresen igen csak bűntette az akkori pc-ket. Ez pedig most nem áll fenn, kivéve egy-két technológiát (pl HSA), de ezt is meg fogja kapni pc-s hardver heteken belül. Nem azt mondom hogy ha azt korrekten kihasználják akkor most partiban lenne bármelyik pc is (bár ez sem lehetetlen), de ténynek tény, hogy már ma is van több mint 3x akkora puszta színtiszta számítási teljesítményt tudó hardver pc oldalon (és akárhogy is emeljük a HSA és egyéb technológiák fontosságát, a végén úgyis minden lebegőpontos számolásra van visszavezetve, mert mindennek a végén mégiscsak matekozás van)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Madwe
nagyúr
válasz Menthirist #73 üzenetére
Ez azért nem teljesen igaz, hw-esen az eddigi konzolok 1-2 tekintetben erősebbek voltak, másokban nem... PS3 x360 256 mb memóriával, 2006 környékén is vicc volt. Prociban erősebbek voltak ez igaz, vgaban pedig rendben... Most pedig memóriában emeltek nagyot, proci kb rendben van, s a vga is. De azért az, hogy egy 120 ezres konzolba egy 200.000 forintos vga-t odaverjenek, szerintem nem reális elvárni... anno nem voltak ennyire drága vga-k a piacon, azokkal könnyebb volt felvenni a versenyt.
Eddigi konzolok sok szempontból kiegyensúlyozatlanok voltak (bika proci, közepes vga, kevés gyenge ram - ez volt a legnagyobb bottleneck) most pedig mindegyik elem kb azonos középerős kategóriába tartozik...
-
Jester01
veterán
válasz Menthirist #72 üzenetére
API pedig mindenhol van, mert enélkül biza kb 1-eseket és 0-kat írhatnánk, vagy legalábbis assemblyt.
Ennek a kettőnek nincs ám köze egymáshoz. Attól, hogy nincs API még nyugodtan használhatsz magas szintű nyelvet.
Játékoknál az API-t általában egy grafikus motor adja (tehát igazad van), viszont az alá konzolon már nem kell újabb réteg.
Jester
-
veterán
ha csak megnyitom az eclipse-et, a visual studio-t vagy az xcode-ot, minden egyes sorral egy-egy API utasítást indítok el, akár közvetlenül, akár köztes lépcsőfokokon át. Az hogy ez az api most a játékmotor által van adva (bár az is kommunikál az xbox os-sel vagy az orbis-al hogy az erőforrás managementet, a kölcsönös kizárást és még millió dolgot kezelni lehessen), vagy valami fentebbi réteg adja, az mindegy. Teljesen közvetlenül nem érik el a hardvert, egy lehelletvékony rendszer (mint említettem őket fenn) van a hardver és a játék között (ha leásol, láthatod hogy még a linux kernelnek magának is van api része, amivel kb system call szintű absztrakciót kapsz. minden olyan kipublikálás ami a hardver eléréséhez szükséges, az api, márpedig kétlem hogy úgy lehetne hozzáférni a hardverhez hogy pl az orbis ne tudna róla.
legalábbis én így tudom.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
600 dollár körül volt az xbox360 indulásakor a 7800 GTX. Ma kb csak a Titan és a 7990 drágább ennél. Akkor is lehetett konzol árában kapható gamer vga-t kapni, márpedig a ps3-ban egy 7800 gtx-ből kifaragott gpu volt. Jó, ilyen szemmel a ps4 és a one gpu része is gcn-ből áll mint a nagyok, de mégis 768 darab unified shader a 290X 2816-ához képest? 1,2/1,8 TFLOPS vs 5< TFLOPS? Már a megjelenés napján szinte?
abban egyetértek hogy kiegyensúlyozottabbak, és ez jó is, de hogy a mostani generáció hogy fog méltósággal kibírni 8 évet mint ahogy nyilatkozták, az kérdéses. Értem én hogy sokmindent ki lehet hozni a HSA-ból is, meg hogy a másolgatás rossz dolog... de akkor is...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Madwe
nagyúr
válasz Menthirist #77 üzenetére
Anno a vga s a proci volt bennük a drága s minden máson spóroltak, most kb mindenre költöttek megfelelő mennyiséget... meg anno ps3 pl 800usdből lett legyártva, s 600ért árulták... Ezt most már nem tudták eljátszani, mert egyik cég conzol divíziója sem áll olyan biztos anyagi lábakon... Nomeg a 400 dolláros ps4 még kb küszöbhatár, sokak azért vesznek azt x1 helyett mert az 500 már sok nekik... ha jobb vga-t pakolnak bele, akkor vagy drágábban adják - kevesebben veszik (mondjuk jelenleg vennék többen is ha lenne mit, de hiány van, uh ilyen szempontból lehet bevállalhattak volna kicsit drágább árat is) vagy buknak valamennyit darabonként, ami most már nem fért bele... Mindenesetre én örülök a hwnek amit kapok a pénzemért, s ez a lényeg
A 8 év meg, x360nál és psnél is ezt mondták, s így is lett, de a vége felé lemaradtak, azért 2010 után kezdtek eléggé lemaradni pchez képest, nyilván ez most is így lesz majd... Ettől függetlenül nagyon sok olyan cím jelent meg 2010 után csak konzolokra, ami minden pénzt megér... Grafika annyira nem fontos, persze jó ha szebb (s ha látsz szebbet, akkor már a gyengébb nem tetszik, pedig addig hogy oda volt érte az ember...) de ha a ps3/x360ból ilyen címeket tudtak kihozni, akkor amit az új gen tud majd, az nekem bőségesen elég lesz Aztán ha grafika annyira kell, lehet építeni mellé pct is, senki se tiltja
-
csabsz13
aktív tag
válasz atti_2010 #63 üzenetére
jogos a felvetés, ezt kihagytam a kérdések közül, pedig oda akartam írni: lesz-e a steam OS olyan erős piaci szegmens, hogy arra külön megírják a játékokat? ha azt vesszük, hogy a windows nem a gamerekből él meg és a steam OS a windows mellett ott lehet majd bármelyik PC-n, akkor szerintem reális lehet az, hogy 3-4 év múlva már ne windowsra, hanem steamOS-re jelenjenek meg célzottan a játékok. van arról egyébként info, hogy jelenleg a steam eladások mekkora részét viszik el a PC játékpiacnak?
szerk: ezt kicsit másként a steamOS-t beharangozó prohardveres cikkben is leírták
"A SteamOS lényege egyszerű: a Valve nem tudja megakadályozni, hogy a játékosok átköltözzenek a nappaliba, de annak semmi akadálya, hogy vigyék a PC-t is. Utóbbi kulcskérdés a Steam számára, hiszen ma a nappaliban folyó játék egyet jelent valamelyik konzollal, de ez a Valve számára nyilván nem értékelhető, hiszen a Steam eladásai meredeken esnének, ha a játékosok a zárt konzolok disztribúciós rendszerén keresztül szereznék be a tartalmat. Fontos, hogy Gabe Newell cége nem akar a konzolokkal versenyezni, erre nem is lennének képesek, de értékes alternatívát jelenthetnek a játékosoknak így is. Ha a SteamOS legalább olyan szintre fejleszti az élményt és a felhasználás egyszerűségét, amilyet a Microsoft, a Sony és a Nintendo kínál, akkor tulajdonképpen a vállalat elérte a legfőbb célt."
[ Szerkesztve ]
AMD Ryzen 2600x 3.6GHz - BE QUIET! Shadow Rock Slim - MSI B450 Tomahawk - KINGSTON HyperX Predator 32GB DDR4 3200MHz - ZOTAC RTX2070 AMP! EXTREME - FSP Aurum Gold 550M - Bitfenix Merc Alpha
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- Új GAMER félgép - GIGABYTE B760 GAMING X + Intel I5 12400F + Crucial PRO 2x24GB DDR5 5600MHz
- Eladó gamer PC (Ryzen 5 7600X/16GB DDR5/512GB SSD/RTX 4070 Super)
- Eladó gamer PC (i5-6500/16GB DDR4/120GB SSD+320GB HDD/GTX 1050Ti)