Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zoli03

    őstag

    válasz borg25 #66 üzenetére

    Nagyon félrecsúszik a számításod. Amortizáció ma gyakorlatilag nincs a használt autókra, sok esetben drágábban tudod eladni, minthogy vetted. Ha áll az autó szervizköltséget ne számolj, max olajcserét.
    Fékbetétcsere 120e? Egy átlag autón olcsóbban megúszód a négy tárcsa+betétek cseréjét.
    Szóval a biztosítást és a műszakit érdemes számolni csak, az meg havonta vidéken mondjuk 5e Ft.

    Carsharing csak nagy városban tud működni, vidéken nem opció, hogy még 50-100 km-t utazzak az autóért.

  • gabor9991

    őstag

    válasz borg25 #66 üzenetére

    2007es benzines focusom van, értékvesztés gyakorlatilag évi nulla forint sőt az elmúlt évben jócskán emelkedett a piaci ára :)
    2 féktárcsa+betét munkadíjjal 40ezer de akkor már nem az alsó polcos alkatrész ment bele és 10 évig nem kell foglalkozni vele.
    Olajcsere 5w30 elf sxr 5liter 10000+szűrő 2000 forint ha kicseréled magadnak akkor ennyiből ezt is megúsztad.
    Levegő és pollenszűrő darabja 2ezer ha jobb minőségű kell kicserélni a pollenszűrőt kis rutinnal 15perc rutin nélkül 2óra :)
    Mosást megoldom itthon saját magasnyomású mosóval.
    Falusi vagyok ezért kell kocsi :D itt nincs autópálya, de mikor egy évben egyszer elmegyek a városba akkor 10 napra valami 4000 alatt kijön a matrica ára is.
    Kötelező biztosítás 14000/év B10 gépjárműadó kb.6000/év
    Fogyasztás 7l/100km

  • zoli03

    őstag

    válasz borg25 #73 üzenetére

    Itt most arról beszélünk, hogyan számolsz amorticáziós költséget egy használt autóra. De nincs neki, mert ha mostanában megveszed és eladod, akkor nem vesztesz rajta semmit. Az teljesen más kérdés, ha veszel megint egy használtat, akkor buksz azon, hogy eladtad a régit, itt most nem volt róla szó, hogy venned kell másikat.

    Amiket írtál problémákat az állás miatt, azokat simán ki tudod küszöbölni, ha mész vele 30 km-t kéthetente. Akkor adjunk hozzá a havi fenntartási költséghez 3e Ft-nyi üzemanyagköltséget.

    Én nem írtam olyat, hogy 120e Ft-ot kell költeni éves szervizre. Te írtad, hogy annyi egy fékbetét csere, amire mondtam, hogy hülyeség.

    Szóval még most is ott vagyunk, hogy biztosítás (50e)+gumik (150e/11)+műszaki (25e/2)+gépjárműadó (6e)/12 hónap+olajcsere 15e+3e Ft üzemanyag~9-10e Ft. Ez nagyon messze áll a te 60e Ft-odtól és itt most arról beszélünk, hogy mennyibe kerül havonta a kocsi fenntartása, ha nem nagyon használod, hanem csak áll.

  • zoli03

    őstag

    válasz borg25 #97 üzenetére

    Arról beszéltünk, hogy mibe kerül havonta fenntartani egy autót, ha nem használjuk. Ne keverd már ide a fékbetét cserét 10 évente, akkor beszámolhatnám azt is a havi költségbe, hogy 15 év múlva mennyibe kerül megcsináltatni a lógó tetőkárpitot.

    Amortizáció: te azt számoltad, hogy havonta mennyit vesztesz, mikor később alacsonyabb áron adod el az autót, mint amennyiért vetted. Én is és más is írta, hogy ilyen már 1-2 éve nincs és nem is lesz egy ideig. Szó nem volt róla, hogy helyette újat kell venned.

    Arra az állításodra írtam, hogy szerinted ma már havonta 60e Ft-ba is kerülhet egy autó fenntartása akkor is, ha nem mész vele. Más is írta és én is, számolással alátámasztva, hogy ez inkább 10e Ft havonta. Ne keverjünk bele új dolgokat, más példákat, az eredeti téma nem erről szólt.

  • Danex

    addikt

    válasz borg25 #109 üzenetére

    60e-ret kicsit sokallom, egy új autóra kezdő biztosítással 4700Ft a kötelező, 11e Ft a casco, gépjármű adó 1400 Ft, szakszervíz kb havi 5e Ft, parkoló bérlet lakcím nélkül 8e Ft, lakcímmel általában 1000Ft sem.

    Ez a költség úgy, hogy nem mozdul.

    Nyilván ha mész évi átlag 10-15e-ret, akkor 5-6 évente elkopik a gumi is az kb 300e, az havi 5e lebontva.

  • zoli03

    őstag

    válasz borg25 #109 üzenetére

    Te írtad:

    "Amin viszont elgondolkodnék, hogy régen számoltam, hogy egy kocsi, úgy hogy nem mész vele sehova havi 30e. Szerintem ez ma már inkább 60e."

    [ Szerkesztve ]

  • Danex

    addikt

    válasz borg25 #113 üzenetére

    A mostani infláció előtt is közel megállt már az autók árainak az esése, mivel az új EU normák miatt minden új autó default emelkedik árban ez pedig nem igazán engedi az újszerű autó árának esését. Pl anyámnak 6 éves SX4 Scrossa 4.7millio volt, most ahogy nézem ugyan ez a ha.hu-n 6.2M-ért van fent használtan. De a mostani nagy autóhiányos idő előtt is szinte végig tartotta az árát.

    Jelenleg pl azt látni, hogy eszközben jobban megéri tartani a pénzt mint kp-ban vagy akár szuperállampapírban ahol az elején kb alig kapsz valamit a végére pedig az infláció eszi meg.

    De számolhatunk úgy is ,hogy pl a helyi bérlet 2 főre közel 20e Ft, időben is több, mert 10 perccel hamarább ott kell dekkolni a megállóban és az út is tovább tart. (mert az idő sincs ingyen valójában)

    Kutyát vinni kozmetikushoz vagy egyéb helyekre taxival oda vissza 6-7eFt / alkalom a megtömött tömegközlekedésre ahol a klíma is hol megy hol nem meg nem szívesen viszi az ember.

    És akkor nem számoltunk semmi olyat, hogy mondjuk rokonokhoz menni, illetve városon kívülre kikapcsolódni.

    -----------

    De amúgy azon miért kell meglepődni, hogy egy autó, egy luxus, kényelem, extra szolgáltatás, hobbi pénzbe kerül?

    Nyilván aki ráér a világ összes idejével, sose mozdul ki random helyekre, se kutyája, se rokona akit látogatna annak egyértelműen pénzégetésnek hat egy autó és minden fityingjének utána számol mert mint egy befektetés számolja a megtérülést, hozamot stb.

    Mert nyilván annyit érdemes számolni, hogy ne úgy vegyél autót hogy éppen a törlesztőt ki tudod köhögni, se 13%-os THM-el, illetve ne Audi A8-at vegyél ami 20 millió, majd 4 év múlva már csak 8 millió mert annyira réteg autó.

  • Danex

    addikt

    válasz borg25 #119 üzenetére

    Jó de így igazából már más a kérdés, mármint ez már inkább átmegy az alapvető pénzügyi tudatosság irányába vagy a tudatos vásárlás irányába.

    Vannak ismerőseim akik magasabb kategóriájú de használt autót vesznek, abból van aki még nem járt pórul és van aki már igen. Az általánosságban igaz az emberekre, hogy rendszeres fix összeget könnyebben kezel, mint sem 1-1 váratlan nagyot.

    A másik, hogy olyan ismerősből is akad, aki mindenképpen használt autó, meg hű de jó, de pl egy külföldi útra már nem merne elindulni mert nem bízik az autójában.

    Abban teljesen egyetértünk, hogy sokan túlnyújtóznak a saját takarójukon, illetve sokan túl optimalisták, hogy velük biztosan nem történhet meg. Pl 5misi feletti autó, de casco semmi, gumiból is jó a régi, kikeményedett.. minta még van rajta... De ha odakoccolja a ledes lámpát az elején vagy ha összetöri rendesen akkor elég kellemetlen egy roncs után fizetni még évekig a törlesztőt.

Új hozzászólás Aktív témák