Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • rudi

    nagyúr

    Ha megfigyeltétek a nagyobb HWoldalak már ''bodták'' a 3DMarkot a VGAtesztjeikből.

    Az a perkompiler vagy micsoda éppen arra való hogy az nv35 regiszterhiányos rendszerét hozzáigazítsák a dx9 (és R350) regiszterigényes formájához. Az hogy a futuremark nem tud megfelelő tesztproggit csinálni az meg szerintem az ő bajuk, nemtom miért fúrják az NVt.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz e-biza #20 üzenetére

    Engem az zavarna (ha lenne pénzem rá) hogy a game 120FPS helyett 150FPS-t tud de akár egy fikarcnyival is randább a képe.

    Közepes vagy lassú kártyáknál viszont sokkal többet ér az ''optimalizált'' kép 30FPSel mint az eredeti 20FPSel.

    Képminőség összehasonlítgatásánál viszont rá kellene koncentrálni valahogyan a mozgóképekre is mert pl az AF csalások (''optimalizált'' trilinear vagy trilinear csak level 0-n) legjobban mozgásban jönnek ki.

    Szerintem a júzereknek meg kéne tanítani hogy a performance/speed/fast és társai beállítások ugyanúgy minőségromlást okoznak mint az alacsonyabb felbontásra váltás.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz Cirkumflex #25 üzenetére

    Kár hogy vannak még tesztelők (toms, anad és társaik) akik az EREDETI q3al mérnek. Igaz hogy még ma is jönnek ki játékos erre a motorra, de akkor már inkább RtCW (bár ezel NVgondok vannak képminőségben - digit-life) vga SS:SE vagy az új Call of Duty.

    Cirkumflex: ''If pixelshader$ = 3dmarkshader$ then'' a lényeg a then után jön. Szerintem ott akár olyan szofisztikált kód is lehet amiért az ATIs driverfejlesztők fél életüket (Half-Life :D ) odaadnák. Olvasgattam NV30 és NV35 elemzéseket okosaktól és nem reménytelen a kártya. Olyan nemakármilyen flow control-t tud hogy IHAJ! ATInak szerencséje hogy brútforszban lenyomják Őket.

    Hogy mire képes az NV azt majd megláthatjuk az 5700Ultránál...

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz e-biza #29 üzenetére

    Hogy miért is mindig digit-life/Xbit Labs tesztek jönnek elő amikor komolyabban fókuszálni kell egy témára...
    Stílszerűen: [L]http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv38-36.html/nv38-36.html[/L]

    Ha ránéztek az NV36 adatlapjára:
    3 verex egység (rv350nél csak 2) +50%
    2×450MHz memóriabusz (rv350nél 2×300) + 50%
    ha pixel shader témára kerül a dolog akkor még van lemaradás de talán éppen ez az új compiler oldja meg a dolgot.

    olvasgattam a 3dcenter, beyon3d, digit-life NV30/35el foglalkozó cikkeit és ott írták hogy az nvidia architektúrája kevesebb bemeneti rehisztert használ mint az ati chipje (a dx9 is sok bemeneti regisztert feltételz). Egy jó compiler (fordító, ami meghatározza ki milyen sorrendben kerüljön feldolgozásra) sok rehisztert tud spórolni.

    A flow control szintén ezzel kapcsolatos, durván olyasmi hogy a pixel/vertex shader ciklusokat kívülről lehet vezérelni, így ha mondjuk a futószalagon csak az egyik renderelőre van szükség a feldolgozásnál akkor nem kell átpaszírozni az adatot a másikon is, ki lehet lépni a futószalagról. Ati cuccainál nincs ilyen(nem is nagyon kell mert nem sok értelme van a 8/1 miatt).

    Még egy dolog ami miatt fennakadás lehet, az hogy van valami ütemező ami csak akkor engedi feldolgozni az adatokat ha mind a 4 futószalag ''be van tárazva''. Ez azért jó mert általában 4pixeles csomagokkal (quadok) dolgoznak a VGAk (egy textúra bilin filterezésénél ennyi subpixelből számolódik a pixel színe). Eltömődés jön elő ha egyik futószalag lassabb és a többieknek várni kell mire megint felszabadul. Ilyen esetekben is hasznos egy jó ütemező.

    A sokadik dolog ami az NV mellett felhozható (szerintem talán hátránya is) a pixel/vertex shader 3.0 támogatás. Programozhatóbb az architektúra, szóval jobban emészti mint a mai ATi chipek. Szerintem hátrány mert ma még kihasználatlan de talán az NV rá tudja bírni a fejlesztőket hogy hanyagolják a ps 2.0-t és máris a 3.0ra fejlesszenek.

    Volt régebben ezzel az NV esetleges nyámása a programfejlesztőkre témával kapcsolatos topic, keresd meg.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz L3zl13 #30 üzenetére

    Engem azért érdekel az 5700U, ez lesz az utolsó érdemes tagja a mostani NV3x sorozatnak. Valójában ez az első új chip a piacon az rv350óta (r380, nv38, rv360 mind csak steppingváltás/frekiemelések voltak).

    Nekem is ATIm van. Tavasszal tervezek újat venni középkategóriában és az sem kizárt hogy 5700U lesz akkor már remélhetőleg 150-160USD közelében.

    Nagyon várom már az új ati/nv chipeket. Kíváncsi vagyok milyen pipeline kiosztás lesz...

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz faster #34 üzenetére

    Egyszerűbb talán de a tervezés elején nem lehetett látni hogy a 8/1 vagy a 4/2 lesz jobb. Az elődök 4/2ről és 2/2ről indultak szóval 4/2 vgay 8/2 lehetett a kiindulás, a 8/1 talán rizikósabbank tűnt, nemtudom...

    Regisztert kívűlről bajos berakni tervezési oldalról. Egyszerűbb jól megPRezni a kártyát és a következő generációra gyúrni...

    Másik dolog hogy az NVnek nem is nagyon van szüksége + regiszterekre mert ott van a cg shader programozó nyelve ami regisztertakarékosan kódol és állítólag ezzel fordított kód egyforma gyors NV és ATI kártyákon is (tudtommal Aquamark3 van ilyenben). Innen kezdve NV ''megkenheti'' a programfejlesztőket hogy használjanak cg-t a hivatalos dx9-es HLSL helyett.

    Ha belegondoltok ez mert azon az ''anti shader day'' nak keresztelt NV tech fórumon. Ott volt az Electronic Art, Ubi soft, EPIC és még jópáran a meghatározó fejlesztők közül. Ha a Stalker, UT2004, doom3 rendesen fut majd NV chipekkel akkor talán nem is fognak annyian bánkódni a megkésett intrikus HL2ért... PR...

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz anaqer #38 üzenetére

    ATInak abban van szerencséje hogy ők a 8/1es utat választották és az nV a 4/2-t. Nem vagyok benne meggyőződve hogy előnyben lenne-e az ATI ha az NV30 annak idején 8/1el jött volna ki.

    brute force - nyers erő - szilikonnövelés
    8 futószalag 4 helyett a 8 darab renderelőhöz.

    Olyan ez mint az összeadó áramkör:
    1. lepakolunk 8darab összeadót ami 8 bitet egyszerre összead egy körben, lekezeljük a túlcsordulásokta, pakolunk minden összeadóhoz regisztert és elhasználunk 8ALU+8REG+7shift mennyiségű tranzisztort és felületet

    2. lepakolunk egy darab egy bites összeadót és hozzá egy regiszert. Visszacsatoljuk az összeadó eredményét a bemeneti reiszterbe, felhasználunk 1ALU+1REG+visszacsatolás felület de 8× lassabb mint az előző példa.

    Sarkítva ilyen eltérés van a 8/1 és a 4/2 között.

    Az a brute force amit Te emlegetsz már mentsük a menthetőt brute force (kártya szinten), én kicsit mélyebben gondoltam (chipszinten), viszont Neked is igazat kell adni mert a 900MHz-s DDR2 kicsit so(k)k egy középkategóriás vason. Másik oldalon az ATi közepes chipje nagyobb frekin megy mint az NV konkurens.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz anaqer #38 üzenetére

    Tényleg nincs Anandon q3, elnézést mindenkitől akit bántottam ezzel a hibáj megjegyzéssel! Tomshardveren van!

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz Johnny #43 üzenetére

    Azért vannak még függetlennek tűnők (kedvenceim az oroszok: www.digit-life.com vagy akinek jobban tetszik www.xbitlabs.com).
    Úgy lehet őket felismerni hogy szidnak mindent :D

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz anaqer #47 üzenetére

    Nem döntött az ATI sem pénzfeldobással (remélem) csak követte a dx9 utat. Az NV meg gondolom bízott az akkor már fejlett cg-ben és abban hogy együtt csinálják az MSel a dx9 magas szintű nyelvet, ami szintén cg forma lesz.

    Mindenki a chiptervező világban a 2. veriációt választja. Amit írtam az csak egy nagyon durva sarkítás (nem egy ütem alatt végez az 1. sem csak durván 8szor gyorsabb). HATALMAS jelentősége van a tranzisztorszámnak egy komplexebb chipnél. A másik dolog hogy nem is tudnának a mai RAMok és más elektronikák egy 1. példában leírt összeadót eteni.

    Tranzisztorszámban valahol 120milla körül jár mind a két fejlesztő, de NV tudtommal nem integrál TVout vezérlőt a chipekbe.

    0,13al azért szenvedtek mert akkor még a partnerük (TSMC) nem bírt egy olyan technológiával ami 0,13on ki tudott volna produkálni egy 120millás chipet. A másik dolog meg hogy 400MHz-n ment volna rendesen, de jöttek az elborzasztó eredmények a 8/1es ATI chipektől, ezért vitték fel 500ra és itt már gondok voltak. Ebben is szerencsés volt az ATI hogy nem állt át 0,13ra, így nem kellett egyszerre foglalkozniuk az új architektúra és új méret problémáival. Megcsinálták az r300at, kicsit finomítottak az r350ben, lefelezéték az r350et és elvitték ahhoz a céghez aki már az NV3x chipeken begyakorolta a 0,13at.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #108 üzenetére

    Meg kéne melíteni hogy az NV nem csak 8 ''buta'' robotként tud működni hanem gyakran 4 ''buta'' robotként.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz e-biza #111 üzenetére

    Hagyjuk már ezt a robotos ''hasonlítgatást'' úgysincs szinte semmi köze a valósághoz mert ott ezer más tényező is játszik.

    Lényeg inkább ott van hogy az ati cuccok nem követelik meg az extra folyamatátszervezést mert szorosan követik a dx9 szabványos progarmozási elveit (HLSL forma, sok regiszter) míg az nv más utat választott ami nem követi dx9et szorosan (cg) de tovább mutat rajta valamivel.

    Az nv útja azzal is komplikálódik hogy 16/32bites a rendszere amiből főleg 16biten érzi mgát jól, míg az ati egyetlen 24bites útra optimalizált.

    Ehhez jön még a 4/2 szerencsétlensége dx9hez, ami igényeli a folyamatátszervezést szóval állandóan dolgozik egy algoritmus ami igyexik a lehető legjobb sorrendbe rakni az utasításokat. Tegyük fel hogy a compiler átrendezéssel eléri (vagy valamivel túlszárnyalja) az ati megoldások sebességét, de egy illyen okos program 1001% hogy nem fut le 0 idő alatt szóval ami bejött a réven könnyen elveszhet a vámon. Ehhez még hozzávehetjük azt hogy nem mindig tud gyorsítani a compiler és könnyen lehet az is hogy alkalmazásspeifikus. Ehhez még hozzájön hogy az NV aniso filteringje a megvalósítása miatt valamivel szebb de jóval lassabb mint az ATI módszere.

    Itt felmerül a kérséd: Érdemes ezzel az FX verzióval kínlódni, drivertköszörülni? Nem jobb befektetés inkább a következő generációra gyúrni?

    Egyetlen dolog viszont elvitathatatlan az NVtől; hagyományos t&l jük veszettül jó és kemény az OpenGLjük (talán 3dfx hagyatékból, bár azlőtt is jó volt).

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz Surranó #119 üzenetére

    ''Most meg ha azt akarom, hogy az idei (november van...) játékok 20fps fölött menjenek, akkor már a középkategória sem elég... ide nekem harmincér egy 9700Pro-t és lehiggadok.''

    Azért ez egy picit súlyos kijelentés. Nekem 8500LEm van és eddig minden gamet be lehetett úgy állítani hogy rendesen fusson.

    Szerintem SOHA nem lesz a 9700pro 30.000Ft mert az az érzésem hogy lazán veri majd a következő generáiós középkategóriás kártyákat.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz anaqer #120 üzenetére

    Olcsóbb, de meddig és minek. Szinte minden optimalizáció normális eloszlású ergo 80%ig lazán el lehet jutni, de onnan minden egyes %ért meg kell szenvedni. Ha 2004 első felében jönnek az új vasak és addig nem kerül elő a HL2, doom3 vagy bármi más kemény dx9es cucc akkor nem éri meg tovább csiszolni.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz Notes #126 üzenetére

    Azért a max egy kicsit túlzás! Nálam 2GHz AthlonXP + 512DDR mellett 1024×768ban már elég sok minden (u2, vice city, apocalyptica, nfs: underground, chrome, splinter cell, traod és még sorolhatnám) beszaggat max detailed textúrával, árnyékokkal, ködökkel.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz Surranó #129 üzenetére

    szaggatás: megy a game 40-50fps-t, fordulok 120fokot vagy bejépek egy ajtón és hopp 24fps vagy még kevesebb. Nálam ez a szaggatás még akkor is ha csak pár másodpercig tart (feltöltődik a halom új textúra és kiszámolódik a sok eddig láthatatlan 3d objektum).

    Abban az esetben én nem nagyon látok gusztustalankodást ha MINDEN 3D ALKALMAZÁSBAN van javulás (na jó majdnem minden) és nem csak egyben. Ha viszont CSAK EGY ALKALMAZÁSBAN van javulás ami történetesen az egyik frekventáltan használt 3D tesztelő akkor sz@r van a levesben!!!

    Csak gratulálni tudok az NV driverfejlesztőinek amiért az 52.16 és fölötti driverekben olyan komoly előrelépést értek el (felzárkóztak az NVhez), de attól tartok tovább nem nagyon fognak fejlődni, de talán nem is kell amíg ki nem jön a HL2, doom3 és társaik. Addigra meg talán már megjön az új generáció (nv4x és r4xx).

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz e-biza #132 üzenetére

    Fenetudja, lehet abból még 8/1is! az nv36 például nem 2/2 hanem 4/1 ezért is izgt annyira.

    Kíváncsian várom én is az nv40et és az r4xx-t. Olyan hangokat hallottam ati felől hogy 12/1 és 16/1, nvnél meg talán elképzelhető a 8/2 de ezt nem nagyon látom valószínűnek. Miért?

    8/2höz kétszer annyi tranzisztor kell mint 4/2höz, szerintem az legalább +30-40%nyi tranzisztor mi vár veszettül sokkknak tűnik (durván 160millió tranzisztor ami kb 2db p4es). Az Ati átlép 16/1re akkor szintén kétszer annyi tranzisztort csinálnak, de ha ''csak'' 12/1 lesz akkor már csak másfélszer annyi tranyó kell és a teljesítmény is nőhet 30%al (többel vétek lenne mert azért nehogy a mezei júzer atomerőművön gémeljen és ne lehessen eladni a következő generáiót).

    Két dolog van ami viszont kérdőjeles:
    1. mi lesz a RAM sávszélességgel (tlán ddr2 és ddr3)?
    2. hogyan fogják ''lefelezni'' a közepes vasakat (lehet hogy 12/1ről csak kétharmadolni fognak 8/1re)?

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #134 üzenetére

    Tomb Rider Angel of Darkness, HL2 leked beta.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz e-biza #139 üzenetére

    azért nem lehet 6/x mert a VGAk számnégyesekkel (quadok) dolgoznak egyszerre szóval 4 többszöröse kell hogy legyen a futószalagok száma.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

Aktív témák