- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Androidos tablet topic
- Milyen egeret válasszak?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Steam Deck
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG Ally
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
shiftac
aktív tag
Nem szeretem azt, hogy letiltogatnak ezt-azt az "olcsóbb" kártyákon. Azt hiszem pont itt PH!-n olvastam valamikor, hogy 2008 vagy mióta nem dokumentálja az nVidia az architektúrákat, ebből is akadnak gondok.
Xiaomi Mi 9 SE (LineageOS 21 - Android 14), Jabra Elite 3
-
namaste
tag
A cikk hibás információkat tartalmaz és nincsenek összhangban az NV által kiadott ábrával.
"GPC-hez rendelt ROP blokk"
A ROP-ok az L2 cache szegmensek mellett vannak, azzal együtt tiltják le."GPC-n belül a megmaradt aktív adatbuszok túl lennének terhelve"
Ha egy SMM-et letiltanak a GPC-ben, akkor a megmaradóknak több erőforrás marad."nem igényel rengeteg tranzisztort felemésztő univerzális belső adatbuszt az egyes részegységek között"
A crossbar az micsoda?"Világosan látszik, hogy a letiltott SMM-ek hiányzó adatbuszai miatt a GeForce GTX 970 képtelen használni az összes ROP blokkot."
Dehogy látszik. Azért nem tudja használni az összes ROP blokkot, mert párat letiltottak. -
RPZ
tag
Hát ez igen csúnyán dealbreaker.
Az a szomorú, hogy sokkal jobb lenne egy 3,5GB-os kártya. Sok játék elfoglal minden ramot amit csak tud (amint írák az Anandteches cikkben is. pl. a Frostbite enginesek!). 3,5GB felett bejön a stuttering, punktum. Viszont ha csak 3,5GB gyors VRAMmal rendelkezne, akkor nem stutterelne (mert akkor úgy zabálná csak a memóriát, hogy ne kelljen a RAM-ot is használni). Ahogy írta az egyik user is: 2 db gtx670-el semmi baja nem volt, 2 db gtx970-el meg stutterel.
Ennyi, kár rágódni rajta, ez így kutyaszar.Már most is van 5-8 játék amivel a user IDEGESÍTŐ mikrolagokba fut (1080p-n is!). Mi lesz a következő 2 évben (gondolom a legtöbb játék szépen el fog terpeszkedni a teljes vramon)? 3,5-4GB gyors VRAM még elég lehetne erre az időszakra, de ebben a felállásban a 970 megbukott. Nem lehet valahogy letiltani benne azt a részt?
Az Anandtech írása (miszerint a felső, lassú 500MB vrammal így még mindig jobb kártyát kapunk, mint anélkül) paraszti logika szerint jól hangzik, de az előbb említettek miatt azonnal megbukik.
Persze a valóságban kellene látni, így a kusza írások alapján megállapíthatatlan a jelenség fontossága. Így nem mernék 100k-t rádobni, alternatívája meg nincs most sajnos. Majd talán az R9 380X a Q2-ben (vagy egy 8GB-os 970 . -
Scholes9
nagyúr
válasz Outsiderman #194 üzenetére
Szerintem meg maradjunk a Földön, de leírom még 1x: odébb van még ennek az elterjedése 😉
[ Szerkesztve ]
PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C
-
-
rup1u5
nagyúr
Why don't you knock it off with them negative waves!
-
-
vinibali
őstag
-
FLATRONW
őstag
válasz vinibali #218 üzenetére
Emlékezzünk csak a GTX 660 esetére. A 2 GB memóriából csak 1,5 GB-ot tudott 192 bites sávszélesség mellett használni, a maradék fél gigának csak 64 bites volt az elérése.
3,5 GB 256 bit mellett csak úgy valósítható meg, hogy 3 darab 64 bites memóriavezérlőhöz egyenként hozzárendelünk 1 GB memóriát, a negyedik vezérlőhöz pedig fél gigát.
Ez a felállás pedig azt eredményezné, hogy csak 2 GB memóriát lehetne teljes 256 bites sávszélesség mellett használni, a maradék másfél gigát pedig csak 192 bit mellett használhatnánk. -
stratova
veterán
válasz FLATRONW #219 üzenetére
3 GB 192 bit és csókolom, csak akkor meg "túl közel van" VRAM mennyiségben a rebesgetett GTX 960 TI-hez. De ha kivitelezhető, a részben 256 részben 192 bites kártya még mindig sokkal kevéssé lehet zavaró, mintha bele szalad egy játék az utolsó 32 bites szeletbe.
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz stratova #220 üzenetére
Nem tudom, hogy melyik a jobb megoldás, de szerintem az nv kimérte hogy hogyan viselkedik a kártya teljes memória használat mellett és úgy döntöttek, hogy a jelenlegi megoldással nincs semmi baj. A játék tesztek is ezt látszanak igazolni.
Gondolom a tisztán 192 bites megoldáshoz 3 memóriavezérlő mellett 3 GBC-t kellene használniuk, amibe csak 12 SMM fér bele, így a számítási teljesítmény is tovább lenne rontva.
Nem hiszem, hogy a vásárlóknak ez a felállás jobban tetszene. -
oraihunter
aktív tag
Akinek ez probléma az vegye meg a 980 -ast és el van intézve. Nem tudom minek kell rágni ezt a csontot tovább. Ez végtére is egy lebutított kártya, és még így is nagyon szép teljesítményre képes!
oraihunter felhasználónak 381 pozitív és 0 negatív értékelése van a fórumon! Ha sürgős, akkor az adatlapon a telószám (06-30-293-42-53), de számkijelzés nélküli hívást már 21-éve nem fogadunk!
-
haxiboy
veterán
válasz oraihunter #222 üzenetére
Az oké hogy lebutított kártya, de nem a valóságnak megfelelő paraméterekkel árulták, és tudott róla az Nvidia.
Kérek egy liter tejet az olcsóbbikból, hazaviszem és azt látom hogy színezett aromás víz valójában. Tej ize van, tej van a dobozra írva, de mégsem az.
És ezek után még költsek többet ugyanennek a gyártónak a VGA-jára +30-40 ezer forintot 10% teljesítményért csakmert ők nem voltak képes hiteles specifikációkat írni. Ráadásul a gyártók is ezzekkel a referencia adatokkal árulták a kártyát, amikor kiküldték mindenkinek csak volt ott egy mérnök aki azt mondta hogy ez nem stimmel. De gondolom el volt intézve annyival hogy ...há' úgyse' veszi észre a júzer mer' hülye
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
veterán
Ha az NV nem vallja be bűnét, senki nem jött volna rá, hogy mi a helyzet, mert senki nem tudja megszámolni, hogy hány ROP egység van a GPU-ban ténylegesen. Az egész csak a 3,5 GB memória miatt lett gyanús, amit minimum még fél évig kenhetett volna az NV akár driver problémára is, megvárva amíg leül a hiszti...
A tejnek tehénből kell kijönnie (államilag szabályozott), ha a reggeli italt kapsz tej néven, az büntetik.
há' úgyse' veszi észre a júzer mer' hülye
Pedig pont pár power usernek lett gyanús a dolog, nem a neves tesztoldalak vették észre.
A tanulság SZVSZ ebből az esetből, hogy a GPU-k belső felépítéséről nincsenek hiteles specifikációk, a gyártó mond vmit, aztán azt vagy elhiszed, vagy nem. -
stratova
veterán
Mivel az etikai rész már oda vissza ki lett tárgyalva, töprengtem kicsit, milyen egyéb oka lehetett a profitmaximalizálás mellett a 256 bites busz választásának. Az alábbi természetesen csak feltételezés.
1. Technikailag a GM204 elődje a GK104 szintén 256 bites:
GK104: 1536 SP, 128 TMU, 32 ROP 256 bit 28 nm 294 mm^2
GM204: 2048 SP, 128 TMU, 64 ROP 256 bit 28 nm 398 mm^2Tahiti: 2048 SP, 128 TMU, 32 ROP 384 bit 28 nm 365 mm^2
Ami nem teljesen világos, érintettek-e pl a GM204-es mobil vgak. GTX970M 192 bitesként aligha, GTX980 érdekesebb a 1536:96:64 256 bit 4 GB-os konfigurációval.
