Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #59063552 #3 üzenetére

    Nem megerőltető, csak például én sem akarok 3-4-5 plusz játékbolti alkalmazást a gépemen. Több, mint 100 játékom van Steam-en, kiforrott és jól működő játékplatform, mi a francért regisztráljak és rakjam fel az EGS-t? Az EA Store és a UPlay nélkül is szépen megvagyok.

    A magam részéről kritikusan álltam az MW5-höz, mert a Piranha Games-re eléggé megorroltam a Mechwarrior: Online kapcsán (Founder voltam, tehát előre adtam pénzt a játékért....). Az utóbbi időkben látott képek és videók miatt gondoltam adok azért nekik még egy esélyt. Ez az esély eddig tartott. Nekik nyilván nem nagy veszteség (vagy hát ki tudja, a jelek szerint azért elég sokan gondolkoznak így, legalábbis a kvázi MW5 fórumként is funkcionáló MWO fórumon)...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Shadowguard #5 üzenetére

    Ilyenről itt nem beszélünk. Tudod... :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #7 üzenetére

    Yepp. Gondolom itt is kapott a Piranha Games egy szép kis hét számjegyű összeget az Epic Games-től az exkluzivitásért. Ezért bevállalták az ezzel járó shitstormot.

    Mondjuk marhára tetszik, hogy alig több, mint 1 hónappal a tervezett megjelenés előtt csúsztatnak három hónapot arra (is) hivatkoznak, hogy így a lokalizációkat jobban megvalósíthatják, meg hát szeptember körül több komoly játék jelenik meg (?!? WTF ?!?! Megijedtek a Borderlands 3-tól, vagy mi?!?! ), ja, és több tartalmat tudnak belerakni... :U

    Oh, ha meg már így alakult, akkor mellesleg EGS exkluzívak is leszünk... :C

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Shadowguard #11 üzenetére

    Amennyire én tudom, eddig "csak" az előrendelők kapnak exkluzív DLC-t, de ugye ismerjük a PGI-t...
    Szinte biztos, hogy egy rakás DLC fog jönni a megjelenés után... :U

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz haxiboy #13 üzenetére

    Támogassuk tovább a monopolhelyzetben lévőket jó lesz az a fejlesztőknek...

    A Valve volt az, aki megreformálta az interneten való számítógépes-játék vásárlást. Talán nem emlékszel már rá, hogy mennyire nyögvenyelősen indult, mennyi ellendrukker volt, de az, hogy ez egyáltalán alternatíva, az nagy részt nekik köszönhető. Szóval jah, monopólium közeli állapotba kerültek, de azért, mert pénzt és időt áldoztak a technológia kifejlesztésére, tökéletesítésére, a vásárlók bizalmának elnyerésére. Ha valaki konkurense akar lenni, akkor ugyanezen végig kellene mennie.

    Az EGS a kezdeti tyúklépéseknél jár, és ott tart, hogy minden második lépéssel saját magát gáncsolja....

    Körülbelül 2 percig tart beregisztrálni bármelyik platformra úgy hogy még a telefont is meg kell keresni hogy beállítsd a 2FA-t...

    Hajrá. Azért én szeretném magamnak fenntartani a jogot, hogy olyan platformra regisztrálok be, amelyben megbízok és amelyik tudja mindazt, amit az alternatívái nyújtanak.

    Az EGS nincs még itt. A GOG-ra beregisztráltam, vásároltam is ott, de annak is még van hova felnőnie...
    Úgy vélem személy szerint, hogy a GOG és a Steam mellett nem akarok egy harmadik alternatívát, maximum ha valamelyik eljut arra a szintre, hogy megérje lecserélni valamelyiket.

    Az EGS ettől fényévekre van.

    Legalább van egy kis verseny, azért senki nem sír ha egy Sony vagy MS exkluzív játék jelenik meg de ha PC-n történik ugyanez és fel kell telepíteni +1 programot akkor mindenki sír...

    Amit az Epic csinál, és az EGS exkluzívokat bevállaló fejlesztők, jelen esetben a PGI, az pont, hogy nem verseny....

    Jelenleg az EGS ugyan azt csinálja, amit a PS és az XBox az exkluzív címeikkel. Persze, lehet ezt támogatni, gyerünk. Csak ezzel nem a versenyt támogatod!

    Én aztért inkább az olyan fejlesztőket támogatom, mint a CDPR, akik annak ellenére is megjelentetik a CP2077-et a Steam-en és az EGS-en, hogy van egy saját platformjuk, a GOG. Ilyen egy valóban dicséretre és támogatásra méltó fejlesztő, aki elég érettnek tartja a vásárlóit arra, hogy eldöntsék, hol vásárolják meg a játékukat.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz l.skywalker #22 üzenetére

    Ezzel lehet vitatkozni, a GOG is egy internetes bolt, amelynek van kliense. Kliense, amely azokat az extrákat nyújtja többé-kevésbé, amit például a Steam is (beépített screenshot, automatikus update, felhőbe mentett save fájlok, stb.).

    Szóval ha most kiragadsz egy neked szimpatikus elemet (DRM), és az alapján próbálod külön halmazba tenni, attól még mindig ugyanazon a piacon próbál érvényesülni és ugyan azon feladatra szolgál.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz l.skywalker #22 üzenetére

    Egyébként pedig azt nem értem, hogy anno az egész Epic azzal dobta be magát, hogy nagyobb részesedést ad a fejlesztőknek, aki pedig az ő motorjukat rakja a játék alá, annak 100%-ban odaadják a bevételt, ami a store-on kereszült fut.

    Tudomásom szerint alapértelmezettben úgy van, hogy 12%-ot vonnak le, ha az Unreal Engine-t licenszeled, akkor annak alaphangon 5%-os royalty-je van, tehát a bevételeidnek 5%-át kell az Epic-nek kifizetned. Az EGS esetében "csak" annyi könnyítés van, hogy ha az Unreal motoros játékodat az EGS-en jelenteted meg (ha jól tudom csak exkluzív megjelentetésnél), akkor az 5%-os Engine royalty-t elengedik (technikailag úgy fogalmaznak, hogy a 12%-ba beleszámítják az 5%-ot, a vége ugyan az, hogy az eredetilag 12+5 = 17% royalty helyett csak 12% royalty-t kérnek). Olyan (alaphangon) nincs, hogy ingyen biztosítanak szolgáltatást.

    Laikusként kérdezem: miért nem ad nagyobb részesedést a Steam is?

    A dolog ott kezdődött, hogy a Steam és a GOG is alaphelyzetben 30%-os royalty-t állapít meg, de ez amúgy a "bevett" százalék, a Microsoft, a Sony és a Nintendo is ennyit "kér", ha egy fejlesztő az ő platformját választja.

    Tavaly jelentette be a Steam, hogy 10 millió dolláros bevétel felett már csak 25%-os royalty-t számol fel, 50 millió dollár felett pedig 20%-ot. Tehát a nagy bevételű címek esetén már csökkentette a royalty-t.

    Ugyanakkor tegyük hozzá, hogy ezért cserébe szolgáltatást is nyújt, a játékot korlátlan ideig elérhetővé teszi (az utolsó adott verzióval), megoldja az online frissítés és letöltés kérdéskörét (tehát nem kell a fejlesztőnek a szerverparkkal foglalkoznia), felületet biztosít a játékosokkal való kommunikációra (tehát nem kell a fejlesztőnek saját fórumot és weboldalt üzemeltetni) és így tovább.

    Tim Sweeney próbálja felhergelni a játékos-társadalmat a Steam ellen, csak éppen a tények terén folyton azokat hallgatja el, amelyek esetleg megkérdőjelezhetik a nézeteit, vagy adott esetben nem csak a Steam-re igazak.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz l.skywalker #25 üzenetére

    Ezzel a gondolatmenettel van egy (sok) kis probléma.

    1.: Ha onnan nézzük, akkor a Steam anno a fizikai adathordozók alternatívája volt. Nem kellett a DVD-ről telepítened a játékot és nem kellett a CD/DVD meghajtóba tenni a lemezt, ha játszani akartál (emlékszünk még erre?).
    2.: Ugyanez miatt a fizikai adathordozó sérülése esetén hiába vetted meg a játékot, annak sérülése (karc, elöregedés) esetén sok esetben konkrétan nem tudtál már játszani a játékkal. A Steam esetében viszont akár különböző gépekre is letöltheted, és játszhatsz vele...
    3.: Amikor a Steam elkezdett felfutni, akkor is folyton hallgattam ezt a "de ha a Valve becsődől, akkor a játékaidra keresztre vethetsz" mantrát. Akkor a fizikai adathordozók mellett szólt a dolog, az esetedben a letöltés mellett. Ennek ellenére a Steam köszöni szépen itt van és jól van, bármikor tudok a korábban megvásárolt (és nem kibérelt) játékokkal játszani. Most ugyanezt visszhangzod, csak ugye a DRM mentes eladás van a fizikai hordozók helyett...
    4.: Hiába próbálod a GOG-ot különbnek beállítani, attól még mindig csak egy másik internetes bolt. Aligha hiszem, hogy a GOG vásárlóiból túl sok lenne, aki a letöltött játékot őrizgetik a számítógépeiken, hogy ha esetleg újra játszani akarna vele. A többség ugyanúgy használja, mint a Steam-et. Ha játszani akar a játékkal, letölti a játékot, ha nem játszik vele, letörli...

    De a kérdés még mindig az, hogy miért nem lép a Valve és minden más PC-s piaci szereplő (habár a Uplay, Origin ha jól tudom csak saját terméket terjeszt) és viszik le ők is 20% alá? Nem érné meg nekik?

    Te lemondanál önként és dalolva a fizetésed egy részéről (adott esetben jó részéről) cserébe azért, hogy versenyképesebb legyél? Vannak kétségeim (persze, ha ez kell ahhoz, hogy menjen az üzlet, és ne kopjon fel az állad, nyilván más a helyzet, de a lényeg ettől még gondolom érthető).

    Ez a pénzről szól, üzletről. Mindenhol úgy megy, hogy minél több pénzt próbál mindenki a saját szolgáltatásáéért kapni, legyen internetes bolt vagy szobafestő...

    De ugyanakkor azt is tegyük hozzá, hogy a Valve próbál adni is, hiszen a bevételeinek egy részét visszaforgatja fejlesztésekbe. A Linux gaming például aligha tartana ott, ahol most tart, ha a Valve nem fordítana erőforrásokat annak felfuttatásába. Azon lehet vitatkozni, hogy ez mennyire jó vagy rossz, de például nekem pozitív dolog...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz haxiboy #27 üzenetére

    Tény az EGS exkluzivitásra törekvő lépései nem a versenyt szolgálják, de őszintén látsz más alternatívát az ő szemszögükből amivel fel tudnának zárkózni?

    Csináljanak egy versenyképes klienst (ha már a Steam-el akarnak versenyezni) és kérjenek alacsonyabb royalty-t (ha már Tim Sweeney folyton ezen lovagol).

    De az exkluzivitás vörös posztó.

    Gondolom akkor emlékszel arra, amikor a Microsoft próbálta ugyanezt elérni. Nekik sem jött be. Pedig azért exkluzív címek terén ők sem álltak rosszul...

    Én inkább többre tartom a GOG-féle megoldást, ott legalább érzem, hogy valóban a felhasználó van a középpontban. A Steam-nél annyiban érzem ezt, hogy ott olyan szolgáltatásokat adnak, amelyek tényleg egyszerűbbé teszik az életemet, érzem, hogy folyamatosan dolgoznak a szolgáltatás javításán. Az EGS-nél ezzel szemben annyit látok csak, hogy egy félkész klienst kiadtak, hegesztik gőzerővel és közben megvásárolt exkluzív címekkel próbálják a felhasználókat a használatára kényszeríteni... Nekem ez cseppet sem szimpatikus...

    Jelenleg viszont ha azonos áron elérhető egy cím bármely áruházban, szívesebben veszem meg ott ahol a fejlesztő kap többet mert tudom hogy a Steam politikája a fejlesztők lehúzására épít...

    Ezt a "fejlesztők lehúzása" dolgot nem értem továbbra sem.

    Egy üzleti kapcsolatnál arról szól a fáma, hogy a két fél kölcsönösen előnyös megállapodást köt.

    A Valve kifejlesztett egy internetes boltot a hozzá való klienssel, bejáratott szolgáltatást nyújt, kapcsolatot a fejlesztő és a vásárló között. A Valve-nak pénzébe és idejébe került, amíg a Steam-et kifejlesztették, a vásárlók bizalmát elnyerték és a hátteret felépítették. Ezt adja el a fejlesztőknek a royalty-ért cserébe. A fejlesztő dönthet úgy, hogy ezt nem veszi igénybe. De akkor nyilván vagy ki kell építenie a saját hátteret a játék letöltésére, meg kell oldani a frissítés témakörét (és a többi), vagy mehet a Steam valamelyik konkurenséhez...

    Azért nem véletlenül lett a Steam etalon a maga kategóriájában...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz haxiboy #31 üzenetére

    Pontosan egyetértek a Steames állításoddal ellenben amikor valaki megpróbálkozik nem igénybe venni a Steamet akkor jönnek a haterek hogy mekkora egy hulladék/retek az egész, meg még egy amit fel kell telepíteni.

    Bocsi, de nézd a másik oldalról: ha jobb lenne, mint a Steam, akkor mindenki boldogan és dalolva telepítené fel. Ha van választási lehetőség, akkor a vásárló dönt. Ez a verseny.

    de a Battle.net-en sem csak Blizzardos játékok vannak tudtommal,

    Nem, vannak Activision által kiadott játékok. De ha picit hátradőlünk, és megállapítjuk, hogy a Blizzard és az Activision egy cég, akkor azért látjuk, hogy ez sem más, mint az Origin, UPlay, stb. saját kiadói platform.

    Ezekkel pedig pont az a baj, hogy a kiadók elaludtak menet közben, amíg a Valve erőforrást fordított a Steam kifejlesztésére, addig ők kényelmesen malmoztak a háttérben. Mikor rájöttek, hogy elaludtak, már késő volt, és ezt tudták kitalálni...

    a Steam is eredetileg a Counter Strike miatt létezett majd rájöttek hogy ha már van egy ilyen platform amit maguknak csináltak akkor adnak lehetőséget a többieknek használni.

    A Steam feladata eredetileg az online játékok (mint a CS) folyamatos frissítése az aktuális verzióra. Ezek mellett a kalózkodás és az online játékokban lévő cheat-ek elleni fellépés volt a motivációja. Anno eredetileg nem ők akarták kifejleszteni, hanem 3rd party cégeknél kopogtattak, hogy lenne egy ilyenre igény, nem csinálnának egyet, a Valve pedig fizetne a használatáért (a Microsoft és a RealNetworks is meg volt keresve, például).

    De már az elején benne volt a pakliban, hogy fejlesztők rajta keresztül jelentessék meg a játékaikat, a Valve a "kicsikkel" kezdte, vagyis az akkoriban népszerű HL modokkal, a játékmotor licensz-et opcióként nyújtva, de már akkor is lehetett független játékot megjelentetni rajta (a Relic által fejlesztett Impossible Creatures-el volt demózva ez a képessége).

    Ki kell várni a végét, és nem foggal körömmel tiltakozni egy új belépő ellen.

    Amíg csak egy új belépőről van szó, tőlem jöhet bátran. Bizonyítson persze, ha azt akarja, hogy nála költsem a pénzem.

    Az EGS viszont egy olyan piaci szereplő, amely eléggé bicskanyitogató módon próbál meg boldogulni, én pedig személy szerint tiltakozom az ellen, hogy ilyen módszerekkel operáló céget válasszak, ha van alternatíva is...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz NandoXXL #37 üzenetére

    Ha nem tetszik, hogy van, aki megosztja a véleményét, akkor ne fórumozz...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Hunpriest #38 üzenetére

    Őőő... A Piranha Games a saját kiadója. Szóval ezt ők döntötték el. Mondjuk ugye az is befolyásoló tényező, hogy a fejlesztők az Unreal Engine-re váltottak, a Mechwarrior: Online Cryengine-es...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák