Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Ezt nem az egykori NEX-5 sorozat vázába tették, hanem a NEX-3-ba.

    Kettő helyett csak egy tárcsa, külső vaku csatlakozási lehetőség még adapterezve sem megoldható, az expó gomb körül ott a zoom pöcök.

    Nagy kár érte, ez így totálisan fapad, de annál jelentősen magasabb áron. Mondjuk a videós képességei egész jók, de ez még kevés.

    Nem mintha bottal is piszkálnám ezt a rendszert amíg nem kezdenek objektíveket is gyártani.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Dare2Live #10 üzenetére

    Jött egy-kettő FF üveg, de APS-C natív fronton jóformán évek óta változatlan a helyzet: Kevés, átgondolatlan, hiányos.

    De igazából tök mindegy, nem fog jönni már a büdös életben semmi ehhez, csak új vázak. Egy képzeletbeli beszélgetés így hangzana a Sony és egy vásárló között:

    Vásárló: Kedves Sony, szeretnénk több objektívet, mert ez kevés.

    Sony: Tessék, itt egy új váz.

    Vásárló: De én nem új vázat akarok, hanem újabb objektíveket.

    Sony: Tessék, itt van két új váz.

    Vásárló: Haver, ne baszakodj már velem, mikor lesz végre ekv. 35mm objektívünk?

    Sony: Tessék, itt egy Full Frame váz, vegyél hozzá Zeiss 35mm f2.8 objektívet.

    Vásárló: De nekem nem kell FF, túl nagy és a Zeiss nagyon drága is, meg nem olyan fényerős.

    Sony: Hát akkor tessék, itt egy Leica adapter.

    Vásárló: A Leica is nagyon drága, nem ezt szeretném.

    Sony: Akkor itt van egy Canon adapter, lásd milyen jófejek vagyunk.

    Vásárló: De nem Canon objektívet akarok. Lesz még valaha új natív üveg APS-C-re?

    Sony: Örömmel jelentjük be hogy két új vázat mutattunk be, a következő hónapban négyet tervezünk piacra dobni és az év végéig 87-re növeljük az új vázak számát, jövőre pedig már az év minden napján bejelenünk egyet! Köszönjük, hogy minket választott!

    Vásárló: Akkor rohadjatok meg, megyek a Fujifilmhez!

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #68487936 #39 üzenetére

    Na de azt magyarázd el, hogy ha az APS-C a konzumer vonal, akkor hol vannak a konzumer objektívek? :D

    Mert itt mindenki a Zeiss objektívekkel érvel, amik előtt egyébként leteszem a hajam annyira beszarás jó némelyik, de ha már ennyire erőteljesen és agresszívan nyomul a Sony a konzumer kategóriában, akkor hol vannak hozzá az üvegek? Mert a Zeiss abszolút pro szint, ennek megfelelő árcédulával. Én enném a kefét ha vennék egy olcsó konzumer gépet, aztán jószerivel alig találnék hozzá megfizethető objektívet (megfizethető alatt nem az 50 ezer forintos budget kategóriát értem, nem kell félreérteni). Messze sokkal több hobby/amatőr/konzumer gépet dobott már piacra a Sony, mint profit, mégis csak utóbbihoz készülnek objektívek... nonszensz.

    Ez egyébként a Fujifilm esetében is hiánycikk, nincs mit rajta tagadni, de ők nem is nagyon erőltetik ezt a belépő/olcsó vonalat, így az elvárások is mások (Sony "konzumer" gépek: 14 db, Fujifilm "konzumer" gépek: 2 db). Fujihoz olcsóért csak átlagos fényerejű zoomok vannak messze átlag feletti képminőséggel. Egyelőre, mert amilyen tempóval rohamosan, következetesen fejlődik a rendszer, hamarosan már csak az olcsóbb XC széria felé lesz tér terjeszkedni. Mondhatni a Fujinál pont annyi konzumer objektív van piacon, amennyit a piaci jelenlétük indokol. A Sony esetében meg egészen agyalágyult aránytalanságról beszélhetünk.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Srácok, semmi olyat nem kell belelátni amit nem mondtam. A Sony agresszívan nyomul a konzumer kategóriában, de a fényképezőgépeit légüres térbe löki be. A legtöbb megjelenő gépük (tehát a többség) konzumer, de ennek megfelelő objektívekkel nincs igazán kényeztetve. Mint írtam nem az olcsó 50 ezres objektívek hiányával van a baj, meg nem is azzal, hogy nem f/1.4 mindennek a fényereje. De amikor a "van erre is minden" érvek előkerülnek, akkor csak az 1-2 ezer dolláros Zeiss-ek hemzsegnek a felsorolásokban.

    Annak mi értelme lenne, hogy mondjuk a Mercedes kiad egy autót ami árban a Daciával vetekszik, de a rendelhető extrák csak a méregdrága bőrülésnél meg Harman Kardon hangrendszernél kezdődnének? És akkor tegyük hozzá, hogy 10 megjelenő autóból 8-nál játszanák ezt el és csak 2 lenne olyan amihez ez tényleg passzol. A Mercedes is lenne szidva amit a fanboyok persze igyekeznének mindenhol cáfolni.

    "Nem jó, de ez van."

    Erről van itten pofázva.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #68487936 #48 üzenetére

    Najó, hagyjuk az objektíveket, látszólag a Sony fanokat nem zavarja a teljes logikátlanság és aránytévesztés (13 db belépő/konzumer váz, 1 db konzumer/haladó, 3 db Full Frame, ezzel szemben pont a konzumer réteg van a legjobban elhanyagolva).

    De a D5xxx sorozat esetén számomra teljesen érthetetlen, hogy miért a néhai NEX-3 vázába kellett belerakni ekkora tudást. Én tökre szerettem a NEX-5R (vagy 5T) kezelését a dupla tárcsával, erre ezt teljesen kukázták, hogy még lejjebb nyomják az amatőr-konzumer irányba a belépő kategóriát (csak árban nem, persze).

    Nálam nem fényképezőgép az amin nincs egy nyomorult vakupapucs sem, a NEX-5 vonalon adapterrel fel lehetett rakni, erre már sehogy. A kezelésen még túl tudok lépni az érintőképernyő miatt ami kicsit segít, de ettől még tök gáz, hogy itt egy erős belsővel ellátott gép egy gyermekjátékra emlékeztető vázban.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz konyi79 #62 üzenetére

    Egyáltalán nem kell magadra venni, nem is neked címeztem azt a posztot.

    Meg igazság szerint nem emlékszem, hogy bárhol írtam volna olyat, hogy senki ne vegyen Sony-t.

    Én is használok Sony technikát, ott ketyeg a Fujifilm vázamban és imádom. Számomra a Sony inkább technológia előállítóként kiemelkedő, igazi innovátorok, 100% elismerés illeti a mérnökeiket, de tényleg. Ha már rólad lepereg a Sony-fan jelző, akkor rólam nem, én nagyon kedvelem a gyártót, csak épp amit a saját rendszerével művel az nem áll össze.

    Teljes káosz, hogy mit is akar csinálni, mi a jövő, nincs következetesség benne, így meg nehéz hosszú távra tervezni. Leírtam egyszer, kétszer, háromszor, n+1 alkalommal, hogy mi a bajom velük. Ráadásul az FF vonal megjelenése óta félő, hogy az APS-C méginkább hanyagolva lesz. Nekem FF-re nincs szükségem és aki MILC-et akar, azok többségének sem, persze ettől még tök jó, hogy van. De nem szeretnék egy "csúcs APS-C" vázra FF üvegeket tekerni, amik feleslegesen nagyok.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #68487936 #65 üzenetére

    Menne a beszélgetés csöpögő demagógia és mellébeszélés nélkül is? Mert egyébként Tőled ebben a topikban még egyetlen egyszer sem olvastam olyan posztot amivel nem olyan dolgokat akarsz a kritikusok szájába adni amit nem mondtak.

    iPhone? Telefonos fotózás? f/1.2 objektívek? Nem elég az f/1.8?

    MIVAN?

    Ember, pont arról beszélek, hogy a Sony TÚLNYOMÓRÉSZT konzumer, belépő vázakat gyárt, ezzel szemben az objektív kínálat TÚLNYÓMÓRÉSZE a professzionális felhasználóknak szól. Te itt azt akarod előadni, hogy mi az f/1.2 objektíveket hiányoljuk, de ilyet senki nem mondott, sem én, sem más. A Sony legnagyobb baja, hogy vázból FŐLEG amatőr szintűvel van tele, míg objektívből meg FŐLEG profival. A kettő valahogy nem áll össze.

    De már látom, erre is mindjárt jön a repost, hogy mi azért vartyogunk, hogy miért nem adnak ki inkább több f/1.2 objektívet, sőt inkább legyenek f/0.95 objektívek és az is kerüljön maximum két rekesz sör árába, mert ami drágább az szar. Hát persze, ezt akarjuk mondani. Igaz nem írjuk le, de Sherlock Holmes átlát a szitán, kiszimatolja, hogy valójában erre célozgatunk.

    Utálom egyébként amikor valaki ki akar provokálni egy kövér személyeskedést. Szóval ha nem megy az értőolvasás meg a demagóg bullshit mellőzése, akkor inkább csukd be az internetet.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #68487936 #70 üzenetére

    Én leírtam már többször is, hogy az én bajom a kiegyensúlyozatlanság.

    14 db amatőr-konzumer fényképezőgép áll szemben 3 db közép-felső kategóriással. Van egy-két megfizethető darab az előbbi csoporthoz, de a többi valamilyen 1000+ dolláros Zeiss csodabogár. Azt mondod, hogy ez a rendszer tökéletes az amatőröknek, hiszen ők nem akarnak f/1.2 objektíveket vásárolni. Csak az utolsó kijelentéssel tudok egyetérteni, ez való igaz, csak éppen az is, hogy az amatőrök 1-2 ezer dolláros Zeiss objektíveket sem akarnak vásárolni.

    Én úgy fogalmaznék, hogy ez a rendszer azoknak az amatőröknek jó, akiknek untig elég az az egy-két megfizethető üveg amit kínál a Sony (eddig mindenki ugyan azzal a 3-4 objektívvel példálózott). Ők még véletlenül sem egyenlőek a "mindenki" nevű halmazzal, amire a legjobb példa a többi MILC/DSLR rendszer népszerűsége, elvégre ha ez lenne a legalkalmasabb rendszer, akkor erre ruháznának be a legtöbben. A Sony jó helyen áll a MILC piacon eladott példányszámban, amit leginkább az amatőr-konzumer gépeinek köszönhet (hiszen valósággal floodolja a piacot), majd ezt a rengeteg embert elegánsan levegőnek nézi és a Zeiss-el karöltve dobálja ki az APS-C/FF objektíveket (mostanában csak utóbbi van napirenden) 1000+ dolláros árcédulákkal, amit ez a réteg garantáltan a büdös életben nem fog megvenni.

    Jók ezek a 35mm f/1.8, 50mm f/1.8 objektívek, nem is drágák. Na ezekből kellene több, hogy érezni lehessen, hogy ha már ennyire sok vázat ad ki alájuk, akkor a rácsavarni valóból is bővíti a kínálatot. De az FF mellett ez esélytelen, tipikus Canon-Nikon szindróma, prioritást az FF élvez, APS-C meg letojva.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Balli #74 üzenetére

    "Igy végre lehetne egy igazi második gépem, és a D90-t csak komolyabb eseményekre, vagy beltéri, szürkületi/esti fotózásra vinném csak"

    Ja, régen én is pont így gondolkodtam, aztán a nagy dög csattogó egyszer sem jött sehova már, csak a port fogta. Mellesleg nem látom be, hogy miért kellene esti-szürkületi fotózásra a D90, hiszen az A5100-ban lévő szenzor generációkkal frissebb, a D90-hez képes űrtechnológia, főleg ami a jel/zaj arányt és a dinamikát illeti.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Balli #79 üzenetére

    Én Fujifilm rendszeren ügyködök, itt minden gépen van rendes vakupapucs, de én már a DSLR tetejére sem tudom mikor tettem utoljára rendszervakut, én a rádiós kioldóval elsütött vakuk híve vagyok, akár úgy, hogy kézzel eltartom magamtól.

    Ha Sony-t akarsz, akkor érdemes az A6000-re rámenni a vaku miatt, vagy ha tudsz az USA-ból szerezni kifutó, rettentő olcsó NEX-6-ot, akkor azt, konkrétan 100k HUF körül van a váz, ami akkor is megéri ha veszel mellé egy használt 18-55 vagy 16-50 objektívet 100 dolcsiért. De akkor persze nem lesz olyan fasza AF rendszered, ami már tényleg alternatíva a DSLR mellett, ez csak az A6000-ben és az A5100-ban van eddig.

    De megnézheted a korábban javasolt Panasonic G6-ot. Videóban elsőrangú, tényleg nagyon jó gép, maga a váz átmenet a DSLR és a MILC kategória között (méretben és fogásban), de legalább van rajta egy jó minőségű EVF is, szabadabban hajtogatható a kijelzője. És az objektívek sokkal kisebbek és kompaktabbak, mint amit APS-C-re tervezni tudnak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Balli #81 üzenetére

    Az A5100 tetejéről eltűnt a Multi Interface csatlakozó, ebbe lehetett beledugni olyanokat, mint a Sony által gyártott mikrofonok, vakuk, EVF, illetve létezett hozzá nem eredeti kiegészítőként vakupapucs adapter. Valami Multi feliratú bigyó van az A5100 oldalán, de fogalmam sincs ez mire jó, a Sony hivatalos oldalán sincsenek kiegészítők hozzá. Szóval ezzel a vázzal szerintem nem tudnád rádiós kioldóval sem elsütni a vakudat.

Új hozzászólás Aktív témák