Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Joshi

    titán

    válasz Banano #150 üzenetére

    Ne haragudj de milyen oldalt linkeltél? Az hogy odaírják egy tévé mellé hogy referencia az nem bizonyít semmit. Ez már referencia kijelző.

  • arty

    veterán

    válasz Joshi #149 üzenetére

    mi az, hogy nem léptek tovább? nem lett egyre jobb a kép (de), nem lett egyre kisebb a fogyasztás (de), nem lett egyre kisebb a hajlam a beégésre (de) ?
    melyik az a paraméter, amin láttad, hogy a vesztüket okozza?

    az elcédé hitvány képéről miért nem gondoltad, hogy elbukik? ("hogy nézhet ilyen bárki?")
    az oled beégésének problémaköre miért nem kongatta meg a vészharangot, hogy ez bukó lesz? ;)

    (sry, én továbbra is hitetlenkedek, hogy bárki láthatta előre a plazmák végítéletét ;) )

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • Joshi

    titán

    válasz arty #153 üzenetére

    A gyártók és a szakma tudta hogy nem lehet gazdaságosan gyártani aránylag kis méretben 4K HDR kijelzőket plazma technológiával. Az más kérdés, hogy a VT60-at meghagyhatták volna a geekeknek, mert biztosan vették volna még sokáig. Ma már nem hinném.

  • Banano

    tag

    válasz Joshi #151 üzenetére

    De,eleg sokat jelent,mivel nem osztogatjak csak ugy puszira azt a plecsnit.:) ..es latod,hogy szinte csak plazmak kaptak meg.Lehet,hogy ok is elvakult hivök? Pedig jart naluk mar mindenfele oled a felsö kategoriabol is.Egyszeruen lehet nincs merszük a 300 soros mozgokepfelbontasra referencia minösitest adni. :))

    * Random életbölcsesség ctrl+c ctrl+v *

  • #72042496

    törölt tag

    válasz Banano #155 üzenetére

    Igen, meg két ősrégi OLED, amelyek biztosan jobbak voltak a mostaniaknál, ha egyszer plecsnit kaptak. Vagy talán mégsem.

    [ Szerkesztve ]

  • Partz

    senior tag

    válasz Banano #155 üzenetére

    Az is lehet 5-10 éve rec.709, sdr 100 niten volt a referencia. Ellenben ma dci/rec.2020, hdr 1000-4000 nit, ami valljuk be nem mindegy.
    Egyébként pont a hdtvtest akik évek óta azt szajkózzák az oled technológia túl van a plazmán, erről shotoutokat is tartottak, nézz utána kicsit.

  • Partz

    senior tag

    A cikkben szereplő FZ800 tv-t stúdiók utómunkánál használják, mint referencia kliens kijelző. Hogy egy ilyen tévé 500 alatt elvihető szerintem baromi jó, nem értem a fanyalgókat, ez közel nem az a kommersz kategória.

  • cujo69

    tag

    válasz Partz #158 üzenetére

    Egyetértek,akárhányszor megyek a Médiába,mindig megnézem,most ezt venném...ha 1 éve nem vettem volna meg, a Pana EX780 at.

  • mgabi

    senior tag

    válasz Partz #158 üzenetére

    Pontosan. 500ért ajándék egy ilyen szintű 55"-s OLED panel.

  • Krisz576

    csendes újonc

    válasz Partz #158 üzenetére

    Bocsi, de ez butaság, nem ezt használják filmek mastereléséhez, ugyanis nem stúdiomonitor, de színhűségben (kalibrálva) a legközelebb áll hozzá. Bár most a MASTER szériás AF9 Sony OLED is közelkerült.
    Itt van egy méregdrága 10+ milliós 70 cm-es valós OLED RGB stúdiomonitor a Sony-tól:
    https://youtu.be/ESzWY0hW85Y

    Ezt 1000 nites UHD filmek mastereléséhez használják.
    A jelenlegi LG gyártotta WRGB OLED panelek erre nem alkalmasak, mert gyengébbek fényerőre, és magas fényerőnél az extra fehér alpixel miatt esnek szaturációból.
    4000 nites filmekhez pedig már FALD LED stúdiomonitort használnak. De van a Sony-nak már 10000 nites prototípusa is. Ha jól hallottam ugyanaz a Backlight Master Drive van benne, mint a ZD9-ben.
    A Samsung meg Q9S néven bemutatott 4000 nites 10000 zónás 8K MiniLED-et. Eredetileg azt adták volna ki, helyette jött a kissé bugos Q900R.

    Többieknek:
    Köszi szépen, itt van a teljes blogom. Néhány régit fel kell frissítenem képekkel.
    http://www.gamer365.hu/profile.php?user_id=437&fav=1

    [ Szerkesztve ]

    A HDR ereje legyen veled!

  • Partz

    senior tag

    válasz Krisz576 #161 üzenetére

    Nem butaság csak nem jól értelmezted amit írtam, akkor még egyszer.

    "A cikkben szereplő FZ800 tv-t stúdiók utómunkánál használják, mint referencia kliens kijelző."

    A kliens kijelzőkön ellenőrzik otthon, mit kap a néző. Ezek régen többnyire Pioneer/Panasonic plazmák voltak.


    Itt egy promós stúdió kép, hogy értsd miről beszéltem.

    Egy szóval nem írtam, hogy masterelésnél ezt használnák, az megint más. Ott általában Sony BVM-X300 rgb oled-et használnak, vagy az új BVM-HX310 lcd monitorukat.
    Wrgb szaturációjával tisztában vagyok, szerintem lehetett erről eleget olvasni tőlem itt a fórumon. Egyébként Sony-nak is van professzionális szegmensbe szánt wrgb oled kijelzője, úgy emlékszem PVM-X550 néven fut(ott).
    Az AF9 egy nagyon jó tévé a legjobb videófeldolgozással, csak a CMS még kicsit kezdetleges, illetve ahogy mondod a Pana színhelyesebb.

    Beszélhetünk a 4000 nites Dolby Pulsar-ról is, hidd el jártas vagyok ennyire a témában. Ránéztem és jó a blog, bár vannak dolgok amikkel nem értek egyet! ;)

    [ Szerkesztve ]

  • mgabi

    senior tag

    válasz Partz #163 üzenetére

    Ezt a Bluray releasek color masteringjéhez használják pontosan. Egy adott filmből elsődlegesen a mozivászonra optimalizálnak colorgraderek: [kép] majd átülnek egy másik pulthoz, ahol a Bluray, DVD releaseket nézik át, hogy jó legyen a fényerő, szaturáció, színhő. stb. Illetve mostmár a HDR-t is meg kell nézni pluszban.

    [ Szerkesztve ]

  • Partz

    senior tag

    válasz mgabi #164 üzenetére

    Ahogy írod, az általam küldött képen épp egy sdr-hdr grade van egymás mellett. Ezekről a kliens kijelzőkről beszéltem, elöl pedig az emlegetett Sony BVM-X300 hdr master monitor.
    Talán ezen valamennyire érzékelhető, hogy a plazmák miért nem kapnának a mai hdr korszakban referencia minősítést. Itt egy rövid cikk, amit korábban említettem. Azóta eltelt 3 év és fejődött az oled tech.

    [ Szerkesztve ]

  • Joshi

    titán

    válasz Partz #165 üzenetére

    Gondolom ez úgy megy, hogy egy szakértői csoport kiválassza az akkori legjobb képminőséggel bíró consumer tévé készüléket, és azt használják kliens kijelzőnek egészen addig, amíg nem lesz annál jobb? Ilyen volt a Pioneer és Pana plazma is amíg nem jött az OLED. Habár HDR-re biztosan LCD-t is használnak nem csak OLED-et.

  • Chaser

    titán

    válasz Joshi #166 üzenetére

    Kivalasztjak
    Valasszak ki!
    Bocs, hasogassa' a fulemet

    Tobbiek meg nagyon erdekeseket irnak :R

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Joshi

    titán

    válasz Chaser #167 üzenetére

    Nekem is feltűnt hogy olyan furán hangzik, de a Firefox nem jelezte hibásnak. Link. Amúgy odafigyelek a helyesírásomra, köszi hogy szóltál. :R

  • Chaser

    titán

    válasz Joshi #168 üzenetére

    Igy a legkonnyebb megjegyezni, kijelento modban -jak, felszoloti modban - sszak, ott teljes hasonulas van es azert ez a forma, ha jol remlik
    Maga az alak helyes, azert nem jelzett hibat a fox, de nem ebben a mondat szerkezetben

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Joshi

    titán

    válasz Chaser #169 üzenetére

    "...de nem ebben a mondat szerkezetben"
    Valószínű ezért hangzott furán. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Krisz576

    csendes újonc

    válasz Partz #163 üzenetére

    Valóban nem jól értelmeztem, sőt nem is ismertem ezt a kifejezést:)

    Viszont így tekintve, mint "kliens" kijelző, nem is lep meg, hogy Pana OLED-et használnak. Korábban meg úgy tudom a(z 512 zónás) DX900 FALD LED-jük volt top színhűségben.

    Persze referencia sokféle lehet. Shadow detailban pl. Sony, OLED-nél AF9, előtte AF8 / A1. LED-nél előtte a ZD9-em, illetve szerintem még mindig a legjobb talán, és az ennél még jobb ZF9 még OLED-eket is ver...
    mármint shadow detailban, mert ez a gyenge natív kontraszt, amit 2 évvel a ZD9 után felmutattak Sony-nál, gáz. Pedig brutál helyi fényereje van!

    Dolby Pulsar rémlik, de szerintem van már sokkal jobb, pl. a januári CES-en bemutatott 10000 nites 8K Sony LED.

    Nyugodtan írd meg mivel nem értesz egyet, szeretek a témában hozzáértő emberrel beszélni. 15 éve foglalkozom házimozival, TV-kkel, és jelen voltam a (főleg Viera) plazma vs (főleg Bravia) harcban. Végig plazmát tartottam jobbnak. De a mai LED-ek, pláne a FALD LED-ek már össze sem hasonlíthatóak a 2006-2007-es LCD-kkel, pláne az első 2003(?)-as 2 millás 40 colos Samsung LCD-vel, ami odvar ronda kristályos képet adott, de lenyűgözve néztük, és vitték, mint a cukrot :D
    A 36PL35 síkképernyős Panámat imádtam. Utána 2007-ben Pana 42PV70 plazma. Közben volt Samsung plazma, Sharp LED, és most Sony 65ZD9.
    Bárcsak lenne (800-848) zónás 75ZD9-em :P

    2017 januárjától kvázi MINDEN nap okosodtam, nézegettem cikkeket, videókat, élőben TV-ket, és kvázi már akkor tudtam, hogy a ZD9 kell... vagy C6 (kurva jó 3D-je volt, meg persze az E6-nak, de nekem a ZD9 3D-je is nagyon bejön.
    Rá kellett jönnöm a régi plazma/LCD tudásom szinte semmit se ér a 4K korszakban. Tök újak a mai TV-k. De most már kvázi 2 éve minden nap minden infónak utánanézek. mint hobbi.

    A leghitelesebb oldalak a HDTVtest (angol) és a digitalfernsehen (német), mindkettő youtube-on tolja. rtings méréseit bírom, de nem sokat érnek. Mint tesztelők jellegtelenek és amatőrök, de már végre túljutottak a mindenkinek OLED-et klisén. Más oldalak meg promókat tolnak vagy pláne amatőrök.
    Elefant itt a prohardveren sajnos szintén nagyon jellegtelen cikkeket tol. Nagyon OLED párti, de a különbségeket se mondja el köztük.

    A blogjaim nagyját tavaly írtam... de a

    "Jó és legjobb HDR TV-k – OLED/LED, méret, ár"
    http://www.gamer365.hu//blog_post.php?id=31691

    relatíve új.
    Nem OLED ellenes vagyok. Kurva jók! Premium TV-k, amik ellen csak Premium LED-ek állíthatunk szembe. Még ZF9 se az, X900F is alatta van, sőt még jobban alatta (habár az X900F lehet jobb pár téren, mint a ZF9). Példákat mondva: Q9FN, ZD9, X940E, DX900, (EU) KS9500... esetleg X930E stb.
    Na EZEK a LED-e OLED szintűek, csak a másik oldalon.

    Szóval NEM OLED ellen vagyok, de NEM csak OLED-ben látok top HDR TV-t, és nem is akarom, hogy csak azt tolja mindenki. NEKÜNK lenne a legszarabb, ha CSAK OLED (vagy csak LED) lenne, konkurens technológia nélkül. Pl. mikor kihaltak a plazmák, elterjedt a béna Edge LED. Aztán amint jött az OLED, lett újra FALD LED.
    Idén amúgy túró, amit produkáltak LED és OLED szinten. Sony se mer kockáztatni. A Samsung legalább bugosan, de lépeget előre noha igazából semmi érdemleges előrelépés, csupán lett FALD LED-jük. Komolyan mondom szinte 2016-ban vagányabb LED-ek voltak. Persze az X900F pl. király közép-felső kategóriában. OLED-ek is pöpecek, de alig fejlődnek. Csak finomítás.

    Alsó nit tartományban OLED, felsőben FALD LED a tuti HDR-ben, középtartományban ugyanolyanok..
    Csak persze érdemleges FALD LED kevés van, pláne Európában, hiszen ott van pl. a TCL, Hitachi és Vizio is kint (USA). De igaz, hogy OLED-ből sincs olyan sok:)

    [ Szerkesztve ]

    A HDR ereje legyen veled!

  • arty

    veterán

    válasz Krisz576 #171 üzenetére

    valszeg azért oled pártiak az "amatőrök", mert azzal nehéz mellélőni.... egy szar oled is elég jó, de egy szar led nagyon szar (a szar oledhez képest) ;)

    (bocsánat a vulgáris kifejezésért)

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • mgabi

    senior tag

    válasz mgabi #164 üzenetére

    Pana G30 plazmám van 2011 óta, nekem tökéletes, LCD-ket veri bőven, de ezen OLED-k mellett nagyon gyengusnak tűnik. 2-3 év múlva biztos cserélek egy 55-60"-s 4K OLED-re, ha lesz végre normális árban, mondjuk 350 körül. 490 ezer nekem még picit sok érte, de abszolút megéri jelenleg ennyiért. 1-2 generáció múlva már nagyon jó lesz a HDR és rendesen fog menni a 4K H265 anyagok lejátszása.

  • Krisz576

    csendes újonc

    válasz arty #172 üzenetére

    OLED-ből egyelőre csak felső és prémium kategória van (megfelelő procival, elektronikával), de ne aggódj, az LG szerintem bevezeti majd az A szériát is. Mi értelme van alsó meg középkategórás LED-et hozzáhasonlítani? Szerinted egy belépőszintű jelfeldolgozó rendszerű OLED is olyan jó lenne?

    Az rtings-ről annyit, hogy csak azt nézik, hogy egy 120 nites ANSII teszt ábrán mennyi a kontraszt. Így egy gyenge 2015-ös és egy 2020-as OLED-re is rábaxák a 10 pontos kontrasztot, a FALD LED-ekre meg a natív - local dimming nélküli - kontrasztra mondjuk 8.5-öt. Király rendszer!

    És egy korábbi postodra reagálva, nem kell SEMMILYEN dinamikus mód 500 nitre LED-en. Pl. a 9-es Sony LED-ek játsszi könnyedséggel tolnak 500+ nitet, is sok tekintetben már jobbak is, mint egy plazma.

    Plazmás voltam, 3 típussal is (Pana, Samsung és Pooneer KURO), mielőtt azt gondolnád LCD-s vagyok.
    Tessék egy kép, SDR-ben. A Bourne szériából, azt hiszem a második részből lőttem.

    https://i.imgur.com/PYC2NwC.jpg

    A felső Sony ZD9 local dimminggel.
    Középső local dimming nélkül
    Alsó Pioneer KURO

    ZD9-en csúcsfény szerintem 800+ nit lehet, kurva szép és több shadow detail látszik, részletgazdagabb is. Az alsó szegélyen látszik pici bevilágítás (amit a mobil bőven felerősít), de amúgy gyönyörű fekete a kellő helyeken, és csak a kellő helyeken fényes. KURO-n visszafogott korrekt. Szerintem 300 nit se lehet.

    A Full Array Local Dimming kell. és most már illene legalább 1000 zónásnak lennie, sőt inkább 10000-20000 zónás MiniLED! Persze majd a MicroLED lesz az igazi.

    @mgabi: Nem minden LCD-t ver egy G30, és nem minden OLED veri. Attól függ miben persze. Mozgásábrázolásban egy plazma még mindig top szint. Én a CRT-ket bírtam. Viszont vibrálók voltak, mlg plazma is. Nézz egy fél évig 120Hz panelű LED-et, utána nem fog bejönni a plazma már.

    HDR már most is nagyon jó, ha olyan TV-d van.

    [ Szerkesztve ]

    A HDR ereje legyen veled!

  • Joshi

    titán

    válasz Krisz576 #174 üzenetére

    "A Full Array Local Dimming kell. és most már illene legalább 1000 zónásnak lennie, "
    A ZF9 ebből a szempontból visszalépés a ZD9-hez képest, nem is kicsit. OLED mellett eladhatatlanok az ilyen drága LCD tévék. Ahogy mondtam már, nekem nem hiányzik a jóval magasabb fénysűrűség.

  • sakal83

    addikt

    válasz Krisz576 #174 üzenetére

    Maganvelemeny: a kepek alapjan a 3.nak a legjobb a kepe osszessegeben szerintem tehat a Kuro:)

  • Partz

    senior tag

    válasz Krisz576 #171 üzenetére

    Dolby Pulsar (PRM-4220) egy 2K-s stúdió monitor, amin a 4000 nites hdr tartalmakat masterelik. Egyébként a Dolby már kísérletezett 20.000 nites prototípussal is. Amit CES-en a Sony mutatott az szintén egy prototípus, 85"-os kijelző volt, kategóriájában más a kettő.

    10.000 meg afeletti zónás lcd-k szerintem sose lesznek konzumer piacon ez egy álom, gazdaságtalan lenne a gyártás. Nem véletlen, hogy a Samsung is kezdi belátni, hogy a saját fénykibocsátó technológia a jövő. Én inkább egy QD-OLED megoldásra teszem le a voksom, amivel előállnak jövőre a CES-en. Rgb pixelstruktúra, magasabb fénysűrűség, nagyobb színtér, teljes színtérfogat, a jelenlegi színszűrős woled-hez képest.

    Aztán ott vannak a micro-led fejlesztések (szerintem ez se fog egyhamar elterjedni, szintén gazdasági okokból). Quantum-dot kutatásokban látom inkább a jövőt, újabban már az Apple is perovszkit alapú fejlesztésekkel foglalkozik.
    Lcd egy zsákutca, mint a plazma volt, megvannak számlálva a napjai, olcsó ezért maradhat életben, a 10.000 zóna ennek homlokegyenest ellentmond. Ellenben ma még vannak előnyei a mai woled technológiával szemben, ez addig lesz így míg a fent említett technológiák nem kezdenek el beszivárogni a köztudatba.

  • Joshi

    titán

    válasz Partz #177 üzenetére

    "10.000 meg afeletti zónás lcd-k szerintem sose lesznek konzumer piacon ez egy álom, gazdaságtalan lenne a gyártás."
    Sőt, a ZF9 a ZD9-hez képest inkább visszalépés (646 zóna helyett csak 104 zóna). De az idei ZF9 csúcs LCD-je a Sonynak még kontrasztban is szinte fele annyi mint az XF90-nek. Lehet hogy Sony el is engedi az LCD-t, legalább is ott spórol rajta ahol csak lehet.

    [ Szerkesztve ]

  • mgabi

    senior tag

    válasz Krisz576 #174 üzenetére

    144Hz-es monitort használok, tudom miről beszélsz :) Rohadt idegesítő egy 60Hz-es tévé főleg, hogy a forrás 23.976-30kép/sec közötti. Tavasszal cserélem majd le a pc-s moncsit az új 240Hz-es AU Optronics panelgenerációra: 240Hz 0.5ms G2G, 3 ms latency. Ezek után majd rosszabb lesz a helyzet :)

  • Joshi

    titán

    válasz mgabi #179 üzenetére

    Monitort ne keverd a tévékkel, teljesen más liga. Nem ugyan azon a soron készülnek, tök mások az elvárások egy gamer monitor és egy tévével szemben.

  • mgabi

    senior tag

    válasz Joshi #180 üzenetére

    tudom, de akkor is. nézni nézed azt is, és a szemed hozzászokik a 144-240Hz-hez. nem összehasonlítom, csak a szememet zavarja, hogy nem 144hz.

  • Joshi

    titán

    válasz mgabi #181 üzenetére

    Majd talán a HDMI 2.1-ben lévő Variable Refresh Rate (VRR) hozhat javulást ezen a téren, de azt is meg kell érteni hogy a tévégyártók egyben a monitorgyártók is. Az is egy piac ami bevételt jelent.

  • Joshi

    titán

    válasz mgabi #183 üzenetére

    Ha, ha, ha. :DD A nagy kijelzős 4K HDR G-sync megjelenése amik ~30" környéki méretűek, folyamatosan csúsztak. Szerinted mennyire reális hogy neked lesz egy 65"-os 4K 120Hz-es G-synces kijelződ? Mondjuk hogy milliomos vagy és nem számít a lóvé, még akkor se biztos hogy pár éven belül elérhető lesz. Link.

  • Krisz576

    csendes újonc

    válasz Joshi #175 üzenetére

    @Partz, @Joshi, @sakal83,

    Még nem enged többször válasznom, ezért egybe kell írnom:

    @Partz
    ----------
    A Sony a 4000 nites Backlight Masterdrive prototípust már 2016-ban bemutatta, idén meg egy 10000 nitest, amiben úgy emlékszem szintén Backlight Master Drive volt, és egy 75ZD9 is fakó jellegtelen volt mellette.
    Nem látom értelmét egy régi 2K modellt használni masterelni, de ha KONKRÉT biztos infóként tudod, akkor elhiszem.

    A MicroLED-et is mióta ígérgetik, és már a MiniLED-et is ígérték. És baxus már a CES-en is ígérték, hogy a 8K Q9S lesz a Samsungtól ősztől, 10000 zónával. Szó se volt 480 zónás Q900R-ről.

    Nem érzem zsákutcának az LCD-t. A ZD9 és az összes 9-es utódja nagyon jó lett (X900E, X930E, X940E, X900F, XF9), és a bemutatott 10000 nites modelljük is FALD LED volt, csak nem mertek idén nagyot lépni még. A digitalfernsehen azt vetítette előre, hogy nem éri meg megvenni a ZF9-et, mert jövőre jó eséllyel megjön a brutál LED, amire vártunk (gondolom úgy értik a ZD9 óta).

    Abban viszont igazad van, hogy az emberek buták. Annyit tudnak, hogy OLED és QLED. Így egy OLED-el egy árban lévő LED-et NEM fognak megvenni, csak kevesen, akik értenek a témához.
    A Sony pl. tavaly az A1 mellett is a ZD9-et promózta a legjobb HDR tudású készülékének. Idén is forgalmazta, mint zászlóshajó az X900F felett.

    @sakal83
    -------------
    Más helyiségben voltak, és így nem teljesen adja vissza a collage, amit a valóságban mutat, a részletgazdagságot se, hiszen a fotón egy jelenet csak kb. 420 soros, pedig Popcorn A500-al játszottam le, és bár nem tudom a Popi vagy az X1 Xtreme proci skálázta a fotó idejében, de bőven natív 1080 sor FELETTI optikailag a felbontás .... de tény, hogy Bluray-hez még mindig igen jó egy Pioneer KURO.

    Viszont egymás mellett kb. olyan fénykülönbségre lehetne számítani, mint ZD9 vs OLED a Mission Impossible Utóhatás egy havas részénél.

    Fenti ZD9, alsó OLED [link]

    Természetesen szimulált kép, de aki nem hiszi, hogy egy ilyen havas HDR jelenetnél az ABL 400 nit alá dimmingel egy OLED-et, az nézzen meg pár képet az rtings összehasonlító videójából.
    Q9FN vs. Q8FN (nálunk Q8DN a Q8-as FALD), ZD9, LG C8 OLED, X900F
    [link]
    C8 a jobb felső.
    https://imgur.com/jND4wvy
    https://imgur.com/bpw3CEY
    https://imgur.com/TWkxDKO
    https://imgur.com/C9fF3oj
    https://imgur.com/9BbbwI1
    https://imgur.com/JJeyTbM
    https://imgur.com/neNLGVD

    @Joshi
    ----------
    A ZF9 nekem valóban csalódás lett, mert kivették belőle a ZD9 Backlight Master driveját, ami 65-ben 648, 75-ben 800-848, 100-ban 1000 zóna körüli, és minden eddiginél jobb algoritmust mutatott fel finom átmenetivel, kurva jó shadow detailal és szinte semmi halo/blooming/aura effekttel. Utóbbiban a Q9FN is top, még mélyebb feketével, de még frissítés óta is nagyon agresszív a local dimming, kitörölve részleteket, és több bugja is van, pl. gyenge helyi fényerő meg váltakozó fényerő fényes objektumnál (pl. lámpa), ha mozgás van a képernyőn sötét jelenetnél. Úgy tudom a "csak" 320 zónás 55-ös Q9FN a legstabilabb.

    A ZF9 65-ben 104 zónát, 75-ben 288 zónát mutat fel. És bár a natív kontraszt gyenge, kb. egy erősebb Nanocell IPS LG szint, de adott esetben a local dimminggel képes 25.000:1 feletti kontrasztra is, ha feketétől fehér pontig van átmenet (pl. tesztábra 0 nittől 1000-ig).
    Ettől függetlenül nem volt szerencsés ez a kompromisszum, de egyrészt lépést akartak tartani az OLED-el betekintési szögben, ez pipa, jobb mozgást akartak az X-Motion Clarity-val, ami először az X900F-el debötált, ez is pipa... de a kontrasztosság elveszett sajnos. Nagyon jó a magas nit tartományú HDR képeknél, de sötét szobába szerintem egy X900F is jobb.
    Viszont nincs igazad, mert pont az volt a lényeg, hogy legyen MASTER LED, ami OLCSÓBB legyen, mint a MASTER OLED, de még az A1 képminőségű AF8-nál is.

    65AF9 - 1 millió Ft
    65ZF9 - 700 ezer Ft
    65AF8 - 764 ezer Ft

    Amúgy a 75 ZF9 egyértelműen jobb, mint a 65ZF9. 1.2 millió
    De én szerintem ennyiért a 75 Q9FN-t vinnáém 1-1 millért. Nem színhű, kicsit bugos, de akkor is kurva jó magas színterű (főleg gamer) HDR TV :)

    "Ahogy mondtam már, nekem nem hiányzik a jóval magasabb fénysűrűség."

    Ez teljesen normális, mivel megszoktad az A1-et, Én se mondanék le a ZD9 kurva jó dinamikus fényerejéről, csak van egy különbség, hogy én vágynék OLED feketére, gyorsabb pixelreakcióra és tág betekintési szögre, szóval olyan TV kéne, amiben minden egyben van.
    A Sony ugyan a ZD9-et mondja a legjobb HDR TV-jének, de sötét jelenetnél az AF9 a top most szerintem.

    Szerintem közép-felső kategóriáig, tehát pl. kb. X900F-ig vagy Q8DN-ig (FALD Q8-as) lineáris a fejlődés... de onnantól kettéválik, és az OLED meg a Premium FALD LED-ek is kompromisszumosak.

    A HDR ereje legyen veled!

  • sakal83

    addikt

    válasz Krisz576 #185 üzenetére

    Volt lehetosegem 65zd9et beszerezni 55os oled ar alatt egy fel eve. Megneztem alaposan. Fenyeroben reszletessegben es fekete reszletessegben agyonverte a sony oledet ketsegkivul. De laikuskent jobban tetszett az oled kepivilaga pedig tenyleg reszletesebb es "vilagosabb" volt a kepe. Nagyon szembeotlo volt. Ket hatalmas hatranya volt: betekintesi szog es a rendszere amely fel ora alatt 2x adta meg magat:)

    Az x90es szeria jol sikerult tvk. Nappali fenyviszonyok kozott egy xe93ra azt hittem hogy oled:) es abbol is a jobbfele. Ott is feltuno volt hogy nem olyan reszletgazdag a kepe az olednek. Szamomra a betekintesi szog vallalhatatlan az lcdnel sajnos. Az xe90em a kozeptol 50cmre ulve mar torzitotta a szineket.

  • Joshi

    titán

    válasz Krisz576 #185 üzenetére

    Teljesen egyetértek amiket írsz, habár az LCD technológia nyomába sem érhet az OLED-nek, főleg mozgásmegjelenítésben (interpolációt most hagyjuk).
    "A Sony pl. tavaly az A1 mellett is a ZD9-et promózta a legjobb HDR tudású készülékének."
    Ez valóban igaz, de én úgy hallottam, hogy a Sony egyenesen megtiltotta hogy az AF9 mellé kitegyék a ZF9-et. Gondolom nem véletlenül. Amúgy nem értem miért az amerikai piacra szánt megnevezéseket használod (Z9F, A9F). :U

    Viszont, a fénysűrűség egy kalibrált OLED-nél nem annyira drasztikusan alacsony ahogy te beállítod. Egy tök sötét jelenetről fényes jelenetre váltásnál szinte fáj az embernek a váltás. Most nyilván HDR-ről beszélek. Pl a most megjelent Predatornál ez nagyon kijön több jelenetnél. A ZD9-nél ha bekapcsolod a Local Dimminget, akkor biztosan részleteket vesztesz a sötét jelenetekből, ez tuti biztos. Itt kalibrált készüléket kellene összevetni az adott OLED-el, de ez biztosan így van. Szóval a lényeg, hogy a ZD9-nél is nagy kompromisszumot kell kötnöd ahhoz, hogy csak megközelítse az OLED képét. Az én véleményem egyértelműen az, hogy a kép sötét részei legyenek ott a szeren, a fényes is de azzal kevesebb a gond.

  • mgabi

    senior tag

    válasz Joshi #184 üzenetére

    Tudom. Csak mondom, hogy vannak próbálkozások a keresztezésben, brutál drágán. Nem véletlen, hogy nagy tévé gyártók fejében ez meg sem fordul. 500dolláros konzol mellé nem vesznek 5000dolláros tévét.

  • mgabi

    senior tag

    válasz Krisz576 #185 üzenetére

    Micro led tévék még messze vannak nagyon, mert a ledeket nem tudják kicsinyiteni, így a 4K esélytelen 50"-n a következő 3-5 évben. Lehet soha nem lesz belőle semmi, mert drága. Egy rendes 50"-s 4K OLED tévének örülnék inkébb 1000-1200 euró között 2-3 éven belül, és ehhez mérten az FZ800E egy jó lépés. HDR nekem nem kell.

  • Joshi

    titán

    válasz mgabi #188 üzenetére

    Konkrétan a HDMI 2.1-es VRR 120Hz erre hivatott, csak ez ingyenes megoldás mint AMD-nél az A-sync, ellenben a fizetős Nvidia G-sync-el. Az a gond, hogy a HDMI 2.1-nek már idén meg kellett volna jelennie, de csak nem akar jönni. Azért gondolj bele, hogy nagy érvágás lenne ez a monitor piacnak.

    (#189) mgabi a tavalyi 55B7 rövid akció keretében volt az MM-ben 300k-ért is. :K :Y Szóval ha figyeled az árakat, akkor jövőre is kifoghatsz egy 55B8-at ennyiért.

    [ Szerkesztve ]

  • #72042496

    törölt tag

    válasz Krisz576 #185 üzenetére

    A MI - Fallout összehasonlítás melyik OLED-del történt? Ünnepek után tudnám megnézni, de a C8-on szerintem nagyon nem így mutatott. Arra emlékszem, hogy sötét szobában a film végi havas részt néha már kellemetlenül fényesnek találtam. A HDR verziót néztem.

    Ami bénán hatott a C8-on, az pl. a Mátrix (szintén 4K HDR kiadás). Ott sokszor tényleg csak fekete paca látszott. Azt írják, hogy szervizmenüből egyébként javítható ezeken a shadow detail, ha valaki érez magában affinitást az ilyenhez.

    [ Szerkesztve ]

  • arty

    veterán

    válasz Krisz576 #174 üzenetére

    én csak és kizárólag árkategóriákat hasonlítgatok, szerintem annak van értelme, hogy megnézem, mit tudok venni 1-3-5-7-900 ezerért (pl.)

    55B8 pl most 420 ezer (euronics) - ennek mi lcd fronton a vetélytársa? talán az 55q7? szerinted érdemes ez utóbbit vennie "bárkinek"?

    azért idézőjelezek, mert én nem értem ezt a nit-őrületet :) nekem ks7000 van, film közben egy hirtelen váltás után ez is kiégeti a szemem ... "biztosan" csodás lenne 4x ekkora fényerő a havas tájon (akkor tuti károsodna a szemem, bár nemtudom erről vannak-e kutatások :D )

    szerinted a trükköző (fald) lcd-n hogyan lehet reálisan kontrasztot mérni? szvsz vagy sehogy vagy mégiscsak jó indikátor a tesztábrás mérés, aztán ahoz fejben hozzáadod, hogy több-kevesebb sikerrel majd a te tévéd ennél valós használatban jobban teljesít....

    mérőeszköz hiányában fogalmam sincs, hogy a ks7000em hány nitet tol sdrben, fényes nappal (6-7/20 fölé nem állítottam sose, mert sokszor ez is túl sok és idegölő állítgatni), szerintem 500 max az üvegfalú nappaliba kellhet, nyáron (de lehet oda viszont már kevés is). aztán lehet, hogy megszoknám, most a referencia nekem az általában nézett 50g30 és a vetítőm, tippre mindkettő "párszázas ajánlat" ... ;)

    ha pedig elfogadom, hogy nekem a jelenlegi ks7000 hdr-je általi nit elég, akkor elég az oled is, a b7-8 is akár, mert úgy egyébként az oled képét szívesebben nézem (nézném) bárminél...

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • #72042496

    törölt tag

    válasz arty #192 üzenetére

    Nekem 49KS8000 volt, SDR-ben 2-3/20-ason állt kalibráció után a háttérvilágítás. HDR-ben pedig a C8 a világos részeknél is sokkal erősebb, mint a KS8000 volt. A Samsung valami dinamikus izébizével tudta talán megközelíteni, de akkor még a maradék feketéje is eltűnt. (Eladáskor nézegettem őket egymás mellett.)

    [ Szerkesztve ]

  • Krisz576

    csendes újonc

    válasz sakal83 #186 üzenetére

    @sakal83, @Joshi, @mgabi, @Balika911, @arty

    Boldog Karácsonyt srácok!

    @sakal83
    -----------------
    Gradation terén valóban nagyon komoly a ZD9, habár AF9 most eléggé feljött. Talán még mindig LED-en jobb (ZF9), de egy AF9 szint már simán kiváló.
    Erdekes amit írsz, és megmondom miert látod jobbnak az OLED-et. Jó példa a 2016-os B6, C6, E6, G6. Shadow detailban épphogy okés volt MAI szemmel, így egy fekete közeli értéket már feketének mutatott. Ez viszont egy rohadt kontrasztos illúziót keltett, és ha nincs mellette egy ZD9, nem mondod meg, hogy van ott még sötét részlet.

    Az XE93 mintapéldája annak, hogy hogyan lehet Edge LED-el kísérletezni. A duplapaneles megoldásának hála kvázi FALD LED. 64 zónával közel sem olyan részletes, mint a ZD9, de meglepően jó feketéje van.
    XE90 is nagyon korrekt TV, de ott már érzem a feleannyi fényerőt, pedig fényesebb, mint egy OLED.

    Betekintési szög engem is zavar VA panelen. Plazmás voltam ;)
    ZF9 jó, de milyen natív kontraszt áron?
    Androiddal nincs bajom, olykor csinálok soft resetet (kikapcs gombot távon nyomvatartom kikapcsolásig, utána újrabekapcsolva bebootol)

    @Joshi
    -------------
    Prividet csak most láttam, majd válaszolok:)

    Pontosan ezt tudom a ZD9-ről én is, hogy megtiltották 2017-ben, hogy A1 mellé tegyék, mert nem vennék az A1-et, szóval nem a ZD9-et védték ezzel, hanem a sötét OLED-et:)
    Ezt Sony-s és Media Marktos eladó is mondta.

    ZD9-nél és ZF9-nél EU neveket használok, csak az 55XF9005-nél egyszerűbb az amcsi 55-ös X900F jelölés nekem:)
    Az XF90 jó elnevezés.

    OLED fényesség:
    Ez természetesen relatíve sötét csak. 700-750 nit (kalibralva) teljesen jó sötétben. De sajnos ezt csak HDR-ben tudják és kis területen, míg pl. a Pana DX900 LED a teljes képernyőn 900 nitet tol. OLED-en ugyanez 150-170 nit :(
    Szóval egy középkategóriás LED-et megüt fényeségben egy HDR OLED, de sajnos ott a szaturációvesztés és főleg az ABL zavaró tényezője :(

    Local Dimming, kompromisszum, sötét részlet:

    Nem, ebben tévedsz, mármint a kompromisszumban igazad van, de a ZD9 két dologban szuper. Egyreszt a szupi átmenetek miatt szinte semmi haloing/blooming nincsen fényes objektum körül sötét háttéren. Másrészt a sötét részletek REFERENCIA szintűek.
    A komprimisszumot ott kell kötni, hogy vagy a fekete nem lesz mély, vagy a fényes objektum nem elég fényes. Erre jó példa a csillagos égbolt, vagy űr. 100%-os OLED jelenet! ZD9-en is minden csillag ott lesz, de a kontrasztosság ott nem a ZD9 oldalán áll.

    Nézd meg ezt a ZD9 HDTVtest review-t képekkel:
    https://www.hdtvtest.co.uk/news/kd65zd9-201610164372.htm
    A Gravitációnál (Sandra Bullock) hol jobb az OLED, és hol a ZD9.
    De reszletet SEHOL nem veszít. A ZD9-nél nem. A Q9FN bezzeg töröl részletet, habár javították, de sajnos shadow detailban nem jó. Viszont mélyebb feketét tol, mint a ZD9.
    Ellenben sötét jelenetben sem a helyi fényereje nem jó fényes objektumoknak, sem a fényessegüket nem tudja tartani mozgásnál. Bugos.
    Local dimmingben Sony a top. Még 50 körüli zónánál is klafa.

    Amúgy nekem egy AF9 vagy Pana OLED shadow detailja tökre elég, de a ZD9 fényességet sajna megszerettem, tehát nem tudnék mire váltani. Q9FN-re? ZF9-re? Ahh:)
    Majd jövőre lesz jó LED.

    @mgabi
    --------------
    Lesz 50-es OLED, talán már jövőre:)
    Kell a HDR, nagyon jó, de nekem rengeteg forrásom van mondjuk, és rengeteg HDR-t nézek.
    Meglesz a MicroLED is, de lehet még 2-3 év, ki tudja. Én csak azért is bízom a MiniLED-ben, vagyis a 10-20 ezer zónás LED-ekben. Azok már rohadt precizek!
    FZ800 amúgy király, és az egyetlen OLED, amely SDR-ben is tol 550 nitet a Contrast boost opció miatt. Ha OLED kéne, azt venném.

    @Balika911
    --------------------
    Az egy szimulált kép volt:)
    A ZD9 a valós fotó, de relatív fényesség miatt ÍGY nézne ki fotón ZD9 mellett, sőt talán még sötétebben is. Nézd meg az rtings videojából screenelt képeket. Ha csak a C8-at látod, egyáltalán nem sötét, de fényes LED mellett az. A ZD9-en felkúrtam mindent, és a nap valami eszméletlen erővel csillogott a havon.
    Amúgy lehet nem szokta meg a szemed, sőt. Ha ilyen TV-d lenne, egy-két hónap után nem akarnál sötétebbet. Én a 4000 nites Batman versus Superman fényes jeleneteit is imádom sötétben, pedig az vakít!

    Shadow detailban az LG mindig hátul fog kullogni, de önmagában nézve egy C8 szint már kifejezetten jó.

    KS8000 vs C8
    arty válaszánál látod erre a válaszom:)
    KS8000 nagyon hasonló, mint a KS7000. Amcsiban a KS8000 KS9000.

    @arty
    ----------
    Tökéletesen jól teszed, hogy árkategóriákat vetsz össze azonos méreten belül!

    55B8 420 ezer vs LED?
    Nos két modell jut eszembe. 55XF90 328 ezerért és 55Q7FN 370 ezerért.
    Kategóriaban a legmagasabban szerintem a B8 áll.
    Ha esti filmezésről van szó, akkor B8.
    TV-hez és vegyes film/game/nappali használatra már X900F-et mondok. Eleve olcsóbb is.
    Ha pedig nappali játékrol van szó, a Q7FN a legjobb.
    Plusz B8-ra van technikailag lehetőség, hogy beégjen.
    Szóval ez relatív.

    KS7000:
    Nagyon híres volt 2016-ban, de csak egy fényes színes közép-felső kategóriás Edge LED. Nem egy premium FALD LED és nem lehet OLED-el ősszevetni, habár a natív kontrasztja tényleg jó.
    Viszont hiaba fényes, helyi fényerőben gyenge a Samsung.
    Nézd meg az rtings méréseit, USA-ban KS8000 neven fut:
    https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000

    Nézd meg SDR és HDR fényességnél a Real Scene méréseket. Ez azt jelenti, hogy NEM tesztábránál, hanem egy valós jelenetnél milyen fényességet lök egy fényes objektumra:

    KS7000 - SDR 489, HDR 453 nit
    C8 - SDR 332, HDR 666 nit
    X900F - SDR 630, HDR 894 nit
    X930E - SDR 837, 1442 nit
    ZD9 - SDR 741, 1375 nit
    ZF9 - SDR 1498, 1640 nit

    Amugy SDR-nél az X900F, X930E es ZD9 is többet tudnak az X-tended Dynamic Range-el. (Azt se értem hogy lett a ZF9 itt erősebb, mikor a ZD9 a fényesebb.)
    Az XDR HDR szimuláló objektum alapú kontrasztfokozó. Király feature! A Samsung "HDR+" kontraszt élénkítője sajnos gagyi és nem képanalizálás szerint működik :(
    Ezzel szemben az XDR csak a fenyes objektumokat teszi fényesebbé.

    Egyébként HDR-nél teljesen jó a C8, csak az ABL zavaró, habár LG-nél nem agresszív , de SDR-ben gyenge a fényerő....
    Szerintem egy Pana FZ800 jobb. Az ABL-je ugyanugy engedékeny és SDR-ben 550 nitet tol. Plusz a többi elöny: színhűség, jelfeldolgozas, mozgás

    [ Szerkesztve ]

    A HDR ereje legyen veled!

  • Joshi

    titán

    válasz Krisz576 #194 üzenetére

    "Pontosan ezt tudom a ZD9-ről én is, hogy megtiltották 2017-ben, hogy A1 mellé tegyék, mert nem vennék az A1-et, szóval nem a ZD9-et védték ezzel, hanem a sötét OLED-et:)
    Ezt Sony-s és Media Marktos eladó is mondta."

    Ez az állításod ott hibázik, hogy nem az A1 árát és úgy általában a Sony OLED AF8/AF9 árát csökkentették, hanem pont hogy a ZD9/ZF9 árát. :B A lényeg hogy én leírtam a verziómat és szinte biztos hogy az LCD-t "védték" ezzel a mozzanattal. De ezen ne mi vitázzunk, ez nem a mi feladatunk Sony megoldja.
    A fénysűrűségről már túl sokat beszélsz, szerintem túltolod a dolgot. Egy sötét szobában még mindig a sötét jelenetek részletessége a mérvadó. Szerintem. Ha benned egy havas táj napfényének visszatükröződése jelenti a csúcspontot (miért is ne jelenthetné) ;] , akkor te még nem láttál egy OLED-et otthoni környezetben. Félreértés ne essék, nem vitatkozni akarok ezen, csak egyszerűen nem látom a te nézetedet egyetlen egy tesztoldalon sem. A top tévékbe egyszerűen nem fér bele az LCD. Nyilván lehet példázódni a csúcsfénnyel, de szerintem inkább a sötét részeknél vérzik el egy gyenge tévé.
    Amúgy megnéznék egy statisztikát, miszerint a filmek átlagos fénysűrűsége mennyi lehet. Szerintem inkább a sötét felé hajlik. :U

  • Krisz576

    csendes újonc

    válasz Joshi #195 üzenetére

    Nekem valamiért végig az volt a benyomásom, hogy az A1 sokkal nagyobb promót kapott anno, mint a ZD9. Most az OLED megy jobban szerintem premium szegmensben. Egyébként egy fényes plázában inkább a QLED-ek, X930E vagy ZD9 van előnyben egy OLED mellett:)

    Láttam otthon OLED-et, és írtam is, hogy nagyon vágynék a pozitív tulajdonságaira (fekete, betekintési szög, pixelreakció). Csak hát megszoktam a ZD9-et, és inkább a két technológia egybegyúrása lenne ideális a szememben: pl. MicroLED

    Itt ebben a blogban kissé túlozva talán, de írtam, hogy a mai top TV-k, legyen akár OLED, vagy FALD LED, épphogy csak jól adják vissza az eredeti masterelt filmeket.
    http://www.gamer365.hu/blog_post.php?id=31691

    Gondoljunk itt akár a színtérre is, és hát ezeket a masterelt filmeket egy 4000 nites TV-n natívan kéne visszaadni. Ha úgy tetszik egy 4000 nites RGB OLED kéne ABL nélkül 100%-os BT2020 lefedettséggel. Ha egyszer ilyet látunk x év múlva, leesik majd az állunk:)

    Ebben a blogban amúgy vannak filmes nitmérések:
    http://www.gamer365.hu/blog_post.php?id=31723

    MDL – HDR Master tartomány (0.005 nittől 1000 vagy 4000 nitig)
    MaxCLL - legfényesebb pixel fényessége
    MaxFALL - legfényesebb képkocka (pixelek átlaga szerint)

    A legtöbb filmes jelenet 200 nit lehet, és az átlag is csak 300-400.. de a kiugrások lehetnek 600, 1000, 4000, vagy akár 10000 is.
    Mint egy film hangja. Sokáig csak beszélgetés van egy filmben, aztán bumm egy robbanás:)

    Szóval ahogy írtam korábban, egy OLED azt mutatja milyen egy perfekt HDR TV, de csak kb. 300 nitig, utána kompromisszumosan. Egy FALD LED ugye meg dinamikában akkurátusabb, de precizitásban vérzik el, pláne 200 nitig.

    [ Szerkesztve ]

    A HDR ereje legyen veled!

  • Joshi

    titán

    válasz Krisz576 #196 üzenetére

    Nagyjából átfutottam az írásaidat. Amúgy hogy mérted a fényerőt? Az Avatar tudtommal nem jelent meg 4K HDR-ben, az amit te teszteltél az valami mókerolt release.

  • Partz

    senior tag

    válasz Krisz576 #196 üzenetére

    "Nekem valamiért végig az volt a benyomásom, hogy az A1 sokkal nagyobb promót kapott anno, mint a ZD9."

    Időzítés meg hír érték. ZD9-et 2016 nyarán mutatták be, az A1-et meg 2017 elején a CES-en, mint az első oled tv-t. (eltekintve azoktól a 2007 körüli, monitor méretű oled cuccoktól)

    "Gondoljunk itt akár a színtérre is, és hát ezeket a masterelt filmeket egy 4000 nites TV-n natívan kéne visszaadni. Ha úgy tetszik egy 4000 nites RGB OLED kéne ABL nélkül 100%-os BT2020 lefedettséggel. Ha egyszer ilyet látunk x év múlva, leesik majd az állunk"

    Pedig ez a fejlesztés irány, amiket írtál. Samsung nyilatkozta idén, 8K felbontás, 12 bites panel, teljes bt.2020 színtér, 4000 nit fénysűrűség, ez a csapás ahova tartanak. Közben micro-led és QD-oled fejlesztéseik is vannak. De aki tisztában van a teljes uhd szabvánnyal az már 7 éve tudja ezt. Annyi hogy a hdr csak pár éve jött köztudatba, szerintem nem fognak megállni 4000 nit-nél, nem véletlen 10.000 a hdr PQ, Dolby ezzel számolt. A hdmi 2.1-nek köszönhetően valószínű bővülni fog a következő nyilvános uhd formátum dinamikus metaadatokkal. Ezzel már nem lehet nagyon mellé lőni, és közben fejlesztik a h.266 video codecet.

    Az Avatar tényleg csak egy mókerolt cucc, akkor már inkább egy Mad Max Fury Road.

    [ Szerkesztve ]

  • Joshi

    titán

    válasz Partz #198 üzenetére

    A bt.2020 nem úgy indult hogy 2020-ra érik el ezt a színtér lefedettséget? Csak mert nagyon messze vagyunk ettől. Kötve hiszem hogy ez néhány éven belül megoldódni látszik. Az meg hogy a közeljövőben LCD-nél megoldható a 4000nit, az engem konkrétan hidegen hagy. Majd ha OLED-nél esetleg QD-OLED-nél, na az inkább érdekes lehet. Habár OLED egyelőre még több sebből vérzik mint hogy ez legyen a legfontosabb probléma.

    Egyébként nem mellesleg az Arénás MM-ben ki van rakva egy 55A1, brutál jól néz ki minden tekintetben. Most nyilván tudom milyen egy A1, de képben és dizájnban is nagyon ott van az a tévé.

    [ Szerkesztve ]

  • Partz

    senior tag

    válasz Joshi #199 üzenetére

    Igen úgy indult, nem hiszem, hogy elérik addigra nagyközönség számára. Az hogy nagyon messzi vagyunk tőle viszont tévedés, bt.2020 90%-át meghaladó quantum-dot fejlesztések vannak már pár éve. Ezért is mondom, quantum-dotban látom a jövőt, megkerülhetetlen ha a színtér, fénysűrűség a cél. A jelenlegi Micro-led, oled tech önmagában nem képes erre.
    Az se lenne túl távoli jövő (qd-oled), hogy meghaladjuk végre az 1000 nitet, nagyobb színtérrel, teljes szaturáltság mellett.

    Szinte minden MM-ben van kint AF9, akkor már inkább az. ;)

Új hozzászólás Aktív témák