2. Kepler esetében is a zászlóshajó igen méretes lapkája kapta a 384 bites buszt:
GK110: 2880 SP, 240 TMU, 48 ROP 384 bit 28 nm 551 mm^2
GM200: 3072 SP, 256 TMU, 96 ROP 384 bit 28 nm 632? mm^2Hawaii XT: 2816 SP, 178 TMU, 64 ROP 512 bit 28 nm 438 mm^2
Fiji XT: ? 4096 SP, 256 TMU, 128 ROP 124 bit HBM 20 nm ?3. Már GK110 is tekintélyes darab ill. a feldolgozók számát tovább növelik a várományos utód GM200-nál is. Mindeközben TSMC-nél a legnagyobb 28 nm-es chipméret 650 nm^2. AMD esetében R9 280-as sorozat busza 384 bites ugyan, de a paletta felvégén ez már 512 bitesre dúzzadt. Bár nem tudom pontosan mekkora részét tehetné ki Nvidia esetében a lapka egészének egy ekkora memória interfész; nem kizárt hogy nem lehetne gazdaságosan legyártani, ha GM200-at már így is ~632 nm^2-esnek vélik egyes oldalak.
4. A 28 nm-es gyártósornál maradva Nvidia a konkurenciát megelőzve dobhatja piacra csúcsmodelljét és olcsóbb is lehet a 20 nm-es. Elképzelhető, hogy Fiji XT éppen a gyártói kapacitás/kihozatal miatt várat magára.
Nvidia egyébként akár még jól is kijöhet ebből a helyzetből:
- Aki visszakéri a GTX 970 árát nem feltétlenül R9 290X-re vált - noha az AMD most árat csökkentett, hanem ráfizetéssel 980-ra vált.
- Ezzel megágyaztak a 6, 8 GB-os kártyáknak.
Mindkét esetben felfelé terelik a vásárlóközönséget. -
DNReNTi
őstag
válasz stratova #225 üzenetére
Szerintem e miatt hülyeség lenne visszaküldeni a kártyát, az semmivel sem rosszabb mint amikor megvettük. Én még akár az elállási jog alapon is megválhattam volna tőle (a balhé előtt vettem vagy 2-3 nappal), de eszemben sincs. Maximum az zavar, hogy ez a kavarás ront az értékállóságán így később valszeg olcsóbban lehet majd eladni, mint amennyit valójában ér(ne). Másrészt, kipróbáltam, gyakorlatilag semmivel sem lesz lassabb a FC4, amikor beleszalad az utolsó 500Mb VRAM-ba.
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
stratova
veterán
Vagy ha gond is lenne valószínűleg érdemesebb pár opciót alacsonyabbra venni (ha az ember nem szeretne plusz kiadást és ragaszkodik az Nvidia kártyához), néhány játéknál már közepes s max. beállítás mellett is vadászni kell a különbségét. A fenti GTX980 vételes példát csak pár a csere/visszatérités kapcsán OEM-ekehez intézett hozzászólásra alapoztam.
-
-
pzske
aktív tag
Szerintetek arra van esély, hogy Nvidia módosítja a GM204-es architektúrát emiatt vagy az nagyon nagy erőforrás igényelne gyártás részről ?
Az élet 1 szar játék , de a grafikája nagyon ott van...
-
pzske
aktív tag
válasz balint107 #244 üzenetére
770-re vajaztam, de egyszerűen sem a 970 sem a 960 megjelenése nem mozdította meg az árát.Abban bízom, hogy lesz 960 ti. Ha nem akkor marad a 480-an és ha 1x sikerül akkor veszek 1 970-t , mert szerintem a hiszti ellenére is nagyon jól sikerült kártya.
Az élet 1 szar játék , de a grafikája nagyon ott van...
-
Yodamest
addikt
Jó kártya ez, aki meg 4K ban játszik, 6 magos (12 szál) intel procival az nem is értem minek vesz ilyen kártyát? 300K-s proci mellett a VGA-n spórol? Az is gratula....
-
válasz Yodamest #246 üzenetére
5760 ala en szeptemberig egy elsogeneracios i5ot hasznaltam, kb eleg volt. nem ezen mulik. 4kra jellemzoen ket kartya kell, ez 970bolt talan meg mindig a legolcsobb tapot es szellozest figyelembe veve.
a 300ezres hatmagos gondolom nem szemelyes tapasztalat, mert akkor nem mondanal ilyeneket
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition 10 GB GDDR6X 384 bit videokártya
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel