Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rudi
nagyúr
Nem kell aggódni, a HDR ezt a cuccot is megfogja majd
Nekem az nem világos, miért kell az 1280x1024-es LCD-k virágkorában 1600×1200-at erőltetni? Jó-jó, legyen 1600x1200, de csak akkor ha tényleg használják is a júzerek. Persze rekordnak jó ez a kártya és még jobb lesz a 32 futószalagos verzió, nem is beszélve az SLI-ről.
Az igazán érdekes a középkategória alakulása lesz. Mivel alig van architektúrabeli változás, egyáltalán nem bizots, hogy azonos futószalagszámnál jobba 7x00 mint a 6x000. A 7800 megjelenése sokban hasonlít az X800 megjelenéséhez: az előző verzió átfésülése. Azt sem tartom lehetetlennek, hogy egyelőre nem lesznek kisebb verziók (kérdés hogy milyen a selejtarány). A 7800 szépen feláll a ranglista élére még magasabb áron, és a többi cucc várviszonya változatlan marad.
Érdekes lesz mit lép az ATI. Most nekik kell olyan nagyot dobniuk mint amilyet az Nvidia dobott a hatos sorozattal.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Láttam a cikket, az oroszok megint hozták a szokásos színvonalat. A játékokban is látszik, hogy távolról sem ért annyit a MAD csiszolás mint ahogyan hirdették és a gyorsulás inkább az átszervezett cache rendszernek köszönhető.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Firestormhun #100 üzenetére
No, erre akartam rávilágítani! Marad a felbontás marad a szűrőmennyiség de most ténylegesen megvan a vizuális élmény és a játszhatóság egyszerre. Lefogadon, hogy a FarCry megcsiszolásával nagyobb FPS is elérhető HDR bekapcsolásával.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Aplikáljuk ki a kacsót az éjjeliedényből!
''Szaros'' 512 MB-os MSI 6800 Ultra több mint 200.000 Ft. A 7800 GT nagyobb, gyorsabb, újabb, menőbb, ritkább mint a 6800 Ultra, amiből szintén nem egyszerű megvenni 2 darabot SLI hez. Mivel van ez az elborult agyú és pénzes hardverbuzi rétegn (nem-nem, nem a hardcore gémerek, ők szegény olcsójánosok) ezért a 7800 GTX eleinte bőven 200.000 Ft fölött is gazdára találna. Azért 300 millió tranzisztort az NV chipgyártója (még azt sem tudni pontosan ki az, mert TSMC-t jelölnek, ami ugya Tajvan és Korea felirat van a chipen, ami IBM-re utal) sem tud olyan hatékonysággal csinálni, ráadásul nagyobb lett a chipméret így egy szilíciumostyára kevesebb proci jut, ez tovább emeli a költségeket.
Az első időkben tuti hiánycikk lesz a kártya (pláne magyarhonban) azt a pár darabot meg ami bejön el lehet majd lőni 200k fölött.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Alkarcsont #142 üzenetére
Az ATI-nak nem dobbantania kell, hanem először is bemutatnia a ''kötelező gyakorlatot'': SM3.0, 32 bites precizitás végig a shaderes futószalagban, normális HDR. Most már nem takaródzhatnak azzal hogy nincs HDR-es és SM3.0-s game.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
No, megolvastam. Nagyon semmilyen ez az Anand cikk. Nincs FarCry, nincs kép a szétszedett kártyáról, nincs tuning, nincs clock-for-clock és szintetikus összevetés. Máshol nem láttam ezt az azonos procimennyiséget/ostya, de majd utánajárunk.
Ja és még Anand: eléggé reklámszagú az értékelésük.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Nézd meg ezt: Bővebben: link és ezt Bővebben: link. Korea felirat a Taivan Semiconductor Manuf. Corp. chipén. Itt valami sántít. Lehet hogy a demopéldányokat még az IBM csinálta? Nekik van Kóreában tokozójuk.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Az ATI háza táján nagyobb a kockázat, nem lehet megmondani pontosan mi lesz. Nagyon sok alapvető funkciót kell beleraknijuk az új kártyába (SM3.0, 32 bites pontossáh, rendes HDR amint már írtam), ráadásul a futószalagszámot is növelniük kell és talán még a 0,09-be is belenyúlnak. Olyan sok újítás ez egyszerre, amibe már az NV belebukott egyszer.
Ezzel szemben az NV oldalon most annyit kellett csak csinálni, hogy a meglévő jót kicsit megcsiszolták és kibővítették még 8 futószalaggal. Ez sokkal egyszerűbb dolog volt, kevesebb buktatóval, nem is csoda, hogy hamarébb megvoltak vele mint az ATI az R520-szal.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Az 512 MB-os MSI 6800 Ultrából 1-5 között van ez Expertben, ugyanúgy ahogyan a többi 6800 Ultárból meg GT-ből (már amelyikből van egyáltalán). Amiből sok van náluk (1-50) között az a Sapphire X800XT. Remélem azt bealciózzák a közeljövőben.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Nem nagyon van AGP-s alaplapba való proci ami ki tudná rendesen hajtani. Mivel van az NV-nek átalakítóchipje, akár AGP-s verzió is lehet belőle, de szerintem nem nagyon fogják erőltetni, pár hónapon belül már nem is fog kelleni. Az Intel 865/875 végkép eltűnik, AMD vonalon pedig a Socket 939 megy tovább. A mostani AGP-s rendszerek tulajdonosai elégedjenek meg a 16 futószalagos cuccokkal, bőven elegendőek azok is mindenhez.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Látod, ez az amihez már illene érteni szólás előtt! A PCI-Expresseben hatalmas lehetőségek vannak, csak senki nem veszi a fáradtságot, hogy elmagyarázza vagy utána járjon. PCI-Express nélkül nincs SLI, nincs használható videotömörítési segédlet nincs 75 wattnál jelentősen többet zabáló VGA csak ocsmány duplakábellel, és ezek még csak a mai felhasználási területek, de jöhet még fizikai motor és bármi, ami szélessávú oda-vissza komunikálást igényel a rendszerrel, akár egy társszámítógép is egy kártyára integrálva.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Nem mondom hogy nem lehet kihajtani a mai VGA-kat, hanem azt mondom, hogy fölösleges az 1600x1200-ra feszíteni, inkább az 1280x1024 + sok szűrő + HDR + SM3.0 vonalat kellene forszírozni, az az igazi fejklődés, de ahhoz a programozóknak is fejlődniük kellene. Ott van pl. az ATI Crossfire, ott már rájöttek, hogy a 16 szorosnál jobb AA többet ér mint a végtelen felbontás. Ha minden jól megy, egyszer talán a szögfüggő AF-ről is lemondanak a gyártók.
A 75 wattnál jelentősen többet zabáló VGA-k már régen itt vannak. Minden VGA ilyen, aminek PCI-Expressen is tápcsatlakozója van. A duplakábel a multitaszkolásom miatt maradt ki, nekem nem egy ez rendesen több szálon
A VGA egy hatalmas kihasználatlan számolási teljesírménytár. A PCI-E kétirányú sávszélessége és a shaderek programozhatósága miatt akármire használható, ahol nagy mennyiségű vektorszámolás kell. Ilyen a fizika vagy a tömörítés és a szimulációk. Számolásban egy 16 futószalagos GP egy P4-nek akár a tízszeresét is tudja. Szépen fokozatosan bekígyózik a HDTV és 1920x1080-as felbontás mellett a mai prociknak még a lejátszással is meggyűlhet a baja, kódolásról ne is beszéljünk.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Szerintem minél hamarébb érdemes átálni PCI-Expressre. Talán a legjobb pillanat akkor lesz, amikor a használtpiacon kezdik eladogatni a 6600GT-ket és sima 6800-asokat. Ez nagyjából az új közepes generáció (most már 12 futószalagosok) megjelenésekor lesz, addig talán kihúzzák az AthlonXP-k is. No, hogy akkor mi lesz a levetett közepes AGP-s kártyákkal (mint amit most tervezel venni) azt nem tudom...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
WGF1.0? Az olyan valami lesz, amit még úgy-ahogy el lehet majd magyarázni, de hogy a WGF2.0-t hogyan emésztjük meg azt végkép nem tudom
A WGF1.0 mondhatni Dircet3D9+ lesz a Longhornban (szokták D3D9.L-nek is nevezni), a DirectX 3D-ért felelős része. Nem sokban tér el a korábbi D3D9-től (DX9), erre épül majd a DWM (Desktop Windows Manager)/Avalon. Nem lesz lagolás ablakrángatáskor meg ilyenek, de a felszín alatt okosabb erőforrásmenedzselés lesz mint a mai Windózokban és driverekben (virtualizálás, sokszálúság, GPU nagyobb önállósággal, PCI-Express úgy istenigazából stb.).
A WGF2.0 lesz az SM4.0, ami már teljesen a virtualizálás, párhuzamosság és korlátlanság világa lesz, valami olyan, amit az R6xx és a mellé tartozó NV architektúra fog tudni, az univerzális shaderes csodák. Persze ez majd valamikor 2006 végén 2007 elején kerül előtérbe, addig ki kell húzni a ''sz@ros'' G70-nel meg R520-szalResistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Két asszimetrikus AGP kialakítása több mint bajos lenne, mivel az AGP egy megmoddolt PCI durva ütemezési meg mindenféle elektronika kellene hozzá, ráadásul kitudja hogyan reagálna ennyi adatútra meg mindenre a busz.
Sokkal korrektebb munka volt az egész eldobása és egy robosztus point-to-point rendszer kialakítása mint a PCI-Express. Amit elhibáztak benne az a max 75W, de rövidesen jön a 150 wattos apdét.
A PCI-Express jövője az, hogy amint lehet, mindenki álljon át. Jó hogy az új konfigot egészben vásárlók (a piac többsége ilyen, ne otthoni keretekben gondolkozzunk) már ma megtehetik, a többiek pedig még vegetálhatnak egy darabig AGP-n, hiszen a 16 futószalagos VGA-k még elegendőek lesznek pár évig. Közben a fejlesztésre is kell gondolni, hiszen ha a PCI-Express nem terjed, akkor soha nem fogják kihasználni a lehetőségeit, mondván, hogy nem való semmire.
Egyre erőteljesebben nyomulnak a HDTV felbontások, ott már szükség lesz a videokódoló eljárások izmosítására. Tovább segíti ezt, hogy a Longhorn driverrendszerében már lesz egy általános videotömörítő modul, ami mondhatni alapfelszereltségben kernel szinten csinálja a tömörítést a PCI-Expresses VGA-n keresztül.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Marhaság! Legfeljebb a gyerök robogó helyett VGA-t kap, vagy a kocsi mellé csapják a jó érettségiért. Attól hogy nekünk átlagembereknek nem jön össze ennyi pénz még itthon is vannak páran akik megengedhetnek maguknak egy ilyen videokártyát.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Akkor most rekapituláljunk kicsit:
1. megjelent és már boltokban is kapható a GeForce 7800GTX, itthoni nagyker bruttó ára 140,000 Ft körül mozog.
2. a legjobb, legrészletesebb, leghozzáértőbb írás ami született róla a Digit-Life elemzése Bővebben: link
3. az elemzés és a szakvélemény szerint a 7800GTX a 6800 Ultra továbbfejlesztése a SHADERINTENZÍV vonal erősítésével. Ez annyit jelent, hogy a raszterizáló/árnyékszámoló (ROP) egységek száma és a memsávszélesség nem nagyon nőt, de emelték a shader számolók számát és teljesítményét.
4. a G70 hozott egy olyan AA eljárást amihez foghatóan jó még nincs egyetlen gyártó palettáján sem, ez pedig a Transparent SAA.
5. a GF7800GTX célja nem az abnormálisan magas felbontás (hiszen a raszterizálásos részt alig fejlesztették), hanem a HDR és intenzív SM3.0 alkalmazása magas szűrőszint mellett!!! Ezt egyelőre csak nagyon kevés játék tudja vagy közelíti meg: FarCry, Splinter Cell Chaos Theory, Painkiller, DoomIII, Riddick.
6. az Nvidianak több mint egy éves tapasztalata van SM3.0 és blendelő HDR - mondjuk úgy: JÁTÉKBAN IS HASZNÁLHATÓ HDR, valamint végig 32 bites architektúra és DRIVER gyártásában.
7. Az ATI még NEM CSINÁLT SM3.0, játékban szanálható és végig 32 bites architektúrát és drivert sem.
8. Az ATI az R300 (Radeon 9700) óta nem mutatott jelentősebb technológiai előrelépést, csak a csíkszélességet csökkentette és a feldolgozók számát növelte.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Jim Tonic #268 üzenetére
Részletekről most nem írok többet, nemsokára mi is teszteljük a 7800-ast, majd ott szó lesz midenről.
Jó a meglátásod a feketebetűs és a szürkebetűs résszel kapcsolatban is. Sokan figyelmen kívül hagyják, hogy az ATI még nem csinált semmilyen SM3.0-s hardvert sem az általam felvázolt jatszható HDR-t, sem 32 bit precíz hardvert. Ezek mindegyike külöm-külöm is kemény feladat és bármelyik meglehetett volna már az X800-ban is, de nem volt! Nem értem ohhan ez az ''bezzegmajdazatimegmutatja'' optimizmus egyeseknél és azt sem értem, miért kell hányavetileg átfutott tesztek alapján méltatlankodni hogy miért nem lett kétszer gyorsabb a 7800GTX a 6800Ultranal. Ha csak egy nagyon picit belegondolnának a kedves fórumozók abba a pár pontba, amit összeszedtem az előbb világossá válna, hogy mi az NV célja ezzel a kártyával és miért van hosszú ideje stratégiai előnyben az NV.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
No, itt a következő bulvármisztifikációsmarhaság!
IGEN az ATI megvette az ArtX-et 2000 elején Bővebben: link noés? 2002-ben jött ki a z R300 ATI pénzből, ATI erőforrásokkal, ATI zászló alatt ATI névvel nyomultak tovább; ha egyedül maradnak akkor lazán éhenpusztultak volna. Ez a világ rendje, hiszen az Athlon legbelül RISC architektúrása is a NextGen ötlete, és biztosan mondtak okosakat (pl. NV4x-et) az Nvidianal a 3Dfx-től felvásárolt agytrösztök. Egyik gyártó sem gondoz tehetségeket, képez utánpótlást, tanít egyetemen. Ha látnak ígéretes tehetséget azt megszerzik. Nem kell ezt túlmisztifikálni.
Egyébként az ATI-nak több fejlesztőcsapata is van. Az R300-at megálmodók (lehet hogy sok ex ArtX-es, de hát nem hótmindegy) az elejtett infók szerint 2002-bn a munka végeztével ráálltak az R5xx-re, hiszen éppen sz R300 idejében kezdődött az a tendencia, hogy az Nvidia őrületes fél-egy éves termékperiódusát meghosszabbítsák. Az ATI már akkor nagyon jól tudta, hogy első körben finomít a gyártástechnológián és emeli az órajelet - R350 - majd megnöveli a feldolgozóegységek számát - R4xx, és csak utána huzakodik elő valami teljesen újjal. Éppen ezért irányíthatták az elitet az R5xx-re.
DE! Itt jött a képbe a Microsoft, aki nem kis összeggel kereste meg az ATI-t, és leadta a rendelést a következő generációs konzol grafikus magjára. Ha jól emlékszem 2003 környékén már tudni lehetett hogy az ATI fejleszti az MS új konzolának grafikus chipjét, és az is biztos volt, hogy az előző verzió eladásai miatt (USA-ban 2001 végén jelent meg az eredeti X-Box) az új konzol csak 2005 környékén mutatkozik be. Mivel egy konzol életciklusa sokkal hosszabb mint egy PC-s grafikus hardveré, ezért 2002-2003 környékén a ATI csapatának már egy olyan hardveren kellett törnie a fejét, ami 2005 környékén jelenik meg és kibírja 3-4 évig. Ezt a cuccot egyszerűen nem lehet 2005-ben odaadni a sokkal rövidebb ciklusokhoz szokott PC-s világnak mert nagyon gyorsan kinövik.
Van itt még valami: az ATI nagyon nyomul a HDTV bizniszben, az utóbbi évben megduplázta ilyen irányú bevételeit és ez a tendencia tovább folytatódik majd, hiszen a HDTV csak most jön lendületbe. Könnyen lehet, hogy az ATI fokozatosan egyre kebesebbet feccel majd a PC-s hardverbe, hiszen ott a sokkal dinamikusabb HDTV piac és az MS konzolja.
Most éppen érdekes helyzetben van az ATI, mondhatni még nem de már nem szituban. Nincs SM3.0-s hardverük, de van egy olyan XBox360-as, amit majd erős egy év mulva a Longhornnal együtt akár be is vezethetnek. Nagy kérdés, hogy hogyan állnak SM3.0-val. Ráadásul van itt még valami, a 0,09-es gyártástechnológia! Az ATI ebbe is bele akar nyúlni, ráadásul úgy tűnik, rögtön a legnagyobb chipjével. Ebbe már egyszer az NV belebukott, bár akkor az IBM-re fogták, mindenesetre én maximálisan szkeptikus vagyok egy 2-300 millió tranzisztoros 0,09-es chippel kapcsolatban.
Még mégvalami:
A következő egy éves menetrendek és a technika alakulása:
NVIDIA: itt a működőképes és megvásárolható 7800 GTX 0,11-es csíkszélességen. Van egy veszett jó, fejlett technikás közepes cuccok a 6600GT, ami egyenesen adja magát a 0,09-re fejlesztéshez. Nagyjából olyan fölényben lehet az NV mint anno az R300-R350 idejében volt az ATI. Ugyanúgy van egy erős csúcsprocesszoruk mint anno az R300 volt és van egy elfogadható sebességű és olcsón gyártható közepes chipjük, amit átvihetnek kisebb csíkszélességre, mint az RV350 volt anno az ATI-nál.
ATI: még nem láttunk SM3.0-t, HDR-t, 32 bitet és egyszerre akarják ezeket, és ráadásul a 0,09-et is, vagyis abban a helyzetben vannak mint az Nvidia volt az NV30 (FX 5800) megjelenésekor.
Lehet, hogy ATI ellenesnek tűnök, de szerintem jogos a szkepticizmus a bizonytalanság felé, áradásul akkor, amiokr a konkurens már bemutatott valami nagyon jót és világosak a jövőre vonatkozó szándékai is.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Milyen plusz költésggel ját a PCI-Expressre váltás?
Ugyanannyiba kerül az AGP-s alaplap és VGA is mint a PCI-Expresses. Hogy a jelentéktelen kelet-európai és egyéb gyönge piacok hogyan oldják meg a váltást, az nem nagyon érdekli a gyártókat. Ráadásul bőven van még AGP-s alternatíva 16 futószalagig, őst SM3, HDR, minden elérhető AGP-n. Szóval mindenki akkorra ütemezi a váltást amikorra akarja. Én csak annyit tudok mondani, hogy sültbolond az, aki ma új konfigot AGP-re vesz, és aki komponensekben vásárol az intézze úgy, hogy minél hamarébb átváltson, addig, amíg meg tud szabadulni AGP-s kártyájától, most még tengernyi alternatíva van 15.000 és 150.000 Ft között.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Engem az érdekelne de nagyon, hogy akkor most hol is izzadja ki az NV ezeket a chipeket. Nem is értem, miért csak a Digit-Life-nak tűnt fel, hogy az állítólag TSMC-s chipenek Korea felirat van. Nekem az első shotokon azonnal feltűnt...
Az NV40 óta tényleg NV fan vagyok, mert jobb a technológiájuk. R300 idejében ATI fan voltam, mert akkor az volt a jobb. Általában technológia fan vagyok, tőlem akár a hóhér is tervezheti/gyárthatja a chipet. Az NV-ben az tetszik, hogy pikk-pakk besuvasztanak egy mini ALU-t oda ahova éppen kell; megjátszották már ezt az NV30->NV35 és most az NV45->G70-nél is.
Érezhető egyfajta oszd meg és uralkodj stratégia: amikor az NV van nyeregben akkor az ATI lazázik (NV40 és R420 esete), amiok meg az ATI van nyeregben, akkor az NV lustul (R300 és NV30).Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz _cirmos_ #279 üzenetére
Általában a legrosszabb esettel szoktam számolni ha bizonytalan a helyzet. A 0,09-be eddig csak az AMD nem bukott bele a SOI technológia miatt, pedig harmadakkora chipekkel próbálkoztak mint amekkorát az ATI most készít. Tudtommal a TSMC gyártja az ATI 0,09-es chipeit, ők meg még nem gyártottak 0,09-es cuccot, áradásul olyanokat hallani, hogy nem sok chipet sikerül 32 üzemképes futószalaggal kihozni. Ezt némileg indokolja az R520 bemutatásának a csúszása is. Ősszel is csak pépörlancs lesz, talán a karácsonyi szezonig sikerül legyártani elegendő 32 futószalagos chipet. Ha meg 24 futószalagon versenyképes lenne a cucc és tudnának belőle eleget gyártani akkor már hidd el, kinn lenne. Nem éri meg nekik hónapokkal lemaradni az NV mögött.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Attis1982 #294 üzenetére
Azért ''csak'' 256 MB-os jött ki első körben mert így ''olcsóbb'' lehet a kártya. Az MSI-nél például alig drágább a 7800GTX 256 MB mint a 6800 Ultra 256 MB, a 6800 Ultra viszont jó 30 %-kal drágább náluk. A 7800 GTX NYÁK-ja amúgy kimondottan 512 MB memóriára lett tervezve a 256-os kártyán mindkét oldalon üres a memóriahelyek fele. Kicsit ronda lett így, de legalább látszik, hogy, ha akarják, minimális erőfeszítéssel kihozzák a dupla memóriás verziót.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Attis1982 #296 üzenetére
Attól tartok, kicsit tévedésben vagy. Egyáltalán nem következnek a nagyobb textúrák sem az SM3.0-ból (hosszabb, komplexebb shaderprogramok) és a HDR-ből (nagyobb dinamikájú fészszámolás, lebegőpontos testúrázás). Nagyobb felbontású textúrák inkább a nagyobb felbontáshoz kellenek mint az 1600x1200, amit sokan (LCD-sek, 17 colos CRT-sek) nem tudnak kihasználni. Ráadásul az NV új Transparent Supersamplin AA-ja a kisebb felbontású textúrákat is meg tudja finomítani kicsit. Az 1600x1200 helyett sokkal érdemesebb az 1280x1024-et megcélozni TAA-val, HDR-rel kemény SM3.0-val, oda meg elég a 256 MB memória.
Amint már írtam, a 7800GTX NYÁK-ján ott a kihagyott hely a további 256 MB memóriának, semmiből sem áll olyanokat is kihozni.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Szten Márs #301 üzenetére
Csak tudnám miért tépem itt a számat...
Neked is kötelező olvasmány a #264 hozzászólás!
Miért van az, hogy mindenki csak nyavalyás 3Dmarkban lát?! Nem láttad a FarCry HDR eredményeket vagy a F.E.A.R demoval csináltakat?! Nem le van tojva, hogy 1600×1200-ban 100 vagy 130 FPS?! Hogy a rákba lenne gyorsabb, amior nem kell neki gyorsabbnak lennie, mert a mai csúcscuccok is baromi gyorsak a mai gamekben? Arról ne is beszéljünk, hogy a pixelkinyomásért felelős részeket nem is gyorsította az NV mert MINEK!
Amire a 7800 GTX-nél koncentráltak az a shaderteljesítmény növekedése. És nem a sz@ros ötsoros kódokról van szó, hanem olyan 100-200 sorosakról amibe csak a legjobb kóderek mernek belevágni, és amitől a 6800 Ultra azt mondja, hogy NYEKK, az X850 meg azt, hogy bocsi, nem értem, ez SM3.0. No az ilyen programoknál kap szárnyra a 7800. Ha lenne hivatalosan elérhető friss UT warfare demo, akkor meg lehetne nézni az 50%-os sebességnövekedést.
Amit nem értek, hogy mitől van ez a nagy fórumos leszólásosdi, ha minden elemzés végén azt írják, hogy:
''The strongest aspect of the GeForce 7800 GTX is its pixel shader performance, like in Half-Life 2 and F.E.A.R. All games that emphasize the mathematical capabilities of the graphics processor have shown a tremendous speed growth over the solutions of the previous generation, namely GeForce 6800 Ultra and RADEON X850 XT Platinum Edition. For example, the GeForce 7800 GTX is 50% faster than the GeForce 6800 Ultra in F.E.A.R.''
x-bit-labs
The new card is generally 35-40% faster than the 6800 Ultra in game tests, which is a tad lower than the increase in the number of pipelines (if we count them without further ado). The following aspects operate for a fall: a weak geometry unit (it now has 8 pipelines, but this increase is low compared to the pixel block) and especially the memory bandwidth bottleneck (it practically hasn't been enlarged). Nevertheless, even this performance gain is very good. Especially it concerns modern games, where performance in high quality mode is initially on an average gameplay level even with such monsters as the X850XT PE and the 6800 Ultra.
Digit-Life
''One thing you will also notice is that, in many cases, a single GeForce 7800 GTX is matching or beating the performance and image quality of two GeForce 6800 Ultras in SLI. This fact raises an interesting conundrum. Why go with SLI if a single next generation video card is going to outpace it? Well, try to think about it from a different perspective.''
HardOCPResistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Akinek kevés a 24 futószalag reménykedjen és drukkoljon a TSMC-nek (vagy bárkinek aki gyártja ezt az állatot) Bővebben: link
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Valóságalap ott van. A 7800 GTX hardvere egy optimalizált 6800 Ultra, további mini ALU-k, optimalizált - duplára gyorsított - MAD (d=a*b+c), izmosabb post vertex cache + 50% shaderkraft, magasabb órajelek. Innentől kezdve shaderintenzív cuccokban várható az 50%-nál nagyobb gyorsulás, szerintem olyan kód is kigyártható (hosszú shaderprogramok, sok-sok MAD) amiben a 7800 GTX kétszeresét tudja a 6800 Ultranak.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Asszem itt volt kérdés a 3Dc támogatása
''During testing we also noted that Far Cry’s logs enabled “3Dc” Normal Map compression when running on G70, suggesting that 3Dc was supported by G70. NVIDIA say that 3Dc isn’t supported by G70 hardware, however they do support a V8U8 format which can be used for 2:1 compression of two component Normals. When an application calls for 3Dc the NVIDIA’s driver will convert the relevant textures to this format at the load time and use these during the applications operation. ''
by Beyond3DResistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz littlemole #345 üzenetére
2D-ben szerintem leszabályozza magát a lártya és az Everest azt látta.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Így építsd a billentyűzeted!
- Stellar Blade
- Autós topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen házat vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- nVidia GeForce RTX 3060 TI AMP White Edition Videókártya