Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Pötyi #34 üzenetére

    Na és a Nemzetközi Űrállomáson van hajtómű?

    Van, a Zvezdán.

    Amikor érkezik egy Szojuz, az szokta feljebb tolni.

    A Szojuz csak ritkán, inkább a Progressz vagy régebben az ATV-k hajtottak végre pályaemelő manővert.

    Most elnézést kérek a fanatikus rajongóktól, de kapja be a NASA!

    Mert az ISS-ért csak a NASA felel? Azért hívják Nemzetközi Űrállomásnak, mert több állam üzemelteti - még ha a NASA is költi rá a legtöbbet...

    BTW a NASA-nak nincs jogköre e téren, ő is az FCC felügyelete alatt működik ilyen szempontból.

    Felteszem a kérdést: miért az én nanoműholdam térjen ki? Térjen ki az ISS!

    Egy emberrel a fedélzetén mozgó űrállomás térjen ki a te szabálytalan műholdad elől? Nem fonákhelyzet ez véletlenül?

    Egyébként az FCC pont azért kaszálta el a SuperBee engedélyeket, mert nem szeretne rendszert csinálni a 0,25U méretű műholdakból. Az 1U méretű műholdak is éppen elég problémát okoznak, elég azokat követni, nem akarják, hogy egy baleset esetleg azért következzen be, mert nem sikerült a műhold pályáját kellő pontossággal követni a kis radarkeresztmetszete miatt. Más szóval arról szól ez az egész, hogy azért 10x10x10cm alá ne menjenek már a műholdgyártók...

    Amúgy megnéztem a pályaadatokat, keresztezni keresztezhetik egymás útját, de jó 100 km magasságkülönbség van az ISS meg a Spacebee közt, az utóbbi javára, ráadásul az ISS gyorsabban süllyed, így sokáig nem fognak ütközni.

    A "sokáig" ezzel együtt kb. 1 évet jelent, és a SpaceBee valamint az ISS kb. azonos pályamagasságon lesznek. Persze a találkozás esélye nem sok, de megvan.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Tommmysun

    senior tag

    válasz Pötyi #39 üzenetére

    Furán tudsz megközelíteni dolgokat :)

    Nyilván ha szükséges lenne és módjában állna az ISS-nek kitérni a kis mini műhold útjából, akkor a baleset elkerülése érdekében megtenné. De a KRESZ-t azért ide keverni elég meredek :D.

    Attól, hogy a formátum nincs betiltva egy nem bevizsgált és engedélyezett műhold ugyanúgy szabálytalan (így van ez egy autónál is ha már ilyen példa is felmerült).

    És hogy követed a te elméleteddel, ha tönkre megy a műhold és nem sugároz tovább rádiójelet?

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Pötyi #39 üzenetére

    A világűrben KRESZ még nincs. Különféle szabályozások / kérések vannak, amit álltalában mindenki igyekszik betartani, a józanság és a saját érdekük miatt.

    Például az ISS körül van egy 4x4x10km-es biztonsági zóna, aféle "no-go zone", bár ez a szóhasználat manapság hála a politikusoknak teljesen más színezettel bír, amit igyekszik mindenki elkerülni műholdpályák terén.

    Ettől függetlenül mindenki jobban szereti, ha jól követhető műholdak keringenek fent. A 0,25U pedig ennek az alsó határán mozog...

    Ja, és szabálytalan, mert a négy SuperBee műholdat FCC engedély nélkül nem lehetett volna felküldeni a világűrbe...

    Már az első alkalommal, amikor szóba került a dolog, már akkor gyanús volt, hogy miért pont radarral akarják követni a kis zsebműhódakat?

    Mert alapvetően mindent követni szeretnének, azt is, ami nem sugároz semmit, márpedig ezt legpontosabban jelenleg radarral lehet megoldani.

    A hozzávetőleges pályaadatok meghatározhatóak indirekt módon (rádiójelkövetés, optikai megfigyelés), ám ezek pontossága önmagában nem megfelelő. Pl. a GNSS (műholdas navigáció) esetén is a helymeghatározáshoz pontos légköri torzítási adatok is szükségesek, amit először földi állomásokkal határoznak meg, majd építenek be a jelbe. Radarok esetén ezek hamar kiszűrhetőek.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák