Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • frescho

    addikt

    válasz qqcqqc #17993 üzenetére

    A mai oktatási rendszerrel pont az a probléma (gyakorló szülő vagyok), hogy az információ rögzítéséről szól (magolj paraszt), és nem a tudás megszerzésének és felhasználásának ismeretéről.

    Ennél sokkal bonyolultabb. Szülőként és (volt és remélem leendő) tanárként azt látom ,hogy szétszakadt az oktatás és a diákság is. Van néhány tucat iskola ahol még gondolkozni tanítanak. Ez sajnos pár %-ban mérhető csak. Ezek lehalásszák a gondolkodni hajlandó diákokat. A maradékban nincs igény a gondolkodásra, illetve ha csak pár %, akkor a tanár elég hamar feladja, hogy a 90%-ban teljes érdektelenséget mutató diákokat az anyag magolásán kívűl rászorítsa bármi többre. Példa a két végletről:

    Fizika órán különböző méretű köveket, kavicsokat dobáltak a hídról a vízbe a diákok és mérték az eltelt időt. Az óra végére belátták, hogy a tanár által felvázolt tétel igaz, bármekkora a kő, ugyanannyi idő alatt teszi meg a kb 15 méteres távolságot. A tanárnak előre engedélyt kellett kérnie, hogy az osztályt kivihesse az iskolából, biztosítani kellett másik kollégát felügyelőnek. Szóval ez tanári oldalról motivációt igényel, de kifizetődő, mert a diákok is sokkal nyitottabbak lesznek, ráadásul ez a kísérlet megmarad a fejükben.

    Elektronikából dióda karekterisztika mérésnél a szimulációs feladatot nem tudta elmondani a diák. A kérdésre, hogy mi volt a kiadott feladatlapon nem érkezett válasz. Nem sokkal később kiderült, hogy arra nem vette a fáradtságot, hogy az email-t amiben a feladat volt megnyissa. Nem a feladattal nem volt tisztában, hanem még csak a tanár levelét sem nyitotta meg. (távoktatásban megosztott képernyőn látszott, hogy olvasatlan a levél.) Az ilyen diáknak próbálhatsz bármi elmondani, érdekes órát tartani, LED-ről vagy hangerősítő építésről szakkört tartani, mert egyszerűen le fogja szarni.

    A legnagyobb gond az, hogy az utóbbiakkal senki sem tudja mit lehet kezdeni. Az igazság az, hogy 18 évesen sem tudják mit akarnak csinálni, mi érdekli őket. Az oktatási rendszerünk viszont olyan, hogy már 14 évesen dönteni kell. Ezután szakmacsoporton kívül folytatni nagyon nehéz, így lesz gépésztechnikusból pizzafutár, elektroműszerészből kontár programozó stb. stb. stb.

    https://frescho.hu

Új hozzászólás Aktív témák