- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- OLED TV topic
- Autóhifi
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Valami baja van a tápomnak
- Plazma TV topic
- Androidos tablet topic
- Amazon Fire TV stick/box
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Na és a Nemzetközi Űrállomáson van hajtómű?
Van, a Zvezdán.
Amikor érkezik egy Szojuz, az szokta feljebb tolni.
A Szojuz csak ritkán, inkább a Progressz vagy régebben az ATV-k hajtottak végre pályaemelő manővert.
Most elnézést kérek a fanatikus rajongóktól, de kapja be a NASA!
Mert az ISS-ért csak a NASA felel? Azért hívják Nemzetközi Űrállomásnak, mert több állam üzemelteti - még ha a NASA is költi rá a legtöbbet...
BTW a NASA-nak nincs jogköre e téren, ő is az FCC felügyelete alatt működik ilyen szempontból.
Felteszem a kérdést: miért az én nanoműholdam térjen ki? Térjen ki az ISS!
Egy emberrel a fedélzetén mozgó űrállomás térjen ki a te szabálytalan műholdad elől? Nem fonákhelyzet ez véletlenül?
Egyébként az FCC pont azért kaszálta el a SuperBee engedélyeket, mert nem szeretne rendszert csinálni a 0,25U méretű műholdakból. Az 1U méretű műholdak is éppen elég problémát okoznak, elég azokat követni, nem akarják, hogy egy baleset esetleg azért következzen be, mert nem sikerült a műhold pályáját kellő pontossággal követni a kis radarkeresztmetszete miatt. Más szóval arról szól ez az egész, hogy azért 10x10x10cm alá ne menjenek már a műholdgyártók...
Amúgy megnéztem a pályaadatokat, keresztezni keresztezhetik egymás útját, de jó 100 km magasságkülönbség van az ISS meg a Spacebee közt, az utóbbi javára, ráadásul az ISS gyorsabban süllyed, így sokáig nem fognak ütközni.
A "sokáig" ezzel együtt kb. 1 évet jelent, és a SpaceBee valamint az ISS kb. azonos pályamagasságon lesznek. Persze a találkozás esélye nem sok, de megvan.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tommmysun
senior tag
Furán tudsz megközelíteni dolgokat
Nyilván ha szükséges lenne és módjában állna az ISS-nek kitérni a kis mini műhold útjából, akkor a baleset elkerülése érdekében megtenné. De a KRESZ-t azért ide keverni elég meredek .
Attól, hogy a formátum nincs betiltva egy nem bevizsgált és engedélyezett műhold ugyanúgy szabálytalan (így van ez egy autónál is ha már ilyen példa is felmerült).
És hogy követed a te elméleteddel, ha tönkre megy a műhold és nem sugároz tovább rádiójelet?
-
nagyúr
A világűrben KRESZ még nincs. Különféle szabályozások / kérések vannak, amit álltalában mindenki igyekszik betartani, a józanság és a saját érdekük miatt.
Például az ISS körül van egy 4x4x10km-es biztonsági zóna, aféle "no-go zone", bár ez a szóhasználat manapság hála a politikusoknak teljesen más színezettel bír, amit igyekszik mindenki elkerülni műholdpályák terén.
Ettől függetlenül mindenki jobban szereti, ha jól követhető műholdak keringenek fent. A 0,25U pedig ennek az alsó határán mozog...
Ja, és szabálytalan, mert a négy SuperBee műholdat FCC engedély nélkül nem lehetett volna felküldeni a világűrbe...
Már az első alkalommal, amikor szóba került a dolog, már akkor gyanús volt, hogy miért pont radarral akarják követni a kis zsebműhódakat?
Mert alapvetően mindent követni szeretnének, azt is, ami nem sugároz semmit, márpedig ezt legpontosabban jelenleg radarral lehet megoldani.
A hozzávetőleges pályaadatok meghatározhatóak indirekt módon (rádiójelkövetés, optikai megfigyelés), ám ezek pontossága önmagában nem megfelelő. Pl. a GNSS (műholdas navigáció) esetén is a helymeghatározáshoz pontos légköri torzítási adatok is szükségesek, amit először földi állomásokkal határoznak meg, majd építenek be a jelbe. Radarok esetén ezek hamar kiszűrhetőek.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- -62% HP EliteBook 845 G7 (840 G7):Ryzen 5 4650U,16GB,512GB SSD,vilI.MAGYAR bill.,Bang&Ol.,Win11ProHU
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER