Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a Ryzennél már nincs klasszikus CPU-hőmérséklet. Egyedül a burkolati hőmérséklet van értelmezve, ami viszont nincs is egy asztali gépnél, vagyis ezt a BIOS szimulálja. Emiatt óriási lesz a különbség a valós hőmérséklet és a szoftver által kiolvasott adat között, mivel nem mindig kompenzálja a szoftver a burkolati hőmérsékletre vonatkozó adatot. Valóságban nem is lehet kompenzálni, maximum megpróbálni. Szóval a CPU-hőmérséklet szoftveres kiolvasása a Ryzennél nem lehetséges.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rodrigez
senior tag
Ahogy a Ryzen 1000-es sorozatnál, úgy a 2000-es széria egyes tagjainál is van temperature offset, amennyivel a szoftver a valósan mért értékeknél többet jelent. A 1800X és az 1700X esetében 20fok volt, a 2700X esetében 10 fok. Tehát ha a szoftver 75 fokot mutat, akkor elvileg a szenzor 65-öt mér.
[ Szerkesztve ]
-
-
#25068288
törölt tag
Az a táblázat úgy hülyeség, ahogy van...
Az én 2200G -m 4GHz -n, 60°C fölé 100% -on még sosem ment, pedig szanaszét terheltem meg teszteltem már !Jöhettek itt összevissza az ilyen-olyan intelfan táblázatokkal, a tapasztalatok mást mutatnak...
-hiába a törekvés, a Ryzen igen jól sikerült! -
Lacccca87
őstag
Milyen lemaradásban? Néztél te manapság játéktesztet? I5-től meg Ryzen 1500-1600 tól felfele tök mind1 mit teszel egy játék alá leginkább VGA limitbe futhatsz csak.
Az meg hogy plusz két mag van benne szerintem nem számít az összehasonlításban ha árban ugyanaz a két termék. -
Neked lehet meleg a 80°C, de nem is fogdosnod kell, a cpunak meg nem gond az adott hőmérséklet.
A gyári cpu hűtők ilyenek... a minimumot hozzák, lehet használni, nem lesz baja, de ha jobb kell, akkor ott a piac hozzá és az aftermarket hűtők sokasága. Gyári intel hűtők se jobbak (már ha jár a cpuhoz). De ha már intel hőmérséklet.. hiába hűtöd intellel, akkor is a magok hőmérséklete teljes terhelésen simán ugrál +-10°C fokokat néhány tized másodperc alatt az átlaghoz képest. Nem konstans. De azok olyanok... persze lehetne kötekedni, hogy jobb lenne ha nem fogkrémet használnak (és jobb is lenne), de még akkor is ugrálna relatív nagyot, mert úgy van tervezve az architektúra... persze lehetne itt is szőrözni, hogy ez a hirtelen hőmérséklet kilengés még megrepeszti a szilíciumot... de .. felesleges ezen ugrálni, működik.. pont. A gyári hűtők ellátják a funkciójukat, sokaknak elég.. Kicsit meleg, terheléskor hangja van (intel gyári hűtőknek is), de már említettem akkor mi a teendő...The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
#25068288
törölt tag
Hát te nagyon egy hülye intelfan vagy rüszü ! ....
Már eleve az ellenszenves hozzászólásaid nevetségesek.Azt írtam, de ennek ellenére csak linkelgeted a hülyeségeidet, hogy nem érdekel, mit mértek egyes intel-hű lapok, meg oldalak, az érdekel, amit ÉN mérek, meg látok, meg tapasztalok!
De parancsolj, kis buta hitetlen ventilátor:
(...igen, vissza van véve 3825 -re, de a tesztek nem hazudnak, mivel így még hűvösebb pár fokkal )Szóval hiába linkelgeted a marhaságokat, az a tényen nem változtat !
Mint írtam, 60°C fölött még nem láttam, 100% -os terhelés mellett sem.
...és ez csak egy ártatlan kis 2200G ami 1szálon az i5-8400 -at nyaldossa, többszálon meg az i5-6600K -t veri!
Amióta összeszereltem, semmiféle trottingot, akadást, vagy röccenést sem tapasztaltam.
Az árakról meg nem is érdemes szót ejteni...[ Szerkesztve ]
-
#25068288
törölt tag
-
Lacccca87
őstag
Nézd ha átlag 50-60 FPS mellett lenne 15-20FPS növekedés akkor azt mondanám tényleg számít és lényeges.
De most átlag 120-150 FPS ről beszélünk ahol van 15-20 FPS ingadozás.
Gondolom azért nem kis idődbe telt míg rátaláltál a Batman tesztre mert ez az egyedüli ahol látszik valamiféle előny. Természetesen GameShit-el elkészített hírhedten szar port játékról beszélünk.
Nem igazán hozol fel valós előnyt amivel alátámasztod hogy márpedig kimagaslóan vezet az Intel azonos árkategóriában. -
Yutani
nagyúr
Hagyjuk már a félredumát! Állította, hogy neki a 2200G nem volt soha több 65°C-nál. Erre te, anélkül, hogy tudnád, neki milyen hűtője van, betolsz egy stock cooleres tesztet, amiben 80+ fokos a Ryzen. Ezzel az volt a célod, hogy megcáfold az ő állítását? LOL.
Egyébként ezt a 8700K tesztet tedd oda e mellé a Ryzen teszt mellé, és látod, hogy kedvenc gyártód mainstream zászlóshajója mennyire szeret melegedni AIO vízhűtő mellett is. Szerintem erre nem is érdemes több szót pazarolni.
#tarcsad
-
Az ne zavarjon, hogy a 2200G és 2400G nem forrasztott, csak pasztás cpu-k
De szerintem egyáltalán nincs szégyenkezni valója a mostani amd cpu felhozatalnak... Nem lehet mindenben jobb egyik a másiknál, főleg ha teljesen más felépítésről beszélünk.. Nem jobb az egyik a másiknál, és a cpunak egyébként is 80fok az semmi... Te csak fájdalmasan tudod megfogni, így soknak tűnik a számodra, de a cpu túléli. Ha sok lenne neki akkor úgy is visszaveszi a teljesítményt...
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Anaren91
senior tag
Figyelj átolvasva a hozzászólásaidat, igazság szerint tök mindegy ki mit mond neked úgyis azt hiszel amit.
Veled nem lehet vitázni, van ilyen.
De annyit láss be, hogy azt veszel amit akarsz, annak adod a pénzed akinek akarod. De az amd a ryzennel arra késztette, az intelt a több éves herevakargatás, és néha lökök egy kis teljesítményt szituból, hogy a hedt platform procijaikat kellett kiadnia asztali fronton (pofátlanul magas áron imo) aztán a következő i7 is már + két maggal érkezett.
Az Intel természetesen egyes programokban ahol egy-két szál teljesítménye számít nyilván jobbak. És a több éves vezető szerepével ( és egyéb dolgokkal...)szépen el is érte, hogy egy vagy két magra írják a programokat.
(Vagy hogy Amd vel szerelt laptopot alig látsz a piacon...)
De most az amd kikényszerítette, hogy az Intel is növelje az alsó kategóriában is a magok számát ( és a legtöbb felhasználónak nem 8700k 1080ti páros van otthon), ergo megéri már több magra írni mindent, sok extra teljesítmény nyerhető...
Aminek végül is mi látjuk a hasznát, mert jobb végterméket kapunk a végén.( Szebb látvány játékokban, gyorsabb render stb...)A prime 95 meg a videó vágás nem éppen egy tészta... Van aki videóvágással keresi a kenyerét, és neki nem mindegy egy egy projekt meddig tart, de olyat még nem hallottam, hogy valaki többet keresett mert alacsonyabb volt a hőmérséklete prime alatt.
Gyári hűtőt meg kb az használja,aki alap irodai, böngészős, filmnézős gépet épít. Nem nagyon terhelik le annyira a gépet mint egy prime 95. Még egy moba se szerintem.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
szmörlock007
aktív tag
"Tök jó mindenki virtuális gépes cuccot épít mióta kint a ryzen. "
Erről sajnos nem volt szó sehol, már megint ide nem kapcsolódó dolgot hoztál fel
A kolléga csupán annyit mondott, neki miért nem elég a 4 magos core i7. Az, hogy ezt te(már nem először) túlreagáltad már nem az ő hibája. Ha 2 virtuális gépet futtatsz 2-2 kiosztott maggal akk bizony ahhoz már 6-8 magos proci kell amit mindkét gyártó kínál mostmár viszonylag jó áron. Problem?
[ Szerkesztve ]
-
cpt_sanya
tag
Érdekes, annó 2013-ban tanultam , hálózatokat, ahol Vm-ekkel dolgoztunk. Oracel vm -el.
Az akkori laposom:
MSI EX630X-018HU notebook
Processzor típus: AMD Athlon X2
Processzor jellemzők: QL-62 (1MB L2cache) 2,0GHz
Memória: 4GB (2x2GB) DDR-II (667MHz), Max:4 GBEzen konkrétan ment egy windows server 2008 + 2 kliens (windows 7 kliens + linux) normálisan . Most kicsit érdekes ,hogy ehhez egy top proci kellene.
[ Szerkesztve ]
-
#25068288
törölt tag
Nézd, csak neked!
"..We’re happy to say we won 4 out of 5 categories in TechSpot’s Best CPUs of 2018 including Best All-Round Value CPU for the Ryzen 5 2600X and Best Budget CPU for the Ryzen 3 2200G!.."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A bekötés magának az API-nak a része. Maga a bindless a DX12-nek az alapvető modellje. Amikor a Microsoft megszabta a bindless specifikációkat, akkor két modellt különítettek el. Egyet kapott az NVIDIA, leginkább azért, mert külön kérték ezt, és természetesen bekerült az alapvetően tervezett pure bindless koncepció, amit tulajdonképpen az Xbox One-ra szabtak, de ezáltal nyilván a GCN is jó, és az Intel is támogatta a Gen9-cel, mert ezt is finomították a véglegesítésre. Ezek alatt van egy kompatibilitási szint, ami gyakorlatilag egy CPU-n futó binding API. Ilyenkor a meghajtó elhelyez egy erőforrás-leírót egy tömbbe. Amikor a wave-ek elkezdenek futni a multiprocesszoron, ezt a tömböt fogja a multiprocesszor igényelni. Ennyi lényegében a bekötés. De a probléma az vele, hogy a processzor segítségére van szükség ahhoz, hogy a GPU tudja honnan kell mit betölteni a memóriából. Ezért jött be a bindless, ugyanis a Tier2-es szint, vagyis amit az NV-re csináltak, annyiban különbözik, hogy az SRV-ket és a samplereket be tudja tölteni a mintavételezőbe a branch egység. De a többi puffer view-re már a CPU kell. A Tier3-es pure bindless szint alapvetően annyi, hogy nem kell használni a DX12 binding API-ját, mert a GPU-ban van egy programozható integer skalár egység (vagy az Intel esetében maga a CPU-mag és az LLC), ami a CPU munkáját teljesen ki tudja váltani. Minden memóriahozzáférés, akár a szűrt adattal visszatérők is beleprogramozhatók a shaderekbe, mert lényegében erről szólnak a bindless szintek, hogy a CPU-t ne terheljék a fejlesztők ezzel a feladattal. Na most a programozhtóság megkövetelése miatt ezt nem tudod csak úgy fixfunkciós blokkal megoldani, ide kell egy olyan részegység, ami megcsinálja a proci feladatát, vagy trükközöl, ahogy az Intel.
Ez így mind szép és jó volt, de időközben felmerült az a probléma, hogy egy architektúrát áttenni memóriaalapúvá, igen nagy változást igényel, akár 4-5 éves tervezést is, ha előtte nem volt erre semmilyen akarat. Ezzel viszont a Tier2-es szint, vagyis a sima bindless bekötés korlátozza a hardvereket, mivel például hiába tud a Pascalnál több CBV-t, UAV-t kezelni, vagy esetleg hiába támogat minden pufferhalmaz esetében unpopulated RS bejegyzést, a DirectX 12 nem fogja megengedni neki az extra tudás kihasználását. Emiatt a Tier2-es bindless szint rendkívül korlátozóvá és haszontalanná vált.
Az NV a múlt évben átváltott a pure bindless szintre, amit a végleges specifikációkkal szerencsére nem nehéz emulálni, mert volt esze a Microsoftnak a véglegesítés előtt az emuláció lehetőségét is mérlegelni. Az NV-nek a megoldás persze valahol káros is, mert a SM-enként 4 KB-nyi vektorregisztert is bukhatnak, ami a regiszterszegény Maxwell és Pascal architektúrákban jóval több, mint az egészséges határ, de valószínűleg 10-15%-nál nagyobb büntit nem szereznek vele, és innentől kezdve a bindless motorok nem jelentenek problémát, tehát egyedül az erőforráshalmazok problémájával kell foglalkozni, mivel a GeForce-ok csak olyan halmazokat hozhatnak létre, ahol a flagek csak egy kategóriába sorolt típust engednek használni.
Szóval a bekötés magának az API-nak a szerves része, és nem véletlen, hogy még trükközés vagy emuláció árán is a pure bindless megoldásra megy mindenki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-