- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pipó
őstag
Alig több, mint 4 hónapos eredmények.
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
-
félisten
Synthwave honna jött az MCM dizájn ebbe a képbe ehhez a GPU-hoz? tudtok már valamit esetleg ?
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Petykemano #3 üzenetére
Tavaly október ?
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Prof
addikt
Hat igen de ez megy most a tech 'ujsagiras'-ban . Sok talalgato , pletyka szintu hir/kamu. Mert a sokaig szinte monopoliumban levo Intel, nvidia miatt stagnal a piac sok-sok eve.
Az emberek meg kivannak ehezve nagyon mar valami igazan ujra ami nagy elorelepest ad.Szerintem valami multigpu speci geforce now architekturat tesztelhettek, vagy siman egy custom driver-el szorakozott valaki.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nvidiát ne kevert Intelhez, és az hogy stagnálna a zöldek miatt bármi az egy külön vicc.
az utóbbi gennel 30 -40 % -t léptek előre az elötte lévőkkel ennél többet.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Raysen623
addikt
A GCN mellé fejlesztettek ki egy Mantle kódnéven futó valamit, ami alapul szolgált a DX12 és Vulcan fejlesztéséhez is ha úgy tetszik. Mekkora alibi ez és ennek élvezhetjük az előnyeit a zöld kártyákkal is.
Nem az a kérdés mi volt korábban, hanem az hogy most mi lesz.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Duddi
aktív tag
Ja látom.
A 1080 ti és a 2080ti között van 1080p ben 23% 1040p bem 30% 4k ban 34%
A künöbség hogy míg a 1080 ti 700$ os MSRP vel addig a 2080 ti 1200 $ MSRP vel indította az életét ami 72% os áremelkedés tényleg jó kis előrelépésAz RTX 2080 sima észbontó 7% 8% és 9% + teljesítményt ad az előző generációs ti hez képest kb 700$ sima és 800$ os foundesrs edition MSRP vel
Az RTX 2080 Super pedig 12% 14% 16% újabb 700$ os MSRP
Tehát mikor lemenne az ára egy kártyának mert már régóta kint van újra eladják neked a 1080 ti teljesítményét változatlan áron .
Ez szerintem pofátlanság és nem csak azért mert zöldek! Lehet nem stagnál de pont úgy mint az intel feji a vevőket akik hisznek bennük.
4 éve még mindenki szerint csodás volt a 4 magos 8 szálas i7 ami 10% al volt erősebb mint az előző 4 magos 8 szálas i7. úgy ahogy most is csodás hogy ugyan azon az áron vehetsz egy kártyát ami 16 % al erősebb mint az előző generáció csk eltelt hány év is ? Bő két év a kettő között.Azért izgatott mindenki az új kártya miatt mert lehet a megfizethető kategóriában is ad teljesítmény növekedést.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Egyszerű matek. nézd meg úgy a különbséget hogy az 1080 Ti teljesítménye a 100 % bazis szám nem a 2080 supere
1440 p és 4 K.ugy godolgom a 1000 dolláros kartyanal az alap. Senki nem beszélt árakról ennek semmi köze a fejlődéshez.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Egon
nagyúr
Fejlesztésről volt szó, nem árazásról. Az Intel CPU-kal elentétben, itt legalább volt pár generáció, ahol igenis komoly előrelépés mutatkozott két generáció között, 10 év alatt.
Az árazás pedig jelentős részben a kvázi monopolhelyzetnek köszönhető: értelmes konkurencia híján, annyiért adják amennyiért megveszik (nem látom, hogy az AMD olyan nagyon baráti áron adna adott teljesítményt az nV-hez képest, avagy hogy azonos áron, olyan nagyon jobb teljesítményt kínálnának a vörösök. Ergo ezt az árazást egyrészt lekövette a konkurencia is, másrészt még az is lehet, hogy (kivételesen) vagyon némi igazság Abu szavaiban, nevezetesen hogy a gyártástechnológiai előrelépés egyre drágább."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
lenox
veterán
FPS/dollarban kene innovalni? Hardverapron bazi nagy innovaciok vannak...
De ertem, nincs mar mivel fikazni.
[ Szerkesztve ]
-
darkarthur
senior tag
Árverseny is lehetne már.
Samsung S23 Ultra 5G
-
Duddi
aktív tag
Nem értek egyet igen is van közük egymáshoz. Ha év végén jönnek ezek a monstrum kártyák és rá lesz írva, hogy gaming RTX 3080 ti Ultra de 3000$ lesz akkor azt a hajadra kenheted mint fejlődést. Az átlag felhasználó számára olyan mintha nem is lenne.
2021 re kész lesz a PCI-e 6.0 szabvány tessék fejlődés. Hány alkatrész fogja támogatni 2021 Q3 ban vagy az 5.0 át?(#16) Egon
Ja végül is igen ha olcsóbb lenne az AMD megvennéd? Kezed a szívedre vennél valaha is AMD karit? És ne gyere azzal hogy ha 2080 tempót tudna 150$ akkor lehet meggondolnám.
A kutya se veszi az AMD kártyákat még akkor se ha olcsóbb és netán erősebb is volna, ne áltassuk egymást.
Így viszont önteltség azt állítani hogy a márka amit mindenki vesz azért drága mert amit senki sem vesz nem olcsóbb XD gratulálok(#18) Predatorr
Ott a pont mert az RTX "Just works" és a megjelenése óta letelt idő alatt meghódította a piacot és már már legalább olyan elengedhetetlen mint a DirectX. Szinte minden külföldi tech oldal csak ajánlani tudja mert amit grafikai mélységet hozzáad szinte minden már megjelent vagy magjelenő játékhoz az mind az árprémiumot mind azt az elveszett 1-2 Fpst megéri.[ Szerkesztve ]
-
#52931072
törölt tag
válasz darkarthur #20 üzenetére
Sajnos az nem nagyon lesz. Ezek az elszállt árak már nem fognak visszaállni, akkor sem ha majd lesz egyszer egy versenyképes konkurens termék. Ha mondjuk elővarázsolna az AMD valahonnan egy kártyát, ami hozza a 2080ti teljesítményét, akkor sem adná sokkal olcsóbban, mert még jobban jön neki a potyapénz, mint az nv-nek.
-
#52931072
törölt tag
Egyébként nem is nagyon van mit megvenni, legalábbis ahogy néztem 45 körül kezdődik a gtx1050, alatta csak elektronikai hulladékot árul az nv, az amd meg szinte semmit. Két amd gépem van, de amelyikkel játszok, abba nv kártyát vettem, mert engem nem a márkanév érdekel, hanem az ár teljesítmény viszony. Szívesen vennék én amd kártyát, de nincs jó alternatíva jelenleg, nem csak csúcs, de az olcsóbb kategóriában sem.
-
Dragon3000
veterán
válasz #52931072 #24 üzenetére
Nem is gond, hogy a gtx1050 árában már ott van az rx570, ami még az 1050ti-nél is erősebb, így nem kicsit túlzás, hogy ezen az áron az amd semmit sem ad. Feljebbi ársávban van, ahol az amd van, ahol az nv ad jobb teljesítményt, persze itt mindegyik esetben valamivel többet fogyaszt az amd.
-
#52931072
törölt tag
válasz Dragon3000 #25 üzenetére
Azt nem mondtam, hogy megvenném az 1050-et, és azt írtam, hogy 45 alatt szinte semmi amd kártya nincs. Az rx5500 az első igazán versenyképes alternatíva, ami fogyasztásban is okés.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz Raysen623 #12 üzenetére
A DX12 alapjaul inkabb az xbox api szolgalt, a Vulkan volt az ami a Mantle-ra épült. Bár az egy elég kezdetleges dolog volt, eleg sokat tett azert a Khronos Group hogy a Vulkan mai szintre jusson.
Szvsz amugy az rtx behozasa kb. a legnagyobb dobas az elmult 10-15 évben, mivel végre szintet léphetunk látványban.
Lehet, hogy még a hardverek nem birják de minden kezdet nehez, anno a 3d grafika megjelenesekor is szenvedtek a hardverek. -
félisten
Pontosan az általad említett szegmensben történt a legjobban fejlődés az RTx szériával.
A 350 dolláros RTx 2060 hozta a 499 dolláros GTX 1080 és a 420 dolláros GTX 1070 Ti-t és a 470 dolláros Vega 64 és a 420 dolláros Vega 56-t teljesítményben. AMD kénytelen volt árat csökkenteni vegákkal. A 2070 hozta 5 % híján az 1080 Ti-t olcsóbban , a 700 dolláros Radeon VII ről ne is beszéljünk, mint alternatíva....Szóval mi a probléma?
A kiindulás pedig továbbra is az volt hogy 30-40% -t lépett előre Nvidia az új architekttel és behozta a Raytracinget a köztudatba.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#52931072
törölt tag
válasz Dragon3000 #25 üzenetére
Amúgy a teljesítményt árazzák, ugyanazért a pénzért kb ugyanazt kapod, de a fogyasztás sem mindegy. A csúcson meg jelenleg egyeduralom van. Amúgy sírok az elszállt árakon, de bevillant pár emlék 2ezervalahányból. GF6600gt 42ezer, előtte meg a Radeon 9600pro 50ezer és mennyi volt a dollár? Sokminden relatíve nagyon olcsó lett.
-
félisten
Még annyi, hogy természetesen hazudnék, ha azt mondanám, nem látom mi történik, egy egész kategóriát elcsalt az áremelésekkel, ha csak az RTX kártyákat nézzük és nem a GTX szériát.
AMD ezt ügyesen kikorrigálja azzal, hogy a kártyáit nem következetesen nevezi el. R9 380/Vega 56/ 64 / RX 480/ Rx 5700/ radeon 7...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Dragon3000
veterán
válasz #52931072 #29 üzenetére
1060/1660 szintnél, pont többet kapsz az amd-nél ugyanazért a pénzért, igaz több a fogyasztás, de nem annyival, hogy a gyengébb vagy drágább nvidiát válassza az ember. Az említett 5500 xt-t még mindig drágának érzem az rx 580-hoz képest is. A 2060/s,2070/s,5700/xt-nél meg játék függő, hogy kinek melyik éri meg jobban. Mondjuk ezeknél a nagyobb fogyasztású megoldásoknál már lényegesebb lehet a többlet fogyasztás a hő elvezetése miatt. Ezek felett, meg nincs más marad a drága 2080ti.
[ Szerkesztve ]
-
Pkc83
őstag
"Szinte minden külföldi tech oldal csak ajánlani tudja mert amit grafikai mélységet hozzáad szinte minden már megjelent vagy magjelenő játékhoz az mind az árprémiumot mind azt az elveszett 1-2 Fpst megéri."
Az a 1-2 fps inkább bő 30-40% minus. Legalább ne ferditsünk , az rtx
jelenleg egy csilli villi csicsa ami arra jó , hogy a közel fél millás vga
ami amúgy 4k-ra jó lenne bekapcsolt rtx-el egy közepes WQHD vga
teljesitményét hozza.
[link] -
félisten
egy 2070 teljesen jól használható( 60 FPS) 1440P max grafikai beállításokkal a legtöbb RT játékban. [link]
KIvéve Control, ami valóban erősen megöli a kártyákat,de cserébe ad is látványbeli pluszt jócskán.
Ez a fejlődés útja, mindig is ez volt.Lásd élsimítás pár évvel ezelött.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Predatorr #18 üzenetére
Nem mindenkinek éri meg 200 000-rel többet fizetni pár szépen tükröződő tócsáért és felezett frame rate-ért.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Duddi
aktív tag
Igen van árkategória ahol tényleg teljesítmény/$ előrelépést hoztak össze. És igen az AMD nél nem tudom mit gondolnak a nevezéktan egy komplett vicc. minden 2. szériának új neve van...
A Raytracinggel az a bajom, hogy nagyon gimik nek érződik. azokon a kártyákon amit te is említettél ("olcsó" és és ereje is van) ott nem éri meg bekapcsolni mert egyes játékok alatt játszhatatlan vele. Amelyik kártya meg bírja az meg elég drága. [link] -
#52931072
törölt tag
válasz Dragon3000 #31 üzenetére
Valójában akkor mégsem kapsz többet, mert a megtakarítást kifizeted a villanyszámlával. Ne érts félre, véletlenül sem vagyok nv fan, két azonos árú/teljesítményű/fogyasztású kártya közül az amd-t venném meg. Viszont esetenként 30% többlet fogyasztás is lehet, ami nem piskóta.
-
ted_tris
tag
Szerintem egy normalis ember pont nincs ilyenekre kiehezve mert tudja hogy sok penzbe fog kerulni.
Max egy ket hozzad hasnlo kocka akarja az eszetlen fejlodest.
Es aztan jon a siras, hogy mennyibe kerul.
Es igazuk van.
Meg jo, hogy kevesen vagytok es le vagytok szarva kb...#20.
Van csak rosszul erelmezik.
Nekik az az arverseny ki tudja dragabban adni ugyan azt a (vagy hasnlo) szart.
Ebben az apple volt az uttoro.[ Szerkesztve ]
"learatjuk a pálmát.."
-
#52931072
törölt tag
válasz Dragon3000 #40 üzenetére
Szerintem az számít, amit játék közben fogyaszt, egy gémer kártyánál az számît mormál használatnak, de ez csak az én véleményem. Szóval én mindenképpen a hatékonyabb példányt venném meg azonos árszinten, mindegy milyen színű a doboza.
-
lenox
veterán
Nem hinnem, hogy konkretan a fogyasztas koltsege sokakat erdekelne, szerintem a hutes hangja tobb mindenkit erdekel. Szoval halk hutesu kartyat kell venni, biztos van minden szinbol.
-
#52931072
törölt tag
válasz Dragon3000 #43 üzenetére
Akkor átfogalmazom, adott egy 3 éves fejlesztés átcimkézett verziója, ami hasonló teljesítmény mellett 30%-al többet fogyaszt, viszont legalább alig olcsóbb, akkor nem veszem meg mert vörös a doboza. De mint mondtam ez csak az én véleményem.
-
Kolbi_30
őstag
Nálam pl nincs driver gond.. Igaz én nem flashelek biost meg nem mokolok semmit vele. De már kileptem a fóruma bol is... A sok retard új BIOS meg még more power tool, azt csodálkozik hogy köhög minden... Persze szar AMD mert mokolt biosssal registryvel hiba van, pls mesélj még
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
-
Turcsika
junior tag
válasz Dragon3000 #47 üzenetére
Felesleges a crack meg ilyesmik mögé bújni, nemzetközileg gond van a driverekkel, a fórumban meg jócskán leírják hogy nem virágbolti windows ésatöbbi.
Jöttök ilyenekkel, te is meg Kolbi is, aztán a legutolsó amd driver 28 hibát javított, 14 maradt benne, legalábbis amit a driver leírásban szerepeltettek. Az első 3 hiba meg black screen javítás, amire tömegesen panaszkodtak.
Gondolom az amd nem javítja a széttúrt windows hibákat, vagy tévednék?
Nevetségesek vagytok ilyenkor mikor véditek a védhetetlent, és még ti szóltok meg embereket, ez a legalja....
[ Szerkesztve ]
-
Dragon3000
veterán
Először is értelmezni kellene amit a másik ír, sehol nem írtam, hogy amd, azt írtam egyik oldalon sem. De segítek ebbe beletartozik az amd és az nvidia is, ha meg vennéd a fáradtságot és megnéznéd a profilom, láthatnád, hogy jelenleg nvidiám van így nem fanboykodásból írtam, amit írtam.
Ha már szóba hoztad, igen 28 javításra került, aminek legtöbbje mással való összeakadás miatt volt és maradt még 11. Nvidiánál is vannak hibák, igaz kevesebbről van jelentés, de kérdés mennyiről nem nyilatkoznak. A lényeg, hogy hiába van amd-nél több hiba feltüntetve, ez nem fogja boldogítani azt az nvidia tulajt, akinek a kevesebb hibából jön elő egy vagy több és azzal szop.
Nevetségesek vagytok ilyenkor mikor véditek a védhetetlent, és még ti szóltok meg embereket, ez a legalja....
A legalja, hogy olyant állítasz, ami nem igaz, nem szóltam le senkit. Inkább fogadd el, ha valaki mást tapasztal/t, mint Te és ne vedd támadásnak, ha ezt normálisan le is írja.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz Dragon3000 #52 üzenetére
Ez annyira ócska kifogás, hogy az Nvisianál is vannak, csak nem közli őket, meg hogy lehet többször jönnek ki a hibák. Bezzeg az AMD a hős a fehér lovon, ő biztosan mindent közöl és amugyse találkozik senki hibával. Mindeközben a valóságban az a helyzet, hogy mind az átlagfelhasználók, mind a tesztelők, szakírók körében is közismert, hogy problémásak a piros oldal driverei...
-
Dragon3000
veterán
Volt bőven mindkét oldalról kártyám és egyiknél se futottam bele egyik hibába se. Elhiheted, hogy mindkét oldalon a feltüntetett hibák csak töredéke a valóságnak. Senki nem írta, hogy az amd a hős blablabla, de a legtöbb indok nv fanoktól, hogy amd-nél több hiba szerepel a hírekben, erre írtam, hogy azaz nv tulaj aki valamelyik hiába belefut, azt nagyon nem fogja vigasztalni, hogy amd-nél több hiba van feltüntetve.
[ Szerkesztve ]
-
Predatorr
őstag
Mindig jót mulatok az RTX-et sosem próbált "szakértőkön", most is. Nekem már azért a pár játékért megérte, amelyekben hihetetlen, és főleg reális grafikai élményt nyújtott. Nélküle nekem már cheat minden hagyományos grafikájú játék, ahol látod a veszélyt olyan helyeken, ahová normális esetben nem is jutna fény. Aztán ígérik a csak RTX-en futó játékokat, AMD meg csak "a sugárkövetés számítások bizonyos elemeit" fogja tudni (állítólag) a big navin. Neked nem is kellenek az anti-RTX szponzorált videók, meggyőzöd magad.
És még semmi nem volt, ami legalább 1440p-ben, maxi grafikával és RTX-szel ne futott volna 45FPS+.Dragon3000: Hát én sokkal inkább AMD-vel futottam hibákba, sokkal rosszabbakba és többe. Amikor megint nV-t vettem, hirtelen 4-5 játék futni kezdett, amelyek AMD-n már el sem indultak, mert ők máig elavultatják a régi meghajtókat és kártyákat is (gyakorlatban sokkal inkább ,mint papíron), nV-nál meg a ritka hibák ellenére ott a támogatás sok-sok évre visszamenőleg.
[ Szerkesztve ]
"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
Prof
addikt
válasz Predatorr #55 üzenetére
Ez eleg furcsa.
Az en tapasztalatom szerint az elmult evekben az AMD driverei lassabban tamogatjak erik el a megfelelo stabil/jo sebesseget mint az Nvidia. viszont par eve alatt egy adott kartya kiadas utan sokat javul mind stabilitas mind sebessegben.
Ez nem mondhato el az Nvidiarol, sot mintha mindig lassitananak a regi hardveren a driverrel, hogy gyrosabbnak tunjon az uj es azt vegyek az emberek. Sok penzt koltenek marketingre, a fejlesztok lefizetesere (aminek koszonhetoen egy jatek megjelenesekor altalaban gyorsabb a kartyajukon, valamint ha valami nem stimmel sokkal gyorsabban javitjak)
Tobb penz nagyobb foci esete, az AMD ket fronton (cpu, gpu) "harcol" es annak ellenere hogy kis penzbol zsenialis technologia megoldasokra ujitasokra kepes, valoszinu ezert nem tudott elso szamu lenni abszolut teljesitmenyben.
(gyakorlatban nem tud az nvidia+intel szponzor/partner tamogatasaval versenyezni, hogy a hardver/szoftver gyartok elsokent optimalizaljanak a hardverukre)
Ezert kellett custom hardware gyartokent uj piacokat keresnie, mint pl a jatekkonzolok. -
félisten
nem lassítják a kártyákat a buta sötét idióták terjesztik az ilyen dolgokat.
Mintha " ja mintha"
"zseniális technológiai újítások" az.zseniális.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Turcsika
junior tag
"Ezert kellett custom hardware gyartokent uj piacokat keresnie, mint pl a jatekkonzolok."
Konkrétan azért fogadta el a sony és microsoft ajánlatát, hogy életben tudjon maradni. A több 10 milliós konzol eladások idején is masszívan mínuszos volt a cég, vagyis olyan áron adta a chipeket, ami éppen az éhen halás elkerüléséhez volt elég. A sony és az MS pontosan tisztában volt az amd helyzetével, és kihasználta azt. Mert az amd cucca minden csak nem elégséges volt, lásd a neharangozott fullhd 60 fps csak felskálázással, vagy 30fps-el volt tartható, nem véletlen jött ki az erősebb konzol nem sokkal később.
Ezzel szemben az nv tényleg másik piacot szerzett, az autó iparban, ahol ténylegesen profitot termelt.
"Ez nem mondhato el az Nvidiarol, sot mintha mindig lassitananak a regi hardveren a driverrel, hogy gyrosabbnak tunjon az uj es azt vegyek az emberek. Sok penzt koltenek marketingre, a fejlesztok lefizetesere "
Várok tőled egy listát, miszerint több nv támogatott cím van mint amd. Szerintem meg fogsz lepődni. A lefizetésről annyit, én olvastam az amd támogatásáról a játék készítők felé, hogy ne legyen elég 16Gb vramnál kevesebb, a radeon VII megjelenésének aprópóján, illetve a HBCC miatt. Erre gondoltál?
"zsenialis technologia megoldasokra ujitasokra kepes,"
Itt azokra gondolsz, amik feledésbe merültek fél év alatt? -
Raysen623
addikt
"Mert az amd cucca minden csak nem elégséges volt, lásd a neharangozott fullhd 60 fps csak felskálázással, vagy 30fps-el volt tartható, nem véletlen jött ki az erősebb konzol nem sokkal később."
Aha persze. Gondolom a hardver specifikációt is az AMD készítette saját magának a két konzolhoz és nem a megrendelő (Sony, MS) adta meg a gyártónak. Még viccnek is rossz amit leírsz.
Az erősebb konzol variáns pedig azért jött ki menet közben mert a 4K terjedése olyan erős volt hogy nem tudták jól belőni az akkori konzolok teljesítményét erre a felbontásra. A 720p és 1080p elég sokáig tartott, de a 4K hamarabb jött mint tervezték. Továbbá hamarabb véget is ér a 4K őrület hiszen már most erősen mozdul az iparág a 8K irányába. Tehát az év végén várható nextgen meg azzal lesz bajban szerintem, de persze azért is az AMD lesz a hibás.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
gejala
őstag
"viszont par eve alatt egy adott kartya kiadas utan sokat javul mind stabilitas mind sebessegben."
Tök jó, mire lecseréled egy újra, a régi is olyan lesz, amilyennek alapból lennie kellett volna. Kár, hogy addigra már alapból kevés az új címekhez.
"kis penzbol zsenialis technologia megoldasokra ujitasokra kepes"
Milyen zseniális újításokra gondolsz, mondjuk az elmúlt 10 évből? Mármint olyanra, amit ma is aktívan használnak a játékok.
Az egyetlen zseniális újítás a Ray-Tracing, ami tényleg forradalmasítja a játékok grafikáját a következő 2 évben. Érdekes módon, pont ezt nem tudja az AMD, csak 2 év lemaradásban hozza majd. -
Raysen623
addikt
Köszönöm szépen a semmit. Konzol oldalon a natív felbontást már régen elengedték és aki azt várja hogy majd lesz olyan az sokáig várhat. Nem lennék meglepődve ha PC oldalon is előjönne ez a megoldás, mert rohadtul drágítja a VGA-kat az ilyen igény. Mindeközben a PS4 tulajok köszönik szépen remekül játszanak és élvezik magát a játékot.
Jobb a grafika PRO verzióval? Jobb és szebb ha azt akarod. Natív 4K-ban adja ki a képet? Nem és nem is állították hogy azt fogja csinálni. Játék élvezete szempontjából ez teljesen lényegtelen.
Az év végén érkező konzolok esetében ígérnek rendes 4K-t. 8K-t pedig felskálázással. Jó lesz? Bőven, annak aki játszani akar és nem pixelt számolni egy TV kijelzőjén 30 cm-ről.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
gejala
őstag
válasz Raysen623 #63 üzenetére
"Mindeközben a PS4 tulajok köszönik szépen remekül játszanak és élvezik magát a játékot."
Ne keverjük az egyéni igényeket és kompromisszumkészséget azzal, hogy objektíven nézve milyen a képminőség. Lehet, hogy valakit nem érdekel, ha egy open world játékban a távolban levő finom részletek (fűcsomók, drótkerítés, apróbb tárgyak, stb.) PS2 korszakot idézően pixelesek és vibrál is az egész mozgás közben az alacsony felbontás miatt. De van, akinek ez nem next-gen élmény és kell az a natív felbontás, ami megszünteti ezeket a képhibákat.
[ Szerkesztve ]
-
Raysen623
addikt
Amiről te írsz ahhoz pont nem natív felbontás kell hanem valami más, amit én úgy hívok optimalizáció. Konkrét példa rá Black Desert. Pont azok a dolgok jönnek elő amit felvázoltál és ez engem is zavar. De ez csak egy cím a sok közül ahol meg nem jön. Open world játékot meg SSD által nyújtott rövidebb töltésidő nélkül nehéz ma már hibátlanul megoldani. De ugye utólag lehet tenni ilyen meghajtót konzolba is.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
gejala
őstag
válasz Raysen623 #68 üzenetére
Szerintem te valami egész másról beszélsz. 1080p-ben minden finom részlet vibrál minden játékban, mert kevés pixelből állnak. Ezen nincs mit optimalizálni. Ha túl kicsi a monitoron egy tárgy, mert túl messze van (vagy alapból túl kicsi), akkor 1080p-ben csak pár pixelnyi lesz, ami vibrálni fog mozgás közben. Szoftveresen ezen nem lehet segíteni. Nagyobb felbontáson viszont több pixel esik ugyanekkora területre és megszűnik ez a probléma.
[ Szerkesztve ]
-
Raysen623
addikt
Akkor engedtessék meg nekem a kérdés: 1080p-ben eddig hogy a pékbe nem volt zavaró az általad felhozott jelenség korábban vagy manapság?! (Egyébként tényleg kicsit más problémát hoztam ellenpéldának mert olyan is van.)
Nem kellene megerőszakolni a dolgokat. A részletgazdagságot véleményem szerint a közeli és középtávon látható tárgyakon kell jól megoldani.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Prof
addikt
Elvagy kicsit tevedve, nem tudom milyen idos vagy de csak nehany pelda:
Amd 64bites architektura ami minden mostani proci 'alapja, APU technologia amivel kulon vga nelkul is futnak a jatekok nem intel igp szinten, Mantle (amibol Vulkan lett es alazza dx12-t), Adaptive vsync "ingyen" azaz Freesync, Trueaudio - Gpu-n lehet hangfeldolgozni stb.A Raytracing evtizedekre visszameno technologia/eljaras, nvidia csak csinalt egy kartyat ami bizonyos effektekre nagyon limitalt modon tud gyorsitani. (es 1000fps-es alapbol pl quake2-ben 60 alatti fpst produkalni)
Siman lehet raytracing kodot procin futtatni, nagyon regota igy keszulnek a fotorealisztikus grafikaju mozifilmek. pl world of tanksba raktak arnyekokra mukodo raytracinges opciot ami minden dx11-es videokartyan megy. wikipedia itt nezd meg az aljan az interactive raytracing reszt, mar 2008-ban is volt raytracelt jatek intel alapokon -
Prof
addikt
Az hogy egy technologia mennyire terjed el nem muszaki kerdes csak hanem marketing, uzleti stb.
Attol hogy valaki jobban nez ki, mint Naomi campbell 14 eves koraban meg nem lesz belole szupermodell.Probalj barmelyik piacon 10-100szor kisebb cegkent elterjeszteni az uj termekedet es lassuk hogy megy.
Amugy lesz raytracelt 3D audio is az uj AMD konzolokban[ Szerkesztve ]
-
félisten
Az egy nagyon régi technológia, csak mondom , 2000 -s években is volt már játék ami használt ilyet.
Az RTX kártyák is tudják. [link]
Ezt a szegény kicsi AMD-t hagyjuk, mert nagyon sok olyan üzleti bakit követtek el ami megbosszulta magát.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Chiller
őstag
"Milyen zseniális újításokra gondolsz, mondjuk az elmúlt 10 évből? Mármint olyanra, amit ma is aktívan használnak a játékok."
Parallax Occlusion Mapping
Trueform -> Tesselation
Global IlluminationCsak így három dolog, amit minden játékban látsz manapság, és az ATI vezette be.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sok a kavarás a hangok körül. Az eredeti TrueAudio sose tudott raytracinget, az csak konvolúció volt. A TrueAudio Next az, ami tudja a szimulációt és a konvolúciót is. Nagy különbség. Ahogy b. is írja az NVIDIA is tudja ezeket, csak nincs olyan SDK/API-juk hozzá, amit mondjuk a audio middleware-t fejlesztő cégek be tudnának építeni a rendszerükbe, így meg aztán sokat nem ér a hardver. A Steam Audio 2 az egyetlen PC-s megoldás, amely a raytracing audio problémájával foglalkozik. Abban szimulációra két nagy teljesítményű motor van eddig: az AMD Radeon Rays és az Intel Embree.
Az NVIDIA ezt azért nem erőlteti, mert a szimulációt ugyan meg tudnák oldani, elvégre ott a külön RT hardver az RTX-es GPU-kban, de a konvolúció nagyobb probléma, és még a Turing sem támogatja a parancsok izolálását, vagyis nehéz megoldani azt, hogy GPU-s gyorsítással ne recsegjen-ropogjon majd a hang. Ezt az AMD sem tudja megoldani Polaris dizájnnál régebbi rendszerrel, mert a régi GCN-ekben sincs izolálás. Szóval a Steam Audio 2 esetében maga a technológia működik, tulajdonképpen az API hardverfüggetlen, de ami nem Polaris/Vega/RDNA, ott a hang recsegni fog, pillanatra kihagy, stb.
Az a baj a hanggal, hogy a szimulálás után is van vele munka, és tipikusan olyan munka, ami alacsony késleltetést igényel, márpedig a GPU-k throughput rendszerek, amelyek azért tudnak gyorsak lenni, mert elindítanak egy feladatot, majd félbehagyják, amíg meg nem jön a végrehajtáshoz szükséges adat. Viszont a feladat helyreállítása nem alacsony késleltetéssel történik, hanem szép lassacskán, kvázi sorban várnak a wave-ek a futtatásra. A hangok szempontjából ez nem jó, mert ott az kellene, hogy az adat beérkezésének pillanatában szabad legyen a multiprocesszor, és azonnal legyen eredménye a végrehajtásnak. A TrueAudio Next ezért hatástalan rengeteg GPU-n, mert nem tud a hardver izolálni, vagy azért mert nincs beépítve a képesség, vagy nincs annyi erőforrás, amit le lehet választani. Tehát maga a Steam Audio 2 működik kb. Polaris 10 teljesítményszint fölött, ezen belül is Polaris, Vega és RDNA dizájnokon. Más hardvereken igazából csak fut. Végrehajtja a feladatot egy GeForce RTX 2080-on is, de sok forrással borzalmasan recseg a hang, és nagyon sokszor kihagy egy pillanatra. És nem lehet vele mit kezdeni, mert maga az architektúrának kell képesnek lennie arra, hogy izolálja az erőforrást a hangszámításra, így biztosítva alacsony késleltetésű feldolgozást. Sokszor még a CPU fallback is jobb ilyenkor, mert ott már a Steam Audio 2 a források számát is automatikusan korlátozza, így nem kell manuálisan utánaállítani, viszont a hangminőség messze nem olyan jó, mint GPU-val.
Jelenleg nagyjából itt tartunk. Az elmúlt 10 év GPU-i tudják a hangok szimulálását és a konvolúciót is, de alig van olyan hardver, amit alacsony késleltetésű munkavégzésre is felkészítettek, tehát a legtöbb GPU-n eléggé szar lesz az élmény. Itt még opció a források számának manuális korlátozása, de ez is jelentősen csökkenti a hangminőséget.A legjobb egyébként hangszámításra egy különálló, specifikus hardver lenne. Mint amilyen a TrueAudio volt, mert a GPU-kat aztán rohadt nehéz úgy átalakítani, hogy ki tudjon váltani egy ilyen jellegű rendszert. Most itt ne az AMD-ből induljunk ki, nekik azért szerencséjük is volt, hogy az évek óta alkalmazott parancsmotorjaik flexibilisek, meg hardveresen célozzák a virtualizálást is, tehát nekik nem nagy kunszt meghozni egy olyan döntést, hogy akkor a driver le tud választani pár multiprocesszort, és el tud szeparálni a grafikus számításoktól. De ezt rohadt nehéz ám hardveresen megvalósítani. Nem véletlen, hogy az Intel és az NVIDIA máig nem épít ilyen jellegű virtualizációra. Nagyon sokat kell hozzá módosítani a dizájnjaikon. Egyes részegységeket kompletten újra kellene tervezniük.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
"Ahogy b. is írja az NVIDIA is tudja ezeket, csak nincs olyan SDK/API-juk hozzá, amit mondjuk a audio middleware-t fejlesztő cégek be tudnának építeni a rendszerükbe, így meg aztán sokat nem ér a hardver. "
Miért a NVIDIA VRWorks Audio SDK micsoda? [link]
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt nem tudják beépíteni. A Steam Audio 2-ben sincs benne. Az Unreal Engine 4-hez van plugin csak a 4.15-ös verzióhoz, de az újabbakhoz már nem. Illetve az Epic az UE4 4.24-es verziótól Steam Audio 2-t ad a main branchben, tehát nem kell külön branch és nem vagy régi motorra kárhoztatva.
Manapság pedig elképesztően ritka, hogy valaki C API-n keresztül építsen be ilyet. Inkább vesz egy audio middleware-t, amiben benne van, csak jelenleg egyikben sincs VRWorks Audio.
Ez így nem sokat érnek, ha egy motor egy nagyon régi verziójához érhető csak el. Az ilyen technológiák akkor kezdenek terjedni, ha egy motornál a main branchbe kerülnek, mert onnantól van az, hogy minden későbbi branchben megmarad a rendszer, és támogatást vállal érte a fejlesztője. Az NV-nek valahogy be kellene kerülni a Steam Audio 2-be, mert azt választotta a Unity és az Unreal Engine is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Az új Xboxban is külön Audio Chip gondoskodik róla, nem a CPu vagy a GPU..
Microsoft is és a Ninja Theory fejlesztője is azt nyilatkozta, hogy ugyan azon az elven működik mint a zöldek Vr works audioja, még a videót is kirakták róla.. [link]
Elég furcsa lenne, ha éppen nem menne egy Turing kártyán akkor ha lesz PC- port.."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyanolyan elven működik a TrueAudio Next is. Itt nincs sok út amúgy. A gond nem az API-val van, hanem a hardverekkel. A 81-es hsz-ben leírtam, hogy miért, de nyugodtan próbáld ki az Unreal Engine 4.24-ben a Steam Audio 2 TAN-t és meglátod. Nem véletlen, hogy külön hangprocesszort csinál a Microsoft, mert a tipikus felépítésű GPU-kat nehéz rávenni alacsony késleltetésű munkákra. Eléggé speckó felépítés kell ehhez.
Én ezzel a Unity motoron nagyon sokat foglalkoztam. A Steam Audio 2 elég jó azóta, hogy van benne Embree, mert ez a motor az én procimon is háromszor gyorsabb, mint a Valve saját motorja. Jobb procikon akár ötször is gyorsabb lehet szvsz. A Radeon Rays pedig úgy nyolcvanszor gyorsabb, de ezzel nem érsz semmit, ha nincs valós idejű végrehajtása a GPU-nak, így hiába tudja magát a feladatot nagyon-nagyon gyorsan megcsinálni a Radeon Rays, ha RX 570-en a kvázi valós idejű válasz miatt jó a hang, míg egy RTX 2080-on nagyon recseg ugyanaz a feladat. Egyszerűen a Turing nem támogatja a valós idejű választ. Emiatt nincs még sok értelme a Steam Audio 2-nek sem, mert elég kevés GPU képes olyan módon üzemelni, ami a hangfeldolgozásnak jó. Még igazából a Polaris 10/20/30 is csak egy alapvető real-time executiont kínál, de ha egy bizonyos terhelés fölé mész, akkor az is elkezd recsegni, a megoldás több CU-t izolálni, de idővel elfogy a CU. Az RDNA már sokkal jobb ebben, az RX 5700 kevesebb CU izolálásával is jó hangminőséget állít elő, de ilyen hardvere meg elég kevés játékosnak van. Az biztos, hogy egy RDNA WGP simán tud annyit itt, mint négy GCN CU.
A Microsoft hardvere egyébként a GPU része, csak az AMD RT hardverét használja a szimuláció gyorsítására, illetve a konvolúciós munkafolyamatok DSP-n mennek, így nem, vagy csak ritka esetben kell izolálni a GPU multiprocesszorait. Ebben valójában nem sok trükk van, de ilyet PC-n nem valószínű, hogy látni fogsz. Az RT-t ugyan itt is lehet gyorsítani, a Valve-tól tudom, hogy a következő Radeon Rays verzióban ez benne is lesz, így a Steam Audio 2-nél ez is meg lesz oldva, de DSP-t nem valószínű, hogy kapnak majd a PC-s GPU-k. Persze az AMD visszahozhatná az eredeti TrueAudio hardvert, de a next gen hardverekbe beledobnak 20-50 multiprocesszort, abból egyet-egyet izolálnak, és specifikus hardver nélkül is kb. ugyanott vannak működésben. Amiben veszít a PC az a hatásfok, mert bizonyos konvolúciós feladatokra jobb lenne egy specifikus skalár ALU, kevesebbet fogyasztana, de tekintve, hogy egy eredeti TrueAudio-szerű hardver nélül mennyi tranyót megspórolsz, így elfogadható az a kompromisszum, hogy legyen rossz bizonyos feladatok végrehajtásának hatásfoka a multiprocesszoron. A legtöbbet az izolációval nyered, ez a kulcs a recsegés megszüntetéséhez, mással csak jobb hatásfok jön.
Szerintem az NVIDIA is erre fog majd elmenni, csak kérdés, hogy mikor, mivel nekik az izolációhoz nagyon át kell tervezni a hardvert, de ezt úgyis megteszik, mert amúgy is időszerű lenne nekik is bevezetni a hardveres virtualizálást, hiszen úgy meg tudnák oldalni azt, hogy például a GFN-ben egy felhasználó ne vigyen el egy teljes GPU-t, hanem osztozzanak rajta a terheléstől függően. Ezzel kevesebb ideig kellene sorban állni az erőforrásért, mert egy node több felhasználót tudna felvenni. Gazdaságilag sem mindegy, hogy egy GPU megtérülési költségét egy előfizető fedezi vagy átlag nyolc. Ha ilyenre átalakítják a hardverüket, akkor igazából az izoláció a hanghoz csak meghajtótámogatás kérdése lesz, és onnantól kezdve alkalmas lesz a GeForce is ezekre a feladatokra. Valószínűleg attól a ponttól kezdve pénzelik is majd ezt az irányt, és nem egy motor rég elavult verziójába lesz csak lehetőség így használni a hardvereket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
A Turing nem nevezhető tipikus felépítésű GPu nak. A VR works lényege az pl a Turing kártyán, hogy a tensor magokat használná fel erre, magyarul különálló hardveregységet szeparáltan használná fel erre, mint ahogy írtad is.
A GF now ban egy GPU-t két felhasználó használ, nem egy."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Turinghoz hasonló slotalapú GPU-k azért eléggé tipikus felépítésűek. Ez egy örökség a Fermiből.
A tensor magok mátrixszorzásra való. Elképesztően rossz hatékonyságúak lennének a hangfeldolgozáshoz, mivel a specifikus felépítésük miatt észvesztően magas a késleltetésük, és mivel ilyen jellegű operációkat nem is tudsz nekik adni hangnál, így a kihasználtságuk is 1-2% körüli lenne.
Mivel a jelenlegi GeForce-ok függetlenített időosztásos virtualizációt támogatnak a szoftverükön keresztül. Ahhoz, hogy jól működjön egy ilyen rendszer több felhasználóval fizikai felosztású modell kell. Ezt a módot az aktuális architektúráik nem támogatják, SR-IOV menedzsment kellene hozzá. A jövőben biztosan be lesz vezetve ez, de még nem ilyen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Chiller
őstag
Az RTX-et sem az NV találta ki. Úgy értettem, hogy ha jól emlékszem először az ATI demózta a Global Illuminationt jól.
De akkor legyen helyette a Smartshader. Vagy Eyefinity.
De ha egyik se tetszik, akkor is mondtam kettőt.
Az a lényeg, hogy a kolléga orbitálisat tévedett (hazudott?), de gondolom számotokra nem...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak nem a szimuláció a probléma, hanem a konvolúció. Azt meg nem csinálja meg más csak az ALU.
A Steam Audio is sokkal gyorsabban fut GPU-n, mint CPU-n, még GeForce-on is, csak recseg-ropog a hang, amit generál. Hiába szimulál tehát gyorsan a hardver, a konvolúcióval nem tud mit kezdeni relatíve nagy késleltetésű végrehajtással.
(#90) Chiller: A GI-t nem az ATI találta ki. Ők csak először írtak rá egy olyan algoritmust, ami raszterizáció mellett is relatíve jó minőségű GI-t csinált, és még valós időben is futott.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Az RTX -t Nvidia találta ki, ez az előneve a Turing GPU ra épülő kártyacsalád egy részérnek.
Az RT-t (raytracing)et pedig nem. Akár hiszed akár nem a raytracing már a 60's évek végén létezett.
Global illumination is régi dolog..Tévedni te tévedtél.
AMD talált ki jó dolgokat nem kétséges mint ahogy Intel is Ati is, Nvidia is. DE Szinte mindegyik cég érhető okokból saját magát akarja kedvező helyzetbe hozni ezekkel a felfedezésekkel ami érthető, de mégis hátráltatja a piacot.
1, az illető cég túl Kicsi befolyással bír az adott piacon, magára hagyja a fejlesztést és könnyelműen ígérget.
2. Túl mohó és mindent akar egyszerre.
3, Túlságosan zárt és csak magáénak akarja a technológiát .
Szerintem könnyen felismered a jellemzésekből, melyik szám melyik céget takarja a GPU piacról.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A recsegést nem az API okozza, hanem a források számának a növelése. Mint írtam az RX 570-emen is el tudom érni, hogy recsegjen, ha nagyon extrém mértékű feldolgozást állítok be. Nyilván lényegesen több kell hozzá, mint az RTX 2080-nál, de megoldható. És ilyenkor az kell, hogy ne 4 CU-t izoláljak konvolúcióra, hanem 8-at, és ismét megszűnik a recsegés. Csak ugye minél több CU-t izolálok, annál kevesebb CU dolgozhat a grafikai számításokon. Tehát ez egy nagyon egyensúlyi kérdés.
Izoláció nélkül egyébként az RX 570 is recseg elég kis mértékű feldolgozással, ahogy az RTX 2080 is. Tehát effektíve a konvolúció izolációja a kulcstényező. Ha ezt a hardver nem tudja, akkor nagyon limitált a feldolgozható forrás.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- Geforce GT 730 -4 gb videokártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest