- Apple notebookok
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen asztali médialejátszót?
- Hobby elektronika
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- Monitor hiba topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Javított aktuális csúcslapkáján a MediaTek
ph A Dimensity 9300+ némi extra processzorerőt kínál.
-
Starsand Island - A Harvest Moon nyomdokaiban
gp Jövőre érkezik PC-re az anime stílusú gazdálkodós videojáték, amelyhez befutott az első előzetes.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
150 ezredmásodperc az annyit tesz, hogy kb 10 frame-el később jelenik meg a hang a kép után, mint valójában kéne. Ez abszolut elfogadhatatlan sztem.
A hangkártyám 10-12 ms -os késleltetéssel dolgozik, és nem mai gyerek már...[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
koop6
tag
Ez jól hangzik, írom ezt teljesen laikusként, de mi a helyzet a profi eszközöknél, munkára szánt hardvereknél? Ezekre milyen hatással van a jelenlegi, illetve a tervezett rendszer?
5.1-es lehallgató rendszert tervezek, ami képes hardveres gyorsításra is konvertálásnál / editálásnál, semmi komoly, csak most elbizonytalanodtam, ha megveszek egy drága eszközt, vajon win10 alatt majd használni lehet e, pláne, ha még a szabványok megjelenésére, elterjedésére, használatára is figyelni kell.
Mit használnak a hangstúdiók jelenleg? OSX-et / Linuxot, vagy Win alatt is van élet? -
Supra
tag
A végleges verzióban ez már úgy fog megjelenni, hogy :
A Microsoft feltalálta a hardveres audió gyorsítást.
Minimum... De biztos ez is benne lesz az indokok között, hogy a windows miért 10 és nem 9.
Amúgy meg én rájöttem: Nem 10 lesz, hanem 1.0 :-)
CSillagkapu rajongók ide -> www.SG-1.hu
-
Shing
őstag
Fasza. Remélem Asusék Win10-hez is kidobnak egy Xonar beta drivert, másfél év csúszással.
[ Szerkesztve ]
-
Cooley18
aktív tag
Gondolom, arra ne is várjak, hogy a Creative írni fog egy normális drivert X-Fi Titaniumhoz, amivel újra működni fog a hardveres gyorsítás W10 alatt...
-
arn
félisten
Usbs dackal sokkal jobb az osx, mint a win... Joval pontosabb. Kivancsi leszek, mert amugy nem repesek az apple megoldasaiert.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván a késleltetés nagy része szoftverben keletkezik. Az MS egyébként a 100 ms-ot elfogadhatónak tartja. Ahhoz képest, hogy lehet 300-400 ms is, tényleg elfogadható, de lehetne jobb is. Majd a Windows 10-ben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Szóval durván 10 évvel a hardveres hangprocesszorok mesterséges kinyírása után már el lehet hinteni, hogy mégsem voltak azok butaságok.
Szép munka, mondhatom.... -
DaveJr
őstag
Észrevehető a csúszás. Nézz meg egy filmet (magyar) és program segítségével csúsztasd el a hangot. Figyeld az emberek száját és észrefogod venni, hogy nincs szinkronban a látott és hallott dolog...
Ez akár játékban is észrevehető. Pl nem akkor adja ki a puska az elsütés hangot amikor látod a torkolattüzet.Más kérdés, hogy esetekben nagyon kell figyelni, hogy észrevegye az ember.
[ Szerkesztve ]
Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.
-
rodrigez
senior tag
Ne akarj beégni. Semmi szuperagy nem kell ehhez, csak van akinél ez kifinomultabb mint a másiknál. 17 éve gitározom és megmondom neked, hogy egy sztereó gitárhangnál melyik "oldalon" van az 50ms-os delay és melyik a 75. És ehhez nem kell ám zenésznek lenni. Az összes zenélő ismerősöm lazán kiszúrja a késleltetést ami a pengetés és a hang megszólalása között van. Szóval hagyjuk ezeket a szuper képességekről szóló mítoszokat. 1/6-od, 1/7 mp igenis sok lehet már egy filmnél is, bőven érzékelhető.
-
Ribi
nagyúr
válasz Jim Tonic #22 üzenetére
Még mindig játékokról van szó, de mint Dilikutya is mondta, eddig észrevetted? Mert hogy most van, hogy 100ms+ késleltetés van, ami rossz esetben 300ms is lehet. Én nem sok embert láttam panaszkodni erre. Másvalaki?
Ennyi. Senkit sem zavart eddig. Ja hogy most megmondták és most már hallja valaki? Hihető... -
-=MrLF=-
senior tag
Nekem a Creative Sound Blaster AWE64 volt az utolsó hangkártyám, P1 konfigban, lassan húsz éve vettem, leírni is sok.
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
rodrigez
senior tag
Itt most nem arra ment ki a bizonyítás, hogy zavaró, hanem arra a felvetésre, hogy ez ugyan nem érzékelhető, mert ahhoz szuper agy kell Persze, ki nem szar le egy játék alatt 100-150ms-ot? Legalábbis én igen. Film az már más tészta, ott kifejezetten zavar, nyomogatom is sűrűn az MPC-HC-ban a +- 50ms gombot.
[ Szerkesztve ]
-
cacasz02
aktív tag
Egy billentyű leütése és a hang közöti 20ms késés már sok. Játék közben ha eltalálnak és a találati hang késik kinyiffansz mire reagálni tudsz. Lásd bf4. Ahol néha nincs is hang. Ha nem nézed a hp-d nem is veszed észre hogy rádlőttek, es csak összeesel. Szóval fontos a késleltetés a játékban is. Egyébként egy dj ha 5m-re van a hangsugárzótól már nem tud tempóra mixelni akkora a késés. Számolj utána mennyi az!
-
Az első bekezdés igazán valóban felettébb ironikus.
Bár egy apróság szerintem azért mégis hiányzik a képből, főleg ha már ennyire acélosan szeretnénk körbevágni a témát: OpenAL -> Ez ugyanis, ha senki másnak nem is volt valódi alternatíva (hacsak nem kb. annyira, mint a Mantle az nVidia-nak), de a Creative-nak minden további nélkül. Létezik pár játék, ami képes OpenAL-en keresztül használni a Creative Audigy és X-Fi processzorainak EAX és/vagy EFX képességeit bármelyik NT >=6 rendszeren (Vista, 7, 8.x).
Sőt, tehetünk még egy picit óvatosabb lépést a kissé ingoványosabb talajra is: OpenAL Soft -> Ez egy CPU-val dolgozó, de EFX-et is támogató OpenAL implementáció (az EFX magasabb szintű, mint az EAX 5.0, valószínűleg felbukkant volna a jövendő Creative termékek palettáján a hardware-es gyorsítása).Én pl. ezzel az OpenAL Soft-al játszottam végig újra 1-2 éve (nosztalgiából) a MassEffect első részét, mivel már régen eladtam az utolsó X-Fi Titanium kártyám (és a Radeon VGA-ból küldöm ki a hangot HDMI kábelen az AVR-be, majd tovább a képet a TV-re) ezzel is ég és föld a különbség, főleg ugyan ezen játék második részéhez képest, amiben borzalmas szoftveres WISEAudio megoldás öblögeti nyálát (a 3. rész is szoftveres, de már tűrhető, bár messze nem jó). Persze megfigyelhető ez sok más játéknál, de ez szerintem nagyon jó példa, mert ez egy játéksorozat, ahol minden rész ugyan olyan UE 3.x motort használ és a grafika sokat szépül, miközben a hang rengeteget romlik az első két rész közt, pedig igazából az első rész élvezetéshez sincs szükség sem Creative hardware-re (mehet CPU-ból, ha bárja, de annyira nem vészes) és/vagy DirecSound HAL-ra (hisze eleve OpenAL-t használ Creative hardware-hez is).
Itt mondjuk nem vagyok benne biztos, hogy valójában egy alacsony verziós (még publikusan licenselt) EAX verziót vagy valóban EFX-et használ a játék OpenAL Soft-al, de úgy sejtem, hogy már az is közrejátszik a hangzatos javulásban, hogy nem a WISEAudio és WASAPI csodákon megy át minden, ha OpenAL Soft-ot használok és OpenAL módba erőltetem a játékot.De hogy valami jót is mondjak.
Szerintem a WASAPI sem rossz, mikor semmi más dolga nincs, csak odaadni az exclusive vezérlés jogát egy audio renderernek, ami be tudja állítani a helyes csatornakiosztást, bitmélységet és frekvenciát a forrásanyagnak megfelelően, így gyakorlatilag 1:1 át tudja másolni a dekódolt anyagot a (jellemzően HDMI, esetleg SPDIF) digitális kimenetre. Sőt, szerintem akkor sincs hatalmas gond, ha ez végez valamilyen frekvenciakonvertálást, nem olyan nagy gond, mint régen XP-nél.
Bár ezeknek nem sok köze van játékokhoz (nem is láttam még játékot, ami működhet WASAPI Exclusive módban, csak film/zene-lejátszóknál látok ilyet, és amúgy sem ezzel van ott a legnagyobb gond, hanem a térhangzás kikeverésével, amin ez nem segít...).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
ASIO4ALL for the win. X-FI-al amúgy lecsökkenthető akár 1 ms-re a késés, CreativeASIOval.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Lehjet neked nem volt gond régen szutyok gépeken quake-nél, hogy löttél, már a shotgun ment visszafele, mikor hallottad eldördülni, de manapság ez azért a gáz kategóriába esik. Persze igényteleneknek mindegy mennyivel késik.
Gondolj bele ha egy szintetizátoron kéne játszanod és bill leütés után 150 ms-ra hallanád csak a hangot mennyire frankó lenne az...
Vagy dj-ként 150ms múlva indulna csak el a mix amit rá akarsz hirtelen keverni valamire.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
#16939776
törölt tag
Ez csak tapogatózásnak hangzik, de jó hogy eljutottak oda, ahonnan indultunk 20 évvel ezelőtt.
CS-1.6 nál szándékosan le voltak tiltva a játék hangjai, mert időben nem estek egybe a képi tartalommal és félrevezetőek voltak. Eredménye képen jóval kevésbé fáradtam, és jobb frag/halál arányt tudtam elérni. Azóta pörgősebb játékokhoz inkább nem rakom fel a fülest.
[ Szerkesztve ]
-
Dilikutya
félisten
Bár nem játszok BF4-el, de ilyet még nem láttam sehol. Szerintem itt a netes lag is közrejátszik, feltételezem, multiról van szó.
Single játékban nem érzékelek hallható késleltetést.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Execᵀʰᵀˢ
tag
"Gondolj bele ha egy szintetizátoron kéne játszanod és bill leütés után 150 ms-ra hallanád csak a hangot mennyire frankó lenne az..."
Szintén. Reason-ben midicontroller zongorán játszottam, és azthittem én vagyok béna, pedig "csak" 200ms volt a DX-es lag. Aztán rátaláltam az ASIO4ALL-ra... -
#06658560
törölt tag
Tessék mondani, a legjobb játékban (Life 0.1) mennyi a hang késleltetése a képhez képest? Kit zavar?
-
Jack@l
veterán
válasz #06658560 #39 üzenetére
De még ahhoz kell hozzáadnod a 150-et
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
GeryFlash
veterán
+1
Most akkor valaki elhiszi nekem, hogy van értelme a 4k-nak 50" alatt is, és nem azért mert szuper szemem lenne vagy 50 centiről nézném, hanem mert egyszerűen mozgásban látszik a különbség (ekkor jön a mindent eldöntő kép, ahol ott van hogy már pedig 3 méterről nem tudod megkülönböztetni 100 centin a hd-t és az fhd-t)Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
-
nagyúr
"Undetectable from -100 ms to +25 ms
Detectable at -125 ms & +45 ms
Becomes unacceptable at -185 ms & +90 ms"(-: kesleltetes, +tul koran erkezo hang)
Szoval 100 msec alatt ezek szerint a tesztek szerint erzekelhetetlen. Ja, es ez lipsyncre vonatkozik, ha jol latom. Gondolom fugg attol, hogy mi a jatek, pl. egy eleve zajos jatekban a robbanasok enyhe csuszasa feltetelezhetoen semmi problemat nem jelent.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
Jim Tonic
nagyúr
-
titán
Magyarázza el nekem valaki, hogy ki/mi akadályozta meg eddig a játékgyártókat, hogy az ASIO felületet használják, ami pont 0 késleltetéssel dolgozik. Persze, könnyű sírni, de évtizedek óta létezik az API, amivel ilyen gond nincs. Itt van mellettem egy audioeszköz, ami a teljes loopbacket (hang ki-be) megcsinálja 0,7 ms alatt ASIO felületen. Mindezt ASRC után. Ebből látható, hogy maga a szoftveres réteg valóban 0 késleltetéssel dolgozik. Persze, nem filléres eszköz, hanem professzionális, de nincs is ilyen alacsony késleltetésre szükség. Egy random hangkártya ASIO felüleleten elvan 10-15ms késleltetéssel. Persze, sírni mindig könnyebb, mint tenni is valamit.
(#44) emvy
Bocs, de ez baromság. 100ms teljesen használhatatlan. A lipsynch szétesik.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nagyúr
Azert, mert ha komplex szamitasokat kell vegezned a hang generalasakor, akkor az ASIO nem segit. Kicsit olyan, mintha egy floppyrol olvasott adatot masolnal halozaton, es a 100MBit-es kabelt akarnad lecserelni gigabitesre, azt varvan, hogy gyorsabb lesz az atvitel.
while (!sleep) sheep++;
-
dabadab
titán
"Magyarázza el nekem valaki, hogy ki/mi akadályozta meg eddig a játékgyártókat, hogy az ASIO felületet használják, ami pont 0 késleltetéssel dolgozik."
Az ASIO sem nulla késleltetésű, ráadásul itt nem arról van szó, hogy a kész hangot mennyi idő alatt tolják ki egy bufferből a hangkártya kimenetére, hanem itt először a hangot is ki kell számolni - mondjuk hogy ott hogy jön össze sokframe-nyi késleltetés, az nekem se világos, de lehet, hogy ott is van vmi pipeline.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- GoodSpeed: A Windows 11 23H2 telepítő esete az Intel Ethernet Controllerrel-I225-V 2,5 Gbps
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- BMW topik
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Apple notebookok
- BlackBerry KEYone - ha az ember gombsort KEYone
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Robotporszívók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest