- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- iPad topik
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
KROK640
veterán
válasz E.Kaufmann #14800 üzenetére
Ez egyébként nem ördögtől való gondolat, bár Zalaegerszeg (240km) már 240-es pályát igényelne (de asszem talán a Taurus még azt pont tudná), Nyíregyháza viszont 270km, amihez már valami fejlett szupergyors mozdony és pálya kéne.
A legnagyobb baj a vasúttal, hogy a nyomvonala elavult, 100+ éves nyomvonalak vannak, annak megfelelő pályaívvel, amit akármilyen szuper vágánnyal is sinezünk le, helyenként egyszerűen nem tudná bevenni a kanyart 300+-al a vonat. (persze lehetne lassítójel az ilyen szakaszon, nem értek hozzá, hogy ez mennyit lassítana egy ilyen szakaszon emiatt megérné-e egyáltalán?).
E helyett most itt örülünk a BP-től Debrecen irányába 2003 óta jövő 160-as pályának (most ér Debrecenbe) amit így 2021-ben az illetékesek képesek lesznek szupermodernnek nevezni, és tekintve, hogy 18 év alatt sikerült 220km-t megépíteni, szerintem most legalább 118 évre van tervezve ez a 160-as pálya. Nagyon meglepődnék, ha az elkövetkezendő 30 éven belül Debrecen és Budapest között 240-300-al száguldoznának a vonatok.
(ott, ahol a Debreceni intermodiális központról már 2001-ben úgy beszéltek mintha holnap elkezedenék, 2021-ben meg X+1-ik alkalommal van újra terveztetve az egész? Még egy alapkő letételig nem jutottak el! Nemhogy föld alá bevitt vasút meg mindenféle ilyen hűhó amit terveznek ...Ha még új nyomvonalat kell tervezni, meg új szerelvényeket venni, akkor pláne sokáig tart, ha ígyis sikerült 18 évig tartania Vecséstől Debrecenig (a vasút állomás bejáratáig) akkor az meddig tartana? Plusz ember nem nyúl hozzá, mondván ez a vonal "új"... Mire Nyíregyházára ér, az még szerintem 4-5 év. Akkor lesz a legmesszebbi megyeszékhelyig 160-as pálya ...
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
válasz E.Kaufmann #14801 üzenetére
"nincs olyan, hogy épp nincs kedvem nyitni vagy már ki se tudok." - sajnos én a kedvenc kínai éttermemmel jártam így elég sokszor. Már a legelső Covid előtt 3-4-5 hóappal is azt csinálta, hogy papíron (és a kiirásuk szerint) este 8ig volt nyitva (fura ez egy étteremnél), de nem egyszer jártunk úgy barátnőmmel, hogy este fél 7kor már zárt ajtókat és sötétséget találtunk, de volt olyan, hogy 5-kor bementünk és mondták h csak elvitelre adnak, mondván mindjárt zárnak. Kiírva meg a google szerint meg este 8ig voltak nyitva (először azt hittem csak valami rendkívüli dolog ez).
Ezzel szemben a Tescoban (ami fizikailag szembe van vele) folyton nyitva van, olcsó kínait lehet kapni, minőségben gyengébb, árban kicsit kedvezőbb, de állandóan nyitva van.(most néztem meg a kínai étteremnek már nincs nyitvatartási adata google-n - vagy nem találtam)
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
-
KROK640
veterán
Hogy a viharba ne lehetne! De sajnos más vonalak fontosabbak.
Kifelejtettem az előző(bb) postomból, hogy mi 2021-ben büszkék vagyunk a 160-as pályánkra, miközben Spanyolországban 1992-ben már 300-al menő vonatokon lehetett utazni. (és elképesztő nagy része már 300+-os a teljes hálózatnak)Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
hobizoli
nagyúr
válasz KROK640 #14902 üzenetére
a kozeli pizzasnal is volt ilyen szitu, hogy a honlapjukon nem irtak at a nyitvatartasi idot a C19 alatt, aztan 19h utan, igazabol mar 18:30-tol mar nem vettek fel rendelest, mert az utso kiszallitas 20h-kor volt
a honlapjukon meg 22h-s zaras van kiirva most is...több drón kell ;P
-
KROK640
veterán
"telkeket árulnak házárban, de mindent is megvesznek" - velem szemben egy telek két lebontandó házzal 24 millió ft. Csak maga a telek. (a házakat csak bontani lehet, de az is még 2-3-4 milla plusz költség).
Azt vizionálja a tulaj, hogy majd úgyis nagy társasház épül oda...Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
-
KROK640
veterán
A 2,5 óra IC-vel, 3,5 óra személlyel, de mindkettőre nyugodtan rászámolhatsz 10%-ot. Telekocsival kb fele annyi mint vonattal...
Tibi haverom a Mávnál dolgozik (nem összetévesztendő Tivadarral, aki még mindig késik a részletekkel a gépért).
Egyszer egy szép vasárnap délután Debercenből Pestre indult dolgozni. Csakhogy, felső vezeték szakadás volt, (semmilyen extrém időjárás nem volt, csak random), ezért a 2,5 órás menetidőből sikerült közel 8 órásat faragni. Tibi meg beszólt a munkahelyére, hogy miattatok kések vazzeg!
Mire beért a szolgálati helyére, addigra a fele műszakja már le is járt ...Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
Te Ebesi vagy???
hasonlóan jártunk, mikor 2012-ben a velünk szemben lévő vonat Ebesnél kigyulladt. Debrecen felől jöttünk, és megálltunk az állomás előtt úgy 2-300 méterrel. Mondták, hogy várjuk meg míg a tűzoltók eloltják a tüzet. Hát... az elfog tartani egy darabig (hajnali 2 óra volt). Na végül haverrokka (hárman voltunk mind ott laktunk) elindultunk és szerencsére találtunk egy régi vagont aminek nem lehetett lezárni központilag az ajtaját, és amikor senki sem figyelt, gyorsan leslisszantunk a vonatról az éjszakába. Utána előrementünk az állomásra, egy darabig bámultuk az oltást, majd hazamentünk, mivel rohadt hideg volt. Szerintem már rég megfürödve vacsorázva aludtam az ágyamban, mire a vonat begördült az állomásra.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
Kisgépkezelő
senior tag
Az a rész azért felkapott, mert azon a szakaszon van a Balaton legtöbb kikötője és legnagyobb hajósélet. Kb. az összes új és régigazdagnak van ott egy-egy hajója, csak sose látszanak, mert nagyjából csak arra vannak néha használva, hogy a hülyegyerekeik kimotoroznak pár száz méterre aztán megállnak valahol fürdeni, hogy ne a szabadstarndon kelljen lógatni a lábukat a hugyos vízbe. Néha vannak ilyen ügyvéd/bankár/sziauram kupa, meg hasonló regatták, akkor hirtelen előkerül az összes. Olyankor még én is meg szoktam lepődni, hogy mennyi van belőlük, pedig hajózok már pár évtizede.
Amúgy nagyjából a Tihanyi szoros vonalán túli vidék az ahol a nem "bulikázás"-ra vágyó ember is jól érzi magát, és a Fonyód-Szigliget vonal amitől nyugatra meg lehet élni a természet nyugalmát. -
opr
veterán
válasz KROK640 #14914 üzenetére
Ebes: Aha.
Vagyishát félig meddig. Úgy 10-12 évet éltem Ebesen, 6-8 évet Debrecenben, 10 évet Budán, 5 éve meg Londonban élek, szóval leginkább ilyen vándormadár vagyok, de a gyerekkorom nagyobb részét Ebesen éltem, tehát végülis mondhatjuk, hogy ebesi vagyok.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
hobizoli
nagyúr
válasz KROK640 #14916 üzenetére
haaaat, ott tuti jol fog a ceruza, mert kozel van a CH es hozzajuk igazodnak az arakkal
de:
[link]
ennyiert akar van Bp-n vagy agglomeraciojaban is hasonlo...vagy akar Debrecenben is
meg szamolj ra kb +10%-t a jutalek foldhivatali bejegyzes stb koltsegekre
[link]több drón kell ;P
-
KROK640
veterán
válasz hobizoli #14919 üzenetére
JUJJJ!!!
De ez tényleg Debreceni ár ...
Amúgy van valami olcsó? mármint akár panel, város szél stb. Mikor mentünk haza láttunk egy csomó városszéli bérházat vagy pl ez?
(ezek mellett konkrétan mindennap elmentem, mindig is érdekelt mibe lehet bérelni/megvenni őket)Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
hobizoli
nagyúr
válasz Kisgépkezelő #14845 üzenetére
pont a 17ker-nek nincs kotott palyas tomegkozlekedese a belvaros fele csak a buszok
most azt tervezik -mar elfogadtak- a Örs-n egy a keresztezodes felett ativelo hidon "osszekotik" a M2-t es a Godolloi HÉV-t ugy, hogy gyakorlatilag a M2 megy majd inkabb tovabb kifele, meg kiagazasa lesz Rakoskeresztur varoskozpontra (is), meg ezzel egyuttal a HÉV is felujitodik
es majd ketezerharminc sokara meg is csinaljak...talan
ez is egy (allitolag) 15+ evvel ezelott keszult terv martöbb drón kell ;P
-
Kisgépkezelő
senior tag
válasz hobizoli #14922 üzenetére
Ott a Hatvan-Gödöllő felől Csabán meg Ligeten át érkező egyik elővárosi vonal, meg a délebbi Sülysáp felől Kerten, meg Hegyen át ugyanoda tartó vonal. Mindkettőn utaztam bőven. De igazából nem is az a lényegük, hogy a helyieket bevigyék a belvárosba, meg a nap végén vissza, az csak a bónusz. Sokkal fontosabb az, hogy minél több nem helyi közlekedését oldják meg úgy, hogy ne a kerület közutait használják.
-
opr
veterán
válasz hobizoli #14922 üzenetére
Csinálni kell egy esettanulmányt, hogy amint kész az m2 - Gödöllői hév kapcsolat, lesz értelme egy fasza stadionnak a hév vonalán és még idén elkészül a kapcsolat, hidastól mindenestől.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
hobizoli
nagyúr
válasz Kisgépkezelő #14924 üzenetére
az a baj ezzel a rendszerrel, hogy a kulso keruletekben elok belekerulnek egy lukba, ahol még nincs metro, amivel kozvetlenul pikk-pakk elerheto lenne a belvaros nekik is, a vonat meg qrvara nem ott all meg
18ker ugyanez
metro a Koki vagy Hatar utnal van, a vonat meg hat elegge olyan helyen jar a Ferihegy meg volt iparteruletek mellett, ahol most se igazan vannak felszallok ra
azaz mar csak metroig bebuszozni vagy bevilizni onnan 35-40perc
szoval ha jon a vonat, akkor pl Monor-rol elobb oda lehet erni a KoKi-nel metroig, mint a 18ker-bol*
de nem ezt fejlesztik tovabb metroval a repterig kivezetve, ami onmagaban generalna ra tobb tiezezer utast naponta, es kozvetlenul elerhetove valna Bp nagy reszerol a repter atszallas nelkul is, hanem ilyen 142-s covboy vonalakra tapsolnak, ahol anno gémeskút(!!) volt a jelenlegi autopiacnal a vonat meg az azota mar megszunt villamos vonala mellett, meg ott legeltettek az allatokat napkozben
*mikozben pl kocsival 10-12perc alatt erek be az Ecseri utig vagy a Nepligetig
ha ott meg 30 percet el is dugozok, akkoris jobb vagyok idoben, mintha BKV-znektöbb drón kell ;P
-
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz Vangelis #14932 üzenetére
"Kettőszázezer, anyag nélkül."
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
nullpoint
senior tag
válasz bLaCkDoGoNe #14933 üzenetére
"De munkaerővel! Kitttűnő munkaerővel!!!....."
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
-
this is life
Ármester
válasz robogo81 #14931 üzenetére
Kánikulában egy kicsit még csendesül a tempó , legalábbis pár éve ez volt a helyzet , csodálkoznék ha azóta felújították volna a vonalat . 😂
A rossz nyelvek szerint a 2.5 óra is sikerülni szokott ezen a távon ,amikor az időjárás nem túl kegyes .Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?
-
robogo81
aktív tag
válasz this is life #14938 üzenetére
Emlékszem ,Nagykálóig jó volt a tempó,de utána főleg Kálósemjén fele már a srácok simán leléptek a vonatról menet közbe is ,mert szinte séta/gyenge kocogás tempóval ment.
redmi note 8 . psn:robert_warior
-
this is life
Ármester
válasz robogo81 #14939 üzenetére
Csak egyszer volt hozza szerencsém , de akkor statikusan végig lassú volt . Menetrend szerint , azóta sem lett fürgébb . Kerékpárral gyorsabb az ember , azt sem értem , hogy miért nem csinálnak helyette nosztalgia ló vontatta vasutat, az se lenne lassan vsz .
Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?
-
KROK640
veterán
válasz this is life #14940 üzenetére
.. .és legalább fel lehetne fújni, hogy nosztalgia!
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
this is life
Ármester
-
E.Kaufmann
addikt
Na buszos kalandok. Mostanában konfliktuskerülés végett utolsónak jövök a buszmegállóban, hogy kerüljem a konfliktust Waldóval az önérzetes kertitörpével.
Odaérnék 30 helyett 28-ra, és csukódik az ajtó, majdnem elé is ugrottam, el ne induljon. Erre lebasz a soför, hogy 28-kor indul, az a menetrend, direkt rákérdeztem, nem volt vàltozás szerinte, és a menetrendek.hu szerint sem, ahol ott virít a 6:30. De azért persze én vagyok a f@sz. A másik, úgy nézett ki, hogy jóban van Waldóval, aki akkor véletlenül pont elöl ült, nem tudom, nem-e ő akart így heccelni a buszos haverjával. Legszívesebben jelenteném a Volánnál vagy kihez tartozik, de úgy se lesz haszna.
PS: amúgy tudhatta/észrevehette a gixert, mert a következő megállóban a felszállók után még várt egy-két percet, hogy igazodjon a menetrendhez, valamint a 30-as megálló az első.[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
válasz E.Kaufmann #14943 üzenetére
Ó, pedig egy panaszlevél elég sok mindent helyre tud tenni. Mondjuk azt, hogy a menetrendben figyelembe vegyék, hogy BP-ről nem tud normálisan kijutni a busz, és időre Fehérvárra érni, azt nem (Délutáni járatokon rendszeresen 15-bármennyi perc késés, mert a dugóban kéne kijönnie )
Mutogatni való hater díszpinty
-
E.Kaufmann
addikt
Azért jól láthatóan lefényképeztem a buszt, mikor leszálltam. Aztán ugyanazt csinálom, mint a panasziroda a levelekkel, hagyom a 3.14csába...
De tényleg nem tudom, most balf@sz volt mert eddig más vitte a buszt és rosszul tudta a menetrendet, de aroganciával leplezte, vagy csak kötsög volt és a haverjával szórakoztak.Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
szebe
őstag
válasz E.Kaufmann #14947 üzenetére
Az "alap" útvonal ugye az Üllői-Nagykörút-Petőfi híd.
Először még néztem furcsán, hogy miért aHungáriánKönyves Kálmánon vereti a pilóta, de leesett. Aztán vagy keresztül aLágymányosiRákóczi hídon, és végig az ELTE előtt, vagy Soroksári a Petőfi hídig. De rémlik valami Vágóhíd utcás történet is, de akkor már elvesztettem a fonalat"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
bambano
titán
ezen a hsz-en fetrengve röhögök: [link]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Ukrajnai háború
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Óra topik
- Magisk
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen