Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Judgement

    csendes tag

    Én kíváncsian kezdtem el, de iszonyatosan átverve éreztem magam. Az évek óta alig fejlesztett grafikai motort még elnéztem volna, ahogy azt is, hogy a fizikai szimuláció (környezet rombolhatósága) a 2-óta csak visszafejlődött, hiszen egyre nagyobb a világ ,egyre több tartalommal kell megtölteni. Az ismétlődő karaktermodelleket ügyesen áthidalták azzal, hogy szektásokra lövöldözöl, de ami anno a Blood első részének jól állt, az itt olcsó és lusta megoldást volt. Ahogy az is, hogy sokszor fizika helyett a hitscanre előre tárolt animációval reagáltak az ellenfelek, az egyformán hátra repülő egyforma figurák pedig egyre kellemetlenebbül érintettek egy agyonhype-olt, teljes árú játéknál.

    Az alaptörténet és a kezdés érdekes és hatásos, ezzel sosem volt gondja a sorozatnak, és valóban bevállalósabb egy kamu sziget kalózainál, vagy egy világvégi diktátornál.
    Ahol viszont kiakadtam, az az iszonyatosan bugyuta, játékmenetet és beleélést kettévágó script rendszer. Gondolok itt arra, amikor egy felszabadított területre berongyolnak a társaim állig fegyverben, jól elfoglalják a placcot egy látványos átvezető keretében diadalittas zenére, majd a jelenet végén, amint visszanyerném az irányítást, a semmiből kapok egy altatónyilat és a pálya egy másik pontján térek magamhoz, a három főellenfél egyikének bunkerében. Mert a játék úgy gondolta, hogy eleget haladtam előre, hogy most bedobják ezt a scriptet, ahelyett, hogy organikusan, egymást követő küldetések eredményeként haladna a történet. A megtisztított területeken szemünk előtt újratermő ellenfeleket, akik az előbb kinyírt társaik hulláján is átsétálnak, most nem is részletezném, ahogy a rakás többi bugot sem, mert nem azok kúrtak fel igazán, azokon inkább csak mosolyogtam.

    A játékot ott kapcsoltam ki, mikor a fent leírt script átrángatott az egész rohadt pályán. Elkötöttem egy helikoptert, hogy megnézzek egy totál másik területet, ahol más boss van, kíváncsi voltam, végül is ez egy nyílt világú játék, vagy mi. Lődöztem, területet foglaltam, aztán a játék újfent úgy döntött, hogy ideje egy jelenetnek, ahol a boss ismét elkap és monologizál nekem egy jót, de ahelyett, hogy az adott területen illetékes gonosz kapott volna el a semmiből, ahogy szokott, az első területre rántott vissza a játék. Teljesen logikátlan módon, mert ő úgy gondolta, hogy én csak ne kalandozzak itt a térképen, játsszam szépen a sandbox játékot a megfelelő lineáris útvonalon, ha tetszik ha nem. Nem az, hogy valamilyen ürüggyel visszacsal, vagy jön egy hívás, hogy muszáj hazamenni segíteni, ezer ötlet eszembe jutna, amit valószínűleg más játék meg is csinált már, de itt nem fáradtak ilyesmivel.

    Itt kiléptem, és másnap nem éreztem, hogy vissza akarok térni. Minden hangulatosan megkomponált küldetésre jutott egy rakás újrahasznosított, idejétmúlt, olcsó, lusta és tenyérbemászóan idegesítő megoldás, ami kirántott az élményből. És az az érzés, hogy ez egy csinosan felöltöztetett blöff, tele buggal és felületesen kidolgozott részletekkel. A történettel és az alapfelállás szétreklámozásával próbálták meg elfedni, hogy egy erősen újrahasznosított játékot adtak ki, tele félmegoldásokkal és csiszolatlan játékmenettel, ami nekem rontotta az élvezhetőséget. Ahogy elnézem, a motort továbbra is megtartják, csak tovább csiszolgatják, de legalább a környezet a hatodik részben is nagyon szép és hangulatos lesz. Remélem az ilyen igénytelenségeket elfelejtik, mert egy kicsivel több odafigyeléssel ez lehetne egy kevésbé futószalag hangulatú játék is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák