Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz zoli03 #67 üzenetére

    igazán sokat úgy lehet rombolni egy autón, ha nem jársz vele.
    ha sokat áll, akár egy akksicsere is lehet évente, rugók, gátlók, szilentek, stb.

    másik hszre: valóban lehet 40 kilométerre dízelt venni, főleg ha pár hét alatt tönkre akarod tenni. feltételezem, hogy napi 40 km ingázás az 2x20. az tuttira tönkrevágja a dízelt.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Tikakukac

    titán

    válasz zoli03 #71 üzenetére

    Mondom mi az ami tutira nem: Ford Ranger, VW Amarok.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz zoli03 #67 üzenetére

    Ne abból indulj ki, hogy mivel az elmúlt 2 évben minden ára - a kocsiké is - megduplázódott, ezért nincs amortizációs költség. Ha így lenne, akkor téma lezárva, kocsit kell venni, mert jobb befektetés mint a bitcoin, aztán ha az ember használja, használja, ha nem, akkor is jövőre 50% plusszal eladja. De sajna ez nem igaz.
    Szóval abból indulj ki, hogy egy 10-20 éves autót most se annyiért kapsz, mint újkorában, tehát tuti, az utóbbi 2 év ellenére is van amortizációs költség.

    Szervize válogatja, hogy mennyiért csinálják, nem ez a lényeg. A lényeg, ha használod, kopik, ha nem, akkor is kell rá költeni. Mert ahogy bambano megjegyezte, vannak alkatrészek amik nagyon nem díjazzák, ha nincsenek használva. pl fék: berozsdásodik. szimeringek, csapágyak, deformálódnak, kenőanyag lefolyik. (Érdekesség: optikát is ezért állva tartjuk, nem oldalára fordítva, mert a kenőanyagnak nem tesz jót.) Oké, ez nem egy hét, de nem tesz jót a kocsinak, ha hosszú ideig nem mozdul, utána még többet költhetsz rá.
    A lényeg, hogy van fenntartási költség. Mondhatnám azt is, hogy R16-os gumi 160e volt és igyekeztem olcsót venni. 48 hónapra leosztod 3eFt/hó és ez csak a nyári.

    Az, hogy 120eFt kell költened évente szervizre, szerintem nagyon alultervezett költség. Persze van amit te is meg tudsz csinálni, van aminél azt mondod, hogy nem kockáztatsz, vagy órabérben nem éri meg neked foglalkozni vele.
    A 30eFt/hót, én annó 1 milliós autóval számoltam. Most, hogy az autók ára megduplázódott, a bérek is nőttek, minden költség nőt, szerintem a 60e is lehet reális havonta. De mondj összeget, vagy más is mondjon összeget, hogy szerinte mennyi a reális. Én ezt tapasztaltam.

    #68-71:
    Szerintem részben mindannyiótoknak igaza van. Ha be tud melegedni, a katalizátor öntisztítása tud működni akkor nincs gond.Satugázt se szereti városban. De ha a 20km úgy jön össze, hogy közben 4 helyen 10 percre megáll az ember és csak ez van, hétvégente nincs nagyobb túra, akkor én se dízelt használnék.
    Egyébként infó, akit érdekel

  • bambano

    titán

    válasz zoli03 #71 üzenetére

    20 kilométeren az én v6-os benzinesem se melegszik be rendesen, nem még egy kisköbcentis dízel. és itt nem csak az a kérdés, hogy a hűtővíz felmelegedett-e, hanem a motorolaj, a katalizátorok, a szűrők, stb.
    ha ő úgy fogja használni az autóját, hogy reggel megy 20 kilométert, este másik 20-at vissza és ennyi, majd egy évben 2-3 alkalommal 800 kilométert, az tönkrevágja a dízelt. plusz sokba is kerül, mert ilyen felhasználás mellett nem árt, ha 10 ezer kilométernél lényegesen kisebb távolságok után cserél motorolajat.

    az eredeti hsz-edben azt írtad, hogy "Ha áll az autó", nem pedig azt, hogy heti egyszer normális távra. Nem tudjuk, mit értesz normális távon, de heti egy bevásárló körút nem elég egy autónak.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz zoli03 #83 üzenetére

    Végülis, ha az ima egyben tartja a kocsit, csak a fékbetéteket kell cserélni 10 évente, mert más sosem romlik el, a fékbetétet is te szereled, akkor milyen szerviz költségek vannak?
    Azt nem értem, hogy a sok luser miért vesz új autót, mondván, hogy a garanciális időszakban nem kell költeni szervizre, (Azt hagyjuk, hogy a kötelező szakszerviz mennyit számít fel , hogy ne ugorjon a garancia.) mikor most állapítottad meg, hogy nagyon minimális összeget kell költeni szervizre.

    Az amortizációs költség meg. Tényleg nem is értem, hogy miért azt tanították megtérülés számításnál, hogy ahhoz kell viszonyítani, hogy úgy mennyi pénzed lesz 1 év múlva, ha a pénzed bankban van, a földedet meg nem lebetonozod gyárnak, hanem termelsz rajta valamit.
    Azért mert mindennek emelkedett az ára és a kocsinak is, az amortizációs költség nem szűnt meg, csak kevésbé látszik. Lehet, hogy ma egy 16 éves autóért többet adnak, mint tavaly egy 15 évesért, de idén is ugyanaz van, hogy egy 15 évesért még többet. Ha almát szeretnél venni, akkor a tavalyi 15 éves autóért több almát adtak volna, mint az ideiért.

    Vagy ha vitatkozni akarsz róla, akkor vitatkozzunk összefüggéseiben, de ne az amortizáció tekintetében, hanem úgy, hogy mi lesz 5 vagy 10 év múlva?
    Itt ugye olyanok játszanak, mint
    Infláció
    Termelési láncok akadoznak, ma többet kell várni egy új autóra mint covid előtti
    nyersanyagárak több tekintetben megduplázódtak. Vajon korrigálnak-e, vagy felgyorsul mondjuk az acél világpiaci árának emelkedése?
    Nagy divat az elektromos autó, de máshol is téma lett, hogy bizony 8milla a beugró, régen egy kis személy meg 2 milla volt, és a 8 millát kevesebben tudják megfizetni. Ez hatással van a régi autókra is. A helyzet megmarad, vagy majd korrigál?

    Ha forintban, vagy euróban nézzük, akkor tény, hogy egy használt kocsi ára az elmúlt 1 évben még emelkedett is. De mindketten tudjuk, hogy ez nem normális. Az a kérdés, hogy te mire alapozod, hogy ez a helyzet tartósan fenn fog állni, és a használt gépkocsi ára inflációt meghaladóan fog nőni, milyen jelenértéket mondasz? Mi a jobb befektetés? Autó vagy arany?

  • bambano

    titán

    válasz zoli03 #82 üzenetére

    és akkor érkezik egy hsz, amiben eldöntöd végre, hogy mész vele vagy nem mész vele.
    Ha azt írod, hogy (idézet tőled) "ha nem mész vele" akkor az nálam azt jelenti, hogy az autó hosszú ideig, folyamatosan áll. például két hónapig, mozdulatlanul. az "1-2 hetente mész vele" az nem a "ha nem mész vele".

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz zoli03 #108 üzenetére

    Bocsi én nem ezt mondtam, hogy nem mész az autóval, én azt mondtam, hogy 30-60eFt havonta úgy egy autó, hogy még nem tankoltál bele semmit, az ezen felül értendő.
    Aztán te kezeled magától értetődően a kivételeket:
    1. Mi az, hogy nem mindenki vidéki B10 kategóriában fizeti a kötelezőt ötöd áron, semmint új gépjármű tulajdonosként a fővárosban? Főleg úgy, hogy a témaindító azon van, hogy vegyen e autót?
    2. Mi az, hogy nem mindenki otthon csinálja az egyszerű szereléseket? Te látod magad előtt, hogy valaki a belvárosban ahol alig lehet parkolni valaki a kocsi alá bújik, nem fél attól, hogy a szerszámai eltűnnek, eltapossák stb? Esetleg a porban ott fest karosszériaelemet?
    3. Jó kell cserélni a féket, de csak tíz évente. Jah, de aztán 10 évente cseréled a kettős lendkereket is ha van, az már 5 évente egy nagyobb kiadás, és az autó nem ebből a két kritikus alkatrészből áll. Simán számolhatsz úgy, hogy átlagban valami fontosat minden évben javítani kell.
    4. Milyen amortizációs költség, amikor megduplázódtak az árak? Jah, csak az elmúlt 30 évre nem ez volt a jellemző. Ha azt mondod, hogy ez tartósan fennáll, akkor az csak úgy tud működni, ha jövőre is nőnek/duplázódnak az autó árak. Ez mennyiben normális? Vagy azt mondjuk, hogy 30+% inflációról beszélünk, amit már illek belevenni a költség számításba. Mert arról beszélünk, hogy 30% infláció mellett a pénzed 0%-os kamatra kocsiba fektetted, (hacsak nem munkához kell és jövedelmet termel, így értelmezhető a megtérülés), pedig te vehettél volna állampapírt is 4,25%-ért.
    A másik lehetőség, hogy a kocsik és több más termék ára tartósan elkezdett valamiért az inflációt meghaladóan felfelé kúszni. (Hiány? Árvíz? Mocskos kapitalista gyárak?)
    Egyik lehetőség se szép, és bár látszólag 0Ft az amortizációs költségem, az autóba fektetett pénzem értéke csökken, csak olyan egyszerűsített modellt használtam, ami 1-2% körüli elhanyagolható inflációval kalkulált, vagy nem vett figyelembe egy gazdasági válságot.

  • #72042496

    törölt tag

    válasz zoli03 #108 üzenetére

    Autótól, egyéntől és helytől is függ. Nekem Pesten rögtön úgy indulna, hogy nem az utcán tartom, így a beálló 20-25 ezer forintot elvisz havonta. (Vagyis ennyivel kevesebbet termel, de úgy is kevesebb pénz az eredmény.) Mellé alsó hangon ugyanennyi lenne a Casco, ha egy jobbféle új autót nézek.

    [ Szerkesztve ]

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz zoli03 #112 üzenetére

    Ok, félreérthető voltam, igazad van, de nyilván nem arra gondoltam, hogy az autót vitrinbe veszem, hanem, hogy az, hogy megyek vele a tankolás, parkolási díj stb az ezen felül van.

    De azon kívül, hogy 2 éve nincs, meg pár évig még így lesz, még mindig nem mondtál arra semmit, hogy szerinted mi a helyzet az amortizációs díjjal.

    Danex:
    Új autó? Az amortizációs ktg hol van? Pont annál a legnagyobb. Gondolom szerinted is most épp hatalmas infláció és gazdasági válság van ezért 0Ft tehát ne is foglalkozzunk vele.

    Gumit nem azért veszel 5-6 évente mert elkopott, hanem mert elöregedett és megváltozott a tapadása. Kivéve, ha anyósé, neki jó a 2mmes 10 éves nyárra, amivel a gyereket viszed oviba már nem biztos.

Új hozzászólás Aktív témák