Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz direwolf #13 üzenetére

    A Surface sorozat legfontosabb piaci előnye a Windows kompatibilitás, minden más szempontból van könnyebb, gyorsabb vagy olcsóbb (illetve ezek valamilyen kombinációja) versenytársa.
    Csakhogy valódi Windows kompatibilitás AMD64 támogatás nélkül ma már nincs, így az MS jelenleg két rossz közül választhat:

    1. Intel-el szereli a Surface-t és kap egy kompromisszumos hardvert gyenge teljesítménnyel és rossz üzemidővel, cserébe full windows kompatibilis
    2. ARM procit használ és lemond a teljes kompatibilitásról (azaz a Surface előnyéről)

    Ha viszont sikerül elfogadható AMD64 emulációt építeni az ARM-os Windowsba, azzal áthidalhatja ezt a problémát, és lehet olyan ARM-os Surface, amin az összes Windows szoftver futtatható.
    Természetesen teljesítményben ez is kompromisszumos megoldás lesz, de a potenciális Surface felhasználók nem is várnak desktop sebességet egy tablet-laptop hibridtől, de azt igen, hogy natív teljesítményben, üzemidőben, stb. versenyképes legyen a többi ARM-os konkurenciával.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Sanya #37 üzenetére

    Az elektromos autók lényege nem a károsanyag kibocsátás visszaszorítása, hanem az önvezetés, amit az elektromos motorokkal nagyságrendileg könnyebb megoldani.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Sanya #39 üzenetére

    Attól, hogy az Audi nem készít önvezető autót még lesznek önvezető autók.
    Majd ha nem lehet eladni autót önvezetés nélkül, akkor vagy ők is ráálnak, vagy nem lesz Audi. (Vagy ha lesz is csak azért, mert a nevet megvásárolta egy kínai EV gyártó.)

    #41 Sanya
    Jah így már minden más, hiszen a világ nagy autógyártói mind a magyar energiapolitikát veszik alapul a stratégiai döntéseikkor ... :W

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Sanya #43 üzenetére

    Nem az a kérdés, hogy jelen pillanatban hány százalék az EU-ban a megújuló energia, hanem hogy miként lehet a károsanyag kibocsátást akár közép távon is csökkenteni.
    Ehhez pedig az egyik kritikus lépés, hogy az autók seggéből ne dőljön a szmog.

    Ha eladnak mondjuk 10 millió elektromos autót, majd az azokhoz szükséges elektromos energia 50%-át átállítják megújulóra, akkor abban a pillanatban 5 millió autó áll át megújuló energiára.
    Ezzel szemben ha eladanak 10 millió bezinüzemű autót, akkor hiába növelik az EU-ban a megújuló energia arányát, attól még az a 10 millió kocsi továbbra is olajat fog égetni.

    Egyébként meg a biomassza milyen formában tartozik a tárgyhoz? Senki sem foglalta törvénybe, hogy a megújuló energia x%-át kötelezően biomasszából kell előállítani.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Sanya #49 üzenetére

    "Ellenben fel lehet tölteni a kocsidat károsan termelő szénerőműből származó árammal, attól még nem lesz zöld. "

    Hogy az elektromos kocsimat honnan származó árammal töltöm fel, az az adott ország energiapolitikáján múlik. A benzinüzemű kocsimat meg csak benzinnel tudom feltölteni.
    Ha tehát a kocsik elektromosak és az energiatermelés átáll megújulóra, akkor az elektromos kocsik is megújulóval mennek, míg a benzines kocsik továbbra is benzinesek maradnak.

    "Emellett a biomassza is "zöld", megújuló energia, egyáltalán nem környezetbarát (attól, még hogy a sötétzöldek így hiszik, még nem az)."

    Még egyszer: senki sem foglalta törvénybe, hogy a megújuló energia x%-át kötelezően biomasszából kell előállítani. (Hogy egyébként a sötétzöldek mit hadoválnak, az teljesen irreleváns.)

    "Ez az állítás egy hazugság. "

    Talán az autók seggéből nem dől a szmog? De. Mitől lenne akkor hazugság?
    Csak mert az erőművek jobban szennyeznek még nem lesz az olaj égetés kevésbé környezetszennyező.
    És ugye egy erőművet le lehet állítani és más módon termelni az áramot, kocsik százmillióit viszont nem lehet egyik napról a másikra kivonni a forgalomból, ezért kell idejében fokozatosan átállni elektromos meghajtásra.

    "AZért 5-10 millió forint egy akkupakkért egy vicc."

    Az elektromos kocsiknak pedig nem a környezetvédelem az elsődleges előnyük.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Sanya #51 üzenetére

    Senki sem állította, hogy már megvalósult.
    Többek között ezért is nem a környezettudatosság az elsődleges szempont az elektromos autók vásárlásakor, az legfejlebb középtávú előny.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #06658560 #53 üzenetére

    "Semmivel nem nehezebb megoldani belsőégésű motorral az önvezetést, lásd jelenleg is olyanokon zajlanak a tesztek."

    Pontosabban olyanokon is zajlanak tesztek.
    Egyébként meg nehezebb, mert nyilván könnyebb egy elektromos motort számítógéppel vezérelni, mint egy benzinest.

    "Speciel pont Audiban van a legfejlettebb önvezető rendszer. Csak jogi akadálya van, hogy nem lehet használni."

    Én készséggel elhiszem, de a hozzászólás, amire reagáltam ennek pont az ellenkezőjéről linkelt cikket, így szerintem vele vitasd meg.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Sanya #55 üzenetére

    Még egyszer leírom: aki elektromos autót vesz, az nem környezettudatosság miatt veszi, hanem mert jobban bejön neki a másfajta vezetési élmény, hogy olcsóbb a fenntartása, hogy otthon is tudja tölteni így nem kell benzinkútra járnia (városi autókázásnál nem fogy ki belőle a delej, mire este hazaér) és így tovább.

    Hogy Te személyesen vegyél-e, azt majd eldöntöd magad, nincs kényszer.

    "Jogi akadálya van annak, ha ütközöl és megsérül valaki, ki lesz a hibás? Ha hibás a kocsi és te meghalsz, akkor ki fog fizetni?"

    Csak idő kérdése, hogy mikor vezetik be. Ha az önvezető autók biztonsága átlagban meghaladja a manuális vezetés biztonságát, értsd: ugyanannyi kilométeren átlagosan kevesebb balesetet okoznak az önvezető autók, mint az emberek, akkor engedélyezik, mert javulni fognak a baleseti statisztikák.
    A ki a hibás kérdést pedig le fogják játszani a jogászok és a politikusok, a repülőgépek robotpilóta rendszerének is megvan a jogi lefedettsége, az önvezető autókénak is meg lesz.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #06658560 #63 üzenetére

    "Mivel jelenleg is kizárólag számítógéppel vezéreljük a motorokat, így nem nehezebb."

    Hát ugye ez attól függ, hogy mit nevezünk vezérlésnek. A benzines motor soha az életben nem fog ezredmásodperceken belül reagálni a számítógép utasításaira.

    "Ez már most megvan, mégsem engedélyezték még."

    Ahogy feljebb már írtam, a biztonsági öv kötelezővé tételét is 10 év ellenlobbizás után vezették be, pedig már az első naptól egyértelművé vált, hogy életek tízezreit mentheti meg. Ettől függetlenül idővel bevezették és ez az önvezető autókkal is így lesz.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Keem1 #85 üzenetére

    Ezzel csak az a gond, hogy az MS legnagyobb előnye pont a visszafele kompatibilitás.
    Az Apple a zárt platformjának köszönhetően pl. megteheti, hogy egyszerűen elvágja a 32 bites kódok támogatását, aztán vagy mindenki átáll 64 bitre, vagy kivonul a platformról, a user meg vagy elfogadja, hogy x szoftver nem fut többet a gépén vagy nem frissít OS-t.
    Az MS viszont nem csinálhat ilyet és az ARM-os próbálkozásaik relatív sikertelensége is azt bizonyítja, hogy egy Windows-os géptől a userek elvárják, hogy minden fusson rajta, amit valaha is Windowsra írtak.
    Az emuláció természetesen csak átmeneti megoldás és akinek van esze és foglalkozik a szoftverével, az úgyis kiadja a natív verziót, de ez amolyan tyúk-tojás probléma: amíg nem futnak a szoftverek, addig nem terjed a platform, amíg nem terjed a platform, addig nem éri meg natívan feljeszteni rá. Az emuláció ezt segíti áthidalni. Az ARM-os Windows esetében inkább az emuláció minősége lesz a fő kérdés: ha futnak ugyan a szoftverek, de használhatatlanul belassulnak, akkor kb. nem ér semmit majd az egész, de ha elfogadható sebességet sikerül kipréselni az ARM-ból, akkor sikeres lehet a projekt.

Új hozzászólás Aktív témák