Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz #92253184 #202 üzenetére

    Márpedig ezen a vonalon haladva a Tesla egy autó gyártó, amit tech cégnek áraznak

    Ha megnézzük a viselkedését, akkor a Tesla sokkal inkább egy tech cég, ami amúgy autót gyárt. A versenyelőnye alapvetően abból fakad, hogy sokkal fejlettebb technológiájuk van, mint a versenytársaiknak, ráadásul ehhez még van egy nagyon erős vertikális integrációjuk is, amin végig nyomják ezt a nagyon durva fejlesztést.
    A Tesla pont attól az, ami, hogy nem egy n+1. autógyártó, hanem folyamatosan rugdalja fel az autógyártás konvencióit, kezdve mondjuk azzal a nagyon nyilvánvaló résszel, hogy csak és kizárólag elektromos autókra állt rá, aztán az amerikai értékesítési modelljével, hogy közvetlenül adta el az autóit a vásárlóknak, nem pedig márkakereskedőhálózaton át, amivel nagyjából egy évszázados hagyományon lépett át, az aggresszív gyártásautomatizálással és a kifejezetten ehhez tervezett autókkal, sőt, azzal, hogy saját maguknak gyártják a gépsorokat, amivel iszonyatos, addig teljesen példanélküli tempót nyomnak a gyárépítésknél, a szoftverhez való hozzáállásukkal és hogy az elektromos autózás technológiájában úgy általában feltűnően előtte járnak az összes versenytársuknak.

    Nem az fog bankot robbantani, aki a leghosszabb menettávot nyújtja. Hanem, aki az első versenyképes áru autót lerakja az asztalra és ez nem a Tesla lesz, hanem egy kínai gyártó.

    Ezt nem nagyon látom. A Tesla fejlesztései pont az olcsóságot célozzák, nem nagyon látszik, hogy ezzel szemben a kínaiaknak milyen versenyelőnye lenne: a (már nem is annyira) olcsó munkaerő itt már nem elég.
    FYI a Cybertrucknál (bár nyilván valódi számok majd akkor lesznek, ha tényleg meg lehet venni) már kifejezetten versenyképes árak voltak, az F-150-hez lőtték be.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